Samppasport  Futurez

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #345 : 03.12.2016, 13:59:10 »
Tuota syöpymisjuttua en ymmärrä, googlella löytyi paljon juttua kuinka jenkki (ja muut missä kyseisiä osia) välttelevät kovasti tuota G12 "kuraa" johtuen sen hybridiorgaanisista hapoista (se millä se longlife ominaisuus tehty).
Huuhtelin eilen glykolit kahteen kertaan vielä varmuudeksi töissä.

V*ttuillessani tilasin varmasti laadukkaat Boschin kamat takajarruihin (levyt, palat, kengät, asennussarjat) 87€ tais olla. Halpaa ulkomailta. Samalla reissulla n. 24mm brembon valmistama työsylinteri askiin.

Ferodon palojen laatu kun hämmästyttää, samalla vaivalla vaihdan ne pois (13.24€ boschin palat) ja melkeen sitten vaihtaa kyllä levytkin kun tiedä missä kunnossa ne kengät on olleet.
Huonossa nyt joka tapauksessa (linkut jumissa).
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #346 : 03.12.2016, 14:37:21 »
Mitä itekkin todennut niin punaisen nesteen kanssa ole kuin ongelmia....
Töissä tullut nähtyä paljon samanlaisia autoja samoilla koneilla niin niissä joissa punainen niin lohkoista lommit ja rautaset vesiputket ruostuneet puhki ynm, niissä taas joissa vihreet ollu niin ei mitään ongelmia...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #347 : 03.12.2016, 14:50:46 »
Mitä itekkin todennut niin punaisen nesteen kanssa ole kuin ongelmia....
Töissä tullut nähtyä paljon samanlaisia autoja samoilla koneilla niin niissä joissa punainen niin lohkoista lommit ja rautaset vesiputket ruostuneet puhki ynm, niissä taas joissa vihreet ollu niin ei mitään ongelmia...

Ai niin unohtu mainita, että oisko 6kk sitten vaihdettu vesipumpun ylätiiviste vuos ihan selkeitä tippoja. Vihreällä ei vieläkään tullut yhtään tippaa. Seurataan...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8926
  • Teiden tukko
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #348 : 07.12.2016, 07:35:54 »
Aski kiinni, auto leimattu. Kaikki ok paitsi kardaani. Ja kytkinpoljin "mukavan" jäykkä (vois melkeen koittaa eri työ tai pääsylinteriä).  ::)

Polkimen vipusuhde vaikuttaa myös merkittävästi kytkimen jäykkyyteen. Omassa ysissä kytkin on SRE-asetelmalla aivan turhan jäykkä, kun taas 242:ssa vastaavalla asetelmalla kytkin on erittäin miellyttävän tuntuinen. 242:ssa on vaijerikytkimen poljin muokattu 760:n pääsylinterille.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #349 : 07.12.2016, 19:32:07 »
Joo mulla muokattu 240 poljin ja maksimi keveys about mitä saa. Ihan ok verrattuna vakio 940 polkimeen. Mutta jos sais vielä kevyemmäksi isommalla työsylkyllä. Kokeillaan...

Kardaani ei täristä juurikaan (ei täydelline kuitenkaan) mutta ääntää/ulvoo kun vanha bussi. Tää tuli tuon tukikumin vaihdoksen jälkeen. Laakerin vaihdoin koyo valmisteeseen töissä, samalla huomaten että laakeri liukuu tukikumissa kevyesti yhdellä sormella... Liekkö siinä syy?  :(

No huomenna vielä uusi laakeri (jos vanhaa ei nyt saa ehjänä irti) ja yksi vanha tukikumi kokeiluun. Jos ei auta niin taas pajalle takuuseen...  ::)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #350 : 21.12.2016, 18:22:28 »
Sylinteri vaihdettu. Mukavempi tuli.
Pitäisi jossain vaiheessa tiputtaa pääsylinteria alemmas, niin saisi pikkusen pidemmän vivun polkimeen... Saisi vaan samaan tasoon jarrupolkimen kanssa (nyt vähän ylempänä).

Ujellus ei ole vielä selvinnyt (Hyväksi todettu FAG laakeri kardaaniin jossain päin Saksa - Suomi väliä vielä)
Askin öljyt (BMW LT-2 tjsp) tuli vaihdettua perus ATF. Paljon parempi, se bmw öljy haiseekin palaneelta muovilta uutena jo.  :idiot2:

Glykoli tuoksahtaa kun istahtaa autoon... Liekkö Volvolainenkin kenno vuotaa jostain. (paalaan koko paskan jos vuotaa)  :D
Toivottavasti vanhoja hajuja vaikka pesin osat hyvin... Erittäin epäilyttävän näkönen se kenno kuitenkin oli jo kun paketista otti.  :idiot2:

Tää auto on ihan aidosti manattu.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #351 : 24.12.2016, 10:55:31 »
Glykoli tuoksahtaa kun istahtaa autoon... Liekkö Volvolainenkin kenno vuotaa jostain. (paalaan koko paskan jos vuotaa)  :D
Toivottavasti vanhoja hajuja vaikka pesin osat hyvin... Erittäin epäilyttävän näkönen se kenno kuitenkin oli jo kun paketista otti.  :idiot2:

Tää auto on ihan aidosti manattu.  :D
Kuinkahan kauan voi teoriassa vanhat glykolit huurtaa ikkunoita ja haista autossa? Vaihdoin tuohon toiseen autoon (ei volvo) kennon syyskuussa, sen jälkeen tullut ~20tkm ajoa, josta 10tkm lämmityslaitetta käyttäen. Edelleen menee tuulilasi sameaksi 500-100km:n välein ja sisällä haisee kuiva glykoli...

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #352 : 24.12.2016, 12:02:42 »
Putsattu kotelo nii hyvin ku pystyy. Tuoksuu yleensä sillon tällöin kun hyppää autoon ja puhallin käynnistyy.

Tippaakaan nestettä ei ikinä ole vuotanut kotelosta ulos. Eikä ikkunatkaan huurru enään yhtään. Seurataan tilannetta...

Kävin vähän vakoilemassa uutta käyttistä, mutta kattelin lompakkoa ja totesin manatun volvon paremmaksi  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #353 : 24.12.2016, 12:05:13 »
Mä en kyllä ymmärrä tota ilmiötä, kun mulla on glykolia valuttanu ties miten pitkään lattialle lämppärin hanasta, ja lattimatto on imassu sitä itteensä vaikka miten... ikinä ei oo ongelmaa ollu huurtumisen kanssa eikä mun nenä haista glykolia. Varmaan sen täytyy sitten vuotaa sinne tuuletuskanavaan.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #354 : 24.12.2016, 12:09:32 »
Mä en kyllä ymmärrä tota ilmiötä, kun mulla on glykolia valuttanu ties miten pitkään lattialle lämppärin hanasta, ja lattimatto on imassu sitä itteensä vaikka miten... ikinä ei oo ongelmaa ollu huurtumisen kanssa eikä mun nenä haista glykolia. Varmaan sen täytyy sitten vuotaa sinne tuuletuskanavaan.

Kennon vuodossa höyrystyy sinne kennokoteloon ja sieltä lasiin.

Ei siis venttiili tee ihan samaa efektiä. Nm. Venttili vuosi 240 ja ei ilm. 940.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #355 : 24.12.2016, 17:32:58 »
Kävin vähän vakoilemassa uutta käyttistä, mutta kattelin lompakkoa ja totesin manatun volvon paremmaksi  :D
Mun laanilla on yks loppupään ysifarkun mentävä kolo, jos se lompakko paisuu. Saa olla manattukin yksilö. V:>

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #356 : 24.12.2016, 18:09:35 »
Mun laanilla on yks loppupään ysifarkun mentävä kolo, jos se lompakko paisuu. Saa olla manattukin yksilö. V:>

Tuskin kukaan ostaa suomen kalleinta ysiä...  :D

-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #357 : 24.12.2016, 20:38:54 »
Tuskin kukaan ostaa suomen kalleinta ysiä...  :D



Ompa hyvästi kuitteja :o Mutta ei se mitään meinaa. Auto on manattu, niin sen pakko olla edullinen :D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #358 : 24.12.2016, 20:41:12 »
Ompa hyvästi kuitteja :o Mutta ei se mitään meinaa. Auto on manattu, niin sen pakko olla edullinen :D

Manattu on harvinaista... Lisää hintaa?   ??? :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #359 : 24.12.2016, 20:45:31 »
Manattu on harvinaista... Lisää hintaa?   ??? :D

Tarvittaisiin kyllä manauksen suorittaneen henkilön todistus suoritetusta manauksesta, jotta tuo väite olisi validi :D

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy