Carcom Oy  Ateho

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 74843 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Uskomaton auto, ei voi muuta sanoa.
Joku kuukausi sitte oli samaa vikaa ja silloin oli nämä alipaineongelmat, nyt alipaineet on tallessa, mutta auto lähinnä lämmetessään on jokseenkin tehoton varsinkin alakierroksilla. Aamulla kylmänä auto kyllä liikku hienosti, mutta jonku verran ajeltua ei sitte alhaalta vääntäny,tosin en nyt tiiä loppuko ne alaväännöt vasta kun starttasin auton uudestaan.

Enivei, onko kellään kokemusta? Itehän se pitää alkaa taas tutkimaan, wetteri ei oo vaihtoehto.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #1 : 31.05.2011, 19:44:54 »
Onko kukaan räpelöiny kyseisen auton egärrää? Käsissäni on kyseinen osa, ja kun sitä venttiiliä liikuttaa,niin yhdessä kohdassa tökkäsee, kuuluukohan sen tehdä niin?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa shift-up

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • V50 T5 AWD -08 www.vrcf.fi
    • Volvo PICTURES
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #2 : 31.05.2011, 21:53:09 »
Tuskin kuuluu niin tehdä.... Ei muuta kuin peltilätkä egr-putkeen....

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #3 : 31.05.2011, 22:59:39 »
Laittasin kyllä, mutta nää nykyautot ei siitä tykkää :(
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #4 : 02.06.2011, 16:37:57 »
Näyttäs siltä tosiaan että egr venttiiiliä ei saa pelaamaan tökkäämättä, ja myös siltä että se ei aivan täysin sulkeudu. Kai se pittää hommata uus..

V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #5 : 02.06.2011, 16:41:04 »
Laittasin kyllä, mutta nää nykyautot ei siitä tykkää :(
Miksi ei tykkää?

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #6 : 02.06.2011, 17:26:34 »
Ohjelmallisesti onnistuu, mutta mekaanisesti ei, koska Mappi tarkkailee egr:ltä tulevaa painetta,..näin olen jostain kuullut ja uskon sen pitävän paikkaansa
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #7 : 02.06.2011, 17:40:46 »
Ohjelmallisesti onnistuu, mutta mekaanisesti ei, koska Mappi tarkkailee egr:ltä tulevaa painetta,..näin olen jostain kuullut ja uskon sen pitävän paikkaansa
MAPpi tarkkailee imusarjan painetta.
EGR toimii vain isolla kaasuläpän avaumalla, ja EGR:n pakokaasunvirtausnopeus on suht pientä.
Joten en usko EGR:n poiston aiheuttavan mitään ongelmia.

Korjatkaa jos olen väärässä.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2011, 17:55:44 kirjoittanut järviin »

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #8 : 02.06.2011, 19:24:37 »
Pakokaasun takaisinkierrätys on toiminnassa vain moottorin osakuormituksella ja pienillä kierrosluvuilla. Täydellä kuormituksella pakokaasunkierrätys on pois toiminnasta.

Uudemmissa ajoneuvoissa pelkkä takaisinkierrätyksen poistaminen mekaanisesti tulppaamalla aiheuttaa yleensä vikatilan.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #9 : 02.06.2011, 20:01:04 »
Pakokaasun takaisinkierrätys on toiminnassa vain moottorin osakuormituksella ja pienillä kierrosluvuilla. Täydellä kuormituksella pakokaasunkierrätys on pois toiminnasta.

Uudemmissa ajoneuvoissa pelkkä takaisinkierrätyksen poistaminen mekaanisesti tulppaamalla aiheuttaa yleensä vikatilan.
Jep. Tilli tiskissä se on pois koska se vähentäisi maksimi tehoa.
Se ei kaikissa laukaise vikatilaa. Kokeilemalla se selviää.

Poissa shift-up

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • V50 T5 AWD -08 www.vrcf.fi
    • Volvo PICTURES
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #10 : 02.06.2011, 22:55:42 »
Jep. Tilli tiskissä se on pois koska se vähentäisi maksimi tehoa.
Se ei kaikissa laukaise vikatilaa. Kokeilemalla se selviää.

Satun tietämään että Citikka C5R mallissa missä ymmärtääkseni on sama moottori(2.0hdi), on tulpattu egr-venttiili ei ole tullut ongelmia. Mutta en nyt faktana sano että volvossa onnistuu. Mutta ei se koikeilu mitään maksa kun itse tekee.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #11 : 03.06.2011, 06:05:47 »
Täytyy kokeilla.mistä löytäisin sopivan lätkän tuohon tiivisteen paikalle?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa shift-up

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • V50 T5 AWD -08 www.vrcf.fi
    • Volvo PICTURES
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #12 : 04.06.2011, 19:38:35 »
No helpointa on olut tölkistä leikata(ei kuulemma kestä kauaa liian ohut alumiinia). Eli joitain sopivan paksuinen pellin pala 0.5-1mm siitä leikkaat ja poraat ruuvinreijät, vanha tiiviste on hyvä sapluuna.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #13 : 04.06.2011, 20:27:44 »
On sitä varmasti yritetty ennenkin, kuitenkin jonkun vuoden ollut tarjolla tätä vekotinta. Vanhan foorumin puolella enempikin asiaa ja muistelen ettei onnistu ilman erroria. Tarvitsee ohjelma muutosta myöskin. Kannattaa tsekata sieltä ensin.. en taaskaan muista varmuudella asiaa. Ettei nyt tarvisi rengasta uudestaan keksiä.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6877
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #14 : 05.06.2011, 15:07:01 »
Vanhan foorumin puolella enempikin asiaa ja muistelen ettei onnistu ilman erroria. Tarvitsee ohjelma muutosta myöskin.

Samaa muistelen minäkin...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Carcom Oy  Ateho