Elekma  Autoracing

Huikkosterin 142 -71

  • 35 Vastauksia
  • 7735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 142 -71
« Vastaus #30 : 22.05.2020, 17:17:48 »
Kiitän jälleen. Huomisen operaation pyrin tekemään ihan millisillä. Tämä vanha ja yksinkertainen tekniikka on mulle vähän uutta ja monimutkaista. :D.

Haluaisin jo suunnitella tulevaa. Monet suunnitelmat jää vain puheeksi mutta suunnittelukin on kivaa.
Mikäli kuun ja tähtien asennot suo, 2021 kesä ajettaisiin microsquirt ohjatulla ruiskulla. Miksi?:
 Strombergien sielunelämää olen opiskellut ja todennut että ne on aivan liian monimutkaisia jotta ne saa toimimaan täydellisesti. Tätä tuskin kukaan kiistää. Eli kaasarit vaihtoon ja kuitenkin edessä säätäminen.
Lisäksi 123 ignition jotta saa kipunan sinne missä kuuluukin olla. Tähän saa menemään helposti 500-1000€.

Ruiskujen päälle ymmärrän enemmän, antaa (minulle) paremmat mahdollisuudet säätämiseen ja vaikka lasken suurimman osan uusilla osilla niin noin 1000€.

-D/K-jet imusarja, siihen sähkösuuttimet, suutintukki ja paineensäädin ja kaasuläpälle asentotunnistin.
-Vauhtipyörään asentoanturille hammastus. Mieluummin se kuin etupäähän jotta pois näkyvistä.
-Sähköinen bensapumppu.
-Microsquirt, hukkakipinäpuola ja muutama anturi.
-Laajakaistalambda ennen katalysaattoria, kyllä, katin laittaisin. :idiot2:
-Ja kolme edellistä volvoa on mennyt E85:lla niin... Eihän se ois kun tankkais ja säätäis sille.
-Ja kun kerran vauhtiin pääsin niin toyotan sähköinen ohjaustehostin olisi aika siro...

Mutta nyt auto tulee ajoon ihan tälläisenään. Tavoite on saada leimattua ja ennen syksyä muutama tuhat kilometriä historian nautiskelua.

Tai jos sittenkin Lh2.4... *karkuun->
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 142 -71
« Vastaus #31 : 24.05.2020, 02:13:20 »
Sehä meni hyvin...
Into piukeena tallille ja homma stoppas heti ensimmäiseen kardaanin pulttiin :D. Lenkkiavaimet alkoi nypläämään kantoja joten eikun biltemaan hakemaan tuumaiset lenkit ja hylsyt.

No sitten pääs ottamaan laatikon irti. Aloin heti auton alle päästyäni epäilemään että ei se vuoto taida tulla pelkästään stefalta.



Ja siellähän olikin jo stefa. No märältä tuokin näytti niin vaihtoon vaan.


Onhan tuota vauhtipyörää aikalailla kevennetty.




Kytkimen pultteja aloin kattelee tarkemmin. Nämä ei taida olla sellaisia mitä pitäisi. :idiot2:




Ja lisäksi kolmesta ohjuritapista vain yksi oli tallella. Sekin ulostautunut jo vauhtipyörästä. Eli kytkintä piti kiinni 6 tinapulttia.


Alkoi niin ärsyttämään mokoma kun ei mitään mahdollisuuksia saada siihen pultteja ja tappeja nyt joten uusi stefa paikalleen ja kaikki takaisin nippuun kuten olikin.

Laatikkokin vaikuttaa jonkin verran vuotavalta. Siihenkin on varmaan tiivisteitä saatavilla?




Ja sit kasasin sisustan väliaikaisesti, vaihdoin kesärenkaat alle ja otin liikennekäyttöön.
24 päivää myöhässä vapusta. Ei paha :D.

Toimii ihan hyvin ja mukava ajaa. Säädin penkkiäkin alaspäin reilusti niin ajoasentokin on nyt oikein.


Päälliset tai uudet penkit pitää etsiä mutta kyllä noissa istuu. Ja joku varmaan huomaa että kaasupoljin puuttuu. Se heiluu sivusuunnassa niin paljon että putoaa pois vivuston päältä. Jotakin pitää sillekkin kehitellä.


Niih, kotia kun pääsin ja vilkaisin auton alle. Eih...


Vaihdetaanpas venttiilikopan tiiviste seuraavaksi. Kiristin sitä vähän lisää mutta epäilen ettei siitä apua ole.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2020, 02:40:48 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 142 -71
« Vastaus #32 : 04.06.2020, 03:02:03 »
Vaihdoin venttiilikopan tiivisteen. Tarkastin myös että koppa on suora ja öljyvuoto rauhoittui. Vielä tippasee mutta todella vähän. Ehkä öljykorkin tiivisteeltä kun se on aika kova.
Kopan tiiviste oli jäänyt takakulmasta väärään kohtaan ja painunut läjään. Eihän se oikeen silloin pidä.
Samalla asensin polttoainesuodattimen.


Kävin yöllisellä koeajolla. Hupiajohan on nyt kiellettyä mutta kai koeajot on sallittuja? :D




Puolilämpimänä tämä toimii aivan loistavasti. Mutta kunnolla lämmettyään alkaa tulla sinistä putkesta. Jos pitää kierroksia 3000 niin savu sakenee koko ajan. Eli tulisiko öljy männän ohi?
öljynpainevalokin syttyy alle 1000rpm eli pitää öljypumppu vaihdella. Ainakin sen jousi jos ei ole väljä.
Taidan ajella nyt kuitenkin nätisti ainakin työajoja kun on leimaa kuun loppuun. Nostetaan kone pois kesän lopulla ja tehdään koneremontti uusiksi kunnolla ensi kesäksi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 142 -71
« Vastaus #33 : 23.03.2021, 11:27:55 »
Tämä tulee myyntiin. Jos jotakuta kiinnostaa niin huutakoon hep hintatarjouksen kera.

1000 tuntuu liian halvalta, 2000€ ei välttämättä vastaa auton kuntoa kun pakkelia tuntuu löytyvän ympäri autoa :-\

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 142 -71
« Vastaus #35 : 28.03.2021, 21:31:39 »
Tälle löytyi ostaja tänään. Olisin halunnut itse tehdä ja ajella tällä mutta ei rahkeet riitä kahteen harrasteautoon. Nooh, uus tulokas on minulle merkityksellisempi.  S*

Saa lukottaa :).

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy