Jos se pohjauskumi on tallella, niin ei ole kauhea ongelma. Kumihan ei yleensä mene rikki, vaan se prässätty peltilätkä missä se on kiinni ruostuu hajalle. Eli kaksi pulttia auki, ruostunut jämä palkista irti ja oman maun mukaan vääntämään 0,75mm pellistä uutta. Ei tartte olla täsmälleen samanlainen tietenkään. Jollain pultti/ruuvivirityksellä sitten se kumi siihen kiinni ja takaisin paikalleen, vaseliinia väliin, niin ei mätäne. Akkuporaa, peltisaksia, vasaraa ja hylsysatsia kummempia työkaluja et operaatioon tarvitse. Tosin vähän inhahkossa paikkaa se pelti irrotella, että jatkovarsi tulee tarpeeseen. Eivät yleensä ole olleet mitenkään mielettömän piukassa ne pultit, kun vaan löytänyt asennon, mistä pystyy vääntämään.
Uutta ei saa tarvikkeena ainakaan yhtään mistään, suunnilleen kaikki järkevät ja järjelliset paikat soittelin läpi. Paalaamolta kun menet kattelemaan, niin yleensä jo puuttuu. Kumi ja kiinnike ovat tosin identtiset molemmin puolin. Se on sitten katsurista kiinni, että huomaako jos ottaa toiseltakin puolelta pois. Ei ne tosin siellä ihan turhaankaan ole...
Farmarin kumi on sen muotoinen, että värkkäisin itse vaikka vanhoista jääkiekoista uuden tilalle, mutta sedanissa vaikeampaa, kun muoto sirompi.