Futurez  Kulkukoira

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2543 Vastauksia
  • 676264 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 403
  • www.vrcf.fi
Joo sama täällä. Käytin tuossa huhtikuussa omaa volvoo siellä ja tyytyväinen sai olla. Eikä ole hinnalla pilattu öljyineen, töineen ja pesuineen myöskään. Varsin kilpailukykyiset hinnat ja tuleepahan varmasti kaikki vaihdettua.

Tuolla meinasin omanki auton käyttää. Mietityttää vaan vähän ne "lisäaineet" mitä mainostavat laittavansa

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Kannattaa varmistaa, että tekevät laatikkoöljyjen vaihdon sitten huuhtelemalla. Näin vaihtuu kaikki öljyt eikä vanhaa öljyä/likaa jää järjestelmään aiheuttamaan ongelmia esim. "paskashokkia" Näin tuppaa käymään herkästi jos vain valutetaan pois tuleva ja kaadetaan uudet sisään.

Huuhtelemalla huuhdellaan niin kauan kunnes ulos tuleva tavara on täysin punaista ja sitten vasta täytetään. Menee hieman enemmän öljyä, mutta on mielestäni riskittömämpi kuin tuo "epätäydellinen" öljynvaihto. Ei tätä kuitenkaan niin usein tarvitse tehdä eli ei luulisi olevan kustannustenkaan puolesta ongelma.

Juu kyllä tekevät huuhtelemalla, varmistin asian. Tässä tapauksessa menee siis myyjäliikkeen (Volvo-liike) piikkiin, joten kustannukset ihan sama. Tosin todella halpahan tuo on ainakin täällä Kuopiossa. Muistelen että joskus 10v takaperin olisi ollut paljon kalliimpi taannoiseen mk1 V70 Volvoon.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 403
  • www.vrcf.fi
Juu kyllä tekevät huuhtelemalla, varmistin asian. Tässä tapauksessa menee siis myyjäliikkeen (Volvo-liike) piikkiin, joten kustannukset ihan sama. Tosin todella halpahan tuo on ainakin täällä Kuopiossa. Muistelen että joskus 10v takaperin olisi ollut paljon kalliimpi taannoiseen mk1 V70 Volvoon.

Kannattaa varmistaa et siinä huuhtelemalla vaihdossa puhutte samasta asiasta. Merkkiliikkeessä (samaa ketjua ku se Kuopion liike, missä olen useasti autonani käyttänyt) ei kyllä letkuja irrotella.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Kannattaa varmistaa et siinä huuhtelemalla vaihdossa puhutte samasta asiasta. Merkkiliikkeessä (samaa ketjua ku se Kuopion liike, missä olen useasti autonani käyttänyt) ei kyllä letkuja irrotella.

Letkuista en tiedä mutta sanoi että lisätään ja valutetaan niin pitkään että tulee punaista tavaraa pihalle. Öljyä menee kuulemma 8-10 litraa jos nyt muistan/kuulin oikein, en ole mikään varsinainen asiantuntija.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Nyt on laatikon ja nelivedon kaikki öljyt vaihdettu. Laatikon öljyt oli vaihdon tarpeessa (yllättäen) ja Haldexin sihti todella likainen. Laatikko on nyt huuhdeltu ja sihti puhdas. Huollatin myös ilmastoinnin, kun en siitä löytänyt mitään mainintaa missään huoltokirjassa. Nyt sitten kovaa ajoa ja ekoja vikoja odotellessa. :D Laatikon toiminnassa en huomannut mitään eroa aiempaan, jossa ei siis mitään valittamista ollut ennestäänkään. Tämä on 3. automaatti-Volvo minulla ja kaikissa laatikko on pelannut normaalisti, eli kulmikkaasti jos ei ole tottunut kyseisellä autolla ajamaan. Tämä XC60 ei onneksi lyö pienempää sisään yhtä herkästi kuin tuo D3 V50, missä kyydissä olijoilta tippui tekarit ja peruukit lattialle jos kaasua painoi millin liikaa.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Letkuista en tiedä mutta sanoi että lisätään ja valutetaan niin pitkään että tulee punaista tavaraa pihalle. Öljyä menee kuulemma 8-10 litraa jos nyt muistan/kuulin oikein, en ole mikään varsinainen asiantuntija.
En tiedä miten SAH Oulussa tekee, mutta on Volvon virallinen huolto. Edelliseen S80 siellä vaihdatin öljyt. Itse olin varannut 16l öljyä. Mekaanikko sanoi että 12l jälkeen alkoi vasta kirkastumaan öljy, mutta käytti kaiken kun olin antanut luvan. Sanoi että normaalisti käyttävät sen 8-10l koska ihmiset ei halua maksaa lisäöljystä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Koska autokuume on taas vallannut mielen: ACC kiinnostaa. Vanhemmissa ACC toimii vain ACC:nä, mutta uudemmissa saa vaihdettua "tavalliseksi" cruiseksi, jos esim. tutka on tukossa etc. Muistelen lukeneeni täältä, että 2012 olisi tullut tämä vaihtomahdollisuus. Vaihto tapahtuu painamalla pitkään cruisen aktivointipainiketta.

Innostuin tarkistamaan asiaa Volvon manuaaleista, kohdemallina V60. Niitten hjekirjoissa maininta tästä ACC-->CC -toiminnosta löytyy vasta vuosimallista 2014 (https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/296570ffeaa0cea5c49d409c3a5cd2f5572506ca/V60_owners_manual_MY14_fi-FI_TP_16677.pdf, sivu 195.)

Olisiko jollakin (kokemus)faktaa aiheesta: Onko ACC-->CC -vaihtomahdollisuus tullut jo ennen mallivuotta 2014? Onko tässä kenties eroja eri mallien välillä (S/V60 vs. V70/S80?)

Poissa idkf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Kysytääs nyt tieskö monenetta kertaa vielä tästä automaattilaatikosta, kun noita mielipiteitä tuntuu olevan puolesta ja vastaan. Eli ostoon menossa V60 2011-2013 malli D3 ja AWTF-80 SC automaatilla. Budjetti on sellainen, että autolla on ajettu järkiään 200-350tkm. Osassa katselemissani ei ole huoltokirjassa mitään mainintaa vaihteiston öljynvaihdosta. Jos laatikko vielä vaihtaa pehmeästi koeajolla, niin onko tuo öljyjen vaihtamattomuus kuitenkin selkeä kuolemantuomio? Huolto-ohjelmaanhan tuo ei ilmeisesti ole kuulunut.

Jos se laatikko vielä toimii, niin kuuluuko sillä ajaa menemään vaihtamatta, vai onko se nyt sitten mahdollisimman pian öljynvaihto? Ja onko se oikea tapa nyt tuollaisessa iäisyyden vaihtamatta ajetussa tuo huuhtelu koneessa letkut irroittamalla, vai pohjaproppu pois ja uutta tilalle(toistettuna muutaman kerran)?

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi

Olisiko jollakin (kokemus)faktaa aiheesta: Onko ACC-->CC -vaihtomahdollisuus tullut jo ennen mallivuotta 2014? Onko tässä kenties eroja eri mallien välillä (S/V60 vs. V70/S80?)

V60 2013 mallissa ei mainintaa ohjekirjassa eikä pitkä painallus vaikuta. Olis kyllä hyvä, tutka on lumisateella hetkessä tukossa.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
On ollu tässä vähän kiireitä töissä ja mökillä niin en ole ehtinyt raportoimaan taipaleesta "uuden" XC60:n kanssa. Eli n. kuukauteen tuli höylättyä ongelmitta 4000 kilometriä, kunnes sitten syttyi AWD-vikavalo tauluun. Ekaksi vaihdettiin Haldex-pumppu (580€ töineen), jolla valo pysyi poissa yhden päivän kunnes syttyi taas. Nyt on uusi diagnoosi että se jokin Haldexin ohjauspiiri olisi sökönä ja tuollahan on töineen hintaa n. 2000€. :D En onneksi joudu itse maksamaan. Käsittääkseni tuo ohjauspiiri ei olisi kovin yleinen vikakohde, mutta yleensä minulle kyllä tulee juuri ne harvinaisemmat ja kalliimmat viat, jos on tullakseen. Muuten auto on kyllä pelannut hyvin ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Alkanut jopa ymmärtämään miksi porukka näitä katumaastureita ostaa. Autossa on siis mittarissa kohta 180tkm vm. 2015 ja nelivedon öljyt olivat vaihtamatta, kuten merkkiliikkeen huoltokirja opastaa. :)
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Autossa on siis mittarissa kohta 180tkm vm. 2015 ja nelivedon öljyt olivat vaihtamatta, kuten merkkiliikkeen huoltokirja opastaa. :)

Sinisen mekaanikotkin on järjestään samaa mieltä siitä että kantsii vaihtaa vaikka ei kuulu ohjelmaan. Minulla nyt 205tkm taulussa ja 2014 malli. Kaksi kertaa Haldex öljyt vaihdettu. Hyvin on pelannut (toistaiseksi)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Sinisen mekaanikotkin on järjestään samaa mieltä siitä että kantsii vaihtaa vaikka ei kuulu ohjelmaan. Minulla nyt 205tkm taulussa ja 2014 malli. Kaksi kertaa Haldex öljyt vaihdettu. Hyvin on pelannut (toistaiseksi)
Joo samaa tuo minunkin mekaanikko tuumasi. Aion kyllä itsekin vaihdella vähintään 60tkm välein, jos auto niin pitkään minulla sattuu olemaan.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa patokaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Ei olekaan kokemusta tämän sukupolven vehkeistä, joten kysytäämpäs raadin mielipidettä. Kakkosvankkuria olen hankkimassa hintaluokassa alle 5te. Suht. siisti auton pitäisi olla, ja teknisille vioille on hyvin huono henkinen sietokyky (siinä missä toiset ajelee huoletta vikavalot palaen). Itsekin toki paljon kyllä pystyn tekemään, mutta esim. koneen intermittent käyntihäiriöt tai laatikon ajoittaiset toimintahäiriöt tai "nää nyt vaan on tämmösiä" ei mahdu omiin toleransseihin. Kuitenkaan periaatteessa kilometrit ei pelota, pari vuotta sitten ollut MK1 S60 T5 ainakin oli vielä monessa suhteessa liki 300tkm ajettuna todella hyväkuntoinen. Perheessä ollut aikanaan myös MK1 S80 uudesta saakka, josta itse luovuin 2011 n. 140tkm ajettuna, joten sekin on hyvänä referenssinä vielä jotenkin muistissa.

Nyt kuitenkin väkisin tulee mieleen tarjontaa selatessa, että tuohon hintaluokkaan alkaa jo melkein mahtumaan nämä MK3 V70:tkin. Bensa+automaatti pitäisi olla. Jos tommosen reilun 300tkm ajetun yksilön ostaa, jota huollettu hyvin ja laatikon öljyjäkin vaihdettu, niin meneeköhän pahasti pieleen? Tai siis yksilöitähän kaikki on, mutta ehkä jos saisin jonkunlaisen kokonaiskäsityksen, että mihin kohtiin näissä kannattaa katsoessa keskittyä, ja minkälaisia kokemuksia muilla on paljon ajetuista 2.5T MK3 V70:stä. Vai kannattaako unohtaa ja jatkaa hyvän MK2 etsimistä (nekin tuntuu olevan kiven alla tässä hintaluokassa, jos ei ihan 140hv + kangaspenkit -mallia halua)?
M-B E 350 cdi W212 2011 AMG-styling

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Nyt on 1000 km takana korjatulla AWD:llä ja tuohan tuli kuntoon lopulta sitten sillä Haldex-boksin vaihdolla (XC60 2015). Autossa on nyt uusi boksi ja uusi Haldex-pumppu, ei tarvinnut itse maksaa mitään. Autoon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän asti.

Pari kysymystä:

Onko porukka teettänyt jossain suuttimien huoltoa ja mitä tuollainen kustantaa? Kyselen siksi, että jos auto nyt pysyy taloudessa muutaman vuoden, niin voisi nuokin tarkastuttaa ja laittaa kuntoon ennalta ehkäisevästi jossain vaiheessa.

180tkm matkalla ikkunoiden ympärillä olevat alumiinilistat ovat ilkeästi hapettuneet. Onko kukaan täällä koittanut elvyttää noita jollain ja miten nuo listat on ylipäätään kiinni? Ilmeisesti nuo on jopa alumiinia kun ovat noin hienosti hapettuneet. :D Vai kromia. Toinen vaihtoehto sitten ostaa uudet, mutta mistä saisi alkuperäiset tai alkuperäisen kaltaiset?
« Viimeksi muokattu: 17.07.2020, 08:38:51 kirjoittanut Rytkonen »
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi

180tkm matkalla ikkunoiden ympärillä olevat alumiinilistat ovat ilkeästi hapettuneet. Onko kukaan täällä koittanut elvyttää noita jollain ja miten nuo listat on ylipäätään kiinni? Ilmeisesti nuo on jopa alumiinia kun ovat noin hienosti hapettuneet. :D

V70:ssä ja S/V60:ssä ainakin ne alalistat ovat ihan vaan tiivisteellä kiinni, ts. lähtevät irti kun alkaa kampeaman takareunastaan ylöspäin. Ylemmät listat ovat kait sitten poppareilla B-pilarin kohdalla kiinni. Autosolillahan noita vois koittaa elvyttää.
https://www.youtube.com/watch?v=rWSZY7tweL8
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Samppasport  Futurez