Kulkukoira  Proturbo

240 -89 lämppärin moottorista kumpi on oikea+ tekijää ehkä satakunta

  • 14 Vastauksia
  • 2265 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Kumpikohan lämppärin puhaltimista on oikea vm -89 ilmastoimattomaan  gl:ään b200f:llä kun kahta tarjotaan esim motonetissä, vai pitääkö purkaa ensin ja ottaa esimerkki mukaan? Saa myös yyveetä laittaa jos joku tässä Rauman lähellä vaihtaa lämppärin puhaltimen ihan kunnon korvausta vastaan. Esim niille jotka mainostavat vaihtavansa sen kahdessa tunnissa maksan 50 €/h + kaljakopan ja jos tupakkamies niin myös tupakkaa. Eli puhaltimen moottori on aika varmasti rikki kun puolen vuotta piti pahaa ääntä ja sitten alkoi kokonaan lopettaa toiminnan kunnes nyt viimesen parin viikon aikana ei enää edes toiminut ja tuli juuri sellanen palaneen käry koppiin jos koitti n 1, 2, 3 nopeutta pitää päällä, nollalla ei hajua. vipulämppäri. Nyt ei toimi enää ollenkaan puhallin siis.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Kumpikohan lämppärin puhaltimista on oikea vm -89 ilmastoimattomaan  gl:ään b200f:llä kun kahta tarjotaan esim motonetissä, vai pitääkö purkaa ensin ja ottaa esimerkki mukaan? Saa myös yyveetä laittaa jos joku tässä Rauman lähellä vaihtaa lämppärin puhaltimen ihan kunnon korvausta vastaan. Esim niille jotka mainostavat vaihtavansa sen kahdessa tunnissa maksan 50 €/h + kaljakopan ja jos tupakkamies niin myös tupakkaa. Eli puhaltimen moottori on aika varmasti rikki kun puolen vuotta piti pahaa ääntä ja sitten alkoi kokonaan lopettaa toiminnan kunnes nyt viimesen parin viikon aikana ei enää edes toiminut ja tuli juuri sellanen palaneen käry koppiin jos koitti n 1, 2, 3 nopeutta pitää päällä, nollalla ei hajua. vipulämppäri. Nyt ei toimi enää ollenkaan puhallin siis.
ilmastoimattomaan ei ole kuin yhtä mallia eli se yksisiipinen perusmoottori mikä on hinnaltaan noin 60e,sulla ihan asiallinen tarjous mutta vaihdat sen itsekkin päivässä ilman mitään hankaluuksia,foorumilla hyvät ohjeet työhön mutta älä pura mitään ylimääräistä,purettavaa on periaatteessa hirveän vähän,tässä kuvat mitä minä puran kun teen ton homman.
https://img.aijaa.com/b/00402/14088731.jpg
https://img.aijaa.com/b/00938/14088735.jpg
« Viimeksi muokattu: 25.10.2019, 22:19:58 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa uuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
itse asiassa oon kyllä kattonut noi sun(?) kuvat jo aiemmin ja yritin katella miten toi tehdään, sillon vielä  puhallin toimi sirisemällä. mut jotenkin aivot tai kärsivällisyys ei riitä, siks tarjoan tota  ekan viestin jos tässä satakunnassa joku haluaa puuhaa!moottorihommat onnistuu mut sellanen kasarinippu sähköjohtoja ja kaikenlaista purkamista että pääsee edes käsiksi niin ei vit. Merkkifoorumilta kysyttävä  jos joku tekis homman missä mulla menee 48h mut jollain joka sen tehnyt useita kertoja niin vain pari h. Tässä tullaan usein siihen että sellaseia ei löydykään ketkä foorumilla kertoilee
« Viimeksi muokattu: 25.10.2019, 23:32:40 kirjoittanut uuli »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
itse asiassa oon kyllä kattonut noi sun(?) kuvat jo aiemmin ja yritin katella miten toi tehdään, sillon vielä  puhallin toimi sirisemällä. mut jotenkin aivot tai kärsivällisyys ei riitä, siks tarjoan tota  ekan viestin jos tässä satakunnassa joku haluaa puuhaa!moottorihommat onnistuu mut sellanen kasarinippu sähköjohtoja ja kaikenlaista purkamista että pääsee edes käsiksi niin ei vit. Merkkifoorumilta kysyttävä  jos joku tekis homman missä mulla menee 48h mut jollain joka sen tehnyt useita kertoja niin vain pari h. Tässä tullaan usein siihen että sellaseia ei löydykään ketkä foorumilla kertoilee
joo niistä en tie ketä kertoilee mitäkin enkä ota kantaa mutta jos auto olisi lähempänä helsinkiä niin oisi aikapaljon helpompaa,mutta sieltä varmasti löytyy kaveri mikä on noita tehnyt,eihän siellä ole johtoja mitään muuta kun ne 3kpl mitkä tulee lämppärinmoottorin katkasian taakse,lisäksi 2kpl vesiletkut irti kuljettajan jalkatilasta,vaijereitten klippsit irti ja vaijerit,vasemmaltapuolelta moottorin kannatin raudat alhaalta irti ja ylhäätä vaan löysälle,oik puoli muuten sama mutta pultit kokonaan pois ka vetää pömpelin pois ja halkasee sen pöydällä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa uuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi

Poissa uuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Pistän vielä aiheeseen liittymättömän bonuskysymyksen samaan ketjuun: miksi tän  89 240:n mittarivalot, ja ajovalot hiukan humppailee tyhjäkäynnillä? Lataa normaalisti se on mitattu. Joku maavika jossain vai?

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4083
  • www.vrcf.fi
Pistän vielä aiheeseen liittymättömän bonuskysymyksen samaan ketjuun: miksi tän  89 240:n mittarivalot, ja ajovalot hiukan humppailee tyhjäkäynnillä? Lataa normaalisti se on mitattu. Joku maavika jossain vai?

Tähän bonusjuttuun uskallan veikata laturin diodisiltaa, itellä seiskassa teki tuota, sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla.

Mut kai tähänkin joku oikean vastauksen tietää ???
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa uuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
kiitoksia slowman, mutta kun laturikin on melkein uusi tässä. oon lukenut itseasiassa kaikki noi melkein 80 sivua 200-sarjasta. Toki eka auto oli -86  360 gl joten siinä mielessä  nämä aina kiehtonut. Joku on tässä jotain omia sähköjä turaillut myös mutta sulakkeet kattelin ja hioin pinnat ja liitokset, sielläkin oli kummallinen ylläri kun  nr 16 sulakkeessa minkä pitäis olla 8A oli 25A, lieneeekö siks palanut mittarivalot kun oli ne kannat mittarivaloista ihan palaneet ja parkit oikealla ei toiminut. Ja uusi bonuskysymys,  mikähän b200f on nyt suositus jakohihnan vaihtoväliin vaikka tiedän et ne kestää kauemmin kuin  suositukset

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa uuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
kiitos jen! ja yyveellä saa ottaa yhteyttä jos jotain kiinnostaa täälläpäin  vaihdella tuo lämppärin moottori

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
kiitos jen! ja yyveellä saa ottaa yhteyttä jos jotain kiinnostaa täälläpäin  vaihdella tuo lämppärin moottori
O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa uuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
kumpaa suosittelette ensikertalaiselle hommassa, purkaako vaan reilusti koko koelaudan ja vesiletkut irti vai  onnistuuko ekalla jos yrittää puolipurkuna? Ohjeita katelleenna tuntuu etten ikinä kyllä onnistu tossa puolipurussa käsikopelolla. Alan ehkä hiommaan jen:in ohjeilla niin silloin siis operoidaan vanha ulos ja uusi sisään hanttarin puolelta ?
« Viimeksi muokattu: 26.10.2019, 21:52:26 kirjoittanut uuli »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Kojelautaa ei tarvitse irrottaa vaikka ottaisikin pöntön kokonaisena pois. Vesiletkujen irrotus on tiukin osuus, ne on vanhemmiten jämähtäneet hyvin tiukasti kaikkiin liitoskohtiin. Sopiva metallikoukku auttaa siinä hommassa paljon. Saa letkun päästä sisään ja kierrettyä ympäri.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
kumpaa suosittelette ensikertalaiselle hommassa, purkaako vaan reilusti koko koelaudan ja vesiletkut irti vai  onnistuuko ekalla jos yrittää puolipurkuna? Ohjeita katelleenna tuntuu etten ikinä kyllä onnistu tossa puolipurussa käsikopelolla. Alan ehkä hiommaan jen:in ohjeilla niin silloin siis operoidaan vanha ulos ja uusi sisään hanttarin puolelta ?
juuri näin se tapahtuu... ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Cyclone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • Special Equipped
Ei tota hommaa kannata pelätä. Itellä oli tuo vuosi sitten edessä ja meinasin jo luovuttaa kun lueskelin juttuja netistä tuosta puhaltimen vaihdosta. Puoli päivää riittää ensikertalaisella kun rauhaksiin tekee. Samalla tulee putsattua kaikki moska sieltä lämmityslaitteen kennon päältä ja muualta. Aikamoinen paloturvallisuusriski kun täynnä kuivaa lehteä ja havuja. Itse avasin sen kuoren sieltä puoliksi enkä ottanut kokonaisena ulos. Ja hyvin on toiminut takaisin kasauksen jälkeenkin. Kummasti muuttu puhallus teho tuon vaihdon jälkeen
245se  -93

 

Elekma  Autoracing