Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: pyry - 12.09.2013, 22:23:38
-
tere. ajattelin laittaa tuohon b200e moottoriin simotan tai BMC:n vapaavirtaussuodattimen.. täytyykö ruiskua säätää laiton jälkeen? onko tehoihin/kulutukseen vaikutusta?
-
25hp ja wunderbaumin kanssa 40hp, jos vielä kartionmallinen niin voi tulla jopa 50hp
Ei herneitä :D
No eipä tuosta kyllä tehoja tule, enemmän roskaa koneen sisälle ja ongelmia.
-
25hp ja wunderbaumin kanssa 40hp, jos vielä kartionmallinen niin voi tulla jopa 50hp
Ei herneitä :D
No eipä tuosta kyllä tehoja tule, enemmän roskaa koneen sisälle ja ongelmia.
Perus biltemalaisella varmasti tulee tota roskaa koneen sisälle. ::) Mut veikkaisin et esim. k&n öljyttynä ja muut laatumerkit ni ei oo ongelmia noitten roskien kanssa koneen sisällä
-
Paalatkaa ne vaparisuotimet.
Uusi orkkis paneelisuodin on 100 kertaa parempi.
-
Tuo +25hp voi olla noissa tehoissa aika realistinen, kehumalla sitten toiset 25. Putken katkaiseminen tuo myös expotentiaalisesti tehon lisäystä. :2funny:
-
Ei tarvitse säätää, vakiolla putsarilla ei ole muuta merkitystä toimintaan kuin tosiaan pitää roskat poissa. Volvon oma suodatin on kyllä hyvä eikä ahdista joten rahat menee hukkaan.
-
Paremman täytöksen saaminen sylinteriin on kyllä hyvä tapa aloittaa virittäminen, muttei sitä saa aikaiseksi vapaavirtaussiivilällä ;D
-
B200e:n vakio ilmansuodatin + kotelo ei ahdista edes 190 hv, joten ei kannata eurojaan noihin vapaavirtauselementteihin sijoittaa.
-
B200e:n vakio ilmansuodatin + kotelo ei ahdista edes 190 hv, joten ei kannata eurojaan noihin vapaavirtauselementteihin sijoittaa.
Totta.
-
joo niin se tieten on, turha hankintahan se olis ollu, päädyin vakioputsariin.
-
Ei liity tähän topikkiin mutta kirjotetaan silti, että millä kertoimella ootte nuota takapyörätehoja muuttanu konetehoksi?
-
Ei liity tähän topikkiin mutta kirjotetaan silti, että millä kertoimella ootte nuota takapyörätehoja muuttanu konetehoksi?
kerroin on muuttuva. kerroin tulee siittä kui paljon jää autossasi tehoa välille ja jokaisessa autossa on eri kerroin johon vaikutaa aika moni asia, voimansiirron vastus, renkaitenpyörintä vastus ja yms.
dynossa alasrullauksessa saahaan mitattua häviökerroin jolla saadaan laskettua moottoriteho.
-
No sehän nyt on sanomattakin selvää, Esimerkkejä olisin kaivannu niin olis siitä saanu laskeskella kertoimia. http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php tuo ilimeisesti näyttää jonninverran yläkanttiin?
-
Ei liity tähän topikkiin mutta kirjotetaan silti, että millä kertoimella ootte nuota takapyörätehoja muuttanu konetehoksi?
Ei liity mihinkään mutta mihin tarvitsee konetehoja?
Katsastukseen kenties?
-
:D Ihan mielenkiinnosta, kun suurin osa tapaa puhua konetehosta aina.
-
:D Ihan mielenkiinnosta, kun suurin osa tapaa puhua konetehosta aina.
En muista ihan äsken kenenkään kehuneen koneteholla.
-
Kyllä niitä vaan löytyy ainaki täältäpäin. Muttei kukaan ny osaa sanoa mitään tuohon itse kysymykseen?
-
Lienee helpoin tapa saada kehuttua niitä hevosia tuo koneteho, kun ei ole päästy haluttuun tulokseen. Renkaat ne kumminkin sitä autoa eteenpäin työntää(jotkut vammamallit myös kuulemma vetävät) eteenpäin.
-
Kyllä niitä vaan löytyy ainaki täältäpäin. Muttei kukaan ny osaa sanoa mitään tuohon itse kysymykseen?
Jos kyseessä takapotku volvo niin teho hävikki vaikka 20-23% käsivaihteisena ja alkaen 25% automaattina
Luistava kytkin ja huono autoamaatti laatikko lisää hävikkiä.
Tehojen kasvaessa hävikin prosentuaalinen osuus pienenee
-
Tuollasta 20%:n luokkaa ajattelinki.
-
Jos kyseessä takapotku volvo niin teho hävikki vaikka 20-23% käsivaihteisena ja alkaen 25% automaattina
Luistava kytkin ja huono autoamaatti laatikko lisää hävikkiä.
Tehojen kasvaessa hävikin prosentuaalinen osuus pienenee
mulla olleet takavetoset 12-18% sisään. kilpureissa vähemän häviötä ku siviilikokkareissa, etuvetosissä vähemän ku takavetosissa.
tuo laskuri mikä aikasemissa jutuissa ni laskee aika yläkanttii. ei saatu kaverin corsalla boschin dynossa nuin isoja lukemia mitä laskuri antaa.
-
Lähinnä tuo konetehojuttu tuli mieleen nuosta Viritysreseptien moottoreista.
-
Konetehoista yleensä puhutaa ja helpompi vastata kysyjälle,kun kysyy tehoja.Jos vastaat pyörätehot ni aina ollaa kysymäs että paljon se tekee konetehois.
-
Eikös tää oo menny jo niin OT jutuks et parempi kun siirtää tän aiheen jonnekin muualle.
No takavetosissa vaihdeloota ottaa noin 10% ja muu voimansiirto noin saman verran joten toi toi 20% on aika lähellä todellisuutta.
Laitetaanko piste tälle aiheelle jo?
-
joo niin se tieten on, turha hankintahan se olis ollu, päädyin vakioputsariin.
Vapaavirtaussuodatin ei tuo lisätehoa mutta imuäänet kuuluu ulos paremmin, eikö se ole se tärkein asia? ;D