Samppasport  Futurez

Webaston toiminta V90:ssä

  • 237 Vastauksia
  • 53002 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #75 : 01.02.2021, 20:53:31 »
Tuossa tammikuun kovimmilla pakkasilla kokeilin käyttää webastoa testimielessä vain vähän aikaa ja kattoa miten ns. tohisemisaika vaikuttaa moottorin lämpöihin. Eli olisko eka kerralla webasto ollut maksimissaan 10-15 min päällä, niin Torque softan kautta mitattuna moottorilämmöt oli heti startatessa tasan +20C. Ajomatkaa kotiin on n. vajaa 15 km 50-60 kmh alueella ja kotona lämmöt olivat +68C. Pakkasta oli suunnilleen -20C. En tiedä mistä tuo Torque mittaa sen lämpötilan, mutta ei tuo kovin suuri nousu ollut joten kai se n. +20 astetta moottorissa -20-25C pakkasella 10 min webastoinnilla on ihan ok.  :P
Seuraavalla kerralla oli pakkasta -25C ja webasto päällä vähän pidempään eli n. 15 min ja alkulämpötila oli jo +33C muttei kotiin tullessa ollut noussut moottorissa kuin +58C:een, kun oli kovempi pakkanen joten ei tuolla lämmitysajalla kauhean suurta merkitystä ole. Eli oman kokemuksen mukaan jopa 5-10 min riittänee ihan ok ja ajon aikana loput. Joskus annan käydä esim. 1 min ennen kuin lähden ajamaan, jos on kova pakkanen tms että lähtee "kuonat kiertämään" Volovossa. Automaattilaatikon toimintaan tuolla tyhjäkäynnillä en tiedä mikä merkitys olisi (että olisiko tyhjäkäyttää siis parempi lootallekin?) kun se automaattivaihteiston "kylmäohjelma" on kyllä melko kuminauha....  :buck2:
Minun mielestä Volvossa on tosi hyvä tuo moottorin jäähdytysjärjestelmä, kun aiemmissa bemareissa (520 2ltr diesel ja X3 3ltr diesel) saattoi moottorinlämmöt heilua jotain +104C ja harvoin olivat alle +80C talvellakaan joten aika viileänä Volvon moottorit pysyy?











1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #76 : 01.02.2021, 22:32:57 »
Nyt menee ajatus lämpötilojen kanssa väärin päin. Mitä lähempänä 100 astetta, niin sen parempi.

Toisessa ketjussa pohdit lisälämmittimen automaattikäyttöä. Itse pidän sen aina päällä kahdestakin syystä: tykkään, että autossa on lämmin ja dpf:n tukkeutuminen pysyy loitolla. Nokipoltto ei nimittäin käynnisty koskaan, jos käyntilämpötila pyörii aina alle 70 asteessa.

Katsoin kerran moottorin lämmöt täyden esilämmityksen jälkeen, kun ilman lämpötila oli vain hieman pakkasella. Vesi oli 68 astetta ja olin tilanteeseen tosi tyytyväinen  :)
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #77 : 02.02.2021, 07:50:09 »
Nyt menee ajatus lämpötilojen kanssa väärin päin. Mitä lähempänä 100 astetta, niin sen parempi.

Toisessa ketjussa pohdit lisälämmittimen automaattikäyttöä. Itse pidän sen aina päällä kahdestakin syystä: tykkään, että autossa on lämmin ja dpf:n tukkeutuminen pysyy loitolla. Nokipoltto ei nimittäin käynnisty koskaan, jos käyntilämpötila pyörii aina alle 70 asteessa.

Katsoin kerran moottorin lämmöt täyden esilämmityksen jälkeen, kun ilman lämpötila oli vain hieman pakkasella. Vesi oli 68 astetta ja olin tilanteeseen tosi tyytyväinen  :)
Itselläkin on kovilla pakkasilla automaatilla. Alle -20 lämpötiloissa huomaa että jos auto käy tyhjäkäynnillä niin lämpötila lähtee laskemaan  :-\.

Minusta volvoandyn mittauksien perusteella voisin sanoa että BMW:t on parempia talvessa kuin Volvot kun nostavat lämmöt sinne missä niiden pitääkin olla.  Näissä Ford-Volvoissa ei Webaston kanssa sisäpuhallus edes käynnisty ennen kuin veden lämpötila on enemmän kuin 50 astetta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #78 : 02.02.2021, 15:19:46 »
Itselläkin on kovilla pakkasilla automaatilla. Alle -20 lämpötiloissa huomaa että jos auto käy tyhjäkäynnillä niin lämpötila lähtee laskemaan  :-\.

Minusta volvoandyn mittauksien perusteella voisin sanoa että BMW:t on parempia talvessa kuin Volvot kun nostavat lämmöt sinne missä niiden pitääkin olla.  Näissä Ford-Volvoissa ei Webaston kanssa sisäpuhallus edes käynnisty ennen kuin veden lämpötila on enemmän kuin 50 astetta.
Tänään oli aamulla reilu -20C astetta pakkasta. Meillä on lämmitys autotallissa 2 sähköpatteria (yleensä n. +10C jos ei hirveästi pakkasta) eli olisko ollut nyt moottorin lämpötila +5C siellä lattian pinnassa. Löin koneen tulille ja mittasin lämmöt, oli +14C aika heti. Sitten lähdin ajelemaan ja 1 km jälkeen oli varmaan jo +25-30C. Eipä juuri kuitenkaan yli +52C noussut koko n. 15 km matkalla ja lisälämmitin ei käytössä. Kotiin lähtöä ennen pidin testimielessä webastoa vain reilu 5 min päällä. Lämmöt startista silti +20C (Torque pienin täysi mitta-asteikko kyllä tuo +20C, mutta on myös 0 taso... Liekö syynä nuo notkeat 0W-20 tyypin öljyt, että äkkiä lämpenee moottori...). 100-200m ajon jälkeen alkoi jo heti nousta, äkkiä nousee jonnekin +40C mikä on kyllä toisaalta hyvä. Pakkasta oli -17C. Löin kesken matkan lisälämmittimen päälle. Nousi lähelle +70C eli selvä vaikutus. Kulutus pomppasi heti desin ylös. Laitoin sitten muutama kilsa ennen kotia lisälämppärin pois päältä.... Alkoi tasaisesti tippua ja oliko jotain reilu +60C kun tulin pihalle/talliin, oli vähän lunta kyllä siellä etumaskin aivan alla ja niitä harjatessa auto tyhjäkäynnillä pari minuuttia. Alkoi heti moottorin lämmöt tippua jonnekin +50C tietämiin. Eli tuosta voi kyllä päätellä ettei lyhyillä matkoilla (Volvo) dieselin lämmöt ehdi juuri kummoisia nousta ja lisälämmittimestä voi olla hyötyä, jos ikkunat tms alkavat huurtumaan. Ite kyllä tuossa tapauksessa säätelen puhallusta vaan isommalle ja pistän ne keskikonsolin föönit tukkoon. Aika hyvin auttanut. Meillä puhallus ikkunoihin ja jalkoihin, ei keskelle, koska vaikuttaa selvästi tuohon huurtumiseen.
Eli kyllä tuota lisälämmitintä sittenkin ehkä kannattaa käyttää välillä mutten osaa sanoa mikä olisi optimi tapa sitten tuon hiukkaspolton jne kulutuksen kannalta. Kun ei ole plugari tms sähkövehje, niin kokeilla pitää eri juttuja. Laitoin uuden akunkin vähäksi aikaa herkistelylataukseen...
Jännä juttu tuo vertaus bemareihin, kun en tiedä mikä niissä sitten ne lämmöt piti ns. parempina, kun kummassakaan ei ollut edes webastoa...!?! Molemmissa oli dpf softarusikoitu, mutta muuten ihan normibaijerilaisia. 520ssa oli säteilylämmitin, isommalle moottorille laitatin letkulämmittimen pumpulla. Ehkä muistelen noita mittausarvoja väärinkin eli kesällä saattoi olla tuo +100C mutta talvisin joku +75-90C voisi olla realistisempi. Pitää penkoa noita kuvia mitä jäänyt. Webastosta muistelen ettei niihin vähän vanhempiin olis saanut etäohjausta muuten kuin näköetäisyydellä kaukosäätimellä tai jollain ihme GSM-puhelinvirityksellä (konehuoneessa piti olla joku vanha kännykkä tms...).
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 788
  • www.vrcf.fi
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #79 : 02.02.2021, 16:16:46 »
Lisälämppärin toimintavarmuus on Volvossa sitä luokkaa, että olen aina vilpittömän iloinen, kun se ylipäätään lämpöä tuottaa. Milloin on jännite alhaalla, milloin kiertovesipumppu entinen. Parin desin kulutus ei juuri paina verrattuna auton kolmen vuoden arvon laskuun ja hallituksen raippaveroihin.

Eikä juuri kiinnosta, onko koneessa 100 vai 75 astetta, kunhan kabiinissa tarkenee ja maantie maittaa :)

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #80 : 03.02.2021, 15:02:09 »
Lisälämppärin toimintavarmuus on Volvossa sitä luokkaa, että olen aina vilpittömän iloinen, kun se ylipäätään lämpöä tuottaa. Milloin on jännite alhaalla, milloin kiertovesipumppu entinen. Parin desin kulutus ei juuri paina verrattuna auton kolmen vuoden arvon laskuun ja hallituksen raippaveroihin.

Eikä juuri kiinnosta, onko koneessa 100 vai 75 astetta, kunhan kabiinissa tarkenee ja maantie maittaa :)
Mulle tuo on kans se ja sama, kulutus nousee väkisin kaikissa malleissa kovemmilla pakkasilla. Alle 7:n silti jää kokonaiskulutukset vaikka kuinka paljon talvella menis... Hyvin tuntuu lämmintä silti riittävän vaikka moottori olisi "vain" +60C asteenkin molemmin puolin. Automerkit ovat erilaisia lämmityksissä ja jäähdytyksissä. Hyvin on Volvo(kin) toiminut jo n. 1,5v eli ei passaa valittaa...  :nohnoh
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Miro Saari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #81 : 04.02.2021, 08:55:09 »
Tuli hommattua nyt tommonen uuden mallinen V60. Kahtena aamuna oon toiveikkaana mennyt lämpimään autoon, mutta jäässähän se on ollut ja mittaristossa ilmoitus "Pysäköinti-ilmastointi tilapäisesti pois käytöstä".
Eikös se ajastus laiteta päälle, kun laittaa vaan kellon ajan siihen listaan ja sitten auton pitäisi olla siihen aikaan lämmin? Ja Esiasetus napilla webasto lähtee heti käyntiin?
Aamulla Esiasetus nappi on ollut harmaana, mutta hetken ajon jälkeen sen voi valita ja webasto lähteekin käyntiin, mittaristoon tulee symboli ja webastosta kuuluu ääntä. Nyt on ollut myös se lisälämmitys (en muista tarkkaa termiä) toiminto päällä asetuksista eli webasto lämmittää myös, kun moottorin käynnistää. Ja tänäkin aamuna heti, kun moottorin käynnisti niin webaston suunniltakin kuului ääntä vaikka mittaristossa oli tuo ilmoitus kun autolle tulin.
Tämä on nyt ensimmäinen webasto, jonka itse omistan. Minkälaista ääntä sen pitäisi pitää normaalisti? Pelkkää pientä pöhinää? Tuosta kuuluu välillä pieniä paukahduksia/kolahduksia

Eli pitääkö tässä nyt olla heti liikkeeseen yhteydessä vai onko vaan käyttäjässä vika?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #82 : 04.02.2021, 09:08:43 »
Tuli hommattua nyt tommonen uuden mallinen V60. Kahtena aamuna oon toiveikkaana mennyt lämpimään autoon, mutta jäässähän se on ollut ja mittaristossa ilmoitus "Pysäköinti-ilmastointi tilapäisesti pois käytöstä".
Eikös se ajastus laiteta päälle, kun laittaa vaan kellon ajan siihen listaan ja sitten auton pitäisi olla siihen aikaan lämmin? Ja Esiasetus napilla webasto lähtee heti käyntiin?
Aamulla Esiasetus nappi on ollut harmaana, mutta hetken ajon jälkeen sen voi valita ja webasto lähteekin käyntiin, mittaristoon tulee symboli ja webastosta kuuluu ääntä. Nyt on ollut myös se lisälämmitys (en muista tarkkaa termiä) toiminto päällä asetuksista eli webasto lämmittää myös, kun moottorin käynnistää. Ja tänäkin aamuna heti, kun moottorin käynnisti niin webaston suunniltakin kuului ääntä vaikka mittaristossa oli tuo ilmoitus kun autolle tulin.
Tämä on nyt ensimmäinen webasto, jonka itse omistan. Minkälaista ääntä sen pitäisi pitää normaalisti? Pelkkää pientä pöhinää? Tuosta kuuluu välillä pieniä paukahduksia/kolahduksia

Eli pitääkö tässä nyt olla heti liikkeeseen yhteydessä vai onko vaan käyttäjässä vika?
Oikein on ajastettu, mutta laitteessa on joku vika, koska virheilmoitus näytössä. Yleisin vika on, että se valittaa "akun varaus alhainen", mutta nyt ei kuulosta oikein siltä. Liian vähän polttoainetta tankissa aiheuttaa myös tuon, mutta minusta se osaa siitäkin sanoa ihan suomeksi. Nyt sillä on ilmeisesti joku määrittelemätön vika, jolle käyttäjä ei voi mitään.

Oikein toimiva webasto pitää pohinaa ja toisaalta polttoainepumppu naksuttaa tankin lähellä. Jos laite toimii auton käydessä oikein, niin silloin ongelmat viittaavat rikkinäiseen kiertovesipumppuun. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Miro Saari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #83 : 04.02.2021, 09:31:21 »
Oikein on ajastettu, mutta laitteessa on joku vika, koska virheilmoitus näytössä. Yleisin vika on, että se valittaa "akun varaus alhainen", mutta nyt ei kuulosta oikein siltä. Liian vähän polttoainetta tankissa aiheuttaa myös tuon, mutta minusta se osaa siitäkin sanoa ihan suomeksi. Nyt sillä on ilmeisesti joku määrittelemätön vika, jolle käyttäjä ei voi mitään.

Oikein toimiva webasto pitää pohinaa ja toisaalta polttoainepumppu naksuttaa tankin lähellä. Jos laite toimii auton käydessä oikein, niin silloin ongelmat viittaavat rikkinäiseen kiertovesipumppuun.

Nuo akun varaus ja polttoaineen määrä oli ainoat mitä itekin osasin miettiä, mutta nyt on tankki täynnä ja alhaisesta varauksesta sen pitäisi osata ilmoittaa.
Tässä se "paukutus" kuuluu sieltä oikean eturenkaan suunnilta. Siellä varmaankin tuo kiertovesipumppu on, webaston vieressä? Eikai tuossa järjestelmässä paljoa muita liikkuvia osia ole kuin polttoaine- ja kiertovesipumppu?
Webasto kuitenkin toimii normaalisti auton ollessa sammuksissakin, kunhan sillä on ensiksi ajanut vähän aikaa. Eikös se sama pumppu sillonkin kierrätä nesteitä? Voiko tuo pumppu mennä jotenkin niin rikki että ei jaksa enää pyörittää -15 asteista jäähdytysnestettä, mutta lämmintä jaksaa?
« Viimeksi muokattu: 04.02.2021, 10:27:01 kirjoittanut Miro Saari »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #84 : 04.02.2021, 11:02:16 »
Nuo akun varaus ja polttoaineen määrä oli ainoat mitä itekin osasin miettiä, mutta nyt on tankki täynnä ja alhaisesta varauksesta sen pitäisi osata ilmoittaa.
Tässä se "paukutus" kuuluu sieltä oikean eturenkaan suunnilta. Siellä varmaankin tuo kiertovesipumppu on, webaston vieressä? Eikai tuossa järjestelmässä paljoa muita liikkuvia osia ole kuin polttoaine- ja kiertovesipumppu?
Webasto kuitenkin toimii normaalisti auton ollessa sammuksissakin, kunhan sillä on ensiksi ajanut vähän aikaa. Eikös se sama pumppu sillonkin kierrätä nesteitä? Voiko tuo pumppu mennä jotenkin niin rikki että ei jaksa enää pyörittää -15 asteista jäähdytysnestettä, mutta lämmintä jaksaa?
Kiertovesipumppu taitaa olla jossakin siellä tuulilasinpyyhkimien alapuolella. Kolmas liikkuva osa on paloilmapuhallin ja se on siellä oikean etupyörän vieressä.

Webasto testaa toimilaitteet käynnistyksen yhteydessä. Risa kiertovesipumppu voi tehdä juuri tuon, että se ei lähde kylmänä pyörimään. Moottorin oma vesipumppu pakottaa sitten kiertovesipumpun käyntiin. Nämä ovat kuitenkin vain arvailuja. Vikakoodien luvulla tuon tutkiminen pitäisi aloittaa. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Miro Saari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #85 : 04.02.2021, 13:20:13 »
Kiertovesipumppu taitaa olla jossakin siellä tuulilasinpyyhkimien alapuolella. Kolmas liikkuva osa on paloilmapuhallin ja se on siellä oikean etupyörän vieressä.

Webasto testaa toimilaitteet käynnistyksen yhteydessä. Risa kiertovesipumppu voi tehdä juuri tuon, että se ei lähde kylmänä pyörimään. Moottorin oma vesipumppu pakottaa sitten kiertovesipumpun käyntiin. Nämä ovat kuitenkin vain arvailuja. Vikakoodien luvulla tuon tutkiminen pitäisi aloittaa.

Soittelin myyjäliikkeelle ja volvomekaanikon mukaan saattais olla vaan ohjelmistopäivityksen tarpeessa. Ensi viikolle varattiin aika huoltoon, katsotaan miten käy

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #86 : 04.02.2021, 15:29:47 »
Ei suoraan liity otsikon aiheeseen, mutta webastoon/siihen lisälämmittimeen kyllä. Kävin vähän pidemmän lenkin ajamassa ja +85C näytti nousevan moottorilämmöt n. 50 km aikana eli ei sitä lisälämmitintä esim. -10C pakkasella välttämättä tarvi laittaa automaattisesti päälle eli kyllä järjestelmä jaksaa nostaa lämmöt siten, että esim. hiukkaspoltto lähtee päälle. Yllättävän paljon tuo moottorilämpötila silti kyykähtää, kun mennään -20C tai alle pakkasen eli reilut 20-30 astetta saa heti heittää tuosta pois. Tiedoksi vaan, jos jotain auttaa tai miettii käyttääkö lisälämmitintä vai ei...
Onko jollakin tullut aiheelliseksi huollattaa webastoa tai ovatko ne ns. "kohtuu pitkään huoltovapaita", kun jostain luin että saattavat kestää normikäytölläkin 10-15v eivätkä nokeennu tms??? Eka webasto, niin ei ole käyttökokemusta tai huollon tarpeesta tietoa...
« Viimeksi muokattu: 05.02.2021, 18:36:58 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #87 : 04.02.2021, 16:36:31 »
Onko jollakin tullut aiheelliseksi huollattaa webastoa tai ovatko ne ns. "kohtuu pitkään huoltovapaita", kun jostain luin että saattavat kestää normikäytölläkin 10-15v eivätkä nokeennu tms??? Eka webasto, niin ei ole käyttökokemusta tai huollon tarpeesta tietoa...
Riippuu niin monesta asiasta. Ehkä jollakin on noinkin pitkään toiminut, jos sitä käyttää harvakseltaan, mutta silti säännöllisesti. Päivittäisellä käytöllä jotakin murhetta tuppaa tulemaan muutaman vuoden välein.

Webastot olivat ennen ehkä vähän luotettavampia, mutta vm. 2007-2011 käytetty TT-V on ollut yksi murheen kryyni. Väitän, että monellakaan ei ole ehjää toimivaa laitetta alkuperäisosilla. Uudemmat TT-VEVO ja TT-EVO ovat toimintavarmempia, mutta eivät suinkaan ikiliikkujia nekään.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Miro Saari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #88 : 05.02.2021, 08:41:54 »
Soittelin myyjäliikkeelle ja volvomekaanikon mukaan saattais olla vaan ohjelmistopäivityksen tarpeessa. Ensi viikolle varattiin aika huoltoon, katsotaan miten käy
Nyt kun sain VOC:in aktivoitua niin sai aamulla sillä laitettua webastonkin päälle ja webasto oli päällä ~20min ennen kun lähdin matkaan. Saattaa siis hyvinkin olla pelkkä softabugi tuo ajastimen toimimattomuus

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Webaston toiminta V90:ssä
« Vastaus #89 : 05.02.2021, 10:00:16 »
Nyt kun sain VOC:in aktivoitua niin sai aamulla sillä laitettua webastonkin päälle ja webasto oli päällä ~20min ennen kun lähdin matkaan. Saattaa siis hyvinkin olla pelkkä softabugi tuo ajastimen toimimattomuus
Jos se oli vaan ollut käyttämättä jonkin aikaa ja siksi kiukutteli. Softavikaan en usko, sillä olihan se yrittänyt käyntiin, mutta käynnistys ei ollut onnistunut ja siitä virheilmo.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Ateho  Elekma