Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jepajee - 09.09.2015, 18:26:00

Otsikko: -97 v40 1,9td ei moottorin vaihdon jälkeen saa polttoainetta..
Kirjoitti: jepajee - 09.09.2015, 18:26:00
Eli kyseiseen menopeliini tein viikonloppuna moottorin vaihdon, kun edellinen päätti leikata kiinni. Mutta purkuautosta, -98 s40, otettu "uusi" kone ei käynnisty. Pumpulta ei tule yhtään ainettaa ja sammutus solenoidinkin jo vaihdoin ilman mitään vaikutusta. Liekkö pumppu kaput vai onko ajonestolla näppinsä pelissä? ja mistä se voi sen aavistaa mikä pumppu autossa on, kun molemmissa on sama numero...
Otsikko: Vs: -97 v40 1,9td ei moottorin vaihdon jälkeen saa polttoainetta..
Kirjoitti: jaippi - 09.09.2015, 19:56:17
Tuleeko sammutussolenoidille jännitettä startatessa?
Eikös näissä se ajonesto ollut juurikin siinä yhteydessä...
Otsikko: Vs: -97 v40 1,9td ei moottorin vaihdon jälkeen saa polttoainetta..
Kirjoitti: jepajee - 09.09.2015, 20:11:45
Tuleeko sammutussolenoidille jännitettä startatessa?
Eikös näissä se ajonesto ollut juurikin siinä yhteydessä...

Starttauksesta nyt nii tiiä, mutta virrat päällä soleinoidille tulee jännite. Onkos soleinoidi maadotettu mitä kautta?
Otsikko: Vs: -97 v40 1,9td ei moottorin vaihdon jälkeen saa polttoainetta..
Kirjoitti: jepajee - 09.09.2015, 20:37:54
Ja mikä on sen 3 napaisen pistokkeen merkitys siinä sammutussolenoidin pistokkeen vieressä? Mitä anturia/ tunnistinta se ohjaa? Ja pitäisikö solenoidin napsahtaa tai muuten voiko havaita toimivuuden kun siihen tulee virta?
Otsikko: Vs: -97 v40 1,9td ei moottorin vaihdon jälkeen saa polttoainetta..
Kirjoitti: Ristus - 10.09.2015, 14:06:00
onko sulla siinä nyt sen vanhan koneen pumppu vai uuden?

ajon estojan on naitettu pumpun kanssa. mihin siinä sitä en valitettavasti osaa sanoa mutta useampi koneen vaihto on alkanut toimia kun on vanha pumppu isketty paioilleen. mitä olen nyt vanhoja volvo foorumeja tahkonnut.
Otsikko: Vs: -97 v40 1,9td ei moottorin vaihdon jälkeen saa polttoainetta..
Kirjoitti: jepajee - 10.09.2015, 17:27:51
onko sulla siinä nyt sen vanhan koneen pumppu vai uuden?

ajon estojan on naitettu pumpun kanssa. mihin siinä sitä en valitettavasti osaa sanoa mutta useampi koneen vaihto on alkanut toimia kun on vanha pumppu isketty paioilleen. mitä olen nyt vanhoja volvo foorumeja tahkonnut.

juu, tänään työkaveri soitti jollekkii tutulleen, joka on näiden tiiselipumppujen sielunelämään syvemmin tutustuu ja vvastauksena oli juurikin se että ajonestossa se vika piilee. Eli auton oma pumppu vaihtaa pakalleen ja taas rokkaa.

Mikähän mahtaa olla pumpun hammasrattaan kiristys tiukkuus?
Otsikko: D4192t:n syöttöpumpun hihnapyörän kiristys tiukkuus.
Kirjoitti: jepajee - 11.09.2015, 17:27:24
Kellään tästä tietoo? Ja onko pumpun vaihossa, jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon?
Otsikko: Vs: -97 v40 1,9td ei moottorin vaihdon jälkeen saa polttoainetta..
Kirjoitti: Ristus - 11.09.2015, 19:43:09
väännät vaan kiinni samalla tiukkuudella kuin kampiakselinpiähän hihnapyörän...
Otsikko: Vs: -97 v40 1,9td ei moottorin vaihdon jälkeen saa polttoainetta..
Kirjoitti: jepajee - 11.09.2015, 22:29:05
väännät vaan kiinni samalla tiukkuudella kuin kampiakselinpiähän hihnapyörän...

?
Otsikko: Vs: -97 v40 1,9td ei moottorin vaihdon jälkeen saa polttoainetta..
Kirjoitti: Ristus - 12.09.2015, 08:42:31
eli niissä on kiilat niin väännät niin että ne on kiinni on niille varmaan joku momenttikin jossain mutta väännät vaan kiinni. pistä vaikka sama 100nm kuin pyörän pulteille.