Kulkukoira  Proturbo

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 219782 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
Eilen tuli mittariin 440044. 940 -95 2,3B matalapaine turbolla, manuaali (mikä lie kirjain lyhenne), kone pelaa hyvin, kuin myös laatikko, peräkään ei volise, ainut mikä odottaa huoltoa on kytkin koska vaunuperässä välillä meinaa luistaa kun joutuu peruuttamaan parkkiin,no yleensä ajan kerralla parkkiin ettei tarvi edestakaisin sahata.
Volvo S80 -99 ajettu 5,5tkm ja Kabe -07

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
No onkos suurikin ylpeyden aihe..  :idiot2:  :facepalm:
ei ole ylpeyden aihe. totesin vain että näin ei ole, mitä nyt monien tuntemieni naisten kohdalla on niin että ajetaan se kytkin puolessavälissä kokoajan. en nyt suinkaan tarkoittanut nyt kaikkia naisia, niinkuin varmaan asian otit ja pahastuit.
V70 2.0T -98

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Sitten tämä ajoauto, viime kevättalvella hommattu 960 B6304 esisarjalainen 91. Mittarissa 440000 ja huolloista ei hajua, mutta näytti tulppia tarkastettaessa koskemattomalta suojakannen alta, eli melko varmasti tehtaan jäljiltä sinetit. Ei näemmä kuluttanut Teboilin 0W30 öljyä tämän 6000 km välillä kuin sen suurinpiirtein 0,7l. Käynti nyt on kuutosille tyypillistä siistiä, mutta hellepäivinä teki 2 kertaa ilmeisesti höyrylukon kun vaati järjettömän pitkän starttauksen kaasu pohjassa mutta käynnistyi lopulta. Ainoa öljyhikoilu on imunokan anturinliitos, vuotoja ei ole merkittäviä.

Voisitko kertoa tarkemmin höyrylukosta... Omassa 2.4i vitosessa satunnaisesti samanlaista vaivaa.

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
ei ole ylpeyden aihe. totesin vain että näin ei ole, mitä nyt monien tuntemieni naisten kohdalla on niin että ajetaan se kytkin puolessavälissä kokoajan. en nyt suinkaan tarkoittanut nyt kaikkia naisia, niinkuin varmaan asian otit ja pahastuit.

Osaa miehetkin luistattaa kytkintä. En ymmärtänyt entistä työkaveria: Koko kylän ainoat liikennevalot ja ylämäki niin kaveri pitää kytkintä luistattamalla autoa paikallaan, ei osannut painaa jarrua ja kytkintä pohjaan yhtäaikaa. :idiot2:
Volvo S80 -99 ajettu 5,5tkm ja Kabe -07

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Osaa miehetkin luistattaa kytkintä. En ymmärtänyt entistä työkaveria: Koko kylän ainoat liikennevalot ja ylämäki niin kaveri pitää kytkintä luistattamalla autoa paikallaan, ei osannut painaa jarrua ja kytkintä pohjaan yhtäaikaa. :idiot2:
Sanotaan ryöminnäksi, kaveri joskus sanoi että määpäs osaan tehdä näin.. Olin että jaa minäpä en niin tee ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Osaa miehetkin luistattaa kytkintä. En ymmärtänyt entistä työkaveria: Koko kylän ainoat liikennevalot ja ylämäki niin kaveri pitää kytkintä luistattamalla autoa paikallaan, ei osannut painaa jarrua ja kytkintä pohjaan yhtäaikaa. :idiot2:

Itsekkin tuohon joskua syyllistyn, onneksi se ei onnistu 242:lla. Oi sitä ravistusta ja röykytystä kun sintteriä yrittää luistattaa.  :2funny:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Tuolla frouvan -99 V70 tdi:llä paineltu vasta 236tkm, vuodessa tulee 45tkm lisää mittariin. Odotukset kohtuullisesta kestosta ovat korkealla, patahan on kestävän maineessa ja käyttö on kalustoystävällistä.

Menee vähän offtopic, mutta nuo kaksi kulkijaa (Volvo ja Rellu) tulivat täydellinen huoltohistoria mukanaan. Joskus huvikseni kattelin miten noilla on ajeltu kilometrien perusteella.
Rellulla oli vedetty uudesta lähtien aikalailla samaan tahtiin kuin meilläkin, eli 40-45tkm/v. Sitten oli vaihtunut omistaja joka ajeli vähemmän, noin 20tkm/v.
Tämän jälkeen auto tuli meille jossa tuo 45tkm/v ralli jatkui, eikä ole koneelle tehty mitään normaalien huoltojen lisäksi.

Volvo taas ollut aikaisemmassa elämässään vähemmällä ajolla, huollot tehty sinisellä ajallaan ja kaiki remontit dokumentoitu. Ajoa ollut hieman alle 20tkm/v.
Meillä tosiaan pääsi harjoittelemaan kulkemista ja Rellulta peritty I-auto titteli tarkoittaa sitä että ajoa tulee tuo jo aiemmin mainittu määrä.

Autot tykkäävät että niillä ajetaan.  :sundaydriver:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Voisitko kertoa tarkemmin höyrylukosta... Omassa 2.4i vitosessa satunnaisesti samanlaista vaivaa.

No nyt laite on tallissa läpikäytävänä josko jotain löytyy, pitää sitten keväällä kun saa sen liikenteeseen ja jos nyt helteitä tulee kesällä niin näkee tekeekö se vielä lyhyen aikaa seisottuaan samaa. Pa suodatin vaihdetaan ja tankki putsataan jne. Oletan vaivan olleen joku tuon tapainen, koska tulpat eivät kastuneet.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
No nyt laite on tallissa läpikäytävänä josko jotain löytyy, pitää sitten keväällä kun saa sen liikenteeseen ja jos nyt helteitä tulee kesällä niin näkee tekeekö se vielä lyhyen aikaa seisottuaan samaa. Pa suodatin vaihdetaan ja tankki putsataan jne. Oletan vaivan olleen joku tuon tapainen, koska tulpat eivät kastuneet.

Ilmeisesti mulla on toisenlaista vaivaa... satunnaisesti vaikeuksia käynnistymisessä, sekä kesällä että talvella. Saattaa olla kosteudellakin jotain tekemistä tuon kanssa. Mutta käynnistymättä ei ole jäänyt kertaakaan.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Sanotaan ryöminnäksi, kaveri joskus sanoi että määpäs osaan tehdä näin.. Olin että jaa minäpä en niin tee ;D
Tulkaa kokeileen 340:pissä vaijerikytkimellä ja SRE765 asetelmalla, 20s jälkeen on pohjelihakset maitohapoilla. ;D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Lähti mullakin käymään kaasu pohjassa startaten ja se teki tuon vain 2kertaa kuumana kesällä.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Tulkaa kokeileen 340:pissä vaijerikytkimellä ja SRE765 asetelmalla, 20s jälkeen on pohjelihakset maitohapoilla. ;D
Heh  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
362tkm napsahti juuri äskön tauluun, B5254s.

Ei vuotoja ulkopuolelle öljystä tms. (ja öljyäkin on koneessa  :2funny:)

Käyntiinkin lähti tänäaamuna, pakkasukko näytti -30 c, eikä oo mitn lämppäreitä.
Et, ei kai tua ihan susikaan ole.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Omalla V70 2.5T '97 volvolla ajeltu 208tkm, ja meno senkun paranee  :)

Samaisella lolvolla ajettu 210tkm nytten, käynnistyksessä ei ole mitään erikoisempia keppijumppia/ym sellaista letkujenkkaa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
entisellä -88 740llä (b200e) oli ajettu 580tkm eikä mitään vikaa
ja äidin -99 v70llä 2.4tdi ajettu 550tkm, vanha taksi ja 7 paikkaa, toimii toimii ja toimii

 

Futurez  Kulkukoira