Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Vdash ohjelmointi

  • 633 Vastauksia
  • 150989 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tommijs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #315 : 14.04.2021, 07:32:50 »
Mittari löytyy, muut hommat tekemättä..yllättäen ei toiminut suoraan :D
« Viimeksi muokattu: 14.04.2021, 07:35:30 kirjoittanut Tommijs »

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #316 : 14.04.2021, 07:56:39 »
Mulla on vm08 v70ssä tavalliset xenonit (GDL) ja sain koklattavaksi kaarretoiminnalliset xenonit (ABL) vuotta uudemmasta v70stä. Olisi luullu valojen toimivan heittämällä ja vdash-ohjelmalla valikosta valitsemalla Lightning > head lights > ABL (alunperin ruksi oli siis Xenon-valinnan kohdalla kuvassa 3. rivi). Mutta kaarretoiminta ei lähde toimimaan vaikka kokeilin kaikkia muita vdashin vaihtoehtoja kuin halogeeni ja led valot. Tai no osassa valinnoista syttyy edes xenonit, osassa ei. Ja aina tulee liuta virhekoodeja. Onkohan joku kokeillut vastaavaa valojen päivitystä vdashilla tai onkohan mulla jäänyt joku juttu huomaamatta? Erillistä kaarreominaisuuden kytkentänappia ei luovuttaja-autossa ollut, ilmeisesti menu-ohjattava tai sitten ei. Omaan autoon ei ainakaan tule mitään lisävalintaa mittarin tai radion valikkoihin, eikä ole erillistä Sensus-näyttöä.

https://imgbb.com/S7dY3z6

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #317 : 14.04.2021, 10:49:26 »
Mulla on vm08 v70ssä tavalliset xenonit (GDL) ja sain koklattavaksi kaarretoiminnalliset xenonit (ABL) vuotta uudemmasta v70stä. Olisi luullu valojen toimivan heittämällä ja vdash-ohjelmalla valikosta valitsemalla Lightning > head lights > ABL (alunperin ruksi oli siis Xenon-valinnan kohdalla kuvassa 3. rivi). Mutta kaarretoiminta ei lähde toimimaan vaikka kokeilin kaikkia muita vdashin vaihtoehtoja kuin halogeeni ja led valot. Tai no osassa valinnoista syttyy edes xenonit, osassa ei. Ja aina tulee liuta virhekoodeja. Onkohan joku kokeillut vastaavaa valojen päivitystä vdashilla tai onkohan mulla jäänyt joku juttu huomaamatta? Erillistä kaarreominaisuuden kytkentänappia ei luovuttaja-autossa ollut, ilmeisesti menu-ohjattava tai sitten ei. Omaan autoon ei ainakaan tule mitään lisävalintaa mittarin tai radion valikkoihin, eikä ole erillistä Sensus-näyttöä.

https://imgbb.com/S7dY3z6
Tuon ominaisuuden ohjaus löytyy ainakin uudemmissa Sensuksen valikosta. Voisiko olla niin, että ne eivät toimi tuossa vanhemmassa mallissa, vaikka kuinka olisi fyysisesti palikat paikoillaan?
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #318 : 14.04.2021, 11:11:23 »
Tuossa luovuttaja-autossakaan ei ollut Sensusta, mutta onhan se mahdollista että rautapuolella on tullut vuodessa jo jotain eroa tai johdotus eroaa jotenkin.

D5T5 mainostaa P3-version päivitystä "ABL Xenons - HCM unit + headlamps + LSM module + Wiring + Levelling sensors", joten pitäisi sen siten onnistua ainakin jossain yhteyksissä. Oletan että tuossa ehkä tarkoitetaan halogeenien päivitystä xenoneihin, jolloin tarvii tehdä enemmän muutoksia.
 
Tässä linkissä näkyy ABL-ominaisuuden vaatimat palikat https://workshop-manuals.com/volvo/v70_fwd/l6-3.2l_vin_98_b6324s/lighting_and_horns/headlamp/headlamp_control_module/component_information/locations/headlamp_control_module_(hcm)/page_21516/

Oletan että palikat 1-2 eli asentosensorit löytyvät molemmista autoista. Osat 3-5 tulevat uusien umpioiden mukana ja kokeilin vaihtaa jopa osan 6 Headlamp Control Module (HCM), jossa omassa autossa luki GDL ja luovuttaja-autossa ABL.

En ole varma, mutta ehkä ilmastointipaneli/modulin vaihtoa pitäisi myös kokeilla. Koska saa yhdessä mm. virhekoodia CCM-U210100 Control Module Configuration Incompatible ja HCM-U210100 Control Module Configuration Incompatible.
https://www.dtcdecode.com/Volvo/CCM-U210100
https://www.dtcdecode.com/Volvo/HCM-U210100

Ehkä nuo koodit viittaavat enemmänkin ettei vdashin ohjelmistopäivitys nyt vaikuta onnistuvan. Pitänee yrittää olla yhteydessä D5T5:een, vaikka ilmeisesti sekin voi olla "ruuhkaista".

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #319 : 14.04.2021, 13:19:34 »
Tuossa luovuttaja-autossakaan ei ollut Sensusta, mutta onhan se mahdollista että rautapuolella on tullut vuodessa jo jotain eroa tai johdotus eroaa jotenkin.

D5T5 mainostaa P3-version päivitystä "ABL Xenons - HCM unit + headlamps + LSM module + Wiring + Levelling sensors", joten pitäisi sen siten onnistua ainakin jossain yhteyksissä. Oletan että tuossa ehkä tarkoitetaan halogeenien päivitystä xenoneihin, jolloin tarvii tehdä enemmän muutoksia.
 
Tässä linkissä näkyy ABL-ominaisuuden vaatimat palikat https://workshop-manuals.com/volvo/v70_fwd/l6-3.2l_vin_98_b6324s/lighting_and_horns/headlamp/headlamp_control_module/component_information/locations/headlamp_control_module_(hcm)/page_21516/

Oletan että palikat 1-2 eli asentosensorit löytyvät molemmista autoista. Osat 3-5 tulevat uusien umpioiden mukana ja kokeilin vaihtaa jopa osan 6 Headlamp Control Module (HCM), jossa omassa autossa luki GDL ja luovuttaja-autossa ABL.

En ole varma, mutta ehkä ilmastointipaneli/modulin vaihtoa pitäisi myös kokeilla. Koska saa yhdessä mm. virhekoodia CCM-U210100 Control Module Configuration Incompatible ja HCM-U210100 Control Module Configuration Incompatible.
https://www.dtcdecode.com/Volvo/CCM-U210100
https://www.dtcdecode.com/Volvo/HCM-U210100

Ehkä nuo koodit viittaavat enemmänkin ettei vdashin ohjelmistopäivitys nyt vaikuta onnistuvan. Pitänee yrittää olla yhteydessä D5T5:een, vaikka ilmeisesti sekin voi olla "ruuhkaista".

Noissa vanhemmissa on katkaisija keskikonsolissa. Tuskin ilman sitä toimii.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #320 : 15.04.2021, 07:37:09 »
Mittari löytyy, muut hommat tekemättä..yllättäen ei toiminut suoraan :D

CEM:n pin-koodin purulla kun aloittaa niin loppuosaan löytyy tarvittaessa jeesiä
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #321 : 16.04.2021, 10:28:10 »
Olihan niin että 2005 V50 saa ajotietokoneen ja vakkarin toimimaan ilman tuota pin koodia? Vai onko se pakollinen toiminta aina.

Ilmeisesti P1 alustassa tarkoittaa tuon binnin lähetystä tuonne VDashille, jossa purkaavat pinnin filusta.

Onko tuon pin koodin purkajia itä-suomessa päin?

Poissa riparapa87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 534
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #322 : 17.04.2021, 12:07:00 »
Mites mahtaa onnistua.Jos auto A ecun kopiois."virisofta sisällä" ja ajais sen auto B:hen.? Tekniikka on kummassakin sama.
Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

Poissa Tommijs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #323 : 19.04.2021, 17:51:03 »
CEM:n pin-koodin purulla kun aloittaa niin loppuosaan löytyy tarvittaessa jeesiä
Pin-koodinkin purkuun toki tarvis jeesiä..

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #324 : 20.04.2021, 08:40:43 »
Optimoinnin pystyy tekemään pelkällä vdashilla.
Cruisen ja ajotietokoneen aktivointi vaatii koodin purun, mihin ei pelkästään vdash riitä.
Jos nyt puhutaan tuosta V50.

Taas kysellään, onnistuuko Ahtopaineella CEMmin pinnin purku itse CEMmistä vai pitääkö olla autokin mukana?

Kohta täytyy pistää tilaten itse tuo ohjelmoija tuolle piirille jos ei löydy ketään joka osaisi tuon tehdä, tuonne pääkallopaikalle en rupea postittelemaan, kun auto pitää olla kumminkin ajossa aika paljon.

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #325 : 20.04.2021, 19:01:33 »
Taas kysellään, onnistuuko Ahtopaineella CEMmin pinnin purku itse CEMmistä vai pitääkö olla autokin mukana?

Kohta täytyy pistää tilaten itse tuo ohjelmoija tuolle piirille jos ei löydy ketään joka osaisi tuon tehdä, tuonne pääkallopaikalle en rupea postittelemaan, kun auto pitää olla kumminkin ajossa aika paljon.
Minulla pitää olla auto mukana.
MUTTA! Seuraava ohjelmointikiertue on toukokuulla ja silloin Itä-Suomi kuuluu reittiin, ainakin osaksi.
Korona varaus toki on, jos tulee kovasti sulkuja/rajoitteita, en silloin lähde.

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #326 : 22.04.2021, 09:35:19 »
Minulla pitää olla auto mukana.
MUTTA! Seuraava ohjelmointikiertue on toukokuulla ja silloin Itä-Suomi kuuluu reittiin, ainakin osaksi.
Korona varaus toki on, jos tulee kovasti sulkuja/rajoitteita, en silloin lähde.

Hyvä, toivottavasti onnistuisi. Täällä on pari asiakasta, toisessa esimerkiksi 800h laskurin nollaus.

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #327 : 24.04.2021, 14:28:37 »
Oletteko testanneet VDASHia nyt kun uudet lisenssivaihtoehdot tulivat voimaan?

Oman version vaihdoin Home Small versioon 10€.
Muuten jees, mutta tuolla hinnalla näyttäisi muuttuvan pelkäksi vikakoodin lukijaksi.

"Home/Garage with Sponsored/Small/Pro/Verified subscriptions"

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #328 : 24.04.2021, 15:55:02 »
Oletteko testanneet VDASHia nyt kun uudet lisenssivaihtoehdot tulivat voimaan?

Oman version vaihdoin Home Small versioon 10€.
Muuten jees, mutta tuolla hinnalla näyttäisi muuttuvan pelkäksi vikakoodin lukijaksi.

"Home/Garage with Sponsored/Small/Pro/Verified subscriptions"

Mitä eroa lie tuolla car configurationilla jos small home versiossa on predefined ja pro homessa on expert mode?

Ilmeisesti softasta tuli liian suosittu ja tuolla lisenssimaksulla saavat itselleen rauhan, koska ilmaisversiossa riittää niitä pikkunippelin kyselijöitä ja sille ei anneta supportia.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #329 : 24.04.2021, 16:05:00 »
Fakta tietoa ei ole, mutta olisiko Pro versiossa kaikki aikaisemmat ominaisuudet asetuksien/varusteiden muutoksiin.
10€ lisenssillä saa vaihdettu P3 mittariston TFT versioon, vaihtaa siihen kuvan jne, mutta mitään muuta varustemuutoksia ei pysty tekemään, koko valikko on pois.

Home/Garage Pro versioilla ei taida olla isompaa eroa, hinta on sama 400€/vuosi.

https://d5t5.com/article/newsletter-april-2021-en
« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 16:28:29 kirjoittanut X70R »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron