Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1068410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2505 : 06.12.2019, 00:06:32 »
Ei siinä varsinaisesti mitään isompaa kiistaa täytynyt kehitellä.
Suunnilleen seuraavasti meni prosessi:
1. Kysyin omamekaanikolta onko tässä kampanja päällä. Vastaus: ei ole,pitää itse maksaa.
2. Pyysin omamekaanikkoa tiedustelemaan Volvolta vastaantuloa. Vastaus: ”tiedusteltu”, ei vastaantuloa.
3. En antanut korjauslupaa, ja menin keskustelemaan huollon esimiehen kanssa. Sain hänet tekemään ihan asiallisilla perusteilla raportin tehtaalle, ja sitten tuli vastaus tehtaalta, että maksavat kokonaan.

Ihan periaatteesta ja mielenkiinnosta olisin varmaan aika pitkälle vienyt riidan, mutta aika kevyesti hoitui, joten siitä pisteet tehtaalle. Bilian kanssa vähän joutui vääntämään että sai heidät tekemään virallisen raportin tehtaalle.

Tämän mukaan Volvo on ymmärtänyt mitä tuotevastuu tarkoittaa. Toisaalta, nuo sinun ex-autot kertoo myös pitkäaikaisesta suhteesta Volvon kanssa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2506 : 06.12.2019, 16:41:50 »
Luulen että olen kuullut vastaavan äänen välillä omassani. Kyseessä 2018 (vanha malli).
Minulla kolahteli hyvinkin pahaenteisesti, aloin tutkimaan ja rengasta irroittaessa vetoakselin kiinnityspultti putosi maahan..
Suosittelen tarkistamaan ensin niiden kireyden.
xc70 D5AWD -06

Poissa tovuori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2507 : 08.12.2019, 08:31:17 »
Mun autoon vaihdettu ensimmäisen kerran tänä syksynä. MY15 115tkm, Volvon goodwill piikkiin kulut.

Onko kellään ollut näissä D6:ssa taka akselilta kuuluvaa ylimääräistä ääntä? Minulla nyt alkanut ajoittain kuulua hidastaessa sellainen kumahdus/kolahdus, joka tuntuisi kuuluvan oikean takapyörän tienoilta. Epäilen liittyvän sähkövoimansiirtojärjestelmään. Ikäänkuin kumahduksen yhteydessä irroittaisi regeneratiivisen jarrutuksen.
Sama oli työkaverilla. Takavetari löysällä. Pyydä kiristämään ja lisäämään lukitusaine. Sillä korjaantuu.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2508 : 08.12.2019, 14:31:49 »
Se vetariliima tekee vaan sitten vetarin tai laakerin vaihdosta ihan hemmetin hankalan.

E: Siis ainakin jos nyt tarkoitetaan sitä pooriliimaa, jota ainakin vanhempiin laitettiin.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2509 : 08.12.2019, 20:42:05 »
Se vetariliima tekee vaan sitten vetarin tai laakerin vaihdosta ihan hemmetin hankalan.

E: Siis ainakin jos nyt tarkoitetaan sitä pooriliimaa, jota ainakin vanhempiin laitettiin.
Perinteisesti on ollut olemassa kierrelukitetta, lieriömäisten kappaleiden liitos-lukitetta ja taisi olla vielä jotain muutakin. ja niitä on eri lujuuksia. Mutta niille yhteistä on että ne löystyy lämmitettäessä. Siis jos on tiukassa, niin pitää lämmittää. En ole koskaan kuullut , että booreihin laitettaisiin mitään liimaa. Jos sitä irrotettaessa voi lämmittää, se varmaan helpottaa , mutta jos ei voi, niin saattaa tosiaan olla vaikea irrottaa.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2510 : 08.12.2019, 20:45:31 »
Sama oli työkaverilla. Takavetari löysällä. Pyydä kiristämään ja lisäämään lukitusaine. Sillä korjaantuu.
Tarkoitatko muuten "vetari": lla vetoakselia vai vetoniveltä?

Poissa tovuori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2511 : 09.12.2019, 12:24:58 »
Tarkoitatko muuten "vetari": lla vetoakselia vai vetoniveltä?
Takaveroakselin päässä oli kiinnitepultti joka on oli löysällä ja siksi kolisi kun pääse liikkumaan.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2512 : 09.12.2019, 18:05:35 »
Perinteisesti on ollut olemassa kierrelukitetta, lieriömäisten kappaleiden liitos-lukitetta ja taisi olla vielä jotain muutakin. ja niitä on eri lujuuksia. Mutta niille yhteistä on että ne löystyy lämmitettäessä. Siis jos on tiukassa, niin pitää lämmittää. En ole koskaan kuullut , että booreihin laitettaisiin mitään liimaa. Jos sitä irrotettaessa voi lämmittää, se varmaan helpottaa , mutta jos ei voi, niin saattaa tosiaan olla vaikea irrottaa.

Kuulemma Volvolta on joskus ohjeistettu laittamaan jotain liimamassa sinne vetarin pooreihin, kun ne ovat alkaneet jotenkin elämään ja ääntelehtimään jossain tilanteessa. Ilmeisesti tuon irroittaminen on todella mielenkiinoinen homma.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8913
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2513 : 12.12.2019, 10:45:08 »
Kuulemma Volvolta on joskus ohjeistettu laittamaan jotain liimamassa sinne vetarin pooreihin, kun ne ovat alkaneet jotenkin elämään ja ääntelehtimään jossain tilanteessa. Ilmeisesti tuon irroittaminen on todella mielenkiinoinen homma.

Ei liity topicin mallisarjaan mitenkään, mutta minun mk2 seitenkymppisessä on menetelty juuri näin. Booreihin ei laiteta mitään liimamassaa vaan laakerilukitetta. Kun itse käytin vetarit irti, kasatessa booreihin laitettiin keskikovaa laakerilukitetta. Irrottaminen onnistui ihan lekalla räikän jatkovarteen naputtelemalla. Sen verran tuo lukite kyllä pitää, että vaikka napapultti löystyisi, vetoakseli tuskin lähtee omineen liikkeelle. :D

Syy miksi booreihin on laitettu laakerilukitetta on se, että suunnan vaihdoissa kuului terävä kilahdus/napsahdus.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2514 : 14.12.2019, 21:38:28 »
Ei liity topicin mallisarjaan mitenkään, mutta minun mk2 seitenkymppisessä on menetelty juuri näin. Booreihin ei laiteta mitään liimamassaa vaan laakerilukitetta. Kun itse käytin vetarit irti, kasatessa booreihin laitettiin keskikovaa laakerilukitetta. Irrottaminen onnistui ihan lekalla räikän jatkovarteen naputtelemalla. Sen verran tuo lukite kyllä pitää, että vaikka napapultti löystyisi, vetoakseli tuskin lähtee omineen liikkeelle. :D

Syy miksi booreihin on laitettu laakerilukitetta on se, että suunnan vaihdoissa kuului terävä kilahdus/napsahdus.
Tuo kyllä hyvä tietää siltä varalta , että sen tapaista kolahtelua alkaa kuulua.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2515 : 16.12.2019, 18:18:20 »
Ei liity topicin mallisarjaan mitenkään, mutta minun mk2 seitenkymppisessä on menetelty juuri näin. Booreihin ei laiteta mitään liimamassaa vaan laakerilukitetta. Kun itse käytin vetarit irti, kasatessa booreihin laitettiin keskikovaa laakerilukitetta. Irrottaminen onnistui ihan lekalla räikän jatkovarteen naputtelemalla. Sen verran tuo lukite kyllä pitää, että vaikka napapultti löystyisi, vetoakseli tuskin lähtee omineen liikkeelle. :D

Syy miksi booreihin on laitettu laakerilukitetta on se, että suunnan vaihdoissa kuului terävä kilahdus/napsahdus.

Ok, en nyt ole 100varma puhuttiinko mulle lukitteesta vai liimasta, mutta samasta asiasta nyt on kuitenkin kyse, ja ilmeisesti ainakin joissain tapauksissa se on hirttänyt hyvin mielenkiinoisella tavalla kiinni.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2516 : 16.12.2019, 19:06:27 »
Ja jos boorit on väljät, laakerilukite on helppo tapa kiertää oikea ongelma. Eli alkuunsa väljät boorit.

Tietty maahantuoja korjaa tapauksen sillä lukitteella ja hyvin pitkälle se riittääkin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8913
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2517 : 16.12.2019, 20:54:41 »
Ja jos boorit on väljät, laakerilukite on helppo tapa kiertää oikea ongelma. Eli alkuunsa väljät boorit.

Tietty maahantuoja korjaa tapauksen sillä lukitteella ja hyvin pitkälle se riittääkin.

Minun auton tapauksessa (ei minun omistusaikana) on paikallisessa merkkiliikkeessä vaihdettu myös vetoakseli ja napa eikä ongelma poistunut kuin laakerilukitteella.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2518 : 16.12.2019, 21:08:31 »
Minun auton tapauksessa (ei minun omistusaikana) on paikallisessa merkkiliikkeessä vaihdettu myös vetoakseli ja napa eikä ongelma poistunut kuin laakerilukitteella.

Olen mäkin vaihtanut navan mikä kolisi, vaihdoin perään toisen ja ääni hävisi. Mutta joo. Voi saada siis väljiä uutena.
Uudessa Hyundaissa sattu yks vastaava, se korjattiin laakerilukitteella kun osissa kesti kauan tulla suomeen.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2519 : 24.12.2019, 22:24:00 »
Hyvää joulua. Ilmastointikompressorit on varmaan ruvenneet pysymään ehjinä, kun kukaan ei enää tänne kirjoittele. ;D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo