Tuo koodi P2002 on volvon vikakoodi ECM-2A20 (hiukkasloukku, singaali virheellinen) Tuommoista Volvo antaisi ulos koodista:
Tila
Moottorinohjausyksikkö (ECM) vertaa painetta ennen hiukkasloukkua ja sen jälkeen ja tarkkailee jatkuvasti, että paineanturin signaali vastaa laskettua arvoa. Jos moottorinohjausyksikkö (ECM) havaitsee, että hiukkasloukun paineanturin signaali on virheellinen, luodaan vikakoodi. Vikakoodi voidaan diagnosoida moottorin ollessa käynnissä.
Korvaava arvo
Moottorin tehon ja käyntinopeuden rajoitus.
Mahdollinen lähde
Löysät kosketukset, kosketusresistanssi tai hapettuma liitännöissä paineanturin hiukkasloukussa. Hiukkaserottimen paineanturin letkut/putket ovat sekoittuneet. Hiukkasloukkua ei ole. Viallinen hiukkaserotin.
Vian oire[et]
Vikamerkkivalo palaa.
Signaali virheellinen Komponentin ja johtimien tarkastus
Katkaise sytytysvirta
Kytke moottorin ohjausyksikön (ECM) liitin irti.
Tarkasta hiukkasloukun paineanturin liitännöistä, onko niissä löysyyttä, kosketusresistanssia tai hapettumaa.
Tarkasta hiukkasloukun paineanturin letkut/putket varmistaaksesi, etteivät ne ole vaihtaneet paikkojaan.
Jos tuota polttoa ei ole ollut olisko voinut jo tukkeentua loukku? meinaan jos tuo painearvo on syynä?