Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Jypä - 05.10.2016, 08:56:04

Otsikko: 940 B230FK+M90 käyttiksen piristelyä
Kirjoitti: Jypä - 05.10.2016, 08:56:04
Tuli haettua tommonen 940 vm.95. Koneena B230FK+M90 laatikko. Kilometrejä mittarissa 299tkm. Löytyy sähkölasit x4, kattoluukku, mustat puolnahat, sähköantenni. Käyttöautona meinasin pitää mutta kaipaa se vähän lisää menohaluja. Eli lastu ja bleedi varmaan nyt ensimmäiseksi ja katsotaan sit taas mitä keksitään. Saa kommentoida ja antaa vinkkejä :)

(https://s14.postimg.org/p1rowl8dp/20161004_135852.jpg) (https://postimg.org/image/p1rowl8dp/)
Otsikko: Vs: 940 B230FK+M90 käyttiksen piristelyä
Kirjoitti: Jypä - 07.10.2016, 12:36:50
Tänään tuli vaihdettua öljyt ja suodatin ja tulpat. Tuli tilattua Vikingin bensa ja syttylastut. Ideana olisi laittaa lastut, nostaa paineet 0.9 paikkeille, tehdä downpipe ja putkisto, hommata joku alumiini cooleri näin ens alkuun. Tuli pestyä vielä huollon jälkeen.

(https://s22.postimg.org/cy6a8s1v1/20161007_122512.jpg) (https://postimg.org/image/cy6a8s1v1/)
Otsikko: Vs: 940 B230FK+M90 käyttiksen piristelyä
Kirjoitti: Jypä - 11.10.2016, 15:34:35
Tänää tuli laiteltua sytty ja bensalastut ja nostettua paineet kilon pintaan, kyllä potkii ihan eritavalla :) Jos sitä putkea alkaisi suunittelemaan seuraavaksi.
Otsikko: Vs: 940 B230FK+M90 käyttiksen piristelyä
Kirjoitti: Jypä - 16.10.2016, 20:45:15
Tuli putki väsäiltyä ja onnistu kyl hyvin omasta mielestä. Ei ota maahan kiinni eikä kolise mihinkään. Tuli tosiaan 3 tuumasta alusta loppuun yhdellä vaimentimella mutta luulen että lisään yhden vaimentimen vielä.

(https://s18.postimg.org/xzs984k8l/20161014_164139.jpg) (https://postimg.org/image/xzs984k8l/)
Otsikko: Vs: 940 B230FK+M90 käyttiksen piristelyä
Kirjoitti: Jypä - 01.11.2016, 22:36:40
Ysi sai alleen uudet talvirenkaat ja samalla pientä huoltoa. Tuli vaihdettua melkein kaikki hapertuneet alipaine letkut ja ilmansuodatin. Sain kirkkaat takavalot ja kylkivilkut paikoilleen samalla. Jakopään remppa pitäs tehdä myös.
(https://s14.postimg.org/kh7cmrmvx/20161101_220113.jpg) (https://postimg.org/image/kh7cmrmvx/)

(https://s12.postimg.org/x428z9d89/20161101_220448.jpg) (https://postimg.org/image/x428z9d89/)
Otsikko: Vs: 940 B230FK+M90 käyttiksen piristelyä
Kirjoitti: Jypä - 22.11.2016, 10:45:55
Pientä on tullut taas puuhasteltua. Vaihdoin ulommat takavalot ja vilkut kirkkaiksi. Vähän laitettu ledejä sinne tänne. Putkistoon tuli heitettyä toinen vaimennin. Nyt on äänimaailma vähän maltillisempi. Hakusessa olis tekniikka puolelle KL racingin välijäähy että jos semmoinen löytyy saa tarjota.
(https://s22.postimg.org/ov9uyvbct/14798042557361937578127.jpg) (https://postimg.org/image/ov9uyvbct/)

(https://s21.postimg.org/5ytsnayxf/14798043329651084740422.jpg) (https://postimg.org/image/5ytsnayxf/)
Otsikko: Vs: 940 B230FK+M90 käyttiksen piristelyä
Kirjoitti: Jypä - 01.02.2017, 22:12:18
Tälle ei ole oikeen mitään erikoista tapahtunut, lähinnä perus huoltoa. Viime aikoina ollut mielessä jos alkais vähän enemmän piristelemään tätä. Mistä muutoksista olisi hyvä lähtä liikkeelle? Tällä hetkellä lastut, 3tuuman putkisto ahdot 0.9 hujakoilla. Olisiko 15g,16t vai 19t hyvä jos haetaan 200-300hv? Suuttimet? Nokka? Saa kommentoida ja neuvot kans tervetulleita :nälkä:
Otsikko: Vs: 940 B230FK+M90 käyttiksen piristelyä
Kirjoitti: Rokuli - 02.02.2017, 08:05:08
Jos lähemmäs 300hv alkaa olla tavotteena, niin 19t pääsee niille hujakoille -012 immulla, sopivilla suuttimilla ja ei nokan vaihostakaan haittaa ole. Samalla kannattaa päivittää kytkintä, esim.  -763 SRE + pottapyörä(jos ei jo ole) + M90 D24 levyllä monella pitänyt tuolla kokoonpanolla
Otsikko: Vs: 940 B230FK+M90 käyttiksen piristelyä
Kirjoitti: Jypä - 08.07.2017, 19:40:48
Pitkästä aikaa jos tätäkin päivittelis. Tosiaan sain ton harraste 240 ajoon niin olis tällekkin vähän aikaa välillä. Takajarrut laitoin kun jyrisytti jarruttaessa kun levyt aika kuluneet ja ruosteessa. Huomasin että tuo jarrutehostin suhisee kun painaa ja jarru poljin erittäin kova. Tuli tilattua uusi tehostaja skruvatilta niin pääsis sen vaihtamaan kans kohtapuoliin. Korista pitäisi nuo pienet alkavat pintaruosteet pelastaa ennen kun leviävät.