Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 2.5T AWD (2006) - ajonvakautus/AWD ongelmat

  • 34 Vastauksia
  • 24420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Valtra6400

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD (2006) - ajonvakautus/AWD ongelmat
« Vastaus #30 : 04.10.2013, 11:10:44 »
veikkaan haldexin paine-anturi vikaa    takapyörät tulee mukaan "paukahtaen" viiveellä, tyypillisesti ollut vika sitten ko. osassa.
Minulla on saman ikäinen AWD volvo, vain moottori on D5. Tuo sama vika on minulla edelleen vaikka paineanturi vaihdettiin. Volvo huollossa kävivät koeajolla ja sanoivat että vika tuli kuntoon. No, itse kyllä huomasin heti ettei tullut. En vienyt autoa takaisin kun oli reissu edessä ja olen vain yrittänyt pärjätä sen "paukahduksen" kanssa. Nyt käytin sitä paikallisella korjamolla kun huoltomies epäili että se on se kuuluisa kulmavaihteen holkki joka paukkuu. Nosti auton ilmaan, veti kaikilla pyörillä eikä käsijarrua saanut niin tiukalle että takarenkaat olisi pysähtynyt. Mutta kun ei paukahdustakaan kuulunut niin päätteli ettei se voi siinä holkissa olla vika. Nyt vika on sillä mallilla että täysillä kiihdyttäessä varmasti jossain vaiheessa jysähtää ja varsinkin käännöksen jälkeen paukahtaa tosi helposti. Oisko kellään ideoita ?????

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2.5T AWD (2006) - ajonvakautus/AWD ongelmat
« Vastaus #31 : 04.10.2013, 17:10:06 »
Minulla on saman ikäinen AWD volvo, vain moottori on D5. Tuo sama vika on minulla edelleen vaikka paineanturi vaihdettiin. Volvo huollossa kävivät koeajolla ja sanoivat että vika tuli kuntoon. No, itse kyllä huomasin heti ettei tullut. En vienyt autoa takaisin kun oli reissu edessä ja olen vain yrittänyt pärjätä sen "paukahduksen" kanssa. Nyt käytin sitä paikallisella korjamolla kun huoltomies epäili että se on se kuuluisa kulmavaihteen holkki joka paukkuu. Nosti auton ilmaan, veti kaikilla pyörillä eikä käsijarrua saanut niin tiukalle että takarenkaat olisi pysähtynyt. Mutta kun ei paukahdustakaan kuulunut niin päätteli ettei se voi siinä holkissa olla vika. Nyt vika on sillä mallilla että täysillä kiihdyttäessä varmasti jossain vaiheessa jysähtää ja varsinkin käännöksen jälkeen paukahtaa tosi helposti. Oisko kellään ideoita ?????


Kuvailemasi oireet ei sovi paine-anturin vikaan, koska etupään täytyy ensin hetken aikaa sutia, ennen kuin se paukahdus tulee, jonka seurauksena sitten takapää tulee mukaan vetoon.
Eihän se paukahdus voisi tulla vaihteenvaihdon yhteydessä ja vika olisi vaihteiston suuntaan viittava.. jos siis kyseessä automaatti.
Mutta en kyllä enempää osaa arvailla, kun pitäisi ihan itse kuulla ja tuntea se ääni.

Poissa awd5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD (2006) - ajonvakautus/AWD ongelmat
« Vastaus #32 : 06.02.2014, 22:53:56 »
Automaateissa on isohko värinänvaimennin kardaanin takapäässä kiinni ja se estää pumpun ja myös haldexin öljynsuodattimen vaihtamisen ellei värinänvaimenninta irroteta. Tarvitset mielellään muutaman erikoistyökalun. Hankalaa on lähinnä se, että autosi on 6-vuotta vanha eikä osia ole purettu. Siisä kardaanin takapää ja Haldex-kytkimen ja kardaanin välissä oleva värinän vaimennin on todennäköisesti tiukassa. Mikäli värinänvaimentimen meinaa saada ehjänä irti, tarvitaan ulosvetäjä tjsp. Toki voihan osat hakata irti väkivalloinkin, mikäli erikoistyökaluja ei ole >:(
Poikkeaako manuaalin vetimet oleellisesti tuolla kohtaa? Toistaiseksi ei tämä vika vaivaa, mutta Haldexin alkuperäisillä liemillä on menty 200 tuhatta. Tässä näyttää olevan tulossa muuta vetolinjan purkua niin pitää alkaa varautua osien ja tiedon keruulla.
V70-AWD-D5-M66-2006

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD (2006) - ajonvakautus/AWD ongelmat
« Vastaus #33 : 07.02.2014, 06:05:10 »
Poikkeaako manuaalin vetimet oleellisesti tuolla kohtaa? Toistaiseksi ei tämä vika vaivaa, mutta Haldexin alkuperäisillä liemillä on menty 200 tuhatta. Tässä näyttää olevan tulossa muuta vetolinjan purkua niin pitää alkaa varautua osien ja tiedon keruulla.

Ei poikkea samat romut joutuu irroittamaan kuin automaatissakin.
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: V70 2.5T AWD (2006) - ajonvakautus/AWD ongelmat
« Vastaus #34 : 17.03.2014, 06:52:40 »
Haldexissa ei ole öljyn tyhjennystulppaa, vain täyttötulppa. Öljyä tietysti lisätään aina jos jotain komponentteja uusitaan. Ja suodatintakaan ei muistaakseni mahdu vaihtamaan jos on kardaanin kiinnityslaippa kiinni. Eli saman työn joutuu tekemään suodattimen vaihtoon kun jos uusii pumpun.

Tämä on sitten tämän toisen polven Haldexin ominaisuus?  ??? Ensimmäisen polven Haldexissa on tyhjennysroppu.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo