Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jepajee - 09.09.2015, 18:26:00
-
Eli kyseiseen menopeliini tein viikonloppuna moottorin vaihdon, kun edellinen päätti leikata kiinni. Mutta purkuautosta, -98 s40, otettu "uusi" kone ei käynnisty. Pumpulta ei tule yhtään ainettaa ja sammutus solenoidinkin jo vaihdoin ilman mitään vaikutusta. Liekkö pumppu kaput vai onko ajonestolla näppinsä pelissä? ja mistä se voi sen aavistaa mikä pumppu autossa on, kun molemmissa on sama numero...
-
Tuleeko sammutussolenoidille jännitettä startatessa?
Eikös näissä se ajonesto ollut juurikin siinä yhteydessä...
-
Tuleeko sammutussolenoidille jännitettä startatessa?
Eikös näissä se ajonesto ollut juurikin siinä yhteydessä...
Starttauksesta nyt nii tiiä, mutta virrat päällä soleinoidille tulee jännite. Onkos soleinoidi maadotettu mitä kautta?
-
Ja mikä on sen 3 napaisen pistokkeen merkitys siinä sammutussolenoidin pistokkeen vieressä? Mitä anturia/ tunnistinta se ohjaa? Ja pitäisikö solenoidin napsahtaa tai muuten voiko havaita toimivuuden kun siihen tulee virta?
-
onko sulla siinä nyt sen vanhan koneen pumppu vai uuden?
ajon estojan on naitettu pumpun kanssa. mihin siinä sitä en valitettavasti osaa sanoa mutta useampi koneen vaihto on alkanut toimia kun on vanha pumppu isketty paioilleen. mitä olen nyt vanhoja volvo foorumeja tahkonnut.
-
onko sulla siinä nyt sen vanhan koneen pumppu vai uuden?
ajon estojan on naitettu pumpun kanssa. mihin siinä sitä en valitettavasti osaa sanoa mutta useampi koneen vaihto on alkanut toimia kun on vanha pumppu isketty paioilleen. mitä olen nyt vanhoja volvo foorumeja tahkonnut.
juu, tänään työkaveri soitti jollekkii tutulleen, joka on näiden tiiselipumppujen sielunelämään syvemmin tutustuu ja vvastauksena oli juurikin se että ajonestossa se vika piilee. Eli auton oma pumppu vaihtaa pakalleen ja taas rokkaa.
Mikähän mahtaa olla pumpun hammasrattaan kiristys tiukkuus?
-
Kellään tästä tietoo? Ja onko pumpun vaihossa, jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon?
-
väännät vaan kiinni samalla tiukkuudella kuin kampiakselinpiähän hihnapyörän...
-
väännät vaan kiinni samalla tiukkuudella kuin kampiakselinpiähän hihnapyörän...
?
-
eli niissä on kiilat niin väännät niin että ne on kiinni on niille varmaan joku momenttikin jossain mutta väännät vaan kiinni. pistä vaikka sama 100nm kuin pyörän pulteille.