Race.fi  Puotilan autokorjaamo

744 GLE -87 "Pure Jenkki"

  • 357 Vastauksia
  • 113307 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Olen todella pahoillani, mutta en millään taas malta olla laittamatta kuvia: :P





Tollanen musta siitä nyt tuli sitten. Käsijarru täytyy askarrella huomenna toimimaan, se on selvä homma, mutta mites tuo:


Pääsisiköhän korjauskehotuksella vai tuleeko suoraan hylsy? Muitakin vähän pehmeitä kohtia tässä on, että jos sattuu leimasedän rauta kopaisemaan niin voi löytyä üllatuksia ::) Etujarrukilvetkin puuttuu, eli onhan tässä "tarttumapintaa" jos inssi haluaa hankalaksi ruveta...

s73

  • Vieras
Missä kuvat?

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Jaa-a, varmaan Picasa söi ne... Minulta itseltänikin häviää joskus ainakin osa omista kuvistani näistä foorumiviesteistä ja allekirjoituksestani. Mutta aina ne on takaisin tulleet ennemmin kuin myöhemmin, liekö menee joku päiväkohtainen/vastaava tiedonsiirtoraja yli tms...

Laitettiin tuossa tytön kanssa käsijarru kuntoon: :)


Työnjako: Minä ruuvasin, Kerttu järjesteli ja koemaistoi työkaluja. Voitte kuvitella miten raivostuttavaa on etsiä pyöränmuttereita nurmikolta kun tiukka aikataulu painaa päälle... >:D S*

Olihan nuo vaihdon tarpeessa:




Jarrusatulan pulttien kannatkin olivat mukavasti syöpyneet. Pahinta viilasin hyvän tovin, jotta sain hakattua siihen milliä pienemmän hylsyn kiinni. Pulteiksi käy ihan standardi M10x30, laitoin oikein haponkestävät kun sellaiset sattu tarttumaan Biltemasta mukaan...

Biltemasta otin myös uudet laikat, Motonetista kengät ja asennussarjan. Lisäksi olin jo aikaisemmin hommannut rautapalikoiden tilalle säätöruuvit (Motonet 22-2000). Kiitos vinkistä käyttäjälle sfrhkki - linkki keskusteluun: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=37531.0





Viimeisenä tekona ennen katsastukseen lähtöä askartelin vänkärin penkin paikoilleen ja pitihän tuon turvavyön vielä aiheuttaa viime hetken paniikki:


Nää jenkkimallin vyöthän kelautuu ylhäältä sekä alhaalta :idiot2: Ja tuo penkkiin kiinni tuleva rulla oli jumittanut itsensä irti ollessaan... Sain sen lopulta pelittämään kun irrotin solkea pitelevän nastan, jolloin vyö pääsi kelautumaan sisäänpäin sen verran että rulla avautui ja suostui kelautumaan taas ulospäinkin. Nyt tarttee sit hommata tuollainen nasta jostain, kun eihän ne tietenkään ehjänä irtoa...

Tämän päivän tuskailu ei kuitenkaan mennyt hukkaan, tässä tekotaiteellinen kuva luonnonhelmasta, olkaa hyvä:  ::)


Ja vielä varmemmaksi vakuudeksi:


Sisustuksen kasaamisessa riittää askaretta, ja pohjassa myös, vaikka inssi ei ihan kaikkea huomannutkaan onneksi tällä kertaa ::) Olipa mukava ajaa auto pitkästä aikaa oikein päin talliin ja kavuta ihan kuskin ovesta pihalle :D



Edit: Note to self, kuskin puolen sivuvilkku ei meinannut pelittää, vähän contact cleaneria niin heräsi henkiin. Täytyy paremmalla ajalla laittaa oikeasti kuntoon, liittimet olivat vähän epämääräiset...
« Viimeksi muokattu: 07.06.2015, 15:20:11 kirjoittanut dneproshin »

Niko_S

  • Vieras
Onnea nyt sitten leiman johdosta.  :)

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
^ Kiitos, kyllähän sen saamiseksi aika paljon vaivaa näin. Nyt on mahtava fiilis kruisailla tällä, auto "sopii käteen" paljon paremmin kuin mersu.

http://www.elisanet.fi/tommi.jaske/volvo740/volvo740.html
Löysin joku aika sitten tuollaisen mielenkiintoisen projektin, liekö foorumilaisia? Eipä ole päivittynyt vuoden 2008 jälkeen, jokohan on paalattu koko laite...

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Tuu käymään näytillä joskus kun kerkeät. :pomo:
Löysin itekkin tuon sivun joskus kun googlettelin jotain volvoihin liittyen.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Joo, pietään Imatran seudun minimiitti! Ens viikon olen ruotsissa mutta onnistuisko sen jälkeen...

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Onnistuu kyllä, kurvataan vaikka ABC:lle korvenkylään parkkiin renkaanpotkijaisiin. ;)

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Tulipa pestyä ja vahattua auto, ensimmäistä kertaa omistukseni aikana  :o







Aineet: Solmaster AS40, Biltema Claybar Kit ja Simoniz Original. Hirvee homma kiillottaa, ja jälki ei edes kestä lähempää tarkastelua >:(

Etupuskuri kaipaisi uutta maalia, jännästi on alkanut pinta kuplimaan ja repeilemään pois :o

Lakka alkaa hilseilemään vanteista... Mites nää Coronat kunnostetaan, hirveetä hiomista/hinkkausta/kiillotusta vaan jollakin ja uusi lakka pintaan - vai riittääkö jos kiillotuksen jälkeen vahailee ahkerasti?


Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Hienolta näyttää! O0 Tämä taitaa olla pinta pelleiltään täysin ruosteeton ovien alareunat jne?

Nuo takavalojen tummennukset hyppää aina silmille, ainakin kuvissa. Kun muuten on ihan orkkis kuosissa.

744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Takavalot on vähän tummat omaankin makuun, luonnossa ne näyttävät vähän vaaleammilta kuin kuvissa. Jos löytyis hyväkuntoiset orkkiskuosissa olevat takavalot ja paneeli (kohtuulliseen hintaan...) niin vois harkita sellaisten laittamista noiden tilalle.

On tässä kukkaa jonkin verran. Jos kuvia katsoo tarkkaan niin maalipinnassa näkyy "roskia", jotka ovat todellisuudessa ruostetäpliä ::) Ja kiveniskemiä yms. kohtia on paikkailtu sieltä täältä jollakin maalikynällä, eivät erotu kauempaa otetuista kuvista :P

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Siisti orkkis on hyvä ja kukat kertoo elämästä :) Kunhan pitää huolta etteivät leviä

Sama koskee vanteita, pidät vain puhtaana ja siistinä. Pientä restaurointia näihin tietysti joutuu tekemään, mutta se kuuluu ylläpitoon :)

Kappas, sulla on allekirjoituksen kuvassa kytketty päiväajovalot toimimaan ja laitettu vilkkuihin. Itsellä myös parkit etuvilkuissa, päiväajovaloja en ole kytkenyt :)
Olikos se niin, että vain sulake paikalleen?

« Viimeksi muokattu: 10.06.2015, 12:44:26 kirjoittanut Orlov »

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Siisti orkkis on hyvä ja kukat kertoo elämästä :) Kunhan pitää huolta etteivät leviä

Sama koskee vanteita, pidät vain puhtaana ja siistinä. Pientä restaurointia näihin tietysti joutuu tekemään, mutta se kuuluu ylläpitoon :)

Kappas, sulla on allekirjoituksen kuvassa kytketty päiväajovalot toimimaan ja laitettu vilkkuihin. Itsellä myös parkit etuvilkuissa, päiväajovaloja en ole kytkenyt :)
Olikos se niin, että vain sulake paikalleen?

Kyllähän tuo itelle kelpaa ihan tällaisenaan, se on se ylläpito tietty mikä ressaa vähän. Pakko koettaa panostaa se minkä pystyy, ettei auto pääse ihan rupsahtamaan. On meinaan kerrankin alla ajopeli joka on mieleinen ajella, katsella ja käyttää!

Paha sanoa noista etuvaloista, en ollut kuullutkaan noista päiväajovaloista... Sulakkeita, kytkentöjä tms. en ole tutkinut. Olen vain olettanut että tästä kuten ilmeisesti muistakin jenkkituonneista olisi vaihdettu vilkut ja parkit keskenään.

Pakko oli puunata autoa vielä lisää... Huuhtelin yön aikana ilmestyneet siitepölyt pois, siinä Simonizin helmeilyominaisuuksia (ja pari kukkasta...):


Laitoin pintaan aikoja sitten ostamastani Turtlen Ice-pullosta nestemäistä vahaa ja lisäksi käsittelin ikkunat Turtlen 5 sateesta -aineella:







(Vaikka eipä noista kuvista juuri muutosta huomaa...)

Ice on tainnut poistua markkinoilta, tai ainakaan motonetista sitä ei enää saa. Ehkä hyvä niin - aika ristiriitaisia kokemuksia tuosta olen lukenut. Simonizin päälle laitettuna ainakin sillä saa tasoitettua kiiltoa, kun tuota hiki-simppaa ei millään jaksa kiillottaa kunnolla joka paikasta... Ja muovi- sekä kumiosat näyttävät ainakin vähän aikaa hyvältä Icen jälkeen. Lisäksi pullo riittää aivan törkeän pitkään, ei ole vielä edes puolta mennyt ja autoja olen sillä käsitellyt ainakin kolmena kesänä...

Niin, auto tuli myös imuroitua sisältä, en ottanut sisäkuvia koska sisustuksen kasaaminen on yhä kesken... Itse asiassa aion purkaa sitä vielä lisää, jotta saa suihkittua kunnolla kotelosuoja-aineet joka paikkaan.

Tallikin tuli siivottua pitkästä aikaa:


Sellasta tänään, jospa sitä leikkais nurmikon vaikka seuraavaksi...

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Teinpä erittäin epätieteellisen ja leikkimielisen testin ja vertailin vähän eri autojen "taipuisuutta". Aluksi iso etuvetoinen:





Iso takavetoinen:






Toinen iso takavetoinen:




Vielä olisi varaa kääntää ihan pikkusen tiukemmin, jolloin Volvo olisi näistä ainut, jolla pääsee kerralla ulos tallista liikenteeseen täysin ilman nurmikkokäyntiä missään vaiheessa.

Speksejä (Auton pituus, akseliväli, kääntöympyrä):

Peugeot 807 - 4727 mm, 2823 mm, 11.71 m
MB S210 - 4839 mm, 2833 mm, 11.45 m
Volvo 740 sedan - 4785 mm, 2770 mm, 9.8 m

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 744 GLE -88 "Pure Jenkki" (Ajossa) & 745 GL -90 (ZZzzZZzz)
« Vastaus #89 : 16.06.2015, 19:31:37 »
Hieno se on edelleen ja hyvä kun on taas tien päällä!  O0
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

 

Elekma  Autoracing