Carcom Oy  Ateho

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132900 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 D24 --> D24Tic (mittareita)
« Vastaus #270 : 30.09.2012, 20:55:37 »
Ennemmin veikkaisin aurauksen olevan ketuillaan, eli nyt pyörä harittaa kun kuluu sisäreunastaan. Camberia saa olla reilusti (niin paljon, että ottaa silmään) ennenkuin rupeaa syömään renkaita. Omas volkkaris on ollu puolivuotta camberit pielessä ja ei ole syönyt renkaita mutta puoltaa positiivisemman camberin suuntaan.

No joo voi olla, pitää tarkistaa nuo jossain vaiheessa.

Tuli laitettua noi smoke-sarjan mittarit paikoilleen vkl:na, öljylämp.-anturia en laittanu viel.



Vähän joutu suurentaan noita Volvon orkkiskehyksiä, mutta ei se mitään. :) Kehyksistä suurkiitokset käyttäjälle 240! :)



Sijotin mittarit tohon tuuletusaukkojen viereen. Kiekkamittari vasta etsii paikkaansa, mutta kai se tohon tulee..

Viel vähä fiilistelykuvaa..  :pomo:



Vähä meinas olla kosketushäikkää, ku pariin kertaan mittarit sammu ja sitte piti sammuttaa auto et sai ne takasin käyntiin..ku mul on heräte semmosesta sulakkeesta, mikä on virta-avaimen takana.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2012, 10:15:55 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #271 : 04.10.2012, 12:53:25 »
Kyselin tos aikasemminki, mut en saanu vastausta..

Ootteko kiristäny ton 3-lovisen peltikannentiivisteen ihan samalla tavalla ku pahvisenki?? Mietin, et kiristänkö sen nytte ku on tuo 1000-2000km täynnä..ja pitääkö se kiristää missä lämpötilassa ton pitemmän käytön jälkeen??

Vois vkl:na tehä ton homman siinä muiden ohessa..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #272 : 04.10.2012, 15:53:15 »
¨OT¨
myöhästähän tässä on enää mitään huudella mutta eikö VDO mittarit olisi ollu siistimmät? alkuperäistyyliset VDO:ita saa noisto perus varaosapuljuista, kuten osaset ym.  ::)

52mm mittarithan olisi käyny suoraankin niiden kehysten alle, mutta ei nyt siitä sen enempää  ;)¨OT¨
« Viimeksi muokattu: 04.10.2012, 20:52:41 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #273 : 05.10.2012, 01:08:12 »
Ai hitto miten kauniit ahto ja pakoputket sulla on tässä!  S*
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #274 : 05.10.2012, 08:55:32 »
¨OT¨
myöhästähän tässä on enää mitään huudella mutta eikö VDO mittarit olisi ollu siistimmät? alkuperäistyyliset VDO:ita saa noisto perus varaosapuljuista, kuten osaset ym.  ::)

52mm mittarithan olisi käyny suoraankin niiden kehysten alle, mutta ei nyt siitä sen enempää  ;)¨OT¨

No jaa...ehkä ois ollu ainaki varmempi toimiset..  ;D mut ite tykkään Smokesarjasta.. :) ehkä sitte seuraavaan Volvoon.. ;) Joo niin ois, mut piti saada siihen tollaset siistit kehykset. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #275 : 05.10.2012, 08:56:24 »
Ai hitto miten kauniit ahto ja pakoputket sulla on tässä!  S*

Kiitos kiitos, pakoputki ny ei oo niin kaunis, mutta eiköhä seki vielä parane.. :) Teen downpipen ja pakosarjan uusiks, kunhan ehdin.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #276 : 05.10.2012, 08:57:52 »
Kyselin tos aikasemminki, mut en saanu vastausta..

Ootteko kiristäny ton 3-lovisen peltikannentiivisteen ihan samalla tavalla ku pahvisenki?? Mietin, et kiristänkö sen nytte ku on tuo 1000-2000km täynnä..ja pitääkö se kiristää missä lämpötilassa ton pitemmän käytön jälkeen??

Vois vkl:na tehä ton homman siinä muiden ohessa..

Mutta joo, tähän ois kiva saada vastaus viel tän päivän aikana..vois vaikka huomena kiristellä.. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #277 : 05.10.2012, 09:09:35 »
ei saata oikein löytyä kokemuksia, vakio 3 lovisella pahvilla menty täälläki

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #278 : 05.10.2012, 09:40:48 »
ei saata oikein löytyä kokemuksia, vakio 3 lovisella pahvilla menty täälläki

oliko se vakio pahvilla, että ton pitemmän käytön jälkeen 90 asteen kiristys? kylmänä vai kuumana vai 50 asteisena?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #279 : 05.10.2012, 10:39:16 »
No jaa...ehkä ois ollu ainaki varmempi toimiset..  ;D mut ite tykkään Smokesarjasta.. :) ehkä sitte seuraavaan Volvoon.. ;) Joo niin ois, mut piti saada siihen tollaset siistit kehykset. :)

ok, hyvä se on noinkin   8)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #280 : 05.10.2012, 11:12:51 »
oliko se vakio pahvilla, että ton pitemmän käytön jälkeen 90 asteen kiristys? kylmänä vai kuumana vai 50 asteisena?
minusta se oli 90 astetta lämpimänä/kuumana mutta löytyykö faq:ista tietoo tai ainaki 7/940 alfamerista vois joku varmistaa

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #281 : 06.10.2012, 19:49:12 »
mietin tota kiristystä.. voi olla parempi ettei kiristä, ku jos miettii kuinka paljon se peltitiiviste lämpölaajenee..se on nimittäin jo nyt ihan pirun tiukalla..  :o
Pitää tutkiskella asiaa viel.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #282 : 06.10.2012, 19:52:11 »
mietin tota kiristystä.. voi olla parempi ettei kiristä, ku jos miettii kuinka paljon se peltitiiviste lämpölaajenee..se on nimittäin jo nyt ihan pirun tiukalla..  :o
Pitää tutkiskella asiaa viel.
Tai kiristät sitten ku alkaa vuotaa  ::)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #283 : 06.10.2012, 19:54:04 »
Tai kiristät sitten ku alkaa vuotaa  ::)

Aivan..! ;)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #284 : 28.10.2012, 18:22:01 »
Pientä päivitystä tännekkin taas vaihteeksi. Otin tossa vkl:na pakosarjan irti ja tarkotus ois nyt sit alkaa tehdä uutta. Aion tehdä yhtenäisen laipan joko koulussa jyrsimellä tai sitte plasmalla leikkoa. Piirtelin siitä 3D-malliakin, mutta vielä vähän hiomista.

Sitte piti vähä ehostaa vannepuoltaki talvi-lookkia varten..  :pomo: kävin ottaan renkaat pois vanteilta tossa muutama viikko takaperin ja nytte sitte puhaltelin ne puhtaaks, pohjamaalasin ja tänään vein päälle vielä pintamaalin. :)



Väriksi tuli tollanen "luonnonvalkoinen". Eihän noi ny oo ku 14" mutta piti siistiä ne ku oli niin törkysen näköset..

Kovasti polttelee jo saada volvoon uus pakosarja ja lukkoperä..vois ottaa joulun nurkilla 2 viikkoa takas liikennekäyttöön..talviliukkaille.. ::) Pakosarja tulee, mutta katotaan ny miten käy lukkoperän suhteen..

MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Futurez  Kulkukoira