Autoracing  KL-varaosat

Suosituksia farmariautosta? (Auto ostettu)

  • 44 Vastauksia
  • 17993 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #15 : 11.02.2014, 07:45:53 »
Mitäs remppaa niissä volvoissa on ollut?

Jos haussa on auto jota ei tartteis korjata niin ei sellaista olekkaan. Joskus vaan sattuu kohalle mätä omena jota ei pysty pitämään kasassa.

Kahdesta paskoi jakopää (850 ja V70N), yhdestä automaattilaatikko (S80), yhdestä meni öljyt ja vedet sekaisin (V70N). Kaikki nämä vajaan kahden vuoden sisään, eli hieman on vastustanut...  :facepalm:

- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #16 : 11.02.2014, 07:51:35 »
Tuohon rahaan luulisi jo saavan ihan oikeitakin autoja kuten Audi A6:en tai E-sarjan mersun ettei tarvi millään Kialla tai Toyotalla ajella.
Näissä voi olla bensakoneella aika kovat käyttökustannukset. Muuten varmasti makeita pelejä. En minäkään kyllä ihan ensimmäisenä ole ostamassa Kiaa.  ;D
Mutsilla on -04 Vectra farkku 2.2 ecotec koneella. En suosittele. Olihan se talossa 3 päivää ennenkuin lakkasi käymästä. Pariin otteeseen jäänyt tielle. Tyyppivikoja noissa on ainakin ruiskutuspumppu ja kaksoismassakytkin. Taisi olla myös kaasuläppäkotelokin. Legendaarinen touhutonni menee per setti. Penkit on ihan hirveät. En itse saa mukavaa asentoa säädettyä, lisäksi taitavat olla kankaalla päällystettyä kakkosnelosta.

 Oma seiska gonahtaneella vakioalustalla tuntuu tähän verrattuna jämäkältä ratavehkeeltä. Syksyllä laitoin uudet Sachsin iskarit siihen, sama tarina. Takakontti on tosi ärsyttävä, vaatii aina avaimesta tai sisältä napin painamista että saa auki. Myös silloin kun ovet on auki. Nykyään takakontti ei lukitu muuten kuin tuulilukkoon. Sisustan muovit näyttää niin halvalta kuin voi olla. Valovahti väittää että polttimoita on palanut vaikkei ole. Automaatti-ilmastoinnin ilmanjako on ihan pihalla, ehkä keski-euroopassa toimiva. Ilmeisesti myös jäähdytysneste on silloin tällöin loppu. Uuden ja vanhan anturin mukaan.

Ecotecin saa seka-ajossa kuluttamaan alle kympin kun ajaa "sukkasiltaan." Avaimien nappuloita saa tosissaan painaa ja nitkutella että mitään tapahtuu. Kytkin on hirveä tuntumaltaan.

Hyviä puolia mitä olen havainnut tässä autossa on hyvät penkin lämmittimet ja tehdas-asenteiseksi hyvä äänentoisto järjestelmä. Penkit kipattuina meni 2mX1m peltilevy näppärästi sisään. Kuljetuskapasiteettia ainakin piisaa.

Juu tiedän että autot on yksilöitä jne jne. No itselleni en silti tule ikinä ooppelia ostamaan. Paras Opel millä oon ajanut on niistä se vanhin. E-Kadet :facepalm: Tässä mun avautuminen. Sanoin faijalle ettei ooppelia. Elinikäiset traumat aiheutti pojalleen.

Tästä 2.2 koneen ongelmista olinkin jo tietoinen. 2.0 turbo olisi huomattavasti parempi moottori.
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #17 : 11.02.2014, 07:53:33 »
Mitäs mieltä porukka on näistä? Onko kovinkin vikaherkkiä pelejä nuo Saabit?
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6203094
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6190770
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #18 : 11.02.2014, 08:00:15 »
Vaikka sinulla on negatiivinen asenne ranskalaisia autoja kohtaan niin Peugeot 407 farkkuna. Jännä että ranskalaisten maine on vielä sielä -70-80 luvulta. Kuitenkin parempana moni pitää ooppelia...
Edit: Kuitenkin itse hommaisin ranskalaisen kuin ooppelin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #19 : 11.02.2014, 08:04:44 »
Vaikka sinulla on negatiivinen asenne ranskalaisia autoja kohtaan niin Peugeot 407 farkkuna. Jännä että ranskalaisten maine on vielä sielä -70-80 luvulta. Kuitenkin parempana moni pitää ooppelia...
Edit: Kuitenkin itse hommaisin ranskalaisen kuin ooppelin.
Ei se kyllä 2000luvulla ole mennyt parempaankaan suuntaan ;)
Tosin monella muullakaan merkillä ei olla parempaan suuntaan vättämättä menty.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #20 : 11.02.2014, 08:13:25 »
Vaikka sinulla on negatiivinen asenne ranskalaisia autoja kohtaan niin Peugeot 407 farkkuna. Jännä että ranskalaisten maine on vielä sielä -70-80 luvulta. Kuitenkin parempana moni pitää ooppelia...
Edit: Kuitenkin itse hommaisin ranskalaisen kuin ooppelin.

Ainakin meilläpäin katsastusmiehet on ollu merkeistä puhuessa kriittisiä ranskalaisia kohtaan, eikä itellä ainakaan nostattanu yhtään mainettaan renaultti hammastankoa vaihtaessa ja auto kuitenkin -04, kaikenlaista muutakin pikkuvikaa noista tuntuu löytyvän.

Jollain voi olla toimiva rapsakka ranskalainen, mutta ite en oo sellaseen törmänny.

Avensis voi olla hyvä vaihtoehto, niitä tässä töissä tullu "muutama" huollettua. Ite en ottais, mutta saattaisin jopa suositella (en lähipiiriin ettei kaikki kysele pienistä normaalista äänistä yms.), hyvällä huoltohistorialla olevat (merkkiliike ja noudatettu huoltoväliä) on kyllä melko varmoja ajettavia. Vähään aikaan en muista että olis ollu jarrulevyjä ja paloja suurempia osanvaihto operaatioita. Edes koiranluita ei meillä olla jostain 04-> montaa vaihdettu, kuluvat on kuitenkin aina kuluvia. Enemmän on remppoja ollu yariksissa, corolloissa ja raveissa.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #21 : 11.02.2014, 08:20:55 »
Mutsilla on -04 Vectra farkku 2.2 ecotec koneella. En suosittele. Olihan se talossa 3 päivää ennenkuin lakkasi käymästä. Pariin otteeseen jäänyt tielle. Tyyppivikoja noissa on ainakin ruiskutuspumppu ja kaksoismassakytkin. Taisi olla myös kaasuläppäkotelokin. Legendaarinen touhutonni menee per setti. Penkit on ihan hirveät. En itse saa mukavaa asentoa säädettyä, lisäksi taitavat olla kankaalla päällystettyä kakkosnelosta.

 Oma seiska gonahtaneella vakioalustalla tuntuu tähän verrattuna jämäkältä ratavehkeeltä. Syksyllä laitoin uudet Sachsin iskarit siihen, sama tarina. Takakontti on tosi ärsyttävä, vaatii aina avaimesta tai sisältä napin painamista että saa auki. Myös silloin kun ovet on auki. Nykyään takakontti ei lukitu muuten kuin tuulilukkoon. Sisustan muovit näyttää niin halvalta kuin voi olla. Valovahti väittää että polttimoita on palanut vaikkei ole. Automaatti-ilmastoinnin ilmanjako on ihan pihalla, ehkä keski-euroopassa toimiva. Ilmeisesti myös jäähdytysneste on silloin tällöin loppu. Uuden ja vanhan anturin mukaan.

Ecotecin saa seka-ajossa kuluttamaan alle kympin kun ajaa "sukkasiltaan." Avaimien nappuloita saa tosissaan painaa ja nitkutella että mitään tapahtuu. Kytkin on hirveä tuntumaltaan.

Hyviä puolia mitä olen havainnut tässä autossa on hyvät penkin lämmittimet ja tehdas-asenteiseksi hyvä äänentoisto järjestelmä. Penkit kipattuina meni 2mX1m peltilevy näppärästi sisään. Kuljetuskapasiteettia ainakin piisaa.

Juu tiedän että autot on yksilöitä jne jne. No itselleni en silti tule ikinä ooppelia ostamaan. Paras Opel millä oon ajanut on niistä se vanhin. E-Kadet :facepalm: Tässä mun avautuminen. Sanoin faijalle ettei ooppelia. Elinikäiset traumat aiheutti pojalleen.

Niin justiin... Suvussa ollut Opeleita vuosikymmenet niin itselle tuntuisi Volvon jälkeen luontevalta :) Tällä hetkellä kotona 2 Vectraa, ne toimineet ilman ongelmia. A-mallikin käy yhä merkkihuollossa, ollut uudesta asti :P

Paljonko ajettu tuolla sinun? Tosin ilmeisesti 2.2-koneessa ollut jotain ongelmaa. V6 olisi itselle ainoa vaihtoehto. Pätee myös ehdottamaani Omegaan.
a car you can believe in

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #22 : 11.02.2014, 08:54:57 »
http://www.nettiauto.com/chevrolet/nubira/6039180 mistään mitään tietämättä, joku tälläinen olis halpa ikäisekseen ja löytyy vähän ajettuja.

Oon muuten kerran tuommosella päästellyt ja tosi positiivisesti yllätyin. Yllättävän pirtsakka oli ja hyvä ajotuntuma. Kestävyydestä en osaa sen kummemmin kommentoida ja karuus sekä muovisuus on kait itsestäänselvyys. Eikös noissakin oo joku opelin tekniikka, ettei ihan huonoimmasta päästä ja osia saatavilla helposti.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #23 : 11.02.2014, 09:56:46 »
Mitäs mieltä porukka on näistä? Onko kovinkin vikaherkkiä pelejä nuo Saabit?
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6203094
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6190770
Yritän näin saabistina kertoa neutraalin mielipiteen. Noitten kanssa on tullut aika paljo pelattua. 9-5 on kuitenkin tullut myyntiin jo vuonna -97, joten suurin osa autoa on sitä perua. Omaa kokemusta ei ole 2006--> "viirusilmä"-facelift versoista. Ihan mukavia pelejä ajella alustan ollessa kunnossa. Tosin hiukan meluisaksi voisi kyllä haukkua. Alustassa taka-akselin puslat kuluvia osia, mutta ei niidenkään vaihto tuhottoman kalliiksi tule varsinkaan itse askarreltuna.

Ehkä ensisijaisesti kannattaa etsiä 2.3 litraisella koneella olevaa. Erona iskunpituus, mutta vääntöero alle 2000 kierroksen kohtuu selvä. Muuten melko sama kumman valitsee, 2.3 litraisesta saa hiukan enemmän tehoa softalla.

Noissa linkittämissäsi Saabeissa on ainakin alunperin Garretin GT17 turbo, jonka kesto vaihtelee alle sadasta tonnista vajaaseen 300 tuhanteen noin yleisesti. Korvaavan aero-mallin Mitsu 15T:n saa 600 €:lla, joka kyllä kestää.

Vanhemmissa kuin -04 vuosimallissa koneessa huohotusongelma, joka karstoittaa koneen, tukkii imusihdin ja hävittää öljynpaineet. Loput voi arvata. Noissa vuosimalleissa oleellista puhdistaa öljypohja ja imusihti ennakoivasti. Vuosimallista -04 huohotus muutettu eikä ongelmaa ole. Ketjujakopää kuluu kuitenkin ajan mittaan, osat saa parilla sadalla, työ hankala koneen ollessa paikoillaan.

Tehdasuuden koneen saa Englannista alle 2000 €:lla kotiin toimitettuna, koneen hajoaminen ei näissä ole täysi taloudellinen katastrofi.

Saab foorumilta löytyy asiantuntemusta paljon. Lisäksi harrastajilta saa 100-200 €:lla softauksen ecuun. Biopower mahdollisuus ei maksa mitään extraa, jolloin viinaa voi tankkailla millä seossuhteilla tahansa.

Varaosia ehkä hiukan hankalampi löytää kuin Corollaan, mutta esim Pro Car Serviceltä Jyväskylästä löytyy yleisimmät varaosat hyllystä ja toimittavat matkahuollon kautta. Lisäksi heidän tietämys Saabeista on huomattavasti parempaa kuin merkkiliikkeen tiskiltä.
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #24 : 11.02.2014, 11:32:10 »
Niin justiin... Suvussa ollut Opeleita vuosikymmenet niin itselle tuntuisi Volvon jälkeen luontevalta :) Tällä hetkellä kotona 2 Vectraa, ne toimineet ilman ongelmia. A-mallikin käy yhä merkkihuollossa, ollut uudesta asti :P

Paljonko ajettu tuolla sinun? Tosin ilmeisesti 2.2-koneessa ollut jotain ongelmaa. V6 olisi itselle ainoa vaihtoehto. Pätee myös ehdottamaani Omegaan.
Kaverilla ollut Ooppeleita työsuhdeautona, ja ei isompia vikoja ole ollut.
Tuossa 2.2 litraisessa Vectrassa oli jotain häikkää imusarjan kanssa, ja se vaihdettiin takuuseen.
Nyt kaverilla on reilut 150tkm ajettu Insignia 2.0 diiseli.
Sähköinen takaluukun moottori on poikinut, ja joitain pienempiä takuukorjauksia on tehty, mutta mitään isompaa ei ole ollut sen Ooppleissa.

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #25 : 11.02.2014, 12:05:46 »
Yritän näin saabistina kertoa neutraalin mielipiteen. Noitten kanssa on tullut aika paljo pelattua. 9-5 on kuitenkin tullut myyntiin jo vuonna -97, joten suurin osa autoa on sitä perua. Omaa kokemusta ei ole 2006--> "viirusilmä"-facelift versoista. Ihan mukavia pelejä ajella alustan ollessa kunnossa. Tosin hiukan meluisaksi voisi kyllä haukkua. Alustassa taka-akselin puslat kuluvia osia, mutta ei niidenkään vaihto tuhottoman kalliiksi tule varsinkaan itse askarreltuna.

Ehkä ensisijaisesti kannattaa etsiä 2.3 litraisella koneella olevaa. Erona iskunpituus, mutta vääntöero alle 2000 kierroksen kohtuu selvä. Muuten melko sama kumman valitsee, 2.3 litraisesta saa hiukan enemmän tehoa softalla.

Noissa linkittämissäsi Saabeissa on ainakin alunperin Garretin GT17 turbo, jonka kesto vaihtelee alle sadasta tonnista vajaaseen 300 tuhanteen noin yleisesti. Korvaavan aero-mallin Mitsu 15T:n saa 600 €:lla, joka kyllä kestää.

Vanhemmissa kuin -04 vuosimallissa koneessa huohotusongelma, joka karstoittaa koneen, tukkii imusihdin ja hävittää öljynpaineet. Loput voi arvata. Noissa vuosimalleissa oleellista puhdistaa öljypohja ja imusihti ennakoivasti. Vuosimallista -04 huohotus muutettu eikä ongelmaa ole. Ketjujakopää kuluu kuitenkin ajan mittaan, osat saa parilla sadalla, työ hankala koneen ollessa paikoillaan.

Tehdasuuden koneen saa Englannista alle 2000 €:lla kotiin toimitettuna, koneen hajoaminen ei näissä ole täysi taloudellinen katastrofi.

Saab foorumilta löytyy asiantuntemusta paljon. Lisäksi harrastajilta saa 100-200 €:lla softauksen ecuun. Biopower mahdollisuus ei maksa mitään extraa, jolloin viinaa voi tankkailla millä seossuhteilla tahansa.

Varaosia ehkä hiukan hankalampi löytää kuin Corollaan, mutta esim Pro Car Serviceltä Jyväskylästä löytyy yleisimmät varaosat hyllystä ja toimittavat matkahuollon kautta. Lisäksi heidän tietämys Saabeista on huomattavasti parempaa kuin merkkiliikkeen tiskiltä.

Tässä tuli paljon infoa, kiitos tästä!  :) Olenkin jo hieman lueskellut saab-klubin sivuilta mainitsemistasi ahdinvioista yms. Tuo uusi turbo ei ole onneksi pahan hintainen. Tänään olen menossa katsomaan tuota hopeista 2.0 T Saabia, jonka linkitin ylempänä. Illalla ollaan taas viisaampia ja kokemusta rikkaampia.  ;)
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #26 : 11.02.2014, 20:04:26 »
 :hello:
Niin justiin... Suvussa ollut Opeleita vuosikymmenet niin itselle tuntuisi Volvon jälkeen luontevalta :) Tällä hetkellä kotona 2 Vectraa, ne toimineet ilman ongelmia. A-mallikin käy yhä merkkihuollossa, ollut uudesta asti :P

Paljonko ajettu tuolla sinun? Tosin ilmeisesti 2.2-koneessa ollut jotain ongelmaa. V6 olisi itselle ainoa vaihtoehto. Pätee myös ehdottamaani Omegaan.
Muistaakseni jotain 240tkm nyt mittarissa. Takuuseen ja omaan piikkiin korjailtu. Heh muistelin tossa et miks faija oli sitä mieltä että ooppelit on hyviä autoja. Sillä on aikoinaan ollu C- ja E-Kadetteja. Vanhassa vara parempi. Täytyy kyllä sanoa, että kun olen A,B ja C vectroilla ajanut, niissä paremmuus järjestys on omaan makuun aakkosten mukainen. Ehkä se on omasta kierosta mielestä kiinni.

Saabit kun mainittiin ylempänä, omat kokemukset ajosta ovat pelkkää plussaa. Olleet lyhyitä matkoja, mutta heti rattiin istuessa tuli sellainen olo että olen kotona. Huoltojen hinnoista ja pidosta en osaa sanoa mitään, olen omistanut 3kk ajan -89 900 2.0 kaasarivehkeen. Siihen vaihdoin imusarjan tiivisteen ja muuta en tehnykkään. En ole kyllä parilta Saabin omistajalta kuullut pahaa niistä. En tiedä vuosimalleista tai korimalleista muuta kuin että ovat 2000-->  S60 ostaessa mielessä oli myös -98 900 Saab turbokoneella. No ei tullut ostettua. Ehkä olisi pitänyt? Sitä ei tiedä...
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #27 : 11.02.2014, 21:32:09 »
Tuohon rahaan luulisi jo saavan ihan oikeitakin autoja kuten Audi A6:en tai E-sarjan mersun ettei tarvi millään Kialla tai Toyotalla ajella.
Oikeita autoja kai nämä kaikki on, mutta käyttö- ja huoltokustannukset ovat yleisesti ottaen huomattavasti pienemmät mainitsemissani autoissa. Yksilöitähän nämä tietysti on kaikki, mutta omien kokemuksieni perusteella halvempi käyttöauto on toyota kuin merssu.

Yksi vaihtoehto edulliseksi käyttöautoksi olisi suzuki. Mitä noita on tullut huollettua niin eipä kyllä ole vikoja ollut, lähinnä huoltaa on tarvinnut. Ihmeellisen heikosti on kyseinen merkki autoilijoiden tiedossa, kun ottaa huomioon miten edullinen merkki huoltokustannuksien puolesta suzuki on.

Ranskalaista autoa en itse tule koskaan omistamaan, koska ranskalaisilla on ihan oma tyylinsä tehdä autoja. Sähköt on ollu ranskalaisissa autoissa aina suuri ongelma, eikä monessakaan näissä ole muuta mahdollisuutta korjata sitä vikaa kuin uusimalla iso määrä osia. Esimerkiksi joku rele menee rikki, on uusittava koko ohjainyksikkö/relerasia kun yhtäkään ei voi erikseen vaihtaa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #28 : 11.02.2014, 22:38:40 »
Tutun Suzuki Balenosta uuvahti kampuran kiila. Piti laittaa kuntoon alkuperäisillä varaosilla, kun on aika marginaalimerkki. Romiksista ei löytynyt korvaavaa konetta.

Sitäpaitsi 16000€  miinus Tosihyvä 940 Volvo = aika hyvä kasa rahaa kaikkeen kivaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Suosituksia farmariautosta?
« Vastaus #29 : 11.02.2014, 23:32:57 »
Eikai yksikään 900-sarjalainen enää maksa yli 10 000 e? ja 16 tonnilla saa useamman sukupolven tuoreempia Volvoja, jos Avensis ei kiinnosta.

 

Proturbo  Autodiagnoosi