Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059804 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marlin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2010 : 11.09.2019, 09:38:27 »
Eilen ajotietokoneen näyttöön ilmaantui "moottorijärjestelmä tarvitsee huollon". Vikakoodi ilmaantui juuri silloin, kun laturi lykkäsi moottorin käyntiin hybrid-ajotilalla noin 70 km/h nopeudesta. Ajoon ei vaikuttanut millään tavalla. Luin koodit Vidalla ja näytti monenmoista vikaa hybridijärjestelmän jäähdytysventtiileistä ym. Nollasin vikakoodit ja lähdin uudestaan koeajolle.

Koeajolla en saanut vikaa tulemaan, mutta aloin uudestaan lukemaan Vidalla autoa. Vikoja ei ollut siihen saakka, kunnes jännite laski ilmeisesti niin paljon, että moottori lähti käyntiin. Sitten tuli nippu taas uusia vikakoodeja. Antoi jopa vikakoodin parkkitutkasta. Seuraavaksi auton mittaristo sanoi, että hybridijärjestelmä tarvitsee kiirreellisesti huoltoa. Nollasin taas vikakoodit ja mitään ongelmaa ei tänään aamulla työmatkalla ollut.

Valistunut arvaus on, että käynnistysakku (luultavasti alkuperäinen vuodelta 2014) alkaa olla loppu. Jännite laskee sen verran auton käynnistyessä, että se aiheuttaisi auton tietokoneille ongelmia. Onko muilla palstalaisilla ollut vastaavaa? Onko autossa ison käynnistysakun (80 Ah) lisäksi joku pieni 9 Ah Start-Stop akku?



« Viimeksi muokattu: 11.09.2019, 09:42:23 kirjoittanut marlin »

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2011 : 11.09.2019, 11:46:05 »
Eilen ajotietokoneen näyttöön ilmaantui "moottorijärjestelmä tarvitsee huollon". Vikakoodi ilmaantui juuri silloin, kun laturi lykkäsi moottorin käyntiin hybrid-ajotilalla noin 70 km/h nopeudesta. Ajoon ei vaikuttanut millään tavalla. Luin koodit Vidalla ja näytti monenmoista vikaa hybridijärjestelmän jäähdytysventtiileistä ym. Nollasin vikakoodit ja lähdin uudestaan koeajolle.

Koeajolla en saanut vikaa tulemaan, mutta aloin uudestaan lukemaan Vidalla autoa. Vikoja ei ollut siihen saakka, kunnes jännite laski ilmeisesti niin paljon, että moottori lähti käyntiin. Sitten tuli nippu taas uusia vikakoodeja. Antoi jopa vikakoodin parkkitutkasta. Seuraavaksi auton mittaristo sanoi, että hybridijärjestelmä tarvitsee kiirreellisesti huoltoa. Nollasin taas vikakoodit ja mitään ongelmaa ei tänään aamulla työmatkalla ollut.

Valistunut arvaus on, että käynnistysakku (luultavasti alkuperäinen vuodelta 2014) alkaa olla loppu. Jännite laskee sen verran auton käynnistyessä, että se aiheuttaisi auton tietokoneille ongelmia. Onko muilla palstalaisilla ollut vastaavaa? Onko autossa ison käynnistysakun (80 Ah) lisäksi joku pieni 9 Ah Start-Stop akku?



On ollut juuri samanlaiset ongelmat aina silloin tällöin ja starttiakku todettiin pilaantuneeksi. Akun uusinnan jälkeen noita ei ole tullut. Ei siellä muita akkuja ole. Starttiakkua ja perinteistä starttimoottoria käytetään vain kovalla pakkasella tietääkseni.

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2012 : 11.09.2019, 16:32:09 »
Alkuperäinen akku on 70Ah, näin ainakin itselläni oli.
80Ah agm tilalle niin on pitkälle eteenpäin taas potkua.

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2013 : 11.09.2019, 17:25:23 »
Ko. Ilmoituksen antaa  myös löysä apulaitehihna. Hihna käynnistää moottorin ja silloin tällöin antaa myös ilmoituksen. Yleensä se ensimmäinen käynnistys aiheuttaa sen.

Käsittääkseni hihna ei anna muuta vika ilmoitusta ajotietokoneeseen.

PS. Hybridin hihna kiristetään tolkuttoman kireälle, ei nää siis silmällä.

Poissa K.Ritola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2014 : 11.09.2019, 17:28:16 »
Mitäs pidätte hybridin alustan toimivuudesta?

Itseä on alkanut ärsyttämään jousituksen pintakovuus. Jopa siinä määrin, että saattaa kottero lähteä vaihtoon ellei keinoja pehmentämiseen löydy. Auto on R-desing, onko alustassa eroa ns. normaaliin versioon? Onko näihin saatavilla alustasarjoja? H&R jousista hyviä kokemuksia bemarin alla, jotka vähensi merkittävästi pintakovuutta orginaaleihin verrattuna. Tietoa käykö "H&R 28889-4" hybridin alle?




Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2015 : 11.09.2019, 17:43:27 »
Mitäs pidätte hybridin alustan toimivuudesta?

Itseä on alkanut ärsyttämään jousituksen pintakovuus. Jopa siinä määrin, että saattaa kottero lähteä vaihtoon ellei keinoja pehmentämiseen löydy. Auto on R-desing, onko alustassa eroa ns. normaaliin versioon? Onko näihin saatavilla alustasarjoja? H&R jousista hyviä kokemuksia bemarin alla, jotka vähensi merkittävästi pintakovuutta orginaaleihin verrattuna. Tietoa käykö "H&R 28889-4" hybridin alle?
Jos vaan akselimassat riittää niin voin suositella. Omassa (vaikkei olekaan hybridi) muuttui myös pehmeämmäksi pinnasta mutta jäykempi taas kovemmissa mutkanopeuksissa. Nyt on BC Racing koko sarja alla, pitäisi saada myös hybridin akselimassoille riittävillä todistuksilla. Jos noihin päädyt niin kannattaa ottaa yhteys Mamasaniin.

R-Design on normaalia 15mm matalampi, jäykemmillä iskareilla ja olikohan vielä tukevammat vakaajat...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa marlin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2016 : 11.09.2019, 19:58:07 »
Ko. Ilmoituksen antaa  myös löysä apulaitehihna. Hihna käynnistää moottorin ja silloin tällöin antaa myös ilmoituksen. Yleensä se ensimmäinen käynnistys aiheuttaa sen.

Käsittääkseni hihna ei anna muuta vika ilmoitusta ajotietokoneeseen.

PS. Hybridin hihna kiristetään tolkuttoman kireälle, ei nää siis silmällä.

Auto oli juuri viikko sitten jakohihan ja apulaiteremmin vaihdossa. Liekö sitten jäänyt löysälle siellä. No käyn varmaan akkupojilla mittauttamassa akun ja vaihdan sen nyt, jos on huono ensalkuun. Sitten huoltoon marisemaan, jos vielä ongelma jatkuu.

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2017 : 11.09.2019, 20:09:06 »
Jos korjaaja ei ollut "hybridi korjaaja" niin sata varmasti kiristi normaali kireytee, eli löysä. Vie siniselle missä löytyy tuo pakollinen kireysmittari.

Poissa marlin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2018 : 11.09.2019, 20:10:59 »
Jos korjaaja ei ollut "hybridi korjaaja" niin sata varmasti kiristi normaali kireytee, eli löysä. Vie siniselle missä löytyy tuo pakollinen kireysmittari.

Kyllä oli ihan valtuuttettu Volvon merkkihuolto, Suomen autohuolto SAH

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2019 : 11.09.2019, 20:20:14 »
Niin näyttää olevan :).
Kysäse niiltä huvikseen, mitä mittaria ne käytti hihnan kiristykseen?
Hihnaa ei voi asentaa oikein jos ei käytä sitä.

Poissa marlin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2020 : 11.09.2019, 20:41:15 »
Niin näyttää olevan :).
Kysäse niiltä huvikseen, mitä mittaria ne käytti hihnan kiristykseen?
Hihnaa ei voi asentaa oikein jos ei käytä sitä.

Jep. Sinne menee auto takaisin, jos akusta ei löydy ongelmaa.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2021 : 11.09.2019, 21:03:00 »
Niin näyttää olevan :).
Kysäse niiltä huvikseen, mitä mittaria ne käytti hihnan kiristykseen?
Hihnaa ei voi asentaa oikein jos ei käytä sitä.

Joo, se vedetää niin kireelle että soi.. Kirjaimellisesti, meinaan sille annetaan hertzeinä oikea arvo
« Viimeksi muokattu: 11.09.2019, 21:05:10 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2022 : 11.09.2019, 22:42:22 »
Vähän uusia ongelmia auton kanssa. Onko kenelläkään kokemusta ilmoituksista: "Jarrupolkimen asetus on muuttunut. Vie auto huoltoon" ja "Ajonvakautus vaatii huollon."

Autosta käytännössä hävisi tehostus. Jarrut toimii ja auto käy koko ajan polttomoottorilla.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2023 : 11.09.2019, 23:47:13 »
Vähän uusia ongelmia auton kanssa. Onko kenelläkään kokemusta ilmoituksista: "Jarrupolkimen asetus on muuttunut. Vie auto huoltoon" ja "Ajonvakautus vaatii huollon."

Autosta käytännössä hävisi tehostus. Jarrut toimii ja auto käy koko ajan polttomoottorilla.
Ei ole kokemusta, vikakoodit lukuun. Nollaamalla kaikki ja katsooko tuleeko takaisin.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2024 : 12.09.2019, 08:03:22 »
Vähän uusia ongelmia auton kanssa. Onko kenelläkään kokemusta ilmoituksista: "Jarrupolkimen asetus on muuttunut. Vie auto huoltoon" ja "Ajonvakautus vaatii huollon."

Autosta käytännössä hävisi tehostus. Jarrut toimii ja auto käy koko ajan polttomoottorilla.
On kokemusta tuostakin. Liittykö 12v akun tyhjyyteen, en ole varma , mutta kun ajoa jatkaa, tulee kaikki mahdolliset viat ruudulle. Essimerkiksi lataus ja ajovakautus. Minulla ainakin automaattilaatikon toiminta muuttui kulmikkaaksi ja moottoritiellä piti isoja kierroksia , eli pientä vaihdetta. Ohjauksen tehostus hävisi ja lopulta myös jarrujen teho minimoitui. Nuohan toimii 12v sähköllä. Itsellä sitten kun löysin latauspaikan, ei ensin alkanut ladata , näytti vaan punaista valoa. Aikani ihmettelin , niin alkoikin ladata ja 45 minuutin kuluttua kun lähdin niin kaikki toimi taas virheettömästi. Akussa on jommassa kummassa navassa ikämerkintä, jos se on alkuperäinen , kannattaa varmaan uusia. Sinne mahtuu isompikin , mutta minulle Volvolla vaihdettiin samankokoinen kuin alk.per.

 

KL-varaosat  Race.fi