KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132888 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #285 : 28.10.2012, 19:22:57 »
Sain mallinkin valmiiksi nytte ja sitte pitäs vaan saada toteutettua. Ensisijaisesti teen sen NC-jyrsimellä, mutta katotaan nyt millasiin resursseihin saan oikeuden.



Toi pitäs nyt sopia paikalleen, ja toleranssitki on kohillaan. :) toivottavasti..  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #286 : 28.10.2012, 20:39:00 »
Hyvän väri noissa vanteissa, suunnilleen saman väriset kuin minun 745:n  ;).

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #287 : 28.10.2012, 21:10:08 »
Tuo laippa on kyllä asiaa! Saattaa vielä hitsauksen jälkeen sopia sarja paikoilleen...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #288 : 03.11.2012, 13:01:00 »
Todettiin koulun labrainssien kanssa, että paras tehä tuo laippa laserleikkaamalla. Joten lähetin koululle DXF-tiedoston tosta mun laipan työpiirustuksesta ja maanantaina lähtee yhteistilaus leikkaamoon. :) Jos ens viikolla sais laipan niin sitte vois vkl:na vähä suunnitella uutta pakosarjaa.. :) Aattelin ensin heppailla kiinni ja sitte viedä sarjan yhelle tutulle ku sillä on kaasuahjo ja jyrsin, niin sais esilämmitettyä tota pakosarjaa ennen hitsausta ja sitte plaanattua jyrsimellä vielä tiiviste pinta suoraksi..  :pomo:

Mutta kaikki aikanaan.. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #289 : 10.11.2012, 17:06:14 »
Laippa ei ehtiny vkl:ksi..joten 3 viikon päästä sitte. :) Sain kuitenki jotain aikaseks, kävin laitattamasa talvirenkaat vantheilleen ja laitoin ne sitte Vollen alle.



Taustalla velipojan 142 oottaa talviteloilla..  :)

Oisha tuossa hommaa ku vaan ehtis tehä, kaiutinpiuhat pitäs vetää loppuun ja öljynlämp.anturi laittaa. Mutta tuo pakosarja ny ensin ja kone säätöihin niin murehtii sitte muita..  :pomo: Se lukkoperäki ois kiva..  ::) mut katotaan riittääkö tän hetkinen rahatilanne siihen.. :-\
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012, 17:10:31 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #290 : 14.11.2012, 18:23:27 »
Viisastuin ja aattelin hankkiutua eroon tosta Pilotin VV-suodattimesta, joten tilasin Hariseltä kunnon kartion ja samalla tuli tilattua uusi T3 tulolaipan tiivistekkin.

http://www.hestec.fi/store/images/products/BM-TW70-140.jpg

Tänää polttoleikkailin tota turbon laippaa, vielä vähä pirralla siistimistä ja reiät pitäs porata ja sitte plaanata toinen pinta suoraksi. vaikka joutuu kyllä ehkä hitsauksen jälkeen vielä kattoon tuota suoruutta mut..anyway.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #291 : 20.11.2012, 17:17:39 »
Laippa saapui vihdoin. :) Pitää vielä plaanata se koululla, vaikkei siinä paljoa heittoa pitäs olla..mutta jonkin verran kuitenki. Kyllä se tuolla laserleikkauksellaki vähän vetelee.
Yritän tehä semmosen hitsauspenkin johon sen sais laittaa kiinni hitsauksen ajaksi ja sais sitte jäähtyä siinä niin ei vetelis. Siinä on kuitenki haastetta saada valmis pakosarja kiinni jyrsimeen..  ::) Esilämmitykseen käytän varmaankin tota kotitekoista lämpöpuhallinta, joka on rakennettu öljypolttimesta. Sinne putken sisälle "uuniin", sillä pitäs saada riittävän kuumaksi tuo, ettei sen takia sitte tule turhia lämpöjännityksiä



Tarkistelin mauserilla mittoja niin oli semmonen ku pitääki. Reilun viikon päästä meen vkl:ksi kotipuoleen niin sitte jännätään passaako kanteen täydellisesti. :) Uudet tiivisteetki tuli hankittua motonetistä.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #292 : 20.11.2012, 21:26:06 »
Suosittelisin silti plaanaamaan vasta hitsauksen jälkeen. Kokemuksen syvällä rinta äänellä ;)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #293 : 20.11.2012, 21:41:01 »
Suosittelisin silti plaanaamaan vasta hitsauksen jälkeen. Kokemuksen syvällä rinta äänellä ;)
Siinä on kuitenki haastetta saada valmis pakosarja kiinni jyrsimeen..  ::)
No kun halvalla sai.

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #294 : 20.11.2012, 22:06:28 »
pääsee yhellä oikasu kerralla ku oikasee vasta hitsauksen jälkeen tuon :) heppailee jonku näkösen kehikon  tuolle pakosarjalla millä sen saa mahollisimman suoraan ku rupeaa sitä oikasemaan. ja samallahan sen saa helpommin jyrsin pöytään kiinni. ja sitte ku sarja oikastu niin laikkaa kehikon pakosarjasta irti. näin tehtiin myös minun pakosarjalle.

on muuten eri hyvän näkönen tuo laippa mitä että ois jollain optisella polttoleikkurilla tehty  :P
« Viimeksi muokattu: 20.11.2012, 22:09:25 kirjoittanut arppari »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #295 : 20.11.2012, 22:41:34 »
Suosittelisin silti plaanaamaan vasta hitsauksen jälkeen. Kokemuksen syvällä rinta äänellä ;)

Aattelin plaanata ehkä kahteen kertaan, kerran aluks iha joku 0,5-1,0mm poies niin on varmaan suora.. ja sitte lopuks uusiks viel. varaa on, laipan paksuus on 15mm ja valusarjan paksuus on 13-14mm..?

pääsee yhellä oikasu kerralla ku oikasee vasta hitsauksen jälkeen tuon :) heppailee jonku näkösen kehikon  tuolle pakosarjalla millä sen saa mahollisimman suoraan ku rupeaa sitä oikasemaan. ja samallahan sen saa helpommin jyrsin pöytään kiinni. ja sitte ku sarja oikastu niin laikkaa kehikon pakosarjasta irti. näin tehtiin myös minun pakosarjalle.

on muuten eri hyvän näkönen tuo laippa mitä että ois jollain optisella polttoleikkurilla tehty  :P

Tossa on kuva tosta millasen ehkä aattelin tehä..ton sais noista putkista kyllä kiinni hyvin, vai luuletko että tarttee viel pari tasopintaa että pysyy suorassa?



Onhan tuo iha nätti, NC-ohjatulla laserleikkurilla tehty. :)
« Viimeksi muokattu: 20.11.2012, 22:44:43 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #296 : 21.11.2012, 07:20:26 »
Hitsaa se pakosarja vasta lopuksi tuohon laippaan kiinni, eli ensin kyhäät sen sarjan kaikki putket valmiiksi kiinni ja vasta viimesenä vedät pitkään laippaan kiinni lämmityksen kera ja eri puolilta hitsaamalla. Ei juuri vetele.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #297 : 21.11.2012, 08:36:06 »
Hitsaa se pakosarja vasta lopuksi tuohon laippaan kiinni, eli ensin kyhäät sen sarjan kaikki putket valmiiksi kiinni ja vasta viimesenä vedät pitkään laippaan kiinni lämmityksen kera ja eri puolilta hitsaamalla. Ei juuri vetele.

Niin mä aluks aattelinki, et oikasen tuon laipan nytte, sitte vaan heppailen putket kiinni ja laitan lämmityksen kera "penkkiin" kiinni ja hitsaan niin ei pitäs vedellä..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #298 : 21.11.2012, 09:58:58 »
Tarkoitan siis että kun alat putkia veteleen toisiinsa lopullisesti, ota se laippa irti.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #299 : 21.11.2012, 13:50:21 »
Ourait. Joo totesin tossa nyt, että en plaanaa sitä laippaa ny. Laitan sen laipan vaan hyvin penkkiin kiinni esilämmitettynä hitsauksen ajaksi niin ei varmaan hirveesti vetele, ja ku se on tuollai "vähän banaani niin ku kuperalta puolelta hitsaa niin se yleensä vetää sitä itteensä ja siitä tulee "suorempi".
Näin meidän hitsauslabran inssi sano, mutta sitte jos ei oo suora niin sitte siihe joku hökkeli ympärille ja jyrsimeen.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Autoracing  KL-varaosat