Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: tomimikael - 11.04.2013, 16:23:09

Otsikko: IPD:n virinokat
Kirjoitti: tomimikael - 11.04.2013, 16:23:09
Onkos kellään kokemusta näistä?   Kovat on mainospuheet ainakin!

http://www.ipdusa.com/products/6214/109328-turbo-performance-camshaft
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: Zam1z - 13.05.2013, 23:17:37
Samaa mietin myös :idiot2:
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: WEBERMAN - 14.05.2013, 08:48:47
Lukekaa turbobrick.s sivuilta mitä ovat kirjoittaneet. Vähän A-ryhmän tyylinen tuo kait on ja näitähän on saannissa sentään.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: Teuwo - 14.05.2013, 11:37:25
Liene aika tarkka kopio Enem V-15 Turbo nenästä.

Ihan hyvä käyttöajoon, muttei mikään hurja.

 
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: tomimikael - 29.05.2013, 21:30:05
No laitoin tilaukseen.   8)
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: tomimikael - 25.06.2013, 23:54:04
Innolla odottelen asennusta!   :P

http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Camshaft/volvo_camshafts.htm (http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Camshaft/volvo_camshafts.htm)
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: sorvari - 26.06.2013, 20:34:20
äkkiseltään näyttäis arvot olevan lähellä k-nokkaa..onko sulla isompi turbo tossa?
muuten tosta ei ole juurikaan hyötyä.

mulla on katsastuksen takia vakioahdin mutta k-nokkaa en vaihtanu pois.
menee pikkumitsu aikasemmin ja pahemmin tukkoon kuin t-nokalla.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: puliukk0 - 27.06.2013, 01:36:01
äkkiseltään näyttäis arvot olevan lähellä k-nokkaa..onko sulla isompi turbo tossa?
muuten tosta ei ole juurikaan hyötyä.

mulla on katsastuksen takia vakioahdin mutta k-nokkaa en vaihtanu pois.
menee pikkumitsu aikasemmin ja pahemmin tukkoon kuin t-nokalla.

The K cam has more overlap and duration making it more high rpm oriented. The IPD cam is actually designed to be used with a turbo engine. It's got low overlap. It also has a bit less duration but basically the same lift as the K. So, with the IPD cam you'll have a bit more low rpm power and what is called more power under the curve. There is only a small amount of top end power difference. I would recommend the IPD cam if you are putting this in a turbo engine. The enem V15 turbo cam I use in my 82 turbo is what the IPD cam is based on.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: ässäarpa - 27.06.2013, 10:15:23
No laitoin tilaukseen.   8)

Kerrothan sitten täällä kokemuksista.  :hello:
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: B-Man - 04.08.2013, 14:11:13
Joko tää ipd:n nokka on asennettu?
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: tomimikael - 04.08.2013, 16:17:54
Joko tää ipd:n nokka on asennettu?

Ei oo..   >:(    Mulle on tulossa tuossa käynnissä olevassa ipd:n kimpassa vesipumppu ym. sälää, mitkä menee samalla vaihtoon.    Ja lastu ja laajakaistakin pitäs vielä jostain haalia.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: B-Man - 04.08.2013, 17:20:34
Ookoo, kerro sitten miltä vaikuttaa kun saat kiinni ja ajoon :)
Lastuja saat Tonilta, sytkä ja bensa bokseihin samalla.
Laajakaista esim plx tuolta (http://www.futurez.fi/fi/shop/mittarit-ja-elektroniikka/laajakaista-lambdat/show_pr/165/plx-dm-6-laajakaista-seosmittari).
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: puliukk0 - 31.08.2013, 21:24:30
Ipd turbo nokka, 2 astetta nokalta ennakkoa. Kunnon veto n. 2500 -> rajottimelle. Tosin vakio 13c menee tukkoon jo vetoalueen puolessa välissä.

100x parempi kun t nokka (herää aikasemmin ja pehmeämmin, vetää pidemmälle).

Vaikea sanoa muuta, katsotaan miten td05-16g kanssa toimii.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: tomimikael - 31.08.2013, 22:48:16
Ipd turbo nokka, 2 astetta nokalta ennakkoa. Kunnon veto n. 2500 -> rajottimelle. Tosin vakio 13c menee tukkoon jo vetoalueen puolessa välissä.

100x parempi kun t nokka (herää aikasemmin ja pehmeämmin, vetää pidemmälle).

Vaikea sanoa muuta, katsotaan miten td05-16g kanssa toimii.

Sulla on samat reseptit kun mulla!  Mulla on kanssa toi hyrrä kaapissa odottamassa että saan askarreltua downpipen.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: Kalamies - 31.08.2013, 22:57:06
Onko kukaan suorittanut vertailua IPD vs KG2T? Kovasti kiinnostais tietää miten eroavat käytökseltään.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: tomimikael - 27.01.2014, 10:22:54
Nyt on viimein nokka kiinni. Samalla vaihtui 531 ja kl-racingin modelpassande cooleri.

Auton luonne muuttui täysin. Turbon "potkua" ei ole enää ollenkaan, veto alkaa heti, ja vetää tasaisesti 1.5 x moottoritienopeuteen asti...

Tyhjäkäynti muuttui epätasaisen humppaavaksi, mutta pysyy nyt käynnissä itsekseen, kunhan lh sai hieman haistella tilannetta.  Kaverin viriviri mantassa oli aikanaan samanlainen tyhjäkäynti, kun oli jyrkin nokka mitä löytyy.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: puliukk0 - 27.01.2014, 21:13:57
Nyt on viimein nokka kiinni. Samalla vaihtui 531 ja kl-racingin modelpassande cooleri.

Auton luonne muuttui täysin. Turbon "potkua" ei ole enää ollenkaan, veto alkaa heti, ja vetää tasaisesti 1.5 x moottoritienopeuteen asti...

Tyhjäkäynti muuttui epätasaisen humppaavaksi, mutta pysyy nyt käynnissä itsekseen, kunhan lh sai hieman haistella tilannetta.  Kaverin viriviri mantassa oli aikanaan samanlainen tyhjäkäynti, kun oli jyrkin nokka mitä löytyy.

Onko sulla ihan 0 ennakko siinä nokassa? Itte koitin 0, 2, 4, ja nyt 6 astetta aikasemmalla. Toi 0 oli niin laiska heräilee, 6 astetta nostaa kolmosel paineet 0.5bar jotain 1800rpm ja täys rähinä 3000rpm-> Pikkusen ennen rajotinta (about 5800rpm ->) huomaa että alkaa hyytymään vs 0 ennakolla (missä oli kyl vitun miehekäs veto 3500-6250rpm).

Nämä kesärenkailla ja huonoilla lastuilla koitettuna... Nyt 1.5bar ja sutii motarillakin. Vielä kun jaksais rakentaa sleeper putkiston pappamutkalla  ;)
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: tomimikael - 27.01.2014, 21:23:00
Onko sulla ihan 0 ennakko siinä nokassa? Itte koitin 0, 2, 4, ja nyt 6 astetta aikasemmalla. Toi 0 oli niin laiska heräilee, 6 astetta nostaa kolmosel paineet 0.5bar jotain 1800rpm ja täys rähinä 3000rpm-> Pikkusen ennen rajotinta (about 5800rpm ->) huomaa että alkaa hyytymään vs 0 ennakolla (missä oli kyl vitun miehekäs veto 3500-6250rpm).

Nämä kesärenkailla ja huonoilla lastuilla koitettuna... Nyt 1.5bar ja sutii motarillakin. Vielä kun jaksais rakentaa sleeper putkiston pappamutkalla  ;)

Ennakot on ihan vakiot vielä.
Mulla on yksi td05-16g rempattuna kaapissa, ja toinen td04-18jotain kiikarissa. Jompikumpi tulee tulevaisuudessa kiinni, niin sitten viilataan lastut kohilleen. Säädettävä nokkapyörä, isompia suuttimia ym muuta lisäkivaa.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: The moose - 04.08.2017, 18:00:32
Helkatin vanha topikki mut on kysyttävä et säilyykö ipd turbo nokalla koneen vapaastipyörivyys eli ei haittaa vaikka remmi poikkeis tai jako hyppäis pahasti.

100% varma en ole onko autossa edelleen ipd nokka mutta huoltokirjassa on moinen merkintä sen asennuksesta debilissä muutaman vuoden takaa.

Vetoalue on juuri tuon kuvatun lainen eli potkua ei tule takaraivoon vaan vääntää tasasesti tosin ei mene tukkoon... koittanut 3. Lukittuna kiihdytyksen 5000 rpm josta vapautus ja ahtoja tuli vaan lisää.

Polttoainetta tuo ei hirveitä vie 9-10 seka ajossa ja 12 kaupunkissa. Pelkkää maantieajoo 8-9 litraa sataselle jos ajaa turbiini lukittuna eli 98kmh yli muttei yli 105 kmh.
Otsikko: Vs: IPD:n virinokat
Kirjoitti: The moose - 11.08.2017, 22:11:34
Helkatin vanha topikki mut on kysyttävä et säilyykö ipd turbo nokalla koneen vapaastipyörivyys eli ei haittaa vaikka remmi poikkeis tai jako hyppäis pahasti.

100% varma en ole onko autossa edelleen ipd nokka mutta huoltokirjassa on moinen merkintä sen asennuksesta debilissä muutaman vuoden takaa.

Vetoalue on juuri tuon kuvatun lainen eli potkua ei tule takaraivoon vaan vääntää tasasesti tosin ei mene tukkoon... koittanut 3. Lukittuna kiihdytyksen 5000 rpm josta vapautus ja ahtoja tuli vaan lisää.

Polttoainetta tuo ei hirveitä vie 9-10 seka ajossa ja 12 kaupunkissa. Pelkkää maantieajoo 8-9 litraa sataselle jos ajaa turbiini lukittuna eli 98kmh yli muttei yli 105 kmh.

Onko mitään tietoa?