Carcom Oy  Ateho

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132897 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #90 : 18.06.2012, 17:20:02 »
ennakkoo myötäpäivään karkeesti ja helevatin iso akku  :3/4 jättää sen:

kyllä tää vielä käyntiin lähtee  O0
joo huomena pitää koittaa. :) nyttei ainakaa pitäs olla onkelmaaa ku tuota turbon pumppua ei oo menty availemaan. Katotaan tuota nestepään vaihtoa sitte joskus. Akussa on kyl kokoa, 100 ampeeria.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #91 : 19.06.2012, 13:10:07 »
Nyt on volvossa turboriisselin pumppu paikallaan, pitäs vielä ilmata ja koittaa käyntiin. Ei vaan ehi nytte ku pitää lähteä iha pian töihi.. :/
Muutin sen ajotuksen kohalleen, pyöräytin kierroksen konetta ja käytin venakopan auki. Ennakkoa laitoin jonkin verran.

Huomenaamuna nähään sit miten käypi..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #92 : 19.06.2012, 13:54:45 »
pidetään  O0 ja toivotaan parasta!

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #93 : 19.06.2012, 17:55:11 »
Suurella mielenkiinnolla itsekkin seurannat tätä projektia! Toivotaan että lähtee pikapuolin käyntiin. Meinaatko laittaa tuon 12mm nestepään sitten tulevaisuudessa tuohon td pumppuun?
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #94 : 19.06.2012, 17:58:40 »
Suurella mielenkiinnolla itsekkin seurannat tätä projektia! Toivotaan että lähtee pikapuolin käyntiin. Meinaatko laittaa tuon 12mm nestepään sitten tulevaisuudessa tuohon td pumppuun?
joo enköhän mä sen siihen jossain vaiheeessa vaihda/vaihdata. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #95 : 19.06.2012, 18:31:48 »
Tuli muuten mielehen että onko sulla tuos turbon männät? Ja muistakko yhtää että paljonko tuli turbolle ja kuulerille hintaa Englannista tilattuna? Tuo turbohan on kuitenkin kiina-ahdin?
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #96 : 19.06.2012, 23:19:19 »
Tuli muuten mielehen että onko sulla tuos turbon männät? Ja muistakko yhtää että paljonko tuli turbolle ja kuulerille hintaa Englannista tilattuna? Tuo turbohan on kuitenkin kiina-ahdin?

Ei oo turbon mäntiä, eihän niissä oo minkäänlaista kestäävyyseroa. Ainoa eroa vaparin ja turbon moottorilla on öljysuihkut männille.
Kukas sitä sanokaan, ettei niillä suihkuilla mtn tee ku 50-80% tod. näköisyydellä ne on kummiski rikki/tukossa ku ostaa 350-500tkm ajetun turboriisselin, ja hyvin kestää vaikkei ne toimikkaan. Ei näillä tehoilla ny vielä tommosia onkelmia tule, kangethan tuosta koneesta ekana menee..jos kannen heikkoutta ei lasketa.

Cooleri ja ahtoputket yhteishintaan oli 140£..ja turbo 160£. Joo on se, en ymmärrä miten jotku viittii maksaa 400€ niille välittäjille, jotka myö nuita T3/T4 kinukkiahtimia kun samanlaisen saa Ebaystä 200€ hintaan + rahti muutaman kympin.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2012, 23:21:20 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #97 : 20.06.2012, 00:24:30 »
Ei oo turbon mäntiä, eihän niissä oo minkäänlaista kestäävyyseroa. Ainoa eroa vaparin ja turbon moottorilla on öljysuihkut männille.
Kukas sitä sanokaan, ettei niillä suihkuilla mtn tee ku 50-80% tod. näköisyydellä ne on kummiski rikki/tukossa ku ostaa 350-500tkm ajetun turboriisselin, ja hyvin kestää vaikkei ne toimikkaan. Ei näillä tehoilla ny vielä tommosia onkelmia tule, kangethan tuosta koneesta ekana menee..jos kannen heikkoutta ei lasketa.

Cooleri ja ahtoputket yhteishintaan oli 140£..ja turbo 160£. Joo on se, en ymmärrä miten jotku viittii maksaa 400€ niille välittäjille, jotka myö nuita T3/T4 kinukkiahtimia kun samanlaisen saa Ebaystä 200€ hintaan + rahti muutaman kympin.

Juu tuo mäntähomma/öljysuihkut olikin jo tiedossa, kunhan vain mielenkiinnolla kyselin :) Paljonko pitäis kankien kestää painetta? Meinaan kun kaverilla on 940td ja silloli kauan aikaa 1,8 ahdot vakio t03:lla.. :idiot2: Nyt on laskenut ne 1,5 ja hyvin on pelannut (kyllä se kone ruokaakin saa :D).
Itte oon ihmetelly tuota turbo hommaa kans, että miks pitää maksaa niin paljon enempi :D Rahaahan seki on perkeles! Meni tämä juttu vähä OT.. Anteeksi häiriö :)
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #98 : 20.06.2012, 08:35:03 »
Juu tuo mäntähomma/öljysuihkut olikin jo tiedossa, kunhan vain mielenkiinnolla kyselin :) Paljonko pitäis kankien kestää painetta? Meinaan kun kaverilla on 940td ja silloli kauan aikaa 1,8 ahdot vakio t03:lla.. :idiot2: Nyt on laskenut ne 1,5 ja hyvin on pelannut (kyllä se kone ruokaakin saa :D).
Itte oon ihmetelly tuota turbo hommaa kans, että miks pitää maksaa niin paljon enempi :D Rahaahan seki on perkeles! Meni tämä juttu vähä OT.. Anteeksi häiriö :)
Voi kaverillas olla pakopaineet aika pilvissä ::)
Ja asiaan no joko se käy ja toimii ? :)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #99 : 20.06.2012, 08:48:29 »
mitäs vikaa siinä on? Halpa on yleensä paska mut millasia kokemuksia sulla tosta on?  no joo näinhän se kyl on..oli vaan sillo illalla kiirus ja kuuntelin vanhan diesel volvo miehen neuvoja.. >:( ite väsyneenä ei jaksa ajatella.. Mut ei oo edelleen siitä kiinni, nimittäin pumppu oli alun perin nollassa ku 1 nokat oli ylhäällä ja ei sillonkaa hörähtäny eikä tullu ees savua. Nyt siinä on 940 D24Ticin pumppu vakio nestepäällä. Letkut ja putket jäi laittamatta ku piti lähtee töihin. Syöttöruuviin ei oo koskettu, ruokaa saa saman verran mitä vakiona.
  itselläni tuollainen käväisi traktorin ahtimen suodattimena, ei mennyt kuin hetki niin rupesin ihmettelemään miksi paineet ei nouse. Otin suodattimen pois ja kappas taas kone rokkas. Rupesin tuota suodatinta tutkailemaan niin suodatin "kangas" on jotain muuta kuin tuohon tarkoitukseen sopivaa. Ja se halvin ei todellakaan ole se paras vaihtoehto. Itse sen olen ainakin joutunut valitettavasti usein kokemaan. Nyt vain suodatin kauppaan mars ja kunnon filsua tilalle ;)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #100 : 20.06.2012, 10:30:37 »
Nyt vain suodatin kauppaan mars ja kunnon filsua tilalle ;)
Tai biltemakartiota 16.99e ei ahista näin pienillä voimilla kun tästäkin deekusta ollaan kaivamassa.  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #101 : 20.06.2012, 14:42:41 »
Juu tuo mäntähomma/öljysuihkut olikin jo tiedossa, kunhan vain mielenkiinnolla kyselin :) Paljonko pitäis kankien kestää painetta? Meinaan kun kaverilla on 940td ja silloli kauan aikaa 1,8 ahdot vakio t03:lla.. :idiot2: Nyt on laskenut ne 1,5 ja hyvin on pelannut (kyllä se kone ruokaakin saa :D).
Itte oon ihmetelly tuota turbo hommaa kans, että miks pitää maksaa niin paljon enempi :D Rahaahan seki on perkeles! Meni tämä juttu vähä OT.. Anteeksi häiriö :)
ei paineita tuu ku 1,2-1,3 barin paikkeille.
  itselläni tuollainen käväisi traktorin ahtimen suodattimena, ei mennyt kuin hetki niin rupesin ihmettelemään miksi paineet ei nouse. Otin suodattimen pois ja kappas taas kone rokkas. Rupesin tuota suodatinta tutkailemaan niin suodatin "kangas" on jotain muuta kuin tuohon tarkoitukseen sopivaa. Ja se halvin ei todellakaan ole se paras vaihtoehto. Itse sen olen ainakin joutunut valitettavasti usein kokemaan. Nyt vain
Voi kaverillas olla pakopaineet aika pilvissä ::)
Ja asiaan no joko se käy ja toimii ? :)
Joo tänään otettiin savut koneesta! 8) aloin cooleria laittaan kiinni mut aika loppu kesken. Ennakkoa säädettiin hiukka myöhäsemmälle, käynti parani. Mut ei nosta kierroksia ku painaa kaasua..? :idiot2: ja käy vielä vähän epätasasesti mut mahtaako johtua ennakoista..mut ei tosiaan reagoi mitenkään ku vääntää kaasuvipua..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #102 : 20.06.2012, 16:32:24 »
Voi kaverillas olla pakopaineet aika pilvissä ::)
ainakin saa moottorin tuhottua tuollaisella keinolla melko hyvin...sekä bilteman suodattimella saa ahtimen siivet lommoille melko helposti....

kokeilkaapas käännellä sitä ahtokaraa kun oma 945 deeku teki joskus kans tuollaisen että herkesi ottamasta kierroksia kun ahtokaraa sääteli...alkoi sitten taas kiertämään kun käänsi sitä karaa eri asentoihin...
« Viimeksi muokattu: 20.06.2012, 16:34:04 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #103 : 20.06.2012, 17:21:47 »
ainakin saa moottorin tuhottua tuollaisella keinolla melko hyvin...sekä bilteman suodattimella saa ahtimen siivet lommoille melko helposti....

kokeilkaapas käännellä sitä ahtokaraa kun oma 945 deeku teki joskus kans tuollaisen että herkesi ottamasta kierroksia kun ahtokaraa sääteli...alkoi sitten taas kiertämään kun käänsi sitä karaa eri asentoihin...
ai siitäkös se johtuu..? :D niinpä titetysti ku sitähän se kara säätelöö? Mulla ei oo ahdonalaisen letku paikallaan olleskaan ja karaki on ties misä asennosa. Aattelin nyt antaa tuon suodattimen olla ainaki hetken, jos ei kerraan oo kellään hajonnu ja hakannu siipiä lommoille. Sitte ku menee tukkoon niin haen uuden.. :)
« Viimeksi muokattu: 20.06.2012, 17:58:12 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #104 : 25.06.2012, 21:29:27 »
No joo, nyt on juhannus juhlittu ja tänään pääsi taas auton kimppuun. En tänää kokeillu starttailla ja testata sitä kaasun toimivuutta. Kasasin ahtoputkiston loppuun ja sitte laitoin syylärin ja vesiletkut paikalleen. Vedin myös letkut ahdonalaiselle, ahtopainemittarille ja pakopainemittarille.

Kuvaa ahtoputkistosta





Kertokaas tuleeko siihen vesiletkun haarakappaleeseen joku 4. letku? Se mikä on siinä lohkon kyljessä ja lähtee siitä lohkon suuntaisesta taaksepäin? yksi letku tulee lohkonsuuntaisesti siihen haaraan ja siitä lähtee suoraan letku sisätilaan. Sit siinä on 2 haaraa, toiseen tulee se kylmäkäynnistyksen toinen letku? Mut tuleeko siihe "muoviseen" haaraan viel joku? En muista enää, ku siitä on niin kauan ku oon ton purkanu. :D
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo