Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: 745insports - 17.01.2014, 15:29:29
-
Varaosiksi hommatusta PV:stä 92 mm porauksella olevasta B20:sestä löytyi tuollaisilla stansseilla oleva nokka, laitanko mieluummin tän vai vakio A:n B18 koneeseen jossa bensa syöttää 1 x DHLA 40
(https://lh3.googleusercontent.com/--LPDaDX71nM/Utkrd8UJG4I/AAAAAAAABXY/H2vZfC40RhY/w510-h680-no/20140117_144326)
(https://lh4.googleusercontent.com/-LCuyUf6PP6g/UtkrWelYcqI/AAAAAAAABW0/fvlgv0Pfg3k/w510-h680-no/20140117_144437)
Vakio nostajilla ja muutenkin venttiili koneisto tuossa vakio, tai ainakin samanlainen kuin vm. -65 Duetissa vakiona.
Huomasin tota nokkaa pyöritellessä että yksi nokka on todella paljon "matalampi" kuin toverinsa... ? 3. nokka jakopäästä päin.
-
Minä en alkaisi asentamaan akselia jossa joku nokista on valmiiksi kulunut. :nohnoh Nokka-akseleita myynnissä kuitenkin kohtuu hinnalla (alle satasella) tai sitten vaan se A nokka paikoilleen,sillä käy ainakin nätisti, eri asia jos tehoja haluat nostaa niin sitten joku jyrkempi, riippuu ihan mitä tavoitellet.
-
Näyttäs oleva Aarno Erolan mallilla hiottu, Autohiomo/GT-motors
pitäs olla imunokalta nosto 8,45 mm ja pakonokalta 8,43 mm
muistaakseni 308 ast. nokkien välinen kulma 101ast.
-
Joo ei tätä kyllä asentaa voi kun on niin kulunut toi 2 sylinterin imunokka... paska homma, mut a nokka siihen nyt tulee kuitenkin, se riittää kyllä sinne +100 hv tehoihin