Kulkukoira  Proturbo

744 GLE -87 "Pure Jenkki"

  • 357 Vastauksia
  • 113315 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Ei pitäisi olla ongelmaa jos se avaimenreiän peittävä peltilätkä vaan pysyy kiinni, mun 945:ssa pysyy, se laite on ollut mulla 10 vuotta enkä ole lukolle tehnyt muuta kun kerta vuoteen hulauttanut reilusti öljyä sinne. Hyvin toimii.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Okei. Ilmeisesti minulla on sitten jotain muutakin robleemaa tuossa lukossa, muttei haittaa kun keskuslukko toimii.


Mutta toivotaan että topicin  autossa alkaisi lukko pelaamaan ja pelaisi pitkään.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Kyllä se on jo pelannut useita kertoja :P Aukipäin ei käänny suoraan vaan pitää käyttää ensin kiinni-asennossa ja sieltä vauhdilla "aukipuolelle". Yhden haitan jousi on sen verran kuoleentunut että se meinaa jumitella - onneksi vain toiseen suuntaan :P

Eilen virittelin tippakouruihin Thulet vuodelta talttapääruuvi, koska kyllähän kunnon Volvossa pitää kantokahvat olla :)







Ostin nuo joskus huutonetistä tai vastaavasta paikasta, täysin käyttämättömät ja sopivasti varastopatinoituneet 8) Aivan hirveät rimpulat nuo kyllä on, mutta koristeenahan ne vain ovatkin...

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Jos haluut niin tuu hakee multa yks ylimääränen tollanen lukkopaneeli vaik kahvipaketilla. Potkitaan samalla renkaita. :crazy2:

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Jaa, no mikä ettei. Mitä enemmän varaosia tallissa, sen parempi ::) Sattuuks siulla olemaan ovipahvien alakiinnikkeitä, vänkärin puolelle ei riittänyt näköjään yhden yhtäkään... Jotakuinkin tuollaisia ne olisivat:



Sain selviteltyä johdotuksia ja testailtua uutta soitinta. Otin jälkiasenteisen VDO:n kaukokeskuslukon pois, oli asennettu aika kyseenalaisella tavalla ja epäilen että sen takia mm. vilkut reistailivat.



Kaiuttimille oli tehty tilaa:



Minullehan tämä auto tuli täysin ilman hifejä - jos ei muutamaa ylimääräistä kaapelimetriä lasketa... Laitoin edellisestä autosta jääneet käytännössä käyttämättömät Bilteman hurjat nelituumaiset:



Ihan hyvin ne soi 8) Tai ainakin ääntä lähtee enemmän kuin kännykästä kojelaudalla, joka on ollut tähänastinen hi-fi-järjestely.

Ovi kasaan:







Saa kelvata, ehkä haljenneen ovitaskun voisi sätöstellä jollakin tavalla kestävämmäksi ja (luultavasti diskantin) reiän laittaa vaikka jollakin sopivalla tarralla piiloon :P Vänkärin puolelle tein täsmälleen samat temput, paitsi tosiaan ovipahvin alakiinnikkeitä ei enää sinne löytynyt - kestäähän tuo pahvi kyllä kyydissä kohtuullisen hyvin ilman niitäkin.

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Jaa, no mikä ettei. Mitä enemmän varaosia tallissa, sen parempi ::) Sattuuks siulla olemaan ovipahvien alakiinnikkeitä, vänkärin puolelle ei riittänyt näköjään yhden yhtäkään... Jotakuinkin tuollaisia ne olisivat:

(Kuva poistettu lainauksesta.)



Näitä taas on mulla jossain nippu? Monta tarvitset?

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Näitä taas on mulla jossain nippu? Monta tarvitset?

Jos 4 löytyis ni sit olis ainakin etuovet kunnossa. Laitoin YV:tä aiheesta.

Löysin etuovien kaiuttimien johdot tuollaisesta liittimestä:



Ja soittimelle virrat toisesta (tuo oli silvottu jo valmiiksi, en se minä ollut! En jaksanut alkaa korjailemaan johtoja, jotta olisin voinut ostaa adapterin jne...):



Niputtelin piuhoja nätimmin (tai ainakin auttavasti pois näkyvistä), meni vähintään kilo nippusiteitä:





Tuon enempää paneeleita en laita, enkä mattoakaan ainakaan ennenkuin selviää vuotaako hemmetin sisäkenno nyt oikeasti vaiko ei.



Soitin on Motonetin 35 euron malli, mielestäni ihan tyylikäs ja näppärä asentaakin noin pieni:



Keskikonsolin palikat eivät oikeastaan ole kiinni millään, on vähän rikki yksi jos toinenkin kiinnityskorvake... Pahvinpaloilla kiilasin soittimenkin paikoilleen, katotaan miten kestää - kevythän tuo ainakin on kuin mikä. Tollainen tuo konttori nyt on, kyllä tuolla tuota parinkymmenen kilsan työmatkaa ajelee eestaas ja Spotifyä siinä samalla soittelee puhelimesta:



Seuraavaksi sitten penkkien väliin osia paikoilleen, jos ei mitään muuta akuuttia ilmene.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Paisuntasäiliössä oli mielestäni epäilyttävää liikehdintää ja pakopuoleltahan lohkon ja kannen välistä lirutteli jäähynesteitä pihalle, joten otin eilen kannen pois.



Ykköspytyn kohdilta vuoti siis ulospäin:





Vaurio kansipahvissa on selkeä:



Ja takimmaiset pytyt, näiden kohdalta ei ainakaan mitään ulkoista vuotoa ollut havaittavissa:





En ole ihan kauheasti vino- tai muitakaan koneita availlut, joten en osaa sen kummemmin noita analysoida. Viikonlopun aikana yritän saada paikat putsailtua ja uuden pahvin lohkon ja kannen väliin, ainakin jos nuo osoittautuisivat jotakuinkin suoriksi ???

Kansihan on vähemmän arvostettu ja virityskäyttöön huonommin soveltuva (eli minulle juuri sopiva) "530" - tosin paremmilla eli pienillä vesikanavilla (kuten nämä yleensä ovat?), tai sitten olen ihan puusilmä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Pienillä kanavilla näyttäisi olevan juu.

Mutta pisti silmään tuo kannentiivisteessä oleva raja ensimmäisten kannenpulttien kohdalla. Miten se tuollai? ???

Ja nelosen vieressä sama, onko tuo kansi kiritty väärin vai kiero?

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vaikea sanoa miten on edellisen kerran kiristelty vai onko tehtaan jäljiltä.

Tiivistehän oli vuotokohdasta kokonaan poikki liekkirenkaaseen asti, juuri tuota rajaa pitkin:



Ja liekkirenkaassa ruttu ko. kohdassa.

Kantta ja lohkoa tutkin 30 cm teräsviivaimen ja rakotulkin kanssa: Mistään kohti tai mitenkään perin en saanut edes 0.10 mm liuskaa työnnettyä viivaimen ja tiivistepinnan väliin. Alfamerin (=Haynes) opus antaa kannen kieroudelle rajoiksi 0.25 leveys- ja 0.50 mm pituussuunnassa - aion uskaltaa laittaa samat romut takaisin kera uuden tiivisteen. Olettaisin, että tässä tapauksessa on pahvi lahonnut ihan vanhuuttaan.

Slerbahuuli

  • Vieras
Niinno, kerran kuumuu kunnolla vanha pahvi, niin alkaa vuotamaan.

Viimeksi Elringin tiivistettä kun asensin, oli siinä liima pinnassa. Oli semmoiseen "kelmuun" kääritty koko tiiviste ja todella tahmea pinnaltaan.
Juuri tuommoisella Elringin tahmapahvilla kasasin erään väärämerkkisen moottorin, jossa oli 1-sylinterin vieressä sekä kannessa että lohkossa todella paha syöpymä. Ei voinut oikaista niin paljoa, että olisi kannesta lähtenyt, joten sormet ristissä läjään.
50tkm ajettu jo, eikä merkkiäkään vuodoista. Laadukas kannentiiviste.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Hassua, että mainitsit Elringin...



Eli jos Elring ei ole tehdaspahvi, niin on tuolle joskus kansihommeleita tehty. Putsailin (uhka)rohkeasti mattoveitsikaapimella ja uritetulla vanhalla kansipultilla:



Pakosarjaa en uskaltanut irroittaa, yksi pinnapulteista on mitä ilmeisimmin poikki ja ko. kohta on varmistettu jollakin maailmanlopun sementillä - parempi että jättää rauhaan ja toivoo ettei ala vuotamaan... On minulla varakansikin olemassa, pitänee jossakin vaiheessa entisöidä se sitten seuraavaa kansipokaa varten ::)



Tuossa kuvassa näkyy että nelospytyn kohdilta puuttuu alempi kiinnitys kokonaan:



Nyt paikoilleen meni Payenin massatiiviste (onko näihin edes muunlaisia) - kiinnitin huomiota tahmeaan pintaan, mikä tuossakin tuntui olevan.





Alfamerin ohjeilla: 20 Nm + 60 Nm + 90 astetta, keskeltä reunoillepäin kiristysjärjestys.

Venakopan tiiviste on mallia "Professional Parts", kyllästin Hylomarilla siinä toivossa, että ko. ihmeaine estäisi vuodot:



Ainakin vesipumpussa tuo hylomaari on toiminut tässä vehkeessä ihan hyvin.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Tuohon tasopinnan puhdistukseen on olemassa aine jonka pitäisi helposti syödä/irroittaa tiiviste jämät tai semmoista me ainakin on myyty http://www.motonet.fi/fi/tuote/606080/CRC-Tiivistejaanteiden-poistaja-300ml

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Kaikki näistä monikerrostiivisteistä on "liimattuja" :D

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Käytetäänkö sit sitä copper spray -liimaa jos on pelkkä peltitiiviste? Tämmöiseen en ainakaan tohtinut mitään ylimääräisiä aineita alkaa laittelemaan.

Just tuota crc:n tiivistejäänteiden poistajaa kokeilin joskus kasipätkän kanteen: en huomannut juurikaan helpotusta hinkkaamistyön kannalta, massatiivisteen jäänteet istuivat kuin tauti... Vai olisikohan sen kanssa pitänyt tuntisotalla odotella vaikutusta...

 

KL-varaosat  Race.fi