No niin nyt on Innovaten LC-1 ja innovaten viisarillinen mittari.
Tyhjäkäynnillä liikkuu siinä 13.5-14.
Normi pintakaasu ajossa pyörii siinä 14 kantturoilla.
Kun lähtee kiihdyttään 2000rpm:stä osakaasulla niin tipahtaa johkin 10 tienoile ja yli 3000rpm menee johkin karvan vajaa 11.
Lievään ylämäkeen 3.lla 2000rpm:stä lappu pikkuhiljaa lattiaan niin aluks on 10 luokkaa ja sitten nousee hiukan,johkin 10.5 ja pysyy siinä tappiin asti.
Jos lyö lapun lattiaan pieniltä kierroksilta niin rötää ja tippuu johonkin alta 10.
Ajattelin että isonnan ilmat 185 -> 205 ja koitan mitä tapahtuu.
E: Koitin samoilla säädöillä mutta vaihdoin seosputket 5. -> 13.
Meni viä rikkaammalle ja normi ajokaan ei onnistunu kun tippu alta 10 ja rötäs vaan 2000rpm tienoilla.
Vaihdoin takas 5. ja 205 ilmat.
Nyt täyskaasuvedolla pysyy siinä 12 korvilla kunhan pääsee 2000rpm rikkaasta(afr 10) kohdasta yli.
Pintakaasuajossa pysyy siinä n.13-14 välissä.
Semmoinen ongelma on että kun lähtee esim. 2.lla pikkuvauhdista ja vetää sen tappiin ja kolmosella hyvän matkaa niin afr on 12 kieppeillä mutta kun siitä heittää 4.lle ja alkaa pintakaasulla ajaan niin tussauttelee kaasareihin jokusen kerran ja afr käy jossain 14 tienoilla tai vähän yli.
Periaatteessa nyt menee näin kierrosten mukaan:
Tyhjäkäynti-1750rpm afr 14.
2000rpm kohdalla käy 10.5
3000rpm noin 12.5-13
3000rpm-6500rpm tuntus pysyvän 12 kieppeillä.
Mitä muuttaisi ja mihinpäin?
Ja mikä tuon täyskaasukiihdytyksen jälkeisen aivastelun pintakaasulla tekee?
Vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimet 50->55 kun seosruuvit oli n.5 kieppiä auki.
Ja pitimiks laitoin 1. kun oli ennen 2.
Pääsuuttimet vaihdoin 150->135 ja ilmoiks 185.
Nyt täyskaasuvedolla pelittää hienosti ja afr on aluks siinä 12 korvilla mutta yli 4000rpm menee johkin 12.5 ja karvan vajaaseen 13 6000rpm maissa. Eikös tuo ole ihan ok?
Mutta millä helkkarilla saan tuon 2000rpm tai karvan yli kohdan laihemmaksi?
Afr on pienillä vaihteilla 10-11 luokkaa tilanteesta riippuen ja 4.llakin vähän yli 2000rpm afr on alta 12.
Tyhjäkäynti suuttimilla 50-55 ei tunnu olevan isoa merkitystä eikä pitimelläkään 1 vs 2.
Bensanpinnat on sillain että kun ottaa tyhjisputken pois niin pinta on juuri siinä kartion pohjan paikkeilla. Joku vanha dellorton ohje kertoi että pitäisi olla juuri reiässä mutta en tiä tarkottaako reikä reiän loppupäätä vai kartioo johon suutin vastaa?
Sitten semmonen että kun moottorijarruttaa ja painaa ihan inan kaasua niin ampuu kaasariin,jos painaa enemmän niin ei mitään ongelmaa. Tosiaan ei ole merkitystä kauanko moottorijarruttaa mutta jos niin vähän painaa kaasua kun pystyy niin ampuu kaasariin?
Ikävä vaiva kun jos hidastaa vaikka 80km/h vauhdista moottorijarrulla 60km/h ja pintakaasulla koittas jatkaa niin yskii kaasariin muutaman kerran.