Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 566029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #930 : 19.07.2015, 21:57:11 »
Täälä myös yksi joka ettii itelleen V70D5:sta. Nimenomaan mk2:nen joka on jotenkin konservatiivisempi kuin tuosta seuraava malli. Varsinkin sisusta ja erityisesti kojetaulu ja hallintalaitteiden sijoittelu tuntuu hyvältä. Vaan on todettava jotta e-p:llä on tosi huonosti tarjolla. No jotain toki vaan eivät täytä kriteerejä.
Mutta eikö sitä ajankanssa jotain tule eteen. Jos ei tule niin haetaan ruottista.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #931 : 20.07.2015, 07:23:25 »
Täälä myös yksi joka ettii itelleen V70D5:sta. Nimenomaan mk2:nen joka on jotenkin konservatiivisempi kuin tuosta seuraava malli. Varsinkin sisusta ja erityisesti kojetaulu ja hallintalaitteiden sijoittelu tuntuu hyvältä. Vaan on todettava jotta e-p:llä on tosi huonosti tarjolla. No jotain toki vaan eivät täytä kriteerejä.
Mutta eikö sitä ajankanssa jotain tule eteen. Jos ei tule niin haetaan ruottista.
Millaisella budjetilla sitä, ollaan liikkeellä ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #932 : 20.07.2015, 09:01:01 »
Millaisella budjetilla sitä, ollaan liikkeellä ::)

Budjetti kuin kreikan valtiolla ja vag 3c vielä "harmina".

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #933 : 22.07.2015, 20:27:08 »
Joo olen muillekkin automerkeille jotka ajaa noilla väleillä yrittänyt kuskeille änkyröidä että vaihtakaa öljyt 15 välein. Ja anopille että vaihtaa öljyt joka vuosi vaikkei kilsat tulisi täyteen.

Minusta suunnittelu on kokolailla epäonnistunut jos 2000 luvun dieselmoottorissa öljyt vaihdettava noin tiheään että moottori kestää. 20tkm välin voin vielä pitkin hampain hyväksyä. Entismuinoin kun öljyt olimitäoli kuin myös moottorit niin jopa 5tkm välein vaihdoin. Bensarassiini vaihdan 10tkm välein mutta d5 volvo saa tyytyä 20tkm väliin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6028
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #934 : 23.07.2015, 10:05:51 »
Minusta suunnittelu on kokolailla epäonnistunut jos 2000 luvun dieselmoottorissa öljyt vaihdettava noin tiheään että moottori kestää. 20tkm välin voin vielä pitkin hampain hyväksyä. Entismuinoin kun öljyt olimitäoli kuin myös moottorit niin jopa 5tkm välein vaihdoin. Bensarassiini vaihdan 10tkm välein mutta d5 volvo saa tyytyä 20tkm väliin

Mun mielestä suunnittelun kukkanen on että apulaitehihna on joillakin ihmisillä mennyt jakokoteloon D5-moottoreissa, sen luulis olevan helposti estettävissä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #935 : 23.07.2015, 11:40:09 »
Itseä myös kiinnostaisi tuo että voiko sinne tehdä esim jonku suojapellin joka estäisi moniura remmin pääsemisen jakokopan sisään, tosin tulee kyllä remmi tarkistettua silmämääräisesti aina kun konepellin aukaise.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #936 : 23.07.2015, 21:33:57 »
Kun pitää sen hihnan, laturin vapaakytkimen ja muut laitteet remmillä kunnossa, ei pitäisi kovin suurta riskiä olla.

Jos vähääkään epäillyttää, niin vaihtaa sen vapaakytkimen, ei maksa paljoa, samalla tietenkin uusi hihna.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #937 : 28.07.2015, 20:26:19 »
Terve

Olen ollut volvisti nelisen kuukautta, ja kiinnostus heräsi. Alla on ollut 2008 mk3 v70 2.0d koneella. Tyytyväinen olen muuten ollut, mutta ehkä niinä ja natinat sekä muutamat ulkoiset seikat ovat karistaneet laaduntuntua.

Emäntä ei oppinut ajan ajamaan manuaalista, ja sain kuitenkin Volvon kaupaksi yksityiselle suoralla rahalla, niin ajattelin vaihtaa halvempaan automaattiin. Koeajoin Kia Ceedin mutta Volvon jälkeen se oli järkytys.

Tänään soittelin seuraavasta pelistä: http://m.nettiauto.com/volvo/v70/7381175?vifAdCount=63&vifNav=Y#4


Eli v70 automaatti, 2.4D 2006.

Ilmoituksessa pääpiirteittäin huoltoja, tarkennuksena kysyin niin muistaakseni noin 220tkm asti merkkiliike huoltanut, sitten joku huoltanut itse, ja viimeisenä nukyinen omistaja käyttänyt 295tkm essential huollossa biliassa,ja uusinut jarrut.

Tärkeimpänä kysyin lootan öljyistä, niin sanoi että vähintään kolmesti olisi merkinnät vaihdosta ml. Äskettäin tehty vaihto, saattoi olla neljäskin. Omistaja ajanut vuodenvaihteesta ja noin 30tkm,työtilanteen takia myynnissä. Huolloista tai ainakaan laatikkoöljyistä ei kai ole kuittia tallessa, mutta kai sr on uskottava. Tuntui omistaneen aiemmin D5 ja oli huvin perillä volvoista ja näistä laatikkoasioista yms.

Miltå historia kuulostaa? Aiemmin en ole antanut itselleni lupaa edes katsella mitään 300tkm ajettuja, mutta ei vaan v70 jälkeen taivu mihinkään japsiin. Millainen pudotus on odotettavissa mk3 v70 -> mk2? Ulkonäöllisesti ei mielestäni paljon häviä, ja ehkä mk2 sopiikin duunarille paremmin.

Ainuy mikä särähti korvaan kolinoista kysyttäessä, vastadi että nämä kaikki v70 kolisee lajinsa hiekkatiellä. Jäi vielä tarkentamatta tarkoittiko alustan luonnetta yleisesti vai kiertoilmaistuna että koeajolla odottaa kolikoli...

Pahoittelut kirjoitusvirheistä, vietän laatuaikaa = nukutan muksuja ja surffaan vrcf:ssä puhelimella :D

EDIT:

Tilasin historiatiedot trafilta, ostettu näköjään uutena taksiksi, toiminut taksina Turussa melko tarkalleen kaksi vuotta 2008 asti. Onko tämä nou-nou? Tosin sitten on nimellä yhteystiedot henkilölle joka on autolla ajanut 2011-2015 välisen ajan ennen nykyistä omistajaa, jolle voisi soittaa ja kysellä tarkemmin.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2015, 20:51:00 kirjoittanut kytkijä »
Vida Pohjois-Savossa

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #938 : 28.07.2015, 20:28:10 »
Ja onko tuossa moniurahihnan vaihdossa jotain ihmeellistä,miksi se jätettäisiin vaihtamatta,eikö kuulu ohjelmaan vai onko vaihtovälisuositus liian pitkä, kun siitä paljon puhutaan.Onko vaikea vaihtaa itse?

Edit:

Tunnistaako tätä kukaan tätä? takaikkunassa jonkinlainen hirvilogo...
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7359684
« Viimeksi muokattu: 28.07.2015, 22:30:49 kirjoittanut kytkijä »
Vida Pohjois-Savossa

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6028
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #939 : 28.07.2015, 23:19:32 »
Olen jäävi sanomaan mk2:n paremmuudesta vaikka itse tykkään kun mk3 on kokematta, mutta taksia en pelkäisi: suvussa on ostettu 300tkm ajettu tuollainen taksi ja ajettu 660tkm asti tähän asti ilman suuria ongelmia.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #940 : 29.07.2015, 07:56:28 »
Terve

Eli v70 automaatti, 2.4D 2006.

Ilmoituksessa pääpiirteittäin huoltoja, tarkennuksena kysyin niin muistaakseni noin 220tkm asti merkkiliike huoltanut, sitten joku huoltanut itse, ja viimeisenä nukyinen omistaja käyttänyt 295tkm essential huollossa biliassa,ja uusinut jarrut.

Tärkeimpänä kysyin lootan öljyistä, niin sanoi että vähintään kolmesti olisi merkinnät vaihdosta ml. Äskettäin tehty vaihto, saattoi olla neljäskin. Omistaja ajanut vuodenvaihteesta ja noin 30tkm,työtilanteen takia myynnissä. Huolloista tai ainakaan laatikkoöljyistä ei kai ole kuittia tallessa, mutta kai sr on uskottava. Tuntui omistaneen aiemmin D5 ja oli huvin perillä volvoista ja näistä laatikkoasioista yms.

Miltå historia kuulostaa? Aiemmin en ole antanut itselleni lupaa edes katsella mitään 300tkm ajettuja, mutta ei vaan v70 jälkeen taivu mihinkään japsiin. Millainen pudotus on odotettavissa mk3 v70 -> mk2? Ulkonäöllisesti ei mielestäni paljon häviä, ja ehkä mk2 sopiikin duunarille paremmin.

EDIT:

Tilasin historiatiedot trafilta, ostettu näköjään uutena taksiksi, toiminut taksina Turussa melko tarkalleen kaksi vuotta 2008 asti. Onko tämä nou-nou? Tosin sitten on nimellä yhteystiedot henkilölle joka on autolla ajanut 2011-2015 välisen ajan ennen nykyistä omistajaa, jolle voisi soittaa ja kysellä tarkemmin.

Taksi ei ole nou-nou, päinvastoin, sillä laatikkoöljyn vaihto kuuluu taksien huolto-ohjelmaan. Ihmeen vähän tuolla on kyllä ajettu kaiken kaikkiaan. Luulis, että ois jo taksina kelattu tuo 300 tkm.

Mk2 vs mk3 sanoisin, että ei mitään dramaattista hyppäystä tule. Mk2 on takapenkin ja kontin osalta vähän pienempi. Alusta on jopa aavistuksen jäykempi. Mk3 vakioalustalla on aikamoinen kallistelija. Mk3 on pykälän hiljaisempi ja selvästi ketterämpi. Mk2:ssa taas lähivalot on vähän paremmat kuin mk3:issa (xenoneilla).

Noissa harmaakoppaisissa dieseleissä pitää ilmeisesti olla tarkkana, että venttiilinnostimet on kunnossa http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33610.0 Jos jostain syystä öljyjä olis vaihdeltu 20 tkm välein, niin siitä iso plussa.

Mk2:n käsijarru vaatii hellyyttä ja ymmärrystä aika ajoin, kun taas mk3:n sähkökäyttöinen käsijarru ei vaadi mitään ylimääräistä ikinä.

Yhteenvetona sanoisin, että mk2 kohtuullisilla varusteilla (kuten linkin auto) on vähintään yhtä mukava kuin mk3 karvalakkimallina (joita monet 2,0deet ovat). Linkin autossa itseäni harmittaisivat nuo comfort-jakkarat, jotka eivät ihan hirveästi sivutukea tarjoa. Nahan liukkaus vielä pahentaa asiaa. Sport-malliset olisivat toosi paljon paremmat.

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #941 : 29.07.2015, 11:56:05 »
On tämä aiton osto vaikeaa,nyt  alkoi tuo nostinremppa pelottaa. Onko noissa bensakoneissa mitään sudenkuoppia tai siinä vanhemmassa dieselmyllyssä? Bensakin voisi minun ajoilla mennä,mutta on niissä kyllä hirveät kulutuslukemat..

Omaa v70 myydessä ihmettelin kun kaikki kysyi että onko tuontiauto... moni mk2 joita olen kysellyt on olleet tuonteja. Paljon on ollut ihmisiä joille laatikon öljynvaihto on ollut ijan uusi asia. Kahdesta kysymästäni on vaihdettu öljyjä. Nostajista tai rempasta ei ole kukaan maininnut.
Vida Pohjois-Savossa

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #942 : 29.07.2015, 12:09:43 »
On tämä aiton osto vaikeaa,nyt  alkoi tuo nostinremppa pelottaa. Onko noissa bensakoneissa mitään sudenkuoppia tai siinä vanhemmassa dieselmyllyssä? Bensakin voisi minun ajoilla mennä,mutta on niissä kyllä hirveät kulutuslukemat..

Omaa v70 myydessä ihmettelin kun kaikki kysyi että onko tuontiauto... moni mk2 joita olen kysellyt on olleet tuonteja. Paljon on ollut ihmisiä joille laatikon öljynvaihto on ollut ijan uusi asia. Kahdesta kysymästäni on vaihdettu öljyjä. Nostajista tai rempasta ei ole kukaan maininnut.

Ei se kulutus bensassa nyt niin kauheaa ole. Itsellä V70 mk2 125kw kulutus kaupungissa 10-11L matka-ajossa 7L pintaan. Unohda se automaattivaihteinen ja osta manu niin ei tarvii pelätä sitä laatikon hajoamista  :P
V70 -04

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #943 : 31.07.2015, 13:51:03 »
Oman kokemuksen perusteella S80II alusta mikä tiettävästi on myös sama V70MK3, on parempi kuin nämä vanhempien Volvojen.
Olen kaksi kertaa oman katsastanut, ja ei ole alustan puolesta tullut sanomista.
Muutama päivä sitten käytin Volvolla nelipyörä suuntauksessa, ei huoltomieskään soitellut "vaihdetaanko väljät osat ennen kuin säädetään?"

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #944 : 31.07.2015, 18:58:09 »
Terve

Olen ollut volvisti nelisen kuukautta, ja kiinnostus heräsi. Alla on ollut 2008 mk3 v70 2.0d koneella. Tyytyväinen olen muuten ollut, mutta ehkä niinä ja natinat sekä muutamat ulkoiset seikat ovat karistaneet laaduntuntua.

Emäntä ei oppinut ajan ajamaan manuaalista, ja sain kuitenkin Volvon kaupaksi yksityiselle suoralla rahalla, niin ajattelin vaihtaa halvempaan automaattiin. Koeajoin Kia Ceedin mutta Volvon jälkeen se oli järkytys.

Tänään soittelin seuraavasta pelistä: http://m.nettiauto.com/volvo/v70/7381175?vifAdCount=63&vifNav=Y#4


Eli v70 automaatti, 2.4D 2006.

Ilmoituksessa pääpiirteittäin huoltoja, tarkennuksena kysyin niin muistaakseni noin 220tkm asti merkkiliike huoltanut, sitten joku huoltanut itse, ja viimeisenä nukyinen omistaja käyttänyt 295tkm essential huollossa biliassa,ja uusinut jarrut.

Tärkeimpänä kysyin lootan öljyistä, niin sanoi että vähintään kolmesti olisi merkinnät vaihdosta ml. Äskettäin tehty vaihto, saattoi olla neljäskin. Omistaja ajanut vuodenvaihteesta ja noin 30tkm,työtilanteen takia myynnissä. Huolloista tai ainakaan laatikkoöljyistä ei kai ole kuittia tallessa, mutta kai sr on uskottava. Tuntui omistaneen aiemmin D5 ja oli huvin perillä volvoista ja näistä laatikkoasioista yms.

Miltå historia kuulostaa? Aiemmin en ole antanut itselleni lupaa edes katsella mitään 300tkm ajettuja, mutta ei vaan v70 jälkeen taivu mihinkään japsiin. Millainen pudotus on odotettavissa mk3 v70 -> mk2? Ulkonäöllisesti ei mielestäni paljon häviä, ja ehkä mk2 sopiikin duunarille paremmin.

Ainuy mikä särähti korvaan kolinoista kysyttäessä, vastadi että nämä kaikki v70 kolisee lajinsa hiekkatiellä. Jäi vielä tarkentamatta tarkoittiko alustan luonnetta yleisesti vai kiertoilmaistuna että koeajolla odottaa kolikoli...

Pahoittelut kirjoitusvirheistä, vietän laatuaikaa = nukutan muksuja ja surffaan vrcf:ssä puhelimella :D

EDIT:

Tilasin historiatiedot trafilta, ostettu näköjään uutena taksiksi, toiminut taksina Turussa melko tarkalleen kaksi vuotta 2008 asti. Onko tämä nou-nou? Tosin sitten on nimellä yhteystiedot henkilölle joka on autolla ajanut 2011-2015 välisen ajan ennen nykyistä omistajaa, jolle voisi soittaa ja kysellä tarkemmin.

Tänään sain kiinni tuon edellisen omistajan joka on autolla ajanut 2011-2015 tammikuu, jona aikana kilometrejä ei ollut tullut kuin 30tkm. Ei ollut ollut mitään vikaa ja tykännyt kovasti, lämmityslaitteen kenno vaihdettu volvolla hänen aikanaan.

Tämä kuulostaa kyllä hyvälle pelille, ainoastaan tuo nostinremppa on vähä kyseenalainen juttu...

EDIT: foorumien lukeminen vääristää kuvaa aina, joten onko kellään laajemmin tietoa onko tuo papatusongelma siis "kaikissa" tuon ikäisissä koneissa ja johtaako se konerikkoon, vai onko kyseessä vaan vähän yleisempi tyyppivika? Täältä kyllä saa kuvan että koskee ihan kaikkia...
« Viimeksi muokattu: 31.07.2015, 19:18:45 kirjoittanut kytkijä »
Vida Pohjois-Savossa

 

Ateho  Elekma