Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Mikä (plugin)malli XC60 on/oli? Ruksi 1 tai useampiakin vaihtoehtoja mikäli tarvitsee...

XC60 T8 TwinEngine 407hv 10.4 kWh
9 (25%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 10.4 kWh
5 (13.9%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 11.6 kWh
5 (13.9%)
XC60 T8 Recharge 390hv "normiakkuinen"
2 (5.6%)
XC60 T8 Recharge 455hv "isompiakkuinen" long range
6 (16.7%)
XC60 T6 Recharge 340hv "normiakkuinen"
0 (0%)
XC60 T6 Recharge 340hv "isompiakkuinen" long range
2 (5.6%)
XC60 jokin muu bensamalli
1 (2.8%)
XC60 jokin muu dieselmalli
5 (13.9%)
XC60 jokin muu malli mitä tässä ei ole laitettu...  :-)
0 (0%)
EX60 tulee heti talliin, kun julkaistaan ja sillä sipuli!!!
1 (2.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 32

Äänestys päättyy: 20.10.2025, 19:55:40

XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!

  • 152 Vastauksia
  • 24053 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa James Bond

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #150 : 26.02.2024, 10:46:17 »
Ajon aikana akun latauksessa ei ole järkeä, sen voi todeta vaikka nollaamalla keskikulutuksen ja laittaa charge päälle tai katsoa hetkellistä kulutusta. Kulutus nousee helposti 15l/100 km. Kannattaa aina laittaa määränpään osoite ja auto itse käyttää ja kerää sähköä tarpeen mukaan koko matkan ja vasta perillä akku on tyhjä. Volvo suosittelee että vaikka akku olisi tyhjä niin silti laittaa navigaattoriin määränpään.
Ja jos tekee vaikka pitkän reissun niin silloin lähtöpaikka on määränpää ja lisätään välietappi eli kohde missä käydään. Näin auto käyttää menomatkalla noin 50 % sähköä ja loput sitten paluumatkalla.

Oma auto vm -22 V60 T8 LR ja siinä ainakin toimii näin.
Volvo V60 T8 LR, R-Design -22

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #151 : 26.02.2024, 17:18:22 »
Ajon aikana akun latauksessa ei ole järkeä, sen voi todeta vaikka nollaamalla keskikulutuksen ja laittaa charge päälle tai katsoa hetkellistä kulutusta. Kulutus nousee helposti 15l/100 km. Kannattaa aina laittaa määränpään osoite ja auto itse käyttää ja kerää sähköä tarpeen mukaan koko matkan ja vasta perillä akku on tyhjä. Volvo suosittelee että vaikka akku olisi tyhjä niin silti laittaa navigaattoriin määränpään.
Ja jos tekee vaikka pitkän reissun niin silloin lähtöpaikka on määränpää ja lisätään välietappi eli kohde missä käydään. Näin auto käyttää menomatkalla noin 50 % sähköä ja loput sitten paluumatkalla.

Oma auto vm -22 V60 T8 LR ja siinä ainakin toimii näin.
No joo, vähän mielipideasia miten tuota "charge" tilaa haluaa käyttää ja siinä on kyse enemmän ehkä "puhtaammasta ajosta taajamissa". Mutta maantieajossa se kulutus ei lopulta kauheasti nouse, taajama-ajossa toki enemmän. Tuo matka-ajopätkä mennessä oli kulutus Volvo On Call ajopäiväkirjan mukaan 6,1L (akussa oli reilusti virtaa) ja tullessa ei juuri ollenkaan ja tuon välilatauksen kans kulutus nousi vain 0,6L koko matkalla. Tullessa se sama pätkä oli 6,7L eli molempien keskiarvo 6,4L. Muutamia kertoja olen kokeillut "Hold" toimintoa eli ajaa vain taajamapätkät esim. 60-80kmh alueet sähköllä ja kerran sain menemään Lappiin sillä toiminnolla n. 230km pätkän jopa 5,9L kulutuksella ja silloin oli myös pakkasta aika lailla.
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #152 : 27.02.2024, 07:22:09 »
Ajon aikana akun latauksessa ei ole järkeä, sen voi todeta vaikka nollaamalla keskikulutuksen ja laittaa charge päälle tai katsoa hetkellistä kulutusta. Kulutus nousee helposti 15l/100 km. Kannattaa aina laittaa määränpään osoite ja auto itse käyttää ja kerää sähköä tarpeen mukaan koko matkan ja vasta perillä akku on tyhjä. Volvo suosittelee että vaikka akku olisi tyhjä niin silti laittaa navigaattoriin määränpään.
Ja jos tekee vaikka pitkän reissun niin silloin lähtöpaikka on määränpää ja lisätään välietappi eli kohde missä käydään. Näin auto käyttää menomatkalla noin 50 % sähköä ja loput sitten paluumatkalla.

Oma auto vm -22 V60 T8 LR ja siinä ainakin toimii näin.
Charge toiminto on järkevä ulkomailla jossa on paikkoja jossa ei polttomoottori saa olla käynnissä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

RallyBaron  Samppasport