Ateho  Elekma

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 241802 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #435 : 24.11.2018, 13:58:51 »
Mutta sitten taas 960 ylläpito on hitusen kalliimpaa ja hankalempaa kuin 940.

Tätä en ainakaan itse allekirjoita  ???

Perus kulutusosiltaan ei hintaeroa pahemmin ole.
Alapallo, koiranluu, raidetangon sisä ja ulkopää, suojakumi, toimituksineen oliko autodocilta tilattuna toimituksineen alle 60€.

Tottakai tietyt osat on kalliimpia, mm nivot ja kansiremontit.
Tosin, täysi kansiremontti, uusien ohjurien, tiivisteiden yms hinnaksi jäi alle 600€. Siis ohjurit ja venttiilityöt+muut kansityöt jäi ammattilaiselle, kannen vaihdon ynnä muut tekee itse.

Olin itse paljon tuota 960 vastaan, ja juurikin tuon "hankaluuden ja osien hinnan" takia karttelin niitä.

Nyt tuo lemmenlaiva ollut 2 vuotta, vaihdettu osaa alustaan, moottoriin.

Käsijarru ihan yhtä susi kuin muissakin yseissä  :D

Ihan yhtä hyvin tuntuu korjaukset menevän, kun alkaa vaan tekemään eikä miettimään sen enempää kuin vaikeaa se voisi olla.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #436 : 24.11.2018, 15:08:50 »
Juurikin nivot ja kansiremontti ovat lähes 100 varmoja kun huoltamattoman yksilön ostaa.

Manuaalissa sitten kaksoismassavauhtipyörä menee jossain vaiheessa uusiksi.

Ja vaihtaisin useammin öljyjä tinakoneeseen kuin vinokoneeseen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #437 : 20.07.2020, 10:59:42 »
Näin 7 vuoden ajokokemuksen jälkeen voin sanoa että 960 facelift on saman ikäiseen tai vanhempikoriseen 940 nähden kuin eri vuosikymmeneltä. Ulkonäöllisesti sekä teknisesti mutta etenkin ajolleen.
Perus osien hinnat ovat pysyneet aika samoina. Osien saatavuus etenkin suomesta viimeaikoina huonontunut selkeästi ja paljon. Perus kulutusosat maksaa sen piirun verran enemmän. Jos 940 raidepää on tyyliin kympin ehkä kaksi. Niin faceliftin on kolme ehkä 4 kymppiä. Öljyä menee moottoriin öljynvaihdossa noin 2litraa enemmän. Sitä myös palaa männänpäällä enemmän. Koiranluita eteen menee yhtälailla kuin etuvedoissa kun osa on sama ja rakenne sama. Pyöränlaakeri taakse eiole paljoa viittääkymppiä enempää mutta vaihtotyö helposti monta sataa euroa koska työtä on helposti moninverroin enemmän.
Aiemmin mainittu ajovalotehon heikkous pitää paikkaansa. Etenkin kun jokaisen yksilön umpioilla on työnnetty vähintään 250tkm. Tehokkaammalla hehkulangalla valoa saa enemmän. Mutta jo palanut umpio palaa entistä enemmän. Uusia umpioita saa mutta hinta on 960 ja vähäisen myyntimäärien takia kova. Uusia 940 umpioita saa 2-3 sarjaa yhden 960facelift sarjan hinnalla.

Se että malli olisi kuin amerikkalaisella kitshillä pyntätty kansanpeli, ei kyllä pidä ihan paikkaansa.

Eli jos olet ostamassa 960 iä facelift tai ei. Niin mitä halvempi tai heti tunnoltaan kehnompi. NIin sitä kalliimpi sitä on ylläpitää. 940 kanssa tilanne ei ole aivan samanlainen.
S80 -07

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #438 : 10.09.2021, 17:27:42 »
Herätelläänpäs tätä topicia vuoden jälkeen eroon.
Elikkä mulle tarjottiin vm. 1994 960 farmaria puoleentoista tuhanteen. Leima kylmänä, päästöistä kiinni (katti hajalla). Onko tälläinen ihan pommi, vai edes suht koht fiksu ostos? Ykköskorinen yksilö siis kyseessä, ehjät nivot, jakopää vaihdettu uudemman malliseen, moottoria muutenkin remontoitu ahkerasti.
300tkm ajettu, B6304F+automaatti ja runsaasti varusteita.

Edit: hupsista keikkaa, jonkun massiivisen voiman johdattelemana laitoin viestiä jos kävisi koeajolla :o V:>
« Viimeksi muokattu: 10.09.2021, 21:38:27 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #439 : 27.11.2021, 23:06:06 »
Vanhakoppanen on ihan hyvä hankinta jos kone sattuu jostain syystä toimimaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa laatikkovika

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4954
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #440 : 03.05.2022, 09:06:35 »
jos kone sattuu jostain syystä toimimaan.
Pahan pistit. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

 

KL-varaosat  Race.fi