Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 878067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1125 : 04.04.2013, 07:18:07 »
sopiiko tuo 960 3.0 vakaaja 740 facelift malliin ja mahtaako takavakaaja olla saman lainen tuossas 960 3litrasessa kun 740.?
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1126 : 08.04.2013, 03:40:30 »
Onko nuo 2satkun etuiskarit kuinkapaljon 9satkun iskaria lyhemmät ja onko muilta mitoiltaan sopiva 9satkun etutolppaan. Mitkähän ois hyvät lyhemmät takaiskarit?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1127 : 08.04.2013, 20:24:46 »
varmasti toi 6-pyttysen on paksuin jos 24mm..ja eiköhän toi mee ihan 4-pyttysen nokallekkin koska on mk1 960 kotoisin..
Tuossa nelipyttysessä 960 16v turbossa on tosiaan tuommonen 24mm tehtaalta. En tiiä onko samanlainen ku 6-pyttysessä...

JaniR: 960:ssä on erillisjousitettu perä että ei ole samanlainen vakaaja kuin 740ssä.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1128 : 10.04.2013, 19:28:52 »
Onhan näitä täällä puitu, mutta kysyn silti, kun ei osunut silmiini pikasamoilulla. Tuosta alunperin tekniikan luovuttajaksi tarkoitetusta 940 -92 farmari-turbosta ruvetaan nyt hieromaan käyttöpeliä, kun tekniikan siirtokohteeksi tarkoitettu 240 meni p*skaksi ja sitä en enää aio taputella kasaan. Eli asiaan:

Kunnollinen, laadukas ja jämäkkä pitää tulevan alustasarjan (iskarit ja jouset) olla kyseiseen 940 turboon, sillä en halua pistää rahojani mihinkään kiinakuraan. Hintaluokka 500-900e. Mitä suosittaa volvoraati? Madallusta pitää olla, mutta aivan tonttiin ei tarkoitus ole volvoa pudottaa. Sellainen linjakas madallus, jossa pyörien kaarien ja renkaan väliin ei törkeästi jää ilmaa.
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1129 : 12.04.2013, 15:52:38 »
saako mistää muualta 700/900 sarjalaaseen noita coiloveria eteen kuin l-m-r.se??
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1130 : 12.04.2013, 16:16:55 »
D I Y  ;)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1131 : 12.04.2013, 18:00:40 »
kiitos tästä tiedosta 460GLE. eli sitte etitään jostain 740 tai 940 jossa jäykkä taka-akseli paksuimmat vakaajat mitä löytyy vakiona.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Telkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1132 : 12.04.2013, 23:25:42 »
Saako 940 etujousista pätkäistyä puoli kierrosta pois vai pitääkö ottaa aina täysi kierros? :-[

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1133 : 13.04.2013, 01:54:56 »
Miksei saisi?

Voit ottaa vaikka 1,73 kierrosta jos mieli tekee.

 T: ässä.  :hello:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1134 : 13.04.2013, 18:18:48 »
Onhan näitä täällä puitu, mutta kysyn silti, kun ei osunut silmiini pikasamoilulla. Tuosta alunperin tekniikan luovuttajaksi tarkoitetusta 940 -92 farmari-turbosta ruvetaan nyt hieromaan käyttöpeliä, kun tekniikan siirtokohteeksi tarkoitettu 240 meni p*skaksi ja sitä en enää aio taputella kasaan. Eli asiaan:

Kunnollinen, laadukas ja jämäkkä pitää tulevan alustasarjan (iskarit ja jouset) olla kyseiseen 940 turboon, sillä en halua pistää rahojani mihinkään kiinakuraan. Hintaluokka 500-900e. Mitä suosittaa volvoraati? Madallusta pitää olla, mutta aivan tonttiin ei tarkoitus ole volvoa pudottaa. Sellainen linjakas madallus, jossa pyörien kaarien ja renkaan väliin ei törkeästi jää ilmaa.

Ööööh, siis jämäkkään madallettuun farmarialustaan kikottimessa 940 turbo -92 taakse ainakin vahvistetut kuormajouset ja niistä kierros pois + esim. Bilstein B8 taakse, mutta millaisella reseptillä tuo etupää saadaan linjakkaan matalaksi ja jämeräksi? Mulla on taas pallo ihan hukassa???  :D
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1135 : 13.04.2013, 19:24:04 »
Ööööh, siis jämäkkään madallettuun farmarialustaan kikottimessa 940 turbo -92 taakse ainakin vahvistetut kuormajouset ja niistä kierros pois + esim. Bilstein B8 taakse, mutta millaisella reseptillä tuo etupää saadaan linjakkaan matalaksi ja jämeräksi? Mulla on taas pallo ihan hukassa???  :D

Mulla oli edessä 1,5 kierrosta katkotut dieselin jouset ja Bilstein B6:set. Oli mun makuuni todella liian jäykkä, siis tosi pökö. Nyt on 960:n vakiojouset ja nuo samaiset Bilsteinit, niin on vielä ihan mukava, mutta myös jämäkkä.

Nämä taitaa tosin olla vähän makuasioita.

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1136 : 14.04.2013, 00:22:54 »
Mulla oli edessä 1,5 kierrosta katkotut dieselin jouset ja Bilstein B6:set. Oli mun makuuni todella liian jäykkä, siis tosi pökö. Nyt on 960:n vakiojouset ja nuo samaiset Bilsteinit, niin on vielä ihan mukava, mutta myös jämäkkä.

Nämä taitaa tosin olla vähän makuasioita.

Luulen, että todella jämäköihin alustoihin tottuneena valintani on juurikin tuo eteen B6 bilstein + dieselin jouset 1.5 kierrosta pätkäistynä ja taakse B8 bilsteinit + vahvistetut kuormajouset kierroksella pätkäistynä.

Paljonkohan 940 farmari madaltuu edestä ja takaa vakioon verrattuna? Olisko 50mm ja 40mm aivan metsään?

Kiitos kulmamiehelle!  O0

Mistä noita bilsteineja kannattaa tilata, ettei sitä hurjinta hintaa tarvitse maksaa? Ipdusan suuntaan on ainakin menossa kimppatilaus...
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1137 : 14.04.2013, 00:45:34 »
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1138 : 14.04.2013, 01:12:09 »
Saksasta?

Kiitosta kovasti paljon!  :)

Onko tuo B6 taaksekin parempi kuin B8 ja jos on, niin mistä syystä?

Jämerin alustaresepti siis iskareiden suhteen on allaolevako? (Kärrynä siis 940 turbofarmari -92)

Eteen(111,16 euroa): http://www.alufelgenland.de/store/Einzeldaempfer/Bilstein-B6-Sport/Volvo/940/945/Kombi/Vorderachse/Bilstein-B6-Volvo-940-Kombi-Typ-945::205585.html

Taakse(105,35 euroa): http://www.alufelgenland.de/store/Einzeldaempfer/Bilstein-B6-Sport/Volvo/940/945/Kombi/Hinterachse/Bilstein-B6-Volvo-940-Kombi-Typ-945::205584.html
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1139 : 14.04.2013, 05:12:34 »
Kiitosta kovasti paljon!  :)

Onko tuo B6 taaksekin parempi kuin B8 ja jos on, niin mistä syystä?

Jämerin alustaresepti siis iskareiden suhteen on allaolevako? (Kärrynä siis 940 turbofarmari -92)

Eteen(111,16 euroa): http://www.alufelgenland.de/store/Einzeldaempfer/Bilstein-B6-Sport/Volvo/940/945/Kombi/Vorderachse/Bilstein-B6-Volvo-940-Kombi-Typ-945::205585.html

Taakse(105,35 euroa): http://www.alufelgenland.de/store/Einzeldaempfer/Bilstein-B6-Sport/Volvo/940/945/Kombi/Hinterachse/Bilstein-B6-Volvo-940-Kombi-Typ-945::205584.html

B6 ja B8 ei muuta eroa kuin että B8 on 30-40mm lyhyempi kuin B6. B8 kehiteltiin kuin madallusjouset yleistyi mutta nykyään myynti vähentynyt progressiivisien madallus-sarjojen myötä. Ja tämä on faktatieto  ;)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Samppasport  Futurez