Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132882 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #120 : 29.06.2012, 00:30:39 »
Miks et hakenu biltemasta 3" taka-akselin ylitystä 19,90€??
Kun sitä saa vääntää kääntää ja leikata 17erikohdasta että se sopii tonne 240n alle.

Sen takia meikäläisen 2,5"kin ränni tulee akselin alta kun saa olla suoraa putkea. Ja turbossahan se tulee alunperinkin akselin alta.
Laitoin yhellä vaimentimella. Ei PITÄIS tulla leimalla onkelmaa,
Miksi tulisi? D24 vaparikin menee leimaan motonetin lyhkäsimmällä simonssipöntöllä, muuten täysin suora putki.  ::) Ja vakioahtimella menee ilman vaimentimia kun se ahdin vaimentaa niin paljon.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #121 : 29.06.2012, 00:37:04 »
Kun sitä saa vääntää kääntää ja leikata 17erikohdasta että se sopii tonne 240n alle.

Aijaa.. Onko sitte 240:ses muka niin paljon ahtaammat paikat kun esim. 7/940? Itse oon laittanu 740:iin ja 940:iin muitta mutkitta tuollaisen valmiin ylityksen eikä ole tarvinnut leikata tai väännellä mistään kohdasta. :o Sori OT.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2012, 00:40:34 kirjoittanut 855R »
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #122 : 29.06.2012, 01:24:18 »
On paljon ahtaampi kuin 740 ja 940 volvoissa, joissa se akselinylitys on ainoastaan sellainen tavallinen "suora" mutkakappale....

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #123 : 29.06.2012, 06:05:27 »
Aijaa.. Onko sitte 240:ses muka niin paljon ahtaammat paikat kun esim. 7/940? Itse oon laittanu 740:iin ja 940:iin muitta mutkitta tuollaisen valmiin ylityksen eikä ole tarvinnut leikata tai väännellä mistään kohdasta. :o Sori OT.
Joo, omistan kyllä kardaaninylityksen..mutta se ei tosiaan meinaa mahtua ton 200-sarjalaasen taka-akselin ylitte. Tai menöö se jos sen leikkaa yli kymmenestä kohdasta ja hitsaa täysin uudestaan. Halvemmalla pääsöö ku tuo alta. :)
Aika lähelt näyttää putki kulkevan varapyörän koteloo   ::)
Joo menee läheltä, muttei tuo haittaa ku joustaa tuo putki niin hyvin dp:stä ja ekasta ripustuksesta. DP:hän on joustoputkee koko höskä, lopussa 45 käyrä. Taka-akseliinhan/vakaajaanhan se ei sillon kolahda ku auto on tunkattuna, joten silloin se ei pitäs kolahtaa missään muussakaan tilanteessa. :)
On muuten aika hurjan näköinen toi kara O0
Onhan se, katotaan millanen savupommi tulee tuolla koneella. ;)
« Viimeksi muokattu: 29.06.2012, 06:07:15 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #124 : 29.06.2012, 08:03:11 »
Muista ottaa sitten videota ja lisäillä vaikka juutuuppiin!  ;)
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #125 : 29.06.2012, 08:12:25 »
Muista ottaa sitten videota ja lisäillä vaikka juutuuppiin!  ;)
Joo kassothan jos vkl:n aikana tai alkuviikosta sais ton auton koeajolle niin sitte. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #126 : 29.06.2012, 18:32:09 »
Dodii, putkistossa loputki lemmarit paikoillaan ja akkukaapeli vedetty peräkontista keulaan, sekä liitetty. :) Vielä maajohto moottorin ja rungon välille. Aattelin lopettaa tältä päivältä, ja huomisen pitää vapaata. Sunnuntaina sitte rupeen kahtomaan nuita takajousia, et jos toisen puolen tukikumea vähä muokkais tai tekis sille jtn. Sitte kytkinvaijerin loppukiristys vielä ja sit pääsee taas ton moottorin pariin. :) Koitan vaihtaa sen laipan siihen pumppuun sen solenoidin tilalle ja koittaa säätää ennakot kohilleen. Sais sen nyt vaan reagoimaan siihen kaasuvipuun jotenki ensin..  :idiot2:

Eiköhä sitä pian pääse koeajolle.. :pomo:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #127 : 01.07.2012, 23:37:06 »
Taas on puoli päivää touhattu, auto käy ja kukkuu, reagoi kaasuvipuun ja käy suht nätisti. :) Vaihdoin sen laipan siihen solenoidin tilalle ja laitoin ton rajumman karan kiinni. Syöttö ei oo vielä kohillaan eikä tyhjäkäyntikään ihan. Ja sitte pitää asentaa viel "turboruuvi" tohon ennen hukkaporttia, että ku pääsöö koeajolle niin voi alkaa sitte säätään ahtopaineita kohilleen, jonka jälkeen sitte rajapaineventtiili säädettynä siihe väliin vielä niin hyvä tulee. :)
Sähköpuolellaki alkaa olla jo kaikki kondiksessa, vielä vähän laittamista. Käytin koneen lämpimäks annoin jäähtyä 50 asteeseen ja kiristin kannen.

Mikähän tuossa SRE asetelmassa oikeen on ku kytkin polkimessa ei oo yhtään löysää ja siltikään ei irrota kunnolla..?  :idiot2: Vaihde ei mee päälle jos auto on käynnissä tai jos starttaa vaihdepäällä ja poljin pohjassa niin liikkuu viel.. Mun piti sinne se yks iso mutteri laittaa jo väliin, että sai sen säädettyä ees tuohon.
Onko jollain ollu ongelmia ton SRE asetelman kans? Mul on siinä kaverina uusi painelaakeri ja volvo 240 dieselin orkkis levy joka on ihan uudenveroinen sekä lisäksi vielä uusi kytkinvaijeri.

Eli koeajo jäi vielä suorittamatta.. Toki eihän tuossa oo jarrujakaan, ku siel on viel vähän ilmaa.. ;D Käsijarru toimii ja ottaa ees hieman. :)

Koitan aamusta tehä tuolle kytkimelle jtn, mullon ens viikolla iltavuoro niin saa heti aamusta alkaa rustaamaan.

Tässä lyhyt käyntivideo :)

http://imageshack.us/clip/my-videos/834/gos.mp4/
« Viimeksi muokattu: 02.07.2012, 00:06:56 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #128 : 02.07.2012, 00:22:53 »
No sehän käy kommeesti!
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #129 : 02.07.2012, 00:41:48 »
kai sä huohotuksen laitat pelaamaan  :o

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #130 : 02.07.2012, 09:24:16 »
kai sä huohotuksen laitat pelaamaan  :o

Joo laitan laitan, nyt siinä on vaan tommonen korkki tilapäisesti.. :D
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #131 : 02.07.2012, 15:28:01 »
Ei vaan saanu kytkintä aamulla irtoomaan..ruettiin miettimään et onkoha ruostunu/juuttunu kiinni, ku toi asetelma on kasattu joskus keväällä..  kaikki on kyl varmasti oikein kasattu. Pitänee huomena aamusta ilmata nuo jarrut ja käydä sit ajamassa sillä jos se siitä irtoais.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #132 : 02.07.2012, 18:48:58 »
Aattelin kokeilla vinkkejä netin ihmeellisestä maailmasta, laittaa vähän vettä kytkinkopan reiästä siihe asetelmaan ja vauhtipyörälle. kytkin kevy kuulemma "turpoaa" irti jonka jälkeen sitte iso vaihde silmään ja koittaa startata poljin pohjasa. Vesi ei tee hirveen hyvää silmälaakerille, mutta eipä sitä niin suuria määriä sinne tarvi laittaa. Sitte ajaa lämpimäks ja niin ei pääse levy ruostumaan. Kuulostaako siltä että vois toimia?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #133 : 03.07.2012, 00:21:34 »
Ei tuo vesijuttu ainakaa vielä onnistunu, mutta olevinaan niinku ois vähän lähteny irrottaan ku tuossa tiellä ajoin ja vaihdoin 2. vaihteelta 3:lle kaasulla.. Mut varmaan lämpö on se mikä ratkasee, ainaki näin traktorimiehet sanoo, nimittäin nuissa mun yrityksissä moottori ei oo ollu kovin lämmin.

Ajattelin huomenna antaa auton käydä paikallaan rauhassa ja vaikka vähän toholla lämmittää siitä "ajotusreiästä!" vauhtipyörää jo se auttais. Jätin yöks jännitystä tohon kytkinpolkimelle, jos se vaikuttais sitte huomiseen koitokseen positiivisesti. Tuskin asetelma tuossa ajassa mitenkää löystyy, pitkäikäsiähän ne on.

Kumma juttu, mutta jostakin ilmestyi 3-5mm mm löysää nyt tohon polkimeen...? oisko merkki sitte mahdollisesta irtoamisesta emt. Eli kun nostaa kädellä ylös niin siinä on ton verran löysää, vaikka sääsin sen ihan tappiin asti, eli painelaakeri ihan kiinni asetelmassa. Siinähän pitää olla 3mm väliä, mutta laitoin sen vain nytte että saa tuon kytkimen irrottamaan. Säädän sen sitten uudelleen.

Sen siitä saa ku kasaa kytkimen ja laittaa laatikon kiinni useamman kuukauden ennen ku moottori käy.. Tuossa just varmistui, se että se on mitä todennäköisemmin ruostunut/juuttunut sillä vauhtipyörässä oli havaittavissa selvästi ruostumisen merkkejä..huomasin reilu viikko sitte ku aloin säätämään pumpun ennakoita kohalleen. Ei meinannu löytää 0-merkkiä mistään.. Lopulta se kuitenki löyty.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #134 : 03.07.2012, 00:37:23 »
eihän tässä ollu se korkeempi painelaakeri ja nyt uusi on mallia matala  ???

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo