Ateho  Elekma

Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä

  • 44 Vastauksia
  • 17538 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #15 : 09.06.2012, 10:54:42 »
Elikkä itellä on ollu mielessä tuo s90/v90 keulan sovittaminen facelift 740:seen. En tiedä onko iso homma mutta tuskin heittämällä menee.

Se näyttäisi suurin pirtein tuolta.
www.garaget.org/?car=15683&image=1137524

Tuollaisen puskurin löysin netistä.. mikä olis kanssa hyvä vaihtoehto.

www.versusmotorsport.com/#/item/nwm_volvo_740_front_bumper_(frp)
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 11:11:03 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #16 : 04.07.2012, 19:31:23 »
Taas vaihteeksi saatu jotain aikaseksi.

Pinta ruosteita tuli hiottua ja maalattua ruosteenesto maalilla.
Yllättävän paljon tuossa autossa on pintaruostetta vaikka pitäisi olla sinkitty kori..





Ja tuli postissa vrcf-kilven taustat tarroineen  S* On vielä kylläkin asentamatta.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2012, 21:42:55 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

EVO8

  • Vieras
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #17 : 04.07.2012, 20:35:06 »
Tehtaan sinkki on lähes olematon. Ei estä ruostumista mutta hidastaa aika paljon. Ja jos on uudelleen maalattu joskus niin sinkki on usein ainakin osittain hiottu pois.
Noi paukkupulloissa myytävät "ruosteen esto" maalit on todella turhia.  1k värit on niin huokoisia että ruostuminen alkaa heti ensimmäisen sateen jälkeen. Kannattaa maaleina käyttää ainoastaan 2k maaleja muuten on ihan hukkaan heitettyä työtä ja rahaa.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #18 : 05.07.2012, 06:14:34 »
Tehtaan sinkki on lähes olematon. Ei estä ruostumista mutta hidastaa aika paljon. Ja jos on uudelleen maalattu joskus niin sinkki on usein ainakin osittain hiottu pois.
Noi paukkupulloissa myytävät "ruosteen esto" maalit on todella turhia.  1k värit on niin huokoisia että ruostuminen alkaa heti ensimmäisen sateen jälkeen. Kannattaa maaleina käyttää ainoastaan 2k maaleja muuten on ihan hukkaan heitettyä työtä ja rahaa.

Pitää varmaan laittaa tuohon päälle sitten jotain parempaa ruosteenestomaalia, ku haluan tehdä tämän kunnolla ku kerran on aloitettu.

Kiitti vinkistä  :hello:
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #19 : 05.07.2012, 14:47:38 »
Oisko tuolla sitten päästelty reipasta kyytiä sorateillä jos edellisillä omistajilla on ollu paljon sorateitä ajettavana?? Eli oisko kiveniskuista
lähteny alkuun? Nimittäin mulla on saman ikänen koppa ja vielä samalla värillä ja on liki täysin ruosteeton, ainoastaan helmojen päädyissä on
pintaruostetta justiinsa sen takia kun kuraläpät on puuttuneet. Autolla on kuitenkin ajettu kohtuulliset n. 340tkm eikä ruostetta tosiaan ole
kuin nuissa helmojen pädyissä.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #20 : 05.07.2012, 15:33:21 »
Oisko tuolla sitten päästelty reipasta kyytiä sorateillä jos edellisillä omistajilla on ollu paljon sorateitä ajettavana?? Eli oisko kiveniskuista
lähteny alkuun? Nimittäin mulla on saman ikänen koppa ja vielä samalla värillä ja on liki täysin ruosteeton, ainoastaan helmojen päädyissä on
pintaruostetta justiinsa sen takia kun kuraläpät on puuttuneet. Autolla on kuitenkin ajettu kohtuulliset n. 340tkm eikä ruostetta tosiaan ole
kuin nuissa helmojen pädyissä.

Saattaa olla mahdollista, Tälläkin on ajettu n. 300tkm ja oli yllättävän paljon pintaruostetta. Mm. Kaikki lokarinkaaret, konepellin etuosa ja ovissa. Kaikki oli kylläkin vaan pinnassa ja pohja on kylläkin ruosteeton.. Nooh kohta tämäkin on ruosteeton versio :D

Mä en vaan oikeen tykkää tosta väristä ku tämän värisestä ei mun mielest saa niin hienoa rakennettua/tuunattua. jos vertaa esim. kiiltävän mustaan mistä saa jo pelkillä isoilla aluvanteilla, madalluksella ja tummilla laseilla hienon.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #21 : 26.07.2012, 22:06:21 »
Taas vaihteeksi saatu jotain aikaseksi..

Asensin vrcf-kilven taustat, takalasin tarran, maalasin puskurit ja laitoin tummentavan kirkas lakan takavaloihin





Huomenna postista hakemaan sähköflekti ja otan toisesta autosta flektin asennuksen testaukseen syylärin anturin.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2012, 22:08:40 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #22 : 26.07.2012, 23:07:17 »
Ecu boxia irrotellessa löytyi maton alta tuommoinen liitin? Mikä tuo mahtaa olla ja mihinköhän tarkotukseen tuo on, se tulee keskikonsolin takaata ja oli irtonaisena pelkääjän puolen maton alla.

Tuossa kuvat. Kuva otettu boxin päällä jotta liitin erottuisi paremmin.

Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #23 : 13.08.2012, 18:56:32 »
Päätin kokeilla ylimääräisenä olevaa turbosatsia tähän autoon jotta saisi hiukan tietää että miten vakio 740 turbo menee/tuntuu. Ajattelin varovasti testata pienillä paineilla n. 0.3-0.5.bar, jos sillä saisi vaikka 130hv-150hv väliaikaisesti ulos. olisi vaan muutama kysymys.

Turbosatsi mulla on täydellisenä sisältäen turbon ja kaikki sihen kuuluvat kiinnitys osat mm öljypohja, ö-suodattimen jalka jne jne, ja olen tilannut jo turbon Ecu- ja sytytysboxit, sekä turbon isommat suuttimet sekä bensanpaineensäädin ovat ostolistalla.

Kiinnostaisi tietää mitä osia pitää vielä vaihtaa, vai onko noi boxit ja suuttimet ne miten turbo eroaa vaparista, vai onko vielä jotain mitä pitää turbo autosta hankkia?
Ja onko muutenkin jotain mitä pitää ottaa huomioon?

Kytkin ym muut menee varmaankin noin pienillä tehoilla.


Tiedän että auto on vähäpäästöinen, mutta siinä on katsastus vasta maaliskuussa ja ajattelin ihan vaan testata muutaman kuukauden ku on pikkasen kahden vaiheilla että ostanko 740 turbon seuraavaksi käyttöautoksi..
« Viimeksi muokattu: 13.08.2012, 18:58:28 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #24 : 13.08.2012, 19:08:10 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tossa kuvassa näyttää ainakin aika paljon joidenkin volvon soittimien vastakappaleelta
No kun halvalla sai.

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #25 : 13.08.2012, 20:52:47 »
Tuli ainakin suuttimien etuvastukset mieleen mitä ei tuossa sun listassa lukenut.  Kytkin on varmaan aika siinä ja siinä pitääkö 0.5 bar paineilla enään. Ja jos nälkä kasvaa syödessä (niinkuin yleensä on tapana käydä) niin kiertokanget on syytä vaihtaa 13mm kankiin. Muutenhan tuo on pulttaa kiinni operaatio. Niin joo ja kaasuläpänasentoanturista pitää katkaista täyskaasukärkien johto.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #26 : 13.08.2012, 21:17:16 »
Tuli ainakin suuttimien etuvastukset mieleen mitä ei tuossa sun listassa lukenut.  Kytkin on varmaan aika siinä ja siinä pitääkö 0.5 bar paineilla enään. Ja jos nälkä kasvaa syödessä (niinkuin yleensä on tapana käydä) niin kiertokanget on syytä vaihtaa 13mm kankiin. Muutenhan tuo on pulttaa kiinni operaatio. Niin joo ja kaasuläpänasentoanturista pitää katkaista täyskaasukärkien johto.

Juu kiitoksia neuvoista, tämän takia foorumi on hyvä paikka kun saa melko nopeesti ihmisiltä kannan ottoja sekä hyviä neuvoja.

Tässä projektissa ei nälkä pääse kasvamaan ku on kuitenkin vähäpäästöinen ni ei menis katsastuksesta läpi. Tämä on -90 vuosimalli joten tässä saattaa olla 13mm kanget :)
Joskus oon saanu sellasen käsityksen että tässä ei olisi täyskaasukärkiä, mutta melko varmaan olen väärässä, pitää tarkastaa tuo huomenna :)

Sain toisen auton hetkeksi käyttöön joten olisi mahdollisuus testata tätä.
 Tarkoitus on vaan ihan testata tuo mun turbosatsin toimivuus ja samalla saisi osviittaa että miten turbo 740 toimii ja tosiaan paineet nostan aluksi 0.5 ja lasken siitä tarpeen mukaan.. Eli listaan voisi lisätä ahtopaineen säätimen :D
« Viimeksi muokattu: 13.08.2012, 21:21:01 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #27 : 14.08.2012, 00:50:23 »
aluksi 0.5 ja lasken siitä tarpeen mukaan.. Eli listaan voisi lisätä ahtopaineen säätimen :D

Jos sulla on hukkaportillinen ahdin niin kellon tankoa kiertämällä saat niitä ahtoja säädeltyä. Et siis tarvi erillisiä säätimiä sinne väliin.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #28 : 14.08.2012, 06:42:09 »
Jos sulla on hukkaportillinen ahdin niin kellon tankoa kiertämällä saat niitä ahtoja säädeltyä. Et siis tarvi erillisiä säätimiä sinne väliin.

Kyseinen ahdin on turbo volvoissa vakiona käytetty pikku garretti :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 740GL b200f -90 ---> b230f viritettynä
« Vastaus #29 : 14.08.2012, 08:36:47 »
Hiukan saatu projektia eteenpäin vaikka on oikea käsi kipsissä rannemurtuman takia. Joutuu väärällä eli vasemmalla tekemään työt :D

Lohkosta piti tulla punainen mutta vahingossa ostin oranssia maalia, huomasin virheen vasta tallilla enkä jaksanut enää lähteä hakemaan punaista maalia joten oranssi sai kelvata. Ja kuinka ollakkaan tallikaverin opel ascona on melkeen samanvärinen, pieni sävyero löytyy ku livenä katsoo :D

Tuollainen siitä sitten tuli


Tallikaverin auto ja volvon moottori


Sitten kiinnostaisi tietää että mikä tuo boxi on joka esiintyy alla olevissa kuvissa? Siitä menee johdot mankkarin suuntaan ja boxi itsessään sijaitsee sytytysboxin vieressä kuskin jalkatilassa. Boxissa on teksti volvo 4x20w high power amplifier HA-4020? Onko tuo joku volvon oma vahvistin??



« Viimeksi muokattu: 14.08.2012, 08:41:16 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

Samppasport  Futurez