Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 taka-camber

  • 4 Vastauksia
  • 3588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kettu-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
V70 taka-camber
« : 30.08.2017, 10:42:51 »
Autoon laitettiin h&r -40mm jouset. Nyt sitten ei vasen taka camber kulma oo niin kohillaan että sais katsastettua. Alkaa olla kohta kiire hommaa osia jos meinaa vielä ajaa tolla töihinki  :(. Jos joku on joutunu painimaan saman ongelman kanssa niin ois kiva tietää miten olette ratkaissut ongelman ja mistä tilannu osia jos niitä pitää alkaa tilailemaan. Kiitos.
850 -96 2.5 10v aut. Ex
960 -96 2.5 man. Ex
S40 -04 t5 awd man. Ex
V70 mkIII-08 2.4D man. Ajossa

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 taka-camber
« Vastaus #1 : 01.09.2017, 10:43:29 »
Ei taida oikein olla näihin tarjolla valmiita ratkaisuja. Pikku-Volvoihin olisi tarjolla tällaisia:
https://www.ipdusa.com/products/10381/121746-rear-upper-adjustable-camber-arm-p1-s40-v50-c30-c70

EDIT: Eikun ompa ainakin tuolla
https://www.hardracesuspension.com.au/rear-camber-kit-for-volvo-v70-xc70-3rd-2007-on.html
« Viimeksi muokattu: 01.09.2017, 10:47:20 kirjoittanut mheguli »

Poissa Kettu-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 taka-camber
« Vastaus #2 : 02.09.2017, 01:09:52 »
Saipa noi campperit laitettuu ku vaihto vaan korjaamoon joka osasi asiansa.  ::) tosin tol camber kitil sais ne camberit just eikä melkee...mut ei mua haittaa et ne on jtn -1.5
« Viimeksi muokattu: 02.09.2017, 01:11:48 kirjoittanut Kettu- »
850 -96 2.5 10v aut. Ex
960 -96 2.5 man. Ex
S40 -04 t5 awd man. Ex
V70 mkIII-08 2.4D man. Ajossa

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 taka-camber
« Vastaus #3 : 02.09.2017, 12:01:53 »
Tuohon on tunnin homma tehdä camber säätö taakse jos paineilma vinku kovametalliviilalla on käytössä. Takaa ylätukivarren ulompi kiinnityspiste modataan siten että vingulla hitsimutteri irti ja tehdään se kiinnitusreikä ovaaliksi vingulla, 8mm säätöliike riittää jo saamaan nollaan muistaakseni 1.5° camperin. Jos pelkää että säätö ei pysy paikoillaan niin voi hepata mutterin sitten takas oikeaan asemaansa mutta itse olen tehnyt tuon modin kolmeen autoon eikä säätö ole liikkunut missään vaikken ole hepannu mutteria ja on ajettu rataakin kahdella autolla, laitoin norlokit pultin ja mutterin alle jotta kitkaa sai enempi.
Ei kannata niitä kiinalaisia säädettäviä ostaa kun niissä puslat aika haperot muutamaan vuoteen.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa Kettu-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 taka-camber
« Vastaus #4 : 05.09.2017, 21:56:41 »
Tuohon on tunnin homma tehdä camber säätö taakse jos paineilma vinku kovametalliviilalla on käytössä. Takaa ylätukivarren ulompi kiinnityspiste modataan siten että vingulla hitsimutteri irti ja tehdään se kiinnitusreikä ovaaliksi vingulla, 8mm säätöliike riittää jo saamaan nollaan muistaakseni 1.5° camperin. Jos pelkää että säätö ei pysy paikoillaan niin voi hepata mutterin sitten takas oikeaan asemaansa mutta itse olen tehnyt tuon modin kolmeen autoon eikä säätö ole liikkunut missään vaikken ole hepannu mutteria ja on ajettu rataakin kahdella autolla, laitoin norlokit pultin ja mutterin alle jotta kitkaa sai enempi.
Ei kannata niitä kiinalaisia säädettäviä ostaa kun niissä puslat aika haperot muutamaan vuoteen.
;) hyvä niksi. Jännä kyllä ku mulla oli joskus s40 t5 awd nii siinä oli jopa normaalien arvojen sisässä -2.5 asteinen kampperi takana ja kyllä ne vinossa sielä oliki vaikka vakio alusta.
850 -96 2.5 10v aut. Ex
960 -96 2.5 man. Ex
S40 -04 t5 awd man. Ex
V70 mkIII-08 2.4D man. Ajossa

 

Samppasport  Futurez