Carcom Oy  Ateho

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132882 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #210 : 16.07.2012, 16:46:00 »
On siinä vähän ruostetta sielä täälä, mut korjaan täsä loppukesästä/syksyllä. Ja yks pullistuma/lommo löytyy vänkärin takakulmasta. En tiiä, harkitaan. Ei hirmusesti lämmitä sydäntä nuo tarrat. Oon miettiny verkkomaskia, mutta toisaalta tu orkkiskin on nätti. :) kirkkaat sivuvilkut asensin tänään.

Joo nyt kun tarkasti sihtasin, niin olihan tuossa vakiopaikassa konepellinetureunassa jotakin. Onneksi ei ole päässyt yhtä "värikkääksi", kuin oman seiskan pelti...  :(

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #211 : 16.07.2012, 17:12:39 »
mitenkäs tuo T3/T4 herää tuossa dieselissä verrattuna vakio T3 ahtimeen ?
ei oo tarkkaa tietoa kierroksista ku ei oo mittaria eikä penkissäkään saanu varmaa tietoa kierroksista. Mut kai se siinä 2500-3000 tuntumassa heräilee vakio nestepäällä. Mul on tossa muokattu kara, vielä pitäs rajapainevena laittaa hiipimistä vähentämään.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #212 : 16.07.2012, 17:17:12 »
oisko kellään neuvoja saada tuo ag diesel kiekkamittari toimimaan?? näyttää tyhjäkäynnillä 4000 ja nousee siitä sitte ku painaa kaasua..  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #213 : 16.07.2012, 19:35:38 »
pidä vaan toi vakio maski  :pomo:

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #214 : 16.07.2012, 20:08:27 »
pidä vaan toi vakio maski  :pomo:
niin oon vähän aatellukki.. :) sais ny vaan ton kiekkamittarin ja smoke ahtop. mittarin pelittään..mul on vielä smoke öljynlämpömittarikin, mutten oo sitä vielä ees kokeillu asentaa. Kiekka mittari ei näytä oikein niinku mainitsinki ja toi ahtop. mittari näyttää vaan 0,6-0,8 baria alipainetta mut ei nouse siitä mihinkään.. :s
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #215 : 16.07.2012, 20:11:12 »
niin oon vähän aatellukki.. :) sais ny vaan ton kiekkamittarin ja smoke ahtop. mittarin pelittään..mul on vielä smoke öljynlämpömittarikin, mutten oo sitä vielä ees kokeillu asentaa. Kiekka mittari ei näytä oikein niinku mainitsinki ja toi ahtop. mittari näyttää vaan 0,6-0,8 baria alipainetta mut ei nouse siitä mihinkään.. :s

Siis sun ahtopaine mittari näyttää alipainetta ??? Dieselissä ? Jossa ei ole kaasuläppää ?
Olisko jotain menny asennuksessa vikaan ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #216 : 16.07.2012, 23:12:08 »
Siis sun ahtopaine mittari näyttää alipainetta ??? Dieselissä ? Jossa ei ole kaasuläppää ?
Olisko jotain menny asennuksessa vikaan ?

Jep.. siinä smokessa on se välijohto sensorin ja mittarin välillä. Mittarin päähän tulee 4 tinnin liitin jossa on vaan 3 johtoo..ja sensorin päähän liitin jossa on 3 johtoo 3:lle tinnille. Mutta mulla on siinä johdossa molemmissa päissä 4 tinnin liitin.. purin toisen pään liittimen ja laitoin ne tinnit yksitellen kiinni (pienet sukat jokaisen liittimen päälle), ne on varmaan vaan väärässä järjestyksessä..toivottavasti..ettei mittarissa oo vikaa.. :s

Tuon kierroslukumittarin pystyy siis kalibroimaan..? mulla meni tommonen vaihe ohjeessa ihan ohitte.. :D katoin tuolta siivosen sivulta nuita ohjeita. Onko nuissa ohjekirjan välityssuhteissa huomioitu myös perän välitys..ei varmaankaa..? Mulla on nuo vaihteiden välityssuhteet ohjekirjassa ylhäällä. Volvossahan nopeus mitataan takapyöristä..? Mikähän perävälitys mul on..oisko 3,7:1..?
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 10:39:33 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #217 : 17.07.2012, 23:18:06 »
Yritin aamupäivällä kalibroida mittaria..ei oikee onnannu.  :-\ säädin kytkimen 6 sylinterin kohdalle ja käänsin sen kuusiokoloruuvin ihan äärilaitaan, eikä kierrokset laskenu alle 2000rpm tyhjäkäynnillä. Jos sen säätää 8 pyttyselle niin sillon saa kierrokset riittävän alas, mutta sillon mittari heittelee kun painaa kaasua, joka johtuu väärästä sylinterien lukumäärästä. Mikä neuvoksi..?  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #218 : 17.07.2012, 23:51:02 »
Yritin aamupäivällä kalibroida mittaria..ei oikee onnannu.  :-\ säädin kytkimen 6 sylinterin kohdalle ja käänsin sen kuusiokoloruuvin ihan äärilaitaan, eikä kierrokset laskenu alle 2000rpm tyhjäkäynnillä. Jos sen säätää 8 pyttyselle niin sillon saa kierrokset riittävän alas, mutta sillon mittari heittelee kun painaa kaasua, joka johtuu väärästä sylinterien lukumäärästä. Mikä neuvoksi..?  :idiot2:
mihis tuo mittari asennetaan :o
dieselin mittarithan ottaa tietonsa joko laturin w nastasta tai sitten sähköinen anturi suutinputkelle, kummassakaan ei tartte kyllä sylinterimäärän tietoa.
onko siinä potikka säätöä?
eihän sulla oo joku bensan rundimittari
vai näkyykö tahdit tuosta w-nastasta :o
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 23:55:10 kirjoittanut Ari E »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #219 : 18.07.2012, 12:00:11 »
mihis tuo mittari asennetaan :o
dieselin mittarithan ottaa tietonsa joko laturin w nastasta tai sitten sähköinen anturi suutinputkelle, kummassakaan ei tartte kyllä sylinterimäärän tietoa.
onko siinä potikka säätöä?
eihän sulla oo joku bensan rundimittari
vai näkyykö tahdit tuosta w-nastasta :o
se on dieselin rundimittari. Semmonen ag 2" kiekat 6000 rpm asti. Oon ottanu sen tiedon w nastasta mut silti ei pelaa.. No mikäs tuo 4, 6 tai 8 -kytkin sit on.. :idiot2: mitä meinaat potikka säädöllä..? Siinä on semmonen kuusiokoloruuvi josta mittari kalibroidaan..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #220 : 18.07.2012, 13:56:15 »
ainakin jossain mittarissa jota joskus tutkailin vaikutti se onko 4-kone, 6-kone vai 8-pyttyinen kone  ???

EDIT: ai juu, olithan tuon jo itse maininnut  :P

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #221 : 18.07.2012, 15:33:58 »
paljonko tommomen suuttimesta mittaava anturi ja minkä näkönen laitos se on..? Pelittäiskö se paremmin ku tuo laturilta otettu tieto? Muuten jos jollain on toimiva edullinen TD syöttöpumppu niin oisin kiinnostunu ostaan. Asennuttaisin siihen tuon 12mm nestepään niin ei tarvis omaa ajokuntosta alkaa purkamaan.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #222 : 18.07.2012, 16:29:34 »
se on dieselin rundimittari. Semmonen ag 2" kiekat 6000 rpm asti. Oon ottanu sen tiedon w nastasta mut silti ei pelaa.. No mikäs tuo 4, 6 tai 8 -kytkin sit on.. :idiot2: mitä meinaat potikka säädöllä..? Siinä on semmonen kuusiokoloruuvi josta mittari kalibroidaan..
Laita kytkimestä järkevintä kirrostietoa antava alue ja hienosäädä kalibrointi ruuvista.
Suutinputkeen asennettava mittari taitaa olla kohtuu tyyris peli, noita ei taida nähdä kuin dieselhuolloissa ja päästönmittaus vehkeissä

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #223 : 18.07.2012, 17:29:57 »
no 8 näyttää järkevimmin, mutta se heilahtelee ku painaa kaasua..  :idiot2: pitää kokeilla, tunnen yhen autosähkömiehen..vois käydä sillä näyttään. Komento takas tuosta pumpusta, tein jo kaupat TD-pumpusta, löyty tuolta foorumin myyntipalstalta.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #224 : 22.07.2012, 15:42:26 »
Nyt on pidetty vähän taukoa hallihommista, mutta jos nyt jatkais. Kytkinvaijeria pitää säätää vielä, että saa kytkimen irrottamaan kunnolla.. ei lämpimänä irrota enää riittävän hyvin.. :/

Onko se vanhan mallin kytkinhaarukka kovinki erilainen muodoltaan..mietin vaan et pitääkö mun vaihtaa semmonen paikalleen ja sit se vastakappale vanhan mallinen, jotta sais ton kytkimen liikeradan oikeeksi..sillee, ettei painelaakeri vastaa asetelmaan koko ajan..  :idiot2:

Koitan nyt tässä ennen Jurvaa saada nuo mittarit pelittään ja takaiskarien alapulteista ne löysät poies. Sit jos vielä jaksais värkätä erillissarjan etupäähän ja taakse 6x9 hattuhyllylle niin rupeis tuo stereopuoliki oleen paremmalla mallilla. :) Ehkä talvenaikana sitte tiedossa jtn uutta tohon äänentoistoon...saa ny nähä.

Pumppu pitäs saapua ens viikolla, tiedustelin jo vähän hintaa paljonko nestepäänvaihto (sis. huolto) tulis maksaan yhellä tutulla. Ei kesämiittiin mennessä varmaan ehdi uutta pumppua asentaa, mutta eiköhän tän kesän aikana vielä se 200hp mee rikki..ainaki 180..  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Proturbo  Autodiagnoosi