Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: miksu01 - 26.05.2012, 08:16:13

Otsikko: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 26.05.2012, 08:16:13
Aluksi vähän tietoa auton päätymisestä minulle.

Tuli myytyä vanha 460 volvo pois, ja piti toinen käyttöauto löytää, perheessä tarvii 2 autoa.. Sattumalta näin keltaisessa pörssissä ilmoituksen jossa ei lukenu muuta kuin auton merkki ja malli eli volvo 740GL, ja valokuva oli otettu niin että auto oli lumen peitossa, No ajattelin soittaa ja kysyä jos auto edes toimisi ni sen saisi kuitenki leimattua ku korjailee viat...

No yllätys oli suuri ku myyjä sanoi auton olevan leimassa ja täysin toimiva, ja että hän myy sen vaan koska oli hankkinut itselleen 960  volvon :) Hän oli varannut auton jollekkin peltoautoksi. Mutta sain puhutta sille järkeä että ei laiteta niin hienoa ja toimivaa volvoa pellolle  :idiot2: Omistaja antoi minulle vielä kaupan päälle alkup. turbon vanteet uusilla nastarenkailla  :2funny:

Ainoat viat oli että kuskinpenkki notkahtanu, katto verhoilu roikkuu ja hiukan pinta ruostetta kaarissa ja oven alareunassa..

Autolla ajettu nyt 6kk ja kävin sen 1kk sitten leimaamassa uudestaan, no leimahan sieltä tuli.

Kori olisi tarkoitus ensin laittaa kuntoon, Hiota ja maalata ruostekohdat, maalata haalistuneet puskurit. Sen jälkeen olisi tarkoitus mm. Madaltaa autoa, laittaa isommat vanteet, korisarjaa, tummat lasit, kirkkaat takavlot ja etuvilkut jne..

Uudeksi tekniikaksi hankittu b230f, joka on tarkoitus virittää vaparina perus virityksillä n. 140hv-180hv luokkaa.

Sisusta olisi tarkoitus verhoilla uusiksi musta-valko kankaalla tai nahalla.

Nyt vähän kuvia.

Tuossa kunnossa auto oli kun sen ostin
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva031.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva033.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva029.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva030.jpg)

Sisusta vakiona
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva036.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 26.05.2012, 08:22:44
Voisko joku kertoa mulle ett mitä tulee puristus suhteeksi tolla -1.5mm lasketulla kannella?

Eli kansi on 530 höylätty -1.5mm, Lohko on b230f, Männät on vakiot lh monttu männät. näillä näkymin pysyy samanlaisena kokoonpanona jos puristus suhde on hyvä, paitsi kansi pitäis vielä työstää.

Yritin taulukolla laskea mutta en saanut mitään selvää.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: InlineFour - 26.05.2012, 10:09:48
Mittaa palotilan tilavuus jollain injektioneulalla tjs.
niin voi laskea tarkan, joku nyt osaa laskea suurinpiirtein tuostakin
paljon se palotila on tuolla laskulla, kun taisi olla melko
suorat reunat siinä palotilassa, ettei kapene hirveästi pohjaa kohden ympärysmitta.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 31.05.2012, 16:30:05
Siinä koneistamolta haettu -1.5mm madallettu 530 kansi pienillä vesikanavilla, venttiilit vielä alkuperäiset.
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva027.jpg)

Venttiilikopan keskiosa maalattu hopeaksi, alaosa ja volvo teksti tulee mustaksi
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva002.jpg)

Sitten tuli vaihdettua ehjä kuskinpenkki notkahtaneen tilalle.
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva035.jpg)
 
Roikkuvan kattoverhoilun tilalle vaihdettu ehjä ja hieno sähkönsininen kattoverhoilu.
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva004.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 31.05.2012, 17:36:16
Mulla oli varaosa autossa -146 (sytytys) ja -951 loppuiset boxit.

Onko kumpikaan noista ns. Lastutettavaa mallia?

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Ruisku%20osia/Kuva037.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: Jahre - 01.06.2012, 10:18:49
Tuo sytkäboksi ei ainakaan ole ns. Guldbox joten jos sen haluaa lastuttaa niin täytyy vähän kikkailla. Ei se tainnu mikään amerikan temppua olla. On varmaankin joku täällä foorumilla sen tehnyt. Tonin sivuilta saattaapi löytyä tietoa. Tuon bensaboksin voi lastuttaa suoraan vain vaihtamalla sen lastun.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 01.06.2012, 16:50:47
Tuo sytkäboksi ei ainakaan ole ns. Guldbox joten jos sen haluaa lastuttaa niin täytyy vähän kikkailla. Ei se tainnu mikään amerikan temppua olla. On varmaankin joku täällä foorumilla sen tehnyt. Tonin sivuilta saattaapi löytyä tietoa. Tuon bensaboksin voi lastuttaa suoraan vain vaihtamalla sen lastun.

Kiitti, pitää kurkata tonin sivuil :)
Noi boxit oli siitä b230f:stä, mulla on vielä toi b200f mutta tuskin siitäkään kultaboxia löytyy..
Onks ne vaan turbot mistä löytyy se "guldbox"?
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: Jahre - 01.06.2012, 18:45:30
Tais olla joskus juttua noista kultabokseista ja päätelmä oli että niitä voi löytyä mistä vain. Suuremmalla todennäköisyydellä kuitenkin noista ahdetuista.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 02.06.2012, 18:41:38
Tänään sain taas hiukan aikaseksi, Varaosa-autosta nostin lohkon pois ja tyrkkäsin auton lepikkoon.

Kannen kanavia kiillotin ja kohdistelin ekaa kertaa elämässäni  :idiot2: saa nähä kuinka käy..
Purkasin kannesta venttiilit pois.

Muutama kysymys.

-Tuli noista seeteistä mieleen, oon kuullu puhuttavan r-seetit ja kolmikulmaseetit.. Niin mitä eroja noissa on? Meinasin että vien koneistamolle tehtäväks noi seetit, mutta miettisin et millaiset seetit sopii parhaiten vaparimoottoriin?

-Miten saa turbiinin irti vauhtipyörästä? Ku ulkopuolella ei ole ainakaan mitää pultteja ym..  :-[

-Ja sopiiko -89 mallin etupuskuri, -90 facelift malliin? Näyttäis ainakin siltä että tuo facelift on edestä jotenki pyöreempi?
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 04.06.2012, 23:08:12
Tänään tuli taas näperrettyä kaikkea pientä..

-kannesta sain 1 kanavan taas muotoiltua, 2 vielä jäljellä.
-Asensin oviin paremmat kaiuttimet.

Sit tuli sellanen idea, että ku vanha keulasen 740 volvon puskurin helma (se mihin tulee ne sumu valot) niin ei taida sopia ton faceliftin etupuskurin alle.. Ni aloin sovittaa sitä takapuskurin alle ja näyttää menevän hyvin sihen ku vaan otan vetokoukun pois.. Seuraavalla kerralla kokeilen miltä näyttää :)

Nii ja huomasin tänään että on tuo paikalla oleva b200f kansi ja lohko yllättävän puhtaat, ei näytä et ois ollenkaan vuotanu öljyä.. Sit aloin tutkia huoltokirjaa niin se on näköjään aina huollettu :D
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 04.06.2012, 23:11:53
Kertokaas joku mulle ton auton värikoodi?

Siel oli jotain lukuja ni voisko se olla sellanen ku 400-11?
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: Okko - 04.06.2012, 23:16:12
Kertokaas joku mulle ton auton värikoodi?

Siel oli jotain lukuja ni voisko se olla sellanen ku 400-11?

Kyllä se taitaa tuo olla.

Laita googlen hakuun volvolandia ja värikoodit niin sieltä löytyy lista värikoodeista. Foorumi ei jostain syystä anna linkittää landian puolelle.

EDIT: "400    Beige metalli / Kulta metalli" Tuollaista siis kertoo landian lista. :)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 04.06.2012, 23:23:37
Kyllä se taitaa tuo olla.

Laita googlen hakuun volvolandia ja värikoodit niin sieltä löytyy lista värikoodeista. Foorumi ei jostain syystä anna linkittää landian puolelle.

EDIT: "400    Beige metalli / Kulta metalli" Tuollaista siis kertoo landian lista. :)

Joo kävin kans kattomassa, kyllä se on varmaan toi. pitää hakea maalia ni saa sit ainakin oikeen väristä :)

Kiitokset.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: Diudi - 04.06.2012, 23:43:02
Joo kävin kans kattomassa, kyllä se on varmaan toi. pitää hakea maalia ni saa sit ainakin oikeen väristä :)

Kiitokset.

Marssi Volvon liikkeeseen ja kerro rekkari niille niin ne ettii sulle sävyn. Ainaki taannoin reilu vuosi sitte sain -99 A4 Audiin maalin vain sillee et marssin vaggilaisten puljuun ja annoin niille rek. nro:n. Sieltä tuli sellanen sävykoodi minkä ihan perus tommonen maaliliike osaa sekottaa. 2-komponenttimaaleja yleensä.

En ole varma onnistuuko Volvolla ton ikäseen, mut kysäse. Tiedänpä sitten itsekkin, että soitanko tohon lähimpään merkkiliikkeeseen, ku tartten itekki täs kesän aikana 240:ä vähä paikkamaalata. :)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 05.06.2012, 06:52:50
Juu varmasti onnistuu :)

Minäki oon muutaman kerran hakenu maaliliikkeestä värikoodilla spraymaalia, ne on ite sekottanu sen ja makso 20e pullo, Viimeks oli ainakin oikeen väristä.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 09.06.2012, 10:54:42
Elikkä itellä on ollu mielessä tuo s90/v90 keulan sovittaminen facelift 740:seen. En tiedä onko iso homma mutta tuskin heittämällä menee.

Se näyttäisi suurin pirtein tuolta.
www.garaget.org/?car=15683&image=1137524 (http://www.garaget.org/?car=15683&image=1137524)

Tuollaisen puskurin löysin netistä.. mikä olis kanssa hyvä vaihtoehto.

www.versusmotorsport.com/#/item/nwm_volvo_740_front_bumper_(frp) (http://www.versusmotorsport.com/#/item/nwm_volvo_740_front_bumper_(frp))
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 04.07.2012, 19:31:23
Taas vaihteeksi saatu jotain aikaseksi.

Pinta ruosteita tuli hiottua ja maalattua ruosteenesto maalilla.
Yllättävän paljon tuossa autossa on pintaruostetta vaikka pitäisi olla sinkitty kori..

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/myytvt002.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/myytvt003.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/myytvt005.jpg)

Ja tuli postissa vrcf-kilven taustat tarroineen  S* On vielä kylläkin asentamatta.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: EVO8 - 04.07.2012, 20:35:06
Tehtaan sinkki on lähes olematon. Ei estä ruostumista mutta hidastaa aika paljon. Ja jos on uudelleen maalattu joskus niin sinkki on usein ainakin osittain hiottu pois.
Noi paukkupulloissa myytävät "ruosteen esto" maalit on todella turhia.  1k värit on niin huokoisia että ruostuminen alkaa heti ensimmäisen sateen jälkeen. Kannattaa maaleina käyttää ainoastaan 2k maaleja muuten on ihan hukkaan heitettyä työtä ja rahaa.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 05.07.2012, 06:14:34
Tehtaan sinkki on lähes olematon. Ei estä ruostumista mutta hidastaa aika paljon. Ja jos on uudelleen maalattu joskus niin sinkki on usein ainakin osittain hiottu pois.
Noi paukkupulloissa myytävät "ruosteen esto" maalit on todella turhia.  1k värit on niin huokoisia että ruostuminen alkaa heti ensimmäisen sateen jälkeen. Kannattaa maaleina käyttää ainoastaan 2k maaleja muuten on ihan hukkaan heitettyä työtä ja rahaa.

Pitää varmaan laittaa tuohon päälle sitten jotain parempaa ruosteenestomaalia, ku haluan tehdä tämän kunnolla ku kerran on aloitettu.

Kiitti vinkistä  :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: Customer - 05.07.2012, 14:47:38
Oisko tuolla sitten päästelty reipasta kyytiä sorateillä jos edellisillä omistajilla on ollu paljon sorateitä ajettavana?? Eli oisko kiveniskuista
lähteny alkuun? Nimittäin mulla on saman ikänen koppa ja vielä samalla värillä ja on liki täysin ruosteeton, ainoastaan helmojen päädyissä on
pintaruostetta justiinsa sen takia kun kuraläpät on puuttuneet. Autolla on kuitenkin ajettu kohtuulliset n. 340tkm eikä ruostetta tosiaan ole
kuin nuissa helmojen pädyissä.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 05.07.2012, 15:33:21
Oisko tuolla sitten päästelty reipasta kyytiä sorateillä jos edellisillä omistajilla on ollu paljon sorateitä ajettavana?? Eli oisko kiveniskuista
lähteny alkuun? Nimittäin mulla on saman ikänen koppa ja vielä samalla värillä ja on liki täysin ruosteeton, ainoastaan helmojen päädyissä on
pintaruostetta justiinsa sen takia kun kuraläpät on puuttuneet. Autolla on kuitenkin ajettu kohtuulliset n. 340tkm eikä ruostetta tosiaan ole
kuin nuissa helmojen pädyissä.

Saattaa olla mahdollista, Tälläkin on ajettu n. 300tkm ja oli yllättävän paljon pintaruostetta. Mm. Kaikki lokarinkaaret, konepellin etuosa ja ovissa. Kaikki oli kylläkin vaan pinnassa ja pohja on kylläkin ruosteeton.. Nooh kohta tämäkin on ruosteeton versio :D

Mä en vaan oikeen tykkää tosta väristä ku tämän värisestä ei mun mielest saa niin hienoa rakennettua/tuunattua. jos vertaa esim. kiiltävän mustaan mistä saa jo pelkillä isoilla aluvanteilla, madalluksella ja tummilla laseilla hienon.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 26.07.2012, 22:06:21
Taas vaihteeksi saatu jotain aikaseksi..

Asensin vrcf-kilven taustat, takalasin tarran, maalasin puskurit ja laitoin tummentavan kirkas lakan takavaloihin

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/myytvt011-1.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/myytvt010-1.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/myytvt009-1.jpg)

Huomenna postista hakemaan sähköflekti ja otan toisesta autosta flektin asennuksen testaukseen syylärin anturin.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 26.07.2012, 23:07:17
Ecu boxia irrotellessa löytyi maton alta tuommoinen liitin? Mikä tuo mahtaa olla ja mihinköhän tarkotukseen tuo on, se tulee keskikonsolin takaata ja oli irtonaisena pelkääjän puolen maton alla.

Tuossa kuvat. Kuva otettu boxin päällä jotta liitin erottuisi paremmin.
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Jokuihmejohto.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Liitin.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 13.08.2012, 18:56:32
Päätin kokeilla ylimääräisenä olevaa turbosatsia tähän autoon jotta saisi hiukan tietää että miten vakio 740 turbo menee/tuntuu. Ajattelin varovasti testata pienillä paineilla n. 0.3-0.5.bar, jos sillä saisi vaikka 130hv-150hv väliaikaisesti ulos. olisi vaan muutama kysymys.

Turbosatsi mulla on täydellisenä sisältäen turbon ja kaikki sihen kuuluvat kiinnitys osat mm öljypohja, ö-suodattimen jalka jne jne, ja olen tilannut jo turbon Ecu- ja sytytysboxit, sekä turbon isommat suuttimet sekä bensanpaineensäädin ovat ostolistalla.

Kiinnostaisi tietää mitä osia pitää vielä vaihtaa, vai onko noi boxit ja suuttimet ne miten turbo eroaa vaparista, vai onko vielä jotain mitä pitää turbo autosta hankkia?
Ja onko muutenkin jotain mitä pitää ottaa huomioon?

Kytkin ym muut menee varmaankin noin pienillä tehoilla.


Tiedän että auto on vähäpäästöinen, mutta siinä on katsastus vasta maaliskuussa ja ajattelin ihan vaan testata muutaman kuukauden ku on pikkasen kahden vaiheilla että ostanko 740 turbon seuraavaksi käyttöautoksi..
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: Kaziganth - 13.08.2012, 19:08:10
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Liitin.jpg)
Tossa kuvassa näyttää ainakin aika paljon joidenkin volvon soittimien vastakappaleelta
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: mirok - 13.08.2012, 20:52:47
Tuli ainakin suuttimien etuvastukset mieleen mitä ei tuossa sun listassa lukenut.  Kytkin on varmaan aika siinä ja siinä pitääkö 0.5 bar paineilla enään. Ja jos nälkä kasvaa syödessä (niinkuin yleensä on tapana käydä) niin kiertokanget on syytä vaihtaa 13mm kankiin. Muutenhan tuo on pulttaa kiinni operaatio. Niin joo ja kaasuläpänasentoanturista pitää katkaista täyskaasukärkien johto.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 13.08.2012, 21:17:16
Tuli ainakin suuttimien etuvastukset mieleen mitä ei tuossa sun listassa lukenut.  Kytkin on varmaan aika siinä ja siinä pitääkö 0.5 bar paineilla enään. Ja jos nälkä kasvaa syödessä (niinkuin yleensä on tapana käydä) niin kiertokanget on syytä vaihtaa 13mm kankiin. Muutenhan tuo on pulttaa kiinni operaatio. Niin joo ja kaasuläpänasentoanturista pitää katkaista täyskaasukärkien johto.

Juu kiitoksia neuvoista, tämän takia foorumi on hyvä paikka kun saa melko nopeesti ihmisiltä kannan ottoja sekä hyviä neuvoja.

Tässä projektissa ei nälkä pääse kasvamaan ku on kuitenkin vähäpäästöinen ni ei menis katsastuksesta läpi. Tämä on -90 vuosimalli joten tässä saattaa olla 13mm kanget :)
Joskus oon saanu sellasen käsityksen että tässä ei olisi täyskaasukärkiä, mutta melko varmaan olen väärässä, pitää tarkastaa tuo huomenna :)

Sain toisen auton hetkeksi käyttöön joten olisi mahdollisuus testata tätä.
 Tarkoitus on vaan ihan testata tuo mun turbosatsin toimivuus ja samalla saisi osviittaa että miten turbo 740 toimii ja tosiaan paineet nostan aluksi 0.5 ja lasken siitä tarpeen mukaan.. Eli listaan voisi lisätä ahtopaineen säätimen :D
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: räkänokka - 14.08.2012, 00:50:23
aluksi 0.5 ja lasken siitä tarpeen mukaan.. Eli listaan voisi lisätä ahtopaineen säätimen :D

Jos sulla on hukkaportillinen ahdin niin kellon tankoa kiertämällä saat niitä ahtoja säädeltyä. Et siis tarvi erillisiä säätimiä sinne väliin.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 14.08.2012, 06:42:09
Jos sulla on hukkaportillinen ahdin niin kellon tankoa kiertämällä saat niitä ahtoja säädeltyä. Et siis tarvi erillisiä säätimiä sinne väliin.

Kyseinen ahdin on turbo volvoissa vakiona käytetty pikku garretti :)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 14.08.2012, 08:36:47
Hiukan saatu projektia eteenpäin vaikka on oikea käsi kipsissä rannemurtuman takia. Joutuu väärällä eli vasemmalla tekemään työt :D

Lohkosta piti tulla punainen mutta vahingossa ostin oranssia maalia, huomasin virheen vasta tallilla enkä jaksanut enää lähteä hakemaan punaista maalia joten oranssi sai kelvata. Ja kuinka ollakkaan tallikaverin opel ascona on melkeen samanvärinen, pieni sävyero löytyy ku livenä katsoo :D

Tuollainen siitä sitten tuli
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/09082012210.jpg)

Tallikaverin auto ja volvon moottori
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/09082012211.jpg)

Sitten kiinnostaisi tietää että mikä tuo boxi on joka esiintyy alla olevissa kuvissa? Siitä menee johdot mankkarin suuntaan ja boxi itsessään sijaitsee sytytysboxin vieressä kuskin jalkatilassa. Boxissa on teksti volvo 4x20w high power amplifier HA-4020? Onko tuo joku volvon oma vahvistin??

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/07082012196.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/07082012197.jpg)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/07082012198.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 19.08.2012, 21:53:59
Tarrat tuli liimattua takapäähän :)

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/17082012223.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 22.08.2012, 17:41:44
Tänään hain matkahuollosta 740 turbon boxit :)
Ecu oli -563 loppuinen ja sytytys oli -176 loppuinen toivottavsati ne sopii LH-2.4 jetroniciiin :D
Perjantaina tulee vielä turbon suuttimet ni pääsee kokeilemaan ahdin pakettia pienillä paineilla :)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: The moose - 22.08.2012, 18:11:56
 :D

Tässon hyvä rekkari... best friend forever : tulee mieleen taas se sofiero kaljamainos.

sori turha avautuminen..
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: The moose - 22.08.2012, 18:15:16
jaa mutta onha mulla asiaakin, tarviitko alkuperästä etuspoileria tonne puskurin alle, olis ruosteiset ruuvit ja ne vastakappaleetkin tallessa, maali siittä lähtee varmaan painepesurilla kun on metalli sininen.

autos keulii mukamas kun ei etulippaa ole.

laittele yvtä jos kiinnostaa.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 22.08.2012, 19:46:00
:D

Tässon hyvä rekkari... best friend forever : tulee mieleen taas se sofiero kaljamainos.

sori turha avautuminen..

Juu oon tuota naureskellu sillon ku ostin tän auton ja kaveritki virnuilee siitä :D
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 07.09.2012, 09:22:04
Auto ollu käyttiksenä niin ei ole isompia muutoksia vielä uskaltanut aloittaa ennen ku saan toisen käyttiksen..

Serkku myi pois hänen vapari 740 jossa oli turbon mittaristo ni hän kiltisti antoi minulle voltti- ja ahtopainemittarin. Tuolla ahtopainemittarilla en tee mitään että voin vaihtaa sen johonkin toiseen mittariin joka sopii tuohon paikkaa? economi, lämpötilamittari tai vastaava, vai onko näissä ollut mitään sellasia?

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/06092012261.jpg)

Osaako joku muuten sanoa että mikä mun mittarissa saattaa olla ku kilometrimittari eikä trippimittari toimi ollenkaan. Kaikki muut mittarit toimii. nopeus toimii hyvin :)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: Tonskulii - 07.09.2012, 09:47:45
Olisko sieltä mittarista se hammasratas, vai mikä hienolta nimeltään onkaan, mennyt?

Itellä sama ongelma kasipätkäs, ja tuohan on "suht" yleistä muutenkin kuulemma. ;D
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 07.09.2012, 10:06:00
Olisko sieltä mittarista se hammasratas, vai mikä hienolta nimeltään onkaan, mennyt?

Itellä sama ongelma kasipätkäs, ja tuohan on "suht" yleistä muutenkin kuulemma. ;D

Mulla oli juuri mittaristo irti mutta en älynnyt tarkastaa :D
Saattaa olla se rikki, pitää kattoa viikonlopun aikana.
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 19.10.2012, 06:03:20
Sellanen kysymys olis kun Mulle tulee kohta volvo 760GLE purkuun joka on 2.8 koneella.
Eli tuo 760 -89 on b280f automaatilla ja 740 on b200f manuaalilla, Eli haluaisin tehä tämän 740 b280f manuaalilla? Onko millanen homma?

-Meneekö niin että Kone paikalle vaan ja manuaalista vauhtipyörä? onko autot samalla LH ruiskulla?
-Sopiiko koneen korvat ilman muokkausta?
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: Kaziganth - 19.10.2012, 08:45:42
Sellanen kysymys olis kun Mulle tulee kohta volvo 760GLE purkuun joka on 2.8 koneella.
Eli tuo 760 -89 on b280f automaatilla ja 740 on b200f manuaalilla, Eli haluaisin tehä tämän 740 b280f manuaalilla? Onko millanen homma?

-Meneekö niin että Kone paikalle vaan ja manuaalista vauhtipyörä? onko autot samalla LH ruiskulla?
-Sopiiko koneen korvat ilman muokkausta?
Epäilisin että ainakin kytkinkopan joudut vaihtamaan?
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 19.10.2012, 15:54:40
Epäilisin että ainakin kytkinkopan joudut vaihtamaan?

Täytyy tarkastaa jos tarvii ni en vaihda konetta ollenkaan. Tämä on vaan sellanen haave et sais tohon 740 6-koneen, jos joutuu liikaa vaihtamaan osia ni en vaihda ollenkaan ku on noita projekteja muitakin eikä aika riitä :D
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: TVS - 20.10.2012, 12:54:06
Sopivan kytkinkopan ja kardaanin yms romut jostakin pre-87 760 manuaalista (ehkä 10 suomessa), vauhtipyörä täytyy kaiketi mettästää jostakin tuoreemmasta renusta ja ruiskuromppeet täytyy ottaa kutosesta, ei mitään samaa Volvokoneisten kanssa (no ok puola ja tais olla sytkäpääte).
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 16.02.2013, 06:53:14
Tuollaiset 17" vanteet tuli hankittua kesäksi :) Madallusjouset pitäis vielä vaihtaa

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/16012013357_zps7831fa46.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 06.04.2013, 07:50:19
Tuorein kuva uusilla venteilla, Madallusjousia en saanu vielä asennettua :)

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/527620_351912781594977_639313198_n_zps59dfa8bf.jpg)

Kohta pitäisi tulla nokka-akseli postissa niin pääsen kokoamaan tuota b230f moottoria, Jos sen kesäks sais pellin alle.

Ärsyttää kun tämä auto on vähäpäästöinen ja itsellä on kauhea turbotus himo :)
Otsikko: Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
Kirjoitti: miksu01 - 06.04.2013, 07:51:59
Nyt on tullu kauhea himo saada (ei vähäpäästöinen) volvo 240 itselle. Että jos jollain löytyy niin voisin vaihtaa sen tähän 740:seen.