Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132887 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #75 : 17.06.2012, 17:28:35 »
Ahdonalasen kara ei vaikuta yhtään pumpusta ulos säätävään polttoainemäärään.
Eli sama onko vaparin vai ahdetun pumppu siltä osin.

No joo niin vähän aattelin..mut tos kirjotinki, että mieluummin ahdonalaisella sitä syöttöä ku perussyöttöä ruuvaamalla.. saa ns. "turvallisemmin" sen maksimisyötön mitä perussyötöllä. Porukka puhuu et perussyötöllä ei riitä vetoja enää yläkierroksilla, tarkottaako ne vaan sitä ettei oo uskaltanu ruuvata sitä tarpeeks (kierrosten karkailun vuoksi) vai?
Mutta joo..perussyöttä sillee sopivasti ja ahdonalainen täysille muokatulla karalla niin eiköhä se siitä sit ja sit ahtoja se 1,2-1,3bar.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #76 : 17.06.2012, 17:31:26 »
onhan sulla jakokin kohdallaan, eli kone ykk:ssa nokan takaosassa oleva hahlo tasan samassa tasossa kannen tiivistepinnan kanssa.
näissähän ei ole mitään kiilaa tai muuta  merkkiä jakopäässä

Joo tiedän ja kyl se pitäs olla kohdallaan. Sillon ku ruuvasin sen niin laitoin 1 pytyn nokat ylös ja kampiakselin nollaan. Laitoin siihen nokkien päälle lattaraudan ja siitä mittasin mauserilla tiivistepintaan, että molemmin puolin oli saman verran mittaa. En oo sitä tarkastanu tuon uran avulla, mut kyl se pitäs olla ihan oikein. Ei ainakaa oo kuulunu kolinaa koneesta.. :D

Mutta niin, vaikuttaako siirtopumppu mitenkään olennaisesti siihen millasen paineen pumppu muodostaa suuttimille vai? Ei oo näistä dieselpumpuista niin hirveesti kokemusta.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2012, 17:33:29 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #77 : 17.06.2012, 18:26:23 »
On hinattu jo kertaalleen, ei lähde.. :s ja kun sieltä putkesta ei tosiaan mun silmien mukaan ainakaan tuu paljoa mtn.. Tässä on epäilys, ettei pumppu jaksa tuottaa sitä riittävää painetta (155-170 bar) suuttimille, joten ne ei aukee. Johtuuko sitte nestepäästä tai jostain muusta, sitä en tiedä.
Pumppu on kyl varmasti oikein kasattu ja puhtaissa oloissa vielä, muttei vaan lähe.. :s
Kuuluko tuohon hintaan myös nestepää, vai annoitko oman nestepään niille jonka ne sit asensi?
Bosch-huolto, jos sieltä haluu nestepään niin se on vähintään 700e pelkkä nestepää, eli mietitääs uudestaan sitä kysymystä.

Tuleeko suuttimille polttoaine? Ja oot ilmannu kunnolla sen välin? vaikka onkin "itseilmaava" niin kyllä sitä silti tarvii auttaa senkin jälkeen kun pumpulle on saanu aineen tulemaan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #78 : 17.06.2012, 23:06:46 »
Bosch-huolto, jos sieltä haluu nestepään niin se on vähintään 700e pelkkä nestepää, eli mietitääs uudestaan sitä kysymystä.

Tuleeko suuttimille polttoaine? Ja oot ilmannu kunnolla sen välin? vaikka onkin "itseilmaava" niin kyllä sitä silti tarvii auttaa senkin jälkeen kun pumpulle on saanu aineen tulemaan.

No joo tuon Boschin nestepään hinta oliko jo tiedossa..

Suuttimille tulee polttoaine, ja pumpussakaan ei oo ilmaa yhtään. Mutta ei ees savua ku starttaa.. Haen huomena sen 940 d24ticin pumpun ja laitan sen paikalleen vakionestepäällä. Leimaan tuon auton ainaki ensin, ku pitää saada ajoon jo pikku hiljaa..
« Viimeksi muokattu: 17.06.2012, 23:23:34 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #79 : 17.06.2012, 23:16:43 »
Viikonlopun aikana ei paljoa tullu autoa laitettua, huomena jatkuu tuon pumpun kanssa värkkääminen kunhan vaan saan haettua toisen syöttöpumpun aamulla.

Tässä vähän kuvaa nykysestä tilanteesta, ahtoputkisto puoliks tehty ja downpipe myös.



DP on tehty tommosesta 1m mittaisesta 3" joustoputkesta, jossa alussa pieni pätkä pakoputkea johon kaulus hitsattu kiinni.

« Viimeksi muokattu: 17.06.2012, 23:56:06 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #80 : 18.06.2012, 02:19:41 »
Voit testata sen, että tuleeko ainetta jos sulla on esim vanha suutinputki jostakin, eli helpoiten irrotettava putki pumpulta irti, siihen irtoputki ja suutin kiinni ja pyörittämään ja kahtelet että tuleeko ainetta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #81 : 18.06.2012, 08:01:47 »
tuohan on melko helppo todeta että tuleeko polttoaine.
jos savua ei tuu startatessa putkesta niin ei saa polttoainetta moottori.
monella tutulla ollut sammutinsolenoidissa vikoja. se on muistaakseni siinä pumpun tulolinjassa ja siihen tulee yksi johto. koitas antaa siihen suoraa virtaa ja starttailla. (omalla vastuulla JOS jotain voi mennä rikki, näin minä oon koittanu.) :idiot2:
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic käynnistysonkelmia
« Vastaus #82 : 18.06.2012, 08:26:13 »
siis sitä jousihommaa mitä kaasuvipu liikuttaa? Kyl mä sen ainaki paikalleen sain mut en tiiä sit toimiiko se. Luin siitä tuolta Holysmoke foorumilta.  sääsin sen pumpun nollaan sillee, et ku kampiakseli oli 0 kohdassa ja 1 sylinterin nokat alhaalla niin pumppu oli nollassa. Ja siitä sitte kiersin vähän taaempaa nokkapyörää moottorin pyörimissuuntaa vastaan. Pitää ilmeisesti koittaa kiertää vielä lisää.. Ihmettelen vaan ku ei tuu sitä savuakaan putkesta ku ihan vähän, ei lupaa..suuttimet putsattu ja testattu..toimii oikein. Jos ei tuolla ennakon säätämisellä parane niin sitte vika on pumpussa.. Luulen jo nyt että nestepäässä on vikaa ku ei tuu putkesta oikee mtn..?

Eikö sulla oo pumppu 180 astetta pieles jos on ollu ykkösen nokat alaspäin ja pumpun merkit kohdallaan?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic käynnistysonkelmia
« Vastaus #83 : 18.06.2012, 09:41:58 »
Eikö sulla oo pumppu 180 astetta pieles jos on ollu ykkösen nokat alaspäin ja pumpun merkit kohdallaan?
Tohon samaan muute piti itekki tarttua. Eikös ne ykkösen nokat pitäs osottaa ylös päin  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #84 : 18.06.2012, 10:12:32 »
Suosittelen heivaamaan tuon pilotin vv-suodattimen lähimpään rapakkoon. On hiukan huonoja kokemuksia tuosta.

Poissa jarsson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #85 : 18.06.2012, 15:23:34 »
Onhan perussyöttöä varmasti jonkinverran? Ite kerran pummpu irtaallaan menin pyöritteleen syöttöruuvia nii sittekun paikallaan oli nii en saanu konetta käymään. Siinä pari päivää tuskailtua hoksasin ruuvata syöttöä lisää nii johan alko roklattaa   :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic käynnistysonkelmia
« Vastaus #86 : 18.06.2012, 15:27:41 »
Tohon samaan muute piti itekki tarttua. Eikös ne ykkösen nokat pitäs osottaa ylös päin  ::)
Kyl se näin on, jos ykkösen nokat alas niin on poistotahti loppumassa ja imutahti alkamassa, niin jos sinne tuuppaa ainetta niin ei kyllä hörähdä vaikka vetäs hangosta nuorgamiin....  pakoputkessa varmaan vaan alkanee oleen aika paljon soppaa jossain vaiheesa päivää. ::)

jos vaikka pumpun ny jättäis siihen nollille ja kääntelis kierroksen konetta  :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #87 : 18.06.2012, 15:46:25 »
Suosittelen heivaamaan tuon pilotin vv-suodattimen lähimpään rapakkoon. On hiukan huonoja kokemuksia tuosta.
mitäs vikaa siinä on? Halpa on yleensä paska mut millasia kokemuksia sulla tosta on?
Kyl se näin on, jos ykkösen nokat alas niin on poistotahti loppumassa ja imutahti alkamassa, niin jos sinne tuuppaa ainetta niin ei kyllä hörähdä vaikka vetäs hangosta nuorgamiin....  pakoputkessa varmaan vaan alkanee oleen aika paljon soppaa jossain vaiheesa päivää. ::)

jos vaikka pumpun ny jättäis siihen nollille ja kääntelis kierroksen konetta  :pomo:
no joo näinhän se kyl on..oli vaan sillo illalla kiirus ja kuuntelin vanhan diesel volvo miehen neuvoja.. >:( ite väsyneenä ei jaksa ajatella.. Mut ei oo edelleen siitä kiinni, nimittäin pumppu oli alun perin nollassa ku 1 nokat oli ylhäällä ja ei sillonkaa hörähtäny eikä tullu ees savua. Nyt siinä on 940 D24Ticin pumppu vakio nestepäällä. Letkut ja putket jäi laittamatta ku piti lähtee töihin.
Onhan perussyöttöä varmasti jonkinverran? Ite kerran pummpu irtaallaan menin pyöritteleen syöttöruuvia nii sittekun paikallaan oli nii en saanu konetta käymään. Siinä pari päivää tuskailtua hoksasin ruuvata syöttöä lisää nii johan alko roklattaa   :)
Syöttöruuviin ei oo koskettu, ruokaa saa saman verran mitä vakiona.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #88 : 18.06.2012, 15:50:51 »
tuohan on melko helppo todeta että tuleeko polttoaine.
jos savua ei tuu startatessa putkesta niin ei saa polttoainetta moottori.
monella tutulla ollut sammutinsolenoidissa vikoja. se on muistaakseni siinä pumpun tulolinjassa ja siihen tulee yksi johto. koitas antaa siihen suoraa virtaa ja starttailla. (omalla vastuulla JOS jotain voi mennä rikki, näin minä oon koittanu.) :idiot2:
on kokeiltu ja on kokeiltu pelkällä tulpallakieikä oo siitä kiinni.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #89 : 18.06.2012, 17:02:20 »
ennakkoo myötäpäivään karkeesti ja helevatin iso akku  :3/4 jättää sen:

kyllä tää vielä käyntiin lähtee  O0

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo