Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 23:35:39 »
Joo tässä talven yli taas menty n tikittävällä nostajalla. Ääni ei oo kyllä yhtään pahentunut koko aikana vaikka useampi 10tkm tullutkin. Tässä just aeromotorsilta kahtelin osia ja huomattavasti halvemmaksi tulisi kuin motonetistä ottaa keinut ja tapit. Ina merkkiähän monet suosii, mutta tappien kohdalla mietin KOLBENSCHMIDT merkkiä. Eikö tuo kumminni iha laadukas merkki ole. tulis kumminni yli 100e halvemmaksi tapit kun vertaa inaan.

Jakohihnaa mulla ei oo aikomuksena vaihtaa koska se on ihan juuri vaihdettu. Eikös tuo savotta onnistuisi ihan että hommaan lukitustapit. pyöritän moottorin ajotusmerkkien kohtaan ja pistän kampiakselin jumiin tapilla.  ja löysään jakohihnan kiristimen ja puran nokat pois ja vaihdan uudet romut. nokat paikalleen, rattaiden päässä pisteet kohilleen nokan päähän lukitustappi kiinni ja hihnapyörä kiinni alkuperäiseen kohtaansa? ja lopuksi hihna tiukalle niin, että se väkänen on keskellä.

´´ Paikalleenlaittamisessa tarvii sen hihnapyörän laakeripukki tiivistää volvon sitä varten olevalla liimalla ettei jää tihkumaan öljyä. Konstruktio on mielestäni hiukan hölmö. Kanteen sitten jotain tiivisteliimaa ja muovisilla kansilla olevaan löytyy tiivistekin´´ Koskeekos tuo liima homma vain ja ainoastaa vanhempaa moottoria? ei tätä harmaa kantista`?
Kolbenschmidt on alkuperäislaatuinen osa.

Jakopään ja kannen purkua tai kasausta varten ei tarvitse lukita mitään. Kääntää jakopään merkkeihin ja aukaisee paikat.

Imunokan jakopäänpuoleinen nokkapukki pitää liimata iästä riippumatta, rakenne on sama. Tullut käytettyä perus liimatiivistemassaa vaikka oikea tavara on anaerobista eli kuivuu puristuksessa, eikä liikaa annostellessa mahdollisesti tuki öljykanavia, jne.
2
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Etupyörien laakereiden kestävyys?
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko tänään kello 23:03:41 »
Omassa kanssa takanavat alkuperäiset ja vähän pelottaa kuinka tiukassa ne mahtaa olla.
3
Luulisi, että näillä on sama kohtalo kuin V70 mk3:ssa, eli helmat häviää aika tehokkaasti pois.
4
Onko tullu vastaan häjysti ruostunutta xc60stä? Kaaret ja tuulilasin päällinen, oven kahvat on tiedossa mutta onko kukaan ottanu helmamuoveja pois?

Haussa -12-14 väliin diesel awd ja joku muu kuin musta. Jos jollain on kaupan, saa tarjota.
5
Mulla myös v90 2018 oikea Takavalo huurussa ja ei toimi kun muutaman sekuntia.
Volvolla noin 500e
Mistä voisiostaa näitä takavaloja, halvemmalla?


Ratkesikos tämä ongelma? Itsellä vähän samanlainen ongelma (V90 CC MY18) myös oikealla puolella. Testasin irrottamalla takaluukun pikkuvalon liittimen, jonka jälkeen isot valot toimivat täysin normaalisti. Oletin automaattisesti, että kontin pikkuvalo on päästänyt vedet sisälle ja tilasin uuden pikkuvalon. No valohan vaikutti ihan kuivalta ja sama vika jatkui uudellakin kontin valolla.

Kuitenkin pikkuvalon liittimen irrottamalla iso valo edelleen palaa normaalisti. Jos siellä johtosarja on rikki/oikosulussa/maadoittaa, niin kai se iso valokin sammuisi aina riippumatta siitä onko pieni valo kiinni vaiko ei.
6
FAQ (isot etuvedot 99-07, Volvo P2-alusta) / Vs: Lämmityslaitteen kennon vaihto v70n.
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 22:28:23 »
Niin no, paljonko on asentajalla elopainoa?
Mulla semmonen 116 kiloo kyykyssä niin ei se nyt mitään nautintoa ole.
Tuppaa kyljet oleen aina vähä ruhjeilla kun ei meinaa mahtua sinne. :D
7
FAQ (isot etuvedot 99-07, Volvo P2-alusta) / Vs: Lämmityslaitteen kennon vaihto v70n.
« Uusin viesti kirjoittanut VolvoV70TDI tänään kello 22:09:40 »
Itse kanssa tänään lämppärin kennon vaihdoin omaan vm. -02 V70 D5:seen, kun vanha vuoti ja kärysi  :) Tällä ohjeella vaihto onnistui todella hyvin ja aikaa meni suunnilleen 1-1,5 h. Tuota rattiakselia ei tosiaan ole pakko irrottaa, melko hyvin mahtui kenno tulemaan siitä vierestä. Nestettä tuli putkista ulos se n. puoli litraa, kun en tuota paineilmalla tyhjäystä tehnyt. Uusi kenno oli Motonetista ostettu ja Nissens. Aika simppeli homma oli vaihtaa ja hyvin ainakin itse mahduin jalkatilassa touhuamaan  ;D Ei läheskään niin vmäinen homma miltä netistä luettuna vaikutti  :D
8
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut mheguli tänään kello 22:07:31 »
https://huutokaupat.com/4766360/volvo-v70-myydaan-korjattavaksi-2000

"epäillään Korkeapainepumpulla olevaa vikaa"

Sopiihan sitä jakajapumpullisesa epäillä ;D
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Etupyörien laakereiden kestävyys?
« Uusin viesti kirjoittanut renee tänään kello 21:46:08 »
Motonetin SKF vasempana etunapana kestänyt nyt 200tkm. Alkuperäinen luovutti 244tkm kohdalla..
Kuulostaa siltä, miltä sen pitäisikin kestää. Mulla ei ole varmaa tietoa, mutta alkuperäiset voivat olla edelleen takana (365 tkm) ja varmaan eteenkin vaihdoin itse alkuperäiset n. 265 tkm ja n. 300 tkm.
10
Toi on helppo ottaa irti ja putsata. Samalla voi kokeilla esim. 9V paristolla, että toimiiko solenoidi, eli sillä voi naksutella sitä auki/kiinni.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Futurez  Kulkukoira