Ateho  Elekma

IPD:n virinokat

  • 19 Vastauksia
  • 14232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
IPD:n virinokat
« : 11.04.2013, 16:23:09 »
Onkos kellään kokemusta näistä?   Kovat on mainospuheet ainakin!

http://www.ipdusa.com/products/6214/109328-turbo-performance-camshaft

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #1 : 13.05.2013, 23:17:37 »
Samaa mietin myös :idiot2:
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #2 : 14.05.2013, 08:48:47 »
Lukekaa turbobrick.s sivuilta mitä ovat kirjoittaneet. Vähän A-ryhmän tyylinen tuo kait on ja näitähän on saannissa sentään.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #3 : 14.05.2013, 11:37:25 »
Liene aika tarkka kopio Enem V-15 Turbo nenästä.

Ihan hyvä käyttöajoon, muttei mikään hurja.

 

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #4 : 29.05.2013, 21:30:05 »
No laitoin tilaukseen.   8)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #5 : 25.06.2013, 23:54:04 »

Poissa sorvari

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #6 : 26.06.2013, 20:34:20 »
äkkiseltään näyttäis arvot olevan lähellä k-nokkaa..onko sulla isompi turbo tossa?
muuten tosta ei ole juurikaan hyötyä.

mulla on katsastuksen takia vakioahdin mutta k-nokkaa en vaihtanu pois.
menee pikkumitsu aikasemmin ja pahemmin tukkoon kuin t-nokalla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #7 : 27.06.2013, 01:36:01 »
äkkiseltään näyttäis arvot olevan lähellä k-nokkaa..onko sulla isompi turbo tossa?
muuten tosta ei ole juurikaan hyötyä.

mulla on katsastuksen takia vakioahdin mutta k-nokkaa en vaihtanu pois.
menee pikkumitsu aikasemmin ja pahemmin tukkoon kuin t-nokalla.

The K cam has more overlap and duration making it more high rpm oriented. The IPD cam is actually designed to be used with a turbo engine. It's got low overlap. It also has a bit less duration but basically the same lift as the K. So, with the IPD cam you'll have a bit more low rpm power and what is called more power under the curve. There is only a small amount of top end power difference. I would recommend the IPD cam if you are putting this in a turbo engine. The enem V15 turbo cam I use in my 82 turbo is what the IPD cam is based on.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #8 : 27.06.2013, 10:15:23 »
No laitoin tilaukseen.   8)

Kerrothan sitten täällä kokemuksista.  :hello:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 315
  • 940 230FT -98
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #9 : 04.08.2013, 14:11:13 »
Joko tää ipd:n nokka on asennettu?

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #10 : 04.08.2013, 16:17:54 »
Joko tää ipd:n nokka on asennettu?

Ei oo..   >:(    Mulle on tulossa tuossa käynnissä olevassa ipd:n kimpassa vesipumppu ym. sälää, mitkä menee samalla vaihtoon.    Ja lastu ja laajakaistakin pitäs vielä jostain haalia.

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 315
  • 940 230FT -98
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #11 : 04.08.2013, 17:20:34 »
Ookoo, kerro sitten miltä vaikuttaa kun saat kiinni ja ajoon :)
Lastuja saat Tonilta, sytkä ja bensa bokseihin samalla.
Laajakaista esim plx tuolta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #12 : 31.08.2013, 21:24:30 »
Ipd turbo nokka, 2 astetta nokalta ennakkoa. Kunnon veto n. 2500 -> rajottimelle. Tosin vakio 13c menee tukkoon jo vetoalueen puolessa välissä.

100x parempi kun t nokka (herää aikasemmin ja pehmeämmin, vetää pidemmälle).

Vaikea sanoa muuta, katsotaan miten td05-16g kanssa toimii.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #13 : 31.08.2013, 22:48:16 »
Ipd turbo nokka, 2 astetta nokalta ennakkoa. Kunnon veto n. 2500 -> rajottimelle. Tosin vakio 13c menee tukkoon jo vetoalueen puolessa välissä.

100x parempi kun t nokka (herää aikasemmin ja pehmeämmin, vetää pidemmälle).

Vaikea sanoa muuta, katsotaan miten td05-16g kanssa toimii.

Sulla on samat reseptit kun mulla!  Mulla on kanssa toi hyrrä kaapissa odottamassa että saan askarreltua downpipen.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #14 : 31.08.2013, 22:57:06 »
Onko kukaan suorittanut vertailua IPD vs KG2T? Kovasti kiinnostais tietää miten eroavat käytökseltään.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo