Ateho  Elekma

XC70 AWD D5

  • 31 Vastauksia
  • 17425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
XC70 AWD D5
« : 15.01.2011, 23:45:11 »
Ongelmana on, että näin talvella kun ajaa pikkuiseenkin koloon (Tässä tapauksessa tien sivussa olevaan viemäriin yli) niin tuntuu, kuin iskarit löisi pohjaan. Auto hieman päälle vuoden vanha ja mittarissa alle 20tkm. Kesällä meno on tosi leppoisaa kuin laivalla menisi, mutta nyt talvella tuo paukuttaminen ruvennut ainakin itsellä häiritsemään? Onko tuo alusta noin kova vai alustassa jotain vikaa?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Classic

  • Vieras
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #1 : 16.01.2011, 11:36:44 »
Ks. http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=25310.15 kohta:
"Omaan 2010 mallin V70:iin vaihdettiin kesällä jotkin kumit etuiskareiden yläpäähän. Viime talvena asia oli tiedossa, mutta valmistaja etsi korjausta. Kesällä oli tullut huolto-ohje, jonka mukaiset työt autooni tehtiin. Homma auttoi, ei kolise enää"

Tähän -11 malliin on ilmeisesti jo tehtaalla tehty parannuksia, kun ei enää ole tuota ominaisuutta. Aivan sivistynyt tämänkään alusta ei ole kovilla pakkasilla (alle -20) - ilmeisesti tukivarsien puslat ovat tiukat...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #2 : 16.01.2011, 12:14:54 »
Taitaa olla samaa vikaa näissä vanhemmissakin malleissa. Tuo oma alkaa kolinan kun mittari laskee -20 tuntumaan. Tuntuu kuin jossain olisi väljää, mutta ei ole mistään löytyny. Kolmas talvi jo menee kolinoiden kanssa, mutta niihin tottuu :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #3 : 16.01.2011, 12:23:58 »
Taitaa olla samaa vikaa näissä vanhemmissakin malleissa. Tuo oma alkaa kolinan kun mittari laskee -20 tuntumaan. Tuntuu kuin jossain olisi väljää, mutta ei ole mistään löytyny. Kolmas talvi jo menee kolinoiden kanssa, mutta niihin tottuu :)

Piristää tietää, että kolajaa muillakin kun mulla pakkasella!

Alatukivarsien puslat, alapallot, koiranluut, etuiskarit+hilut on vaihdettu jotenka koliskoon!
Volvoton

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #4 : 16.01.2011, 13:56:31 »
Kolisee se täälläkin keulan puolelta ja taitaa olla juurikin tuo -20C jonka nurkilla se sen aloittaa.

Classic

  • Vieras
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #5 : 16.01.2011, 16:12:24 »
Pikemminkin kovalla pakkasella kuuluu alustasta narinaa heijaavassa tien heitossa. Siitä epäilin tukivarsien kumipuslia. Varsinaisten kolinoiden suhteen on ollut vielä hiljaista - pitää koputtaa puuta...

Käsittääkseni -10 mallissa kallistuksenvakaajat/tukivarret käytettiin takuuhuollossa irti ja voideltiin silikonirasvalla. Samoin etuvaimentimien yläpään kumipuslat vaihdettiin sellaisiin, jotka eivät kovetu liikaa pakkasella.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2011, 16:40:38 kirjoittanut Classic »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #6 : 16.01.2011, 18:47:11 »
Toi oma XC -08 (ekaa sarjaa -toimitus 07) sai uutena jotakin kumeja keulaansa - vanhan foorumin puolella vois olla tarkempaa tietoa mitä sinne laitettiin. Sen jälkeen ollut hiljainen -vai enkö enää vain huomaa. (80tkm ajettu)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #7 : 17.01.2011, 07:04:31 »
Huoh. Täytyy sanoa vain, että vi... mitä paskaa. Eihän se ole vasta kuin kolmas kerta, kun pitää lähteä kiikuttamaan autoa takuuhuoltoon. Ensimmäinen ja viimeinen volvo. Puoli miljoonaa primeran mittarissa eikä tipu paikat hampaista  ;D.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2011, 07:10:50 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Classic

  • Vieras
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #8 : 17.01.2011, 08:55:26 »
Huoh. Täytyy sanoa vain, että vi... mitä paskaa. Eihän se ole vasta kuin kolmas kerta, kun pitää lähteä kiikuttamaan autoa takuuhuoltoon. Ensimmäinen ja viimeinen volvo. Puoli miljoonaa primeran mittarissa eikä tipu paikat hampaista  ;D.

Ei minusta etuiskarien yläpään kumihelojen/tyynyjen vaihto ollut mikään kummoinen projekti ;) Tässä uudemmassa ovat siis muuttaneet tuolta osin materiaalia.

-> Kun olen ajellut uudemmilla autoilla, niin niihin vain tuppaa kuulumaan tietty määrä takuureklamaatioita - joskus/joillain merkeillä enemmän toisilla vähemmän...

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #9 : 17.01.2011, 17:40:10 »
Ei minusta etuiskarien yläpään kumihelojen/tyynyjen vaihto ollut mikään kummoinen projekti ;) Tässä uudemmassa ovat siis muuttaneet tuolta osin materiaalia.

-> Kun olen ajellut uudemmilla autoilla, niin niihin vain tuppaa kuulumaan tietty määrä takuureklamaatioita - joskus/joillain merkeillä enemmän toisilla vähemmän...
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuohon volvoon niitä on tullut ihan tarpeeksi "uudeksi" autoksi! Kun kuunnellut muiden hankkimia premium-luokan autoja niin ei ole samanlaisia murheita. Itsellä kun on parempaakin tekemistä, kuin seisottaa autoa takuuhuollossa. Sitä varten ostettiin "uusi" auto.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Classic

  • Vieras
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #10 : 17.01.2011, 18:00:37 »
Tuohon volvoon niitä on tullut ihan tarpeeksi "uudeksi" autoksi! Kun kuunnellut muiden hankkimia premium-luokan autoja niin ei ole samanlaisia murheita. Itsellä kun on parempaakin tekemistä, kuin seisottaa autoa takuuhuollossa. Sitä varten ostettiin "uusi" auto.

Itse en pidä Volvoa premium-luokan autona - korkeintaan se on sitä hinnoittelunsa puolesta. Summa summarum kaikkia uusia Volvojani on pitänyt syystä jos toisesta käyttää takuuhuollossa. Eli omien kokemusteni perusteella voi sanoa, että sellaiselle ostajalle Volvo on väärä valinta, joka haluaa täysin takuuhuoltovapaan kulkineen...

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #11 : 18.01.2011, 11:23:09 »
Eli omien kokemusteni perusteella voi sanoa, että sellaiselle ostajalle Volvo on väärä valinta, joka haluaa täysin takuuhuoltovapaan kulkineen...

No mikä merkki se sitten on täysin huoltovapaa? 

Jopa Whirlpoolin pyykkikone kaipaa välillä huoltoa toimiakseen.
Nimimerkki kokemusta on.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2011, 11:26:52 kirjoittanut JiiV70 »
Volvoton

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #12 : 18.01.2011, 19:41:25 »
No mikä merkki se sitten on täysin huoltovapaa? 

Jopa Whirlpoolin pyykkikone kaipaa välillä huoltoa toimiakseen.
Nimimerkki kokemusta on.

Volvo ja whirlpoolia onkin hyvä verrata toisiinsa. Kummatkin sutta ja sekundaa. Mä ymmärrän uudessa autossa määräaikaishuollot, mutta jos 18tkm matkalla on pitänyt kolme kertaa autoa käyttää takuuhuollossa + kerran määräaikaishuollossa niin siinä on tasan kolme kertaa liikaa. Noh skoda tulee tilalle, kun takuu umpeutuu tuosta volvosta. Yksi kokeilu riitti.

Mutta kuten sanoin Primerassa puoli miljoonaa mittarissa, katsastuksessa heittämällä läpi eikä tartte öljyä lisätä 15tkm öljynvaihtovälillä. Se on AUTO joka on huoleton!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #13 : 18.01.2011, 22:41:40 »
Volvo ja whirlpoolia onkin hyvä verrata toisiinsa. Kummatkin sutta ja sekundaa. Mä ymmärrän uudessa autossa määräaikaishuollot, mutta jos 18tkm matkalla on pitänyt kolme kertaa autoa käyttää takuuhuollossa + kerran määräaikaishuollossa niin siinä on tasan kolme kertaa liikaa. Noh skoda tulee tilalle, kun takuu umpeutuu tuosta volvosta. Yksi kokeilu riitti.

Mutta kuten sanoin Primerassa puoli miljoonaa mittarissa, katsastuksessa heittämällä läpi eikä tartte öljyä lisätä 15tkm öljynvaihtovälillä. Se on AUTO joka on huoleton!
Työkaveri joutu käyttää 1000km ajettua Suberbia takuuhuollossa :(. Johonkin on myös hevinny myös jäähdytinnestettä, kun on joutunu lisäämään.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8905
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #14 : 18.01.2011, 23:00:55 »
Mutta kuten sanoin Primerassa puoli miljoonaa mittarissa, katsastuksessa heittämällä läpi eikä tartte öljyä lisätä 15tkm öljynvaihtovälillä. Se on AUTO joka on huoleton!

Pari kesää sitten vaihtelin 350 tkm ajettuun Volvoon öljyjä pihalla. Naapuri kirosi kuinka heidän 30 tkm ajettu uutena ostettu Nissani hörppii öljyä puolitoista litraa tonnille ja merkkihuollon mielestä se on normaalia. Mullahan riittää Volvossa kymppitonnille 4L pänikkä (öljytilavuus 3,85L).

Toinen auto noista on huoleton mutta kumpi  :(

 

Ateho  Elekma