Mulla samoja ongelmia -698 asetelman kanssa.
Mun kokoonpano on seuraava
- m90 ja vakiohaarukka korotettuna.
- 940 pää/työsylinteri ( molemmat tarvikkeena ) ja näiden välissä alkuperäinen letku/putki.
- SRE -698 asetelma ja 240mm 940 turbon sachs jäykkä m90 massalevy.
- sachs vakiopainelaakeri
Mulla on asetelma shimmattu kovimmalle puristusvoimalle ja haarukka/painelaakeri säädetty niin lähelle asetelmaa kun uskaltaa. Poljintuntuma hyvä alusta asti, ei tyhjää liikettä ja tanko liikkuu heti kun polkimeen koskee.
En saanut työsylinterin liikettä riittämään MITENKÄÄN vakiopalikoilla ja jouduin tekemään työsylinterin ja haarukan väliin kierretangosta säädettävän palikan jolla mun pitää ruuvata melkoisenpaljon esijännitystä pakettiin että saan kytkimen edes irroittamaan.
Kokeiltu myös alkuperäisillä pää- ja työsylinterillä ja lopputulos sama.
Ajoin viimekesänä moottorin sisään tolla kokoonpanolla ja voin sanoa että oli perseestä. Kun paikat kuumenee niin kytkin lopettaa välillä irroittamisen ja kun säätää lisää esijännitystä niin kytkin luistaa
Ongelmana on myös se että kytkin makaa nyt kokoaika vähän painettuna, rasittaa kampuran päittäislaakerointia ja virittää ei pysty kun palikat luistaa jo nykyisellä ~600Nm.
Luulen että volvon kytkinosien liike ei vaan vakiona riitä tälle bmw:n asetelmalle?
Ajattelin seuraavaksi kokeilla:
- isompituottoista pääsylinteriä (rallyrace tms.) jolla saan liikettä työsylinterissä pidemmäksi?
- erilaista asetelmaa joka todettu toimivaksi näillä palikoilla -765?, AP-Racing?
- Zf vaihteistoa jossa tulee samalla bmw työsylinteri?
Munmielestä paketti täytyisi saada toimimaan sillälailla että painelaakeri ei ole lainkaan "painuneena" asetelmaa vasten lepoasennossa.