Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S80 oven lukko ja pakkanen

  • 0 Vastauksia
  • 425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
S80 oven lukko ja pakkanen
« : 02.02.2023, 10:29:23 »
Päiväätä.

Mulla ois muutaman viikon lainassa isäukon 2010 D5 AWD niin kauan ku hän pakoilee talvea thaimaassa ja ajattelin ottaa sen tallille ja korjailla muutamat pikkuviat.

Tässä kun olen autoa käyttänyt niin suurin vika on ollut pakkasilla kuskin oven lukon jäätyminen, eli ovi pitäisi varmaan purkaa ja kaikki lukkoon liittyvä voidella.

Jäätyminen aiheuttaa ulkokahvan toimimattomuuden, eli kahvasta kun vetää niin mitään ei tapahdu, kahva kyllä liikkuu täysin vapaasti mutta oven sisällä ei tapahdu mitään vaikka ovi ei ole lukossa, tai ainakin lukon tappi nousee esille ikkunan vieressä ja kaikki muut ovet menevät auki. Joskus oven avaaminen onnistuu sisäkahvalla ja joskus taas ei, pahimmassa tapauksessa olen kiivennyt kuskin paikalle kartanlukijan puolelta ja ajellut reilut 30min ennenkö ovi suostuu aukeamaan.

Onko tämä kuinka yleistä ja onko mitään erillisiä vinkkejä mitä tehdä siellä oven sisällä?

Niin ja kun kyseessä hieman modernimpi auto kuin mitä yleensä rassailen niin uskaltaako ovea purkaa ja liittimiä irrotella vaikka autossa akku paikallaan vai otanko suosiolla akun irti jottei syty miljoonaa vikavaloa?

Samalla voisi joku asiasta viisaampi kertoa että mikä laite soveltuu tämän ikäisen volvon koodien lukuun ja nollaamiseen, ainakin semmone susipaska kiinan bt obd lukija ei saanut autosta mitään irti ja oma kunnon lukija tais olla vain P2 volvoille.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron