Siis se miten niitä kuorma-autojen alateriä käytetään, ja miten niitä voisi käyttää on kuitenkin eriasia. Jos sillä kuorkilla halutaan sama teho siihen polanteen poistoon kuin tiekarhulla, niin ei sillä sen kovempaa voi ajaa kuin tiekarhullakaan.
Käytäntö on vaan usein se että ne kuorkilla tehtävät auraukset on aikataulutettu niin että ei sillä ole edes tarkoitus sitä tietä jäästä tasoittaa.
Se että tiekarhulla ei voi tehdä mitään muuta kuin tasoittaa tietä on se suurin syy siihen että ne häviävät, ne ovat kalliita koneita ja seisovat pääasiassa tyhjänpanttina. Auraukseen käytettävät kuorma-autot ja trakorit eivät ole auroja kuin silloin kun on tarvetta aurata, muuten koneet ovat jatkuvasti käytössä. Käytännössä kaikki maanviljelijäthän auraavat niillä traktoreillaan talvisin, kalliille koneelle pitää löytää jatkuvaa käyttöä, aura-autot ovat normaaleja maansiirto-, tai sora-autoja muina aikoina.