Proturbo  Autodiagnoosi

Kuinka monta alkuperäistä 244 turboa löytyy forumilaisilta?

  • 26 Vastauksia
  • 6137 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tessu85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Itellä on alkuperäinen 244 turbo museokatsastettuna!! Vieläkö lienee monta alkuperäistä liikenteessä?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Itsellä yksi liikenteessä + hisse-kilpuri välillä ajossa. (Ja yksi odottamassa kunnostusta.)
Kaverilla yksi museorekisterissä.

Poissa tessu85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Ei varmaan liiaksi asti ole liikenteessä??

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Hep.

244 Turbo vm. 84, värinä metallisininen (200) ja tekniikkana B19ET ja M46. Ollut omistuksessani vuodesta 1997 ja  ainoat rävellykset on VDOn ahtopainemittari ja sähköflekti. Kaikki orgisosat on tallella.

Sinä ne hyvät puolet. Kori on ehtoopuolella, helmat ja varapyöräkotelot korjattiin 2002 talvella, mutta tuli tehtyä paha virhe. Maalasin osat Inertalla sen alkuperäisen varastomaalin päälle. Jotenkin kosteus pesi Inertan alle siihen varastomaaliin ja osat ruostui vaihtokuntoon muutamassa vuodessa. Tämä on Italian vientimalli, ja sitä ei kai suojattu Belgian tehtaalla yhtä paljon kun skandinaviaan vietäviä "isolohko" (B21) serkkujaan Ruotsin tehtaalla. Autoon on tehty ennen minua myyntimaalaus ja kittiä löytyi runsaasti.

Mitään järkeä ei ole autoa roikottaa pihassa tai tallissa, mutta haave olisi elvyttää auto joskun alkuperäiseen kuntoon. Jos sen myisi, niin sen kohtalo olisi paali.
 
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Trafin tiedoista laskin yhteensä 42kpl, joista 7kpl museorekisterissä ja 7kpl 5-ovisia.

Poissa Jaakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Mulla 1983 hopeinen 244 turbo johon vaihdettu 16v pitkäisku ja 6v bmw zf. Saa palautettua orkkiskuntoiseksi jos joku joskus haluaa, kaikki osat tallessa.
Korista ruostekorjattu periaatteessa kaikki kylkilistoista alaspäin ja ainoa alkuperäinen luukku taitaa olla kattoluukku. Maalattu uudestaan alkuperäisellä sävyllä 2008. Ulospäin vakio lukuunottamatta 17" vanteita ja puuttuvia mustia "turbo" teippauksia.

Veljellä 1984 metallimusta 244 turbo odottamassa ruostekorjauksia/entisöintiä/motivaatiota. Ollut liikenteessä viimeksi 2008.
Tähän joskus vaihdettu b23ET alakerta.

Molemmat autot alunperin B19et + m46
1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Löytyy kanssa rullaava met sininen 244 -84 turbo. Piti laittaa vakio B21ET+M46, mutta nykyset suunnitelmat on tupla-ahtaa b19 tai b21 moottori.

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
1 kpl rekisteristä poistettu rullaava pahan päivän varalle, kun muu tekeminen loppuu kesken.

142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa tessu85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Minun on vuosimallia 1981.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Löytyyhän noita muutamat.  S*

1981 244 B21ET+M46 Tämä on käyttöentisöinnin alla. Niin paljon koritöitä, että laiskempi olis laittanu paaliin.
1984 245 B19ET+M46 Käyttöautona. Belgialainen kori ja sen kyllä huomaa...  Muuten alkuperäinen, mutta kuuleri räpeletty paikoilleen. Palautettavissa alkuperäiseksi kuitenkin helposti.
1985 245 B21ETIC+M46 Ruotsista uitettu ja palvelee varaosa-autona tällä hetkellä.

Yksi olis vielä, mutta se ei kuitenkaan vielä virallisesti ole oma, niin en sitä listaa.

Mulla on myös tekstitiedosto johon olen kerännyt Turbojen rekkareita aina kun niitä olen netissä bongannut. Siinä on 244 koreja sen 33kpl ja 245 koppia 6kpl.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Löytyyhän noita muutamat.  S*

1981 244 B21ET+M46 Tämä on käyttöentisöinnin alla. Niin paljon koritöitä, että laiskempi olis laittanu paaliin.
1984 245 B19ET+M46 Käyttöautona. Belgialainen kori ja sen kyllä huomaa...  Muuten alkuperäinen, mutta kuuleri räpeletty paikoilleen. Palautettavissa alkuperäiseksi kuitenkin helposti.
1985 245 B21ETIC+M46 Ruotsista uitettu ja palvelee varaosa-autona tällä hetkellä.

Yksi olis vielä, mutta se ei kuitenkaan vielä virallisesti ole oma, niin en sitä listaa.

Mulla on myös tekstitiedosto johon olen kerännyt Turbojen rekkareita aina kun niitä olen netissä bongannut. Siinä on 244 koreja sen 33kpl ja 245 koppia 6kpl.
Mulla olis yks 245 kiikarissa S*
No kun halvalla sai.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Hiljattain hankittu neliovinen -84 B19ET:llä ja noin vuonna 1988 asennetulla coolerisarjalla. Ainoat muutokset ovat soitin, turbotimer ja madallusjouset, muilta osin täysin alkuperäisessä kunnossa ja Virgojakin on kaksi sarjaa. Metallimusta harmaalla plyyshisisustalla (ei siis helmenvalkea). Korissa vähän ruostehommia tehtävänä, mutta ei mikään älyttömän paha.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Titanium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
Täältä löytyy alkuperäinen turbo -82 viininpunaisena.
Jos joltain löytyy näistä jotain listaa, niin olisi mielenkiintoista kuulla montako on vielä hengissä ja löytyisikö joltain suomalaisia lehti/ mainoskuvia alkuvuosilta?
PV -62, PV-64, Amazon -66, 1800s -65 x 2 , 244 -77, 245 -81, 740 -89, 850 -93, 855 -95, v70R -98, v70 -00, v70 -03, XC 90 -03, v70 -05, C70 -98, XC 60 -10, 244 Turbo -82 Nykyiset: XC 60 -20, Amazon -69, Amazon hgv -69, P1800-62, 244 -90

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Täältä löytyy alkuperäinen turbo -82 viininpunaisena.
Jos joltain löytyy näistä jotain listaa, niin olisi mielenkiintoista kuulla montako on vielä hengissä ja löytyisikö joltain suomalaisia lehti/ mainoskuvia alkuvuosilta?
Kerran ostin Falunin rompepäiviltä myyntiesitteen, jossa juurikin punainen Turbo kannessa, koska itselläkin on samanlainen. Harmi vaan että on ruotsinkielinen. Itse asiassa on kertynyt mapillinen 240-aiheisia painotuotteita vuosien aikana. Tekniikan Maailmassa 12/1983 on vertailtavana sininen 240 vs. Saab, BMW ja Mitsu.

Poissa Antsa244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Täältä löytyy myös punainen -82 244 Turbo . Tarkoitus laittaa tulevaisuudessa museorekisteriin.
Multa löytyy helmen valkoisten penkkien korjauspaloja jos joku tarvii niitä verhoilijalla.

 

Ateho  Elekma