KL-varaosat  Race.fi

Volvo 144 74'

  • 25 Vastauksia
  • 12109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Volvo 144 74'
« : 09.06.2012, 21:32:51 »
Ostin itselleni tälläisen auton 12.10.2011, isän kanssa puoliksi.
Talven mittaan lunastin auton itselle isän mielenkiinnon hiivuttua.

Tekniikka: B20A+M40
Mittarilukema ostettaessa: 204'900, nykyisellään lähempänä 208'000

Auto vaati ostohetkellä remonttia että saisi leiman, auto oli myynnissä leiman pompattua,
ja omistajilla ei ollut sekä aikaa että kiinnostusta remontoida enään autoa.
Auto vaati uudet takajarruroippeet, ja leima tuli.

Autossa on täysi huoltohistoria huoltokirjalla, ja ajettu vain kesäisin.
Sama trendi jatkuu tässäkin omistussuhteessa.

Tallella on alkuperäinen rekisterikirja, alkuperäiset siirtokilvet ( auto tuoto verovapaana
Ruotsista -75' ) sekä alkuperäiset työkalut yms. rekvisiitta.
Auto ostettiin siis alkuperäiseltä omistajasuvulta, oli jo 3:nnen polven nimissä
tämä auto, jonka mielenkiinnottomuuteen perustuukin auton myynti.

Auton yleiskunto tosi siisti, sisusta on virheetön kunhan vaihdan keskikonsolin joka jo löytyy,
sekä hansikaslokeron kannen. 8-raita mankkakin löytyy.
Kori ulkopuolelta ikäisekseen tosi hyvä ottaen huomioon että ainoastaan munapussi
on koskaan autosta hitsattu, mutta alkaa tämäkin vaatia silti jo kunnostusta
pikkuhiljaa. Ja kaikenlaista pientä on uusittu ja jouduttu korjaamaan, luonnollisestikkin.

Tekniikkaa on kanssa tosiaan toista rakenteilla, katsotaan sitä sitten kun valmistuu,
mutta ihan perus tappikone tuplilla ja peltisarjalla tulossa.

Tosiaan, poistin projektipäiväkirjan, koska mielenkiinto siihen alkaa hiipua, mitäpä
sitä jaarittelemaan ylimääräisiä. Tulen päivittelmään kun jotain isompaa autoon tapahtuu,
esim. moottori valmistuu yms. Autoa ei siis millään tavalla ole unohdettu,
aikaa menee tämän kanssa nykyään enemmän kuin koskaan on mennytkään,
vaikka käytettävissä oleva vapaa-aika onkin supistunut töiden johdosta vain viikonloppuihin
jolloin on kyllä tarpeeksi kertynyt kaikkia muitakin tehtäviä hommia..  ::)
Saa kommentoida ja kysyä, asiattomuudet voi jättää kuitenkin väliin, aina ei jaksa naurattaa.

Korjattu vihdoinkin epäkohta auton vuosimallin ja ostovuoden välillä vuosimallin hyväksi.

Auto 12.10 oston jälkeen








Auto keväästä jostain pääsiäisen jälkeen vahattuna




« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 21:48:17 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 144 73'
« Vastaus #1 : 09.06.2012, 21:38:42 »
Hieno peli.
Harmi että poistit projektipäiväkirjan, tuli kyllä seurattua sitä  :-\ kuitenkin ymmärrän täysin kun tätä foorumin meininkiä on tullut nyt jonkun aikaa seurattua.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #2 : 10.06.2012, 22:25:24 »
Komee valkoisen ysin perä näkyy tossa toisessa kuvassa.  :P
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #3 : 20.06.2012, 20:19:24 »
144 jäi virallisesti päivitystauolle kun laturi antautu tänään aamulla.

Lähes 4000tkm oonkin ehtiny pääsiäisen jälkeen sillä päästellä tänä kesänä  :)
Seuraavan kerran kun auto on liikenteessä, se liikkuu uudella koneella.
Katotaan samalla etujarruja, vähän alustaa, ja uudet vanteet löytää tiensä alle.

Hyvää Juhannusta etukäteen jo kaikille, ja näkemisiin  :hello:
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74' tilanne 22.07.2012
« Vastaus #4 : 22.07.2012, 13:59:48 »
Vois päivittää taas vaihteeks.

Kaikenlaista on ehtiny tapahtua.
Ensinnäki, auto tuli tänään taas ajoon. Alko lataus toimia tekemättä mitään sille,
varmistin vielä navoista. Jotain häikkää ollu. Ajoon siks
et emäntä tarttee kaheks päiväks autoa.

Moottorin kanssa ollaan souvattu ja huovattu. Tullu pikku vastoinkäymisiä vastaan,
ekaks tietty petty mutta nyt on sillä kannalla jo että tottahan tollasta tulee vastaan
kun rakentaa custom-osista ja sellaisista mitä tähän ei o edes tarkoitettu.
Etenee omalla painollaan, enään en kyllä stressaa saako
tälle ajokaudelle keulalle vai ei. Melkeinpä ei, niin ehtii kunnolla
varmistamaan että kaikki on kunnossa, ja sittenkin voi ekoilla kerroilla porsia jotain, siihen on
henkisesti jo varauduttu  ;D
Moottorin osia ollaan maalattu myös, kaksivärinen tulee.
Ei kuvia yleiseen jakoon ennenkuin kasassa kokonaisena.

Uudet vanteetkin tosiaan tähän ostin, joku saattanut nähdä kuviakin niistä.
GB:n tykkivanteet, suorat ja keskikupit+mutterit tallella, ulkomuoto oli vain karu.





Eli noista kuvista lähettiin.









Ja tähän me tänään päädyttiin. Valitettavasti viimeisessä vannekuvassa
näkyy ainut fiba mitä kävi, vähän liikaa maalia tai lakkaa vissiin siinä kohtaa, ja vähän halkeillu pinta..
Oli ekat ja vikat vanteet mitkä putsaan ilman puhaltamista.
Pinta jäi vähän karheaksi ihan tiedostetusti, arvatkaa kiinnostaako sen jälkeen
kun on saannut maalit+pohjamaalit pois, vielä hieroa jollain 400-paperilla kaikkia
hiomajälkiä ja karheuksia pois. Hirvee homma oli.. Siistit ne noinkin kuitenkin on.

Vink, ne on muuten heti myynnissä, kts. myytävät renkaat ja vanteet.
Syy on se etten koskaan o tykänny tykkivanteista, mut piti ostaa ja kokeilla kunnostaa
kuitenki  ;D
Isosta-Britanniasta tilattu ihan tulenuudet vanteet tähän autoon  ::)
Siitä lisää kun ne tulee  ;)



Tälläisetkin hankin. Että olin ( myyjä oli) onnekas kun sain vikat paikallisesta
varaosapuljusta jostain hyllyjen pölyistä ( siis myyjä pääs vihdoinki eroon niistä).





Nyt kelpaa



Ja vielä käyttis ja harrasteauto pihassa.
140 on paljon isompi kun äkkiseltää kuvittelis, kuten tuostaki kuvasta huomaa.

Katellaan taas joskus lisää  :hello:

E: Huomenna saa hakia akselin ja lohkon, sit vaan uus kierros
tasapainotusta ja ei muutaku paremmalla onnella uutta yritystä  :)
« Viimeksi muokattu: 26.07.2012, 18:57:00 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74' Progress 90%
« Vastaus #5 : 29.07.2012, 12:30:04 »
Ruotsista viimeset hassut pikku osat tilattu. Katotaan josko
heillä on myös blocketin sivuilta tänne linkattua lukkoperän korjaussarjaa, jos on niin
otetaan sellainen myös ja testataan onko siitä mihinkään.

Tsemppasin kuitenki ( eka oli tarkotus saada ees 2 sylinterin renkaat
nyt viilattua vkl, laiskottavaa hommaa tuo... ) mut nyt ois kaikki renkaat viilattu.
Oli muuten hiukka tiukkaa tavaraa Total Sealin keskimmäisten välyksettömän
2-uran renkaan sisempi rengas, hyvä että viila puri siihen ollenkaan viilas miten vaan.
Vielä yks tarkastuskierros kaikki läpi, että on suorat päät varmasti kaikissa.
Eli samaan konkurssiin kun tilasin JE:n mittatilaustakomännät tähän,
otin työkaverin suosituksesta vielä Total Sealin välyksettömät männänrenkaat.
Ylimässä urassa on 1 rengas, toisessa urassa on 2 rengasta, jotka
menevät päällekkäin ja ohivuodon pitäisi olla muutaman prosentin luokkaa ( todettu
käytännössä paikkansapitäväksi väitteeksi)

Saas nähä mimmoset renkaat on- mainostetaan että ohivuoto on vain muutamien
prosenttien luokkaa tuon välyksettömän 2-uran takia, mutta saa nähä
onko se yhtäkuin että männät leipoo sylintereihin kiinni  ;D :'(

1 rengas ohjeen mukaan valiten kohdasta street/strip katkosvälys, on
0.35mm, 2 uran renkaat on 0.40mm ja 3 uran renkaat 0.45mm

Akselin sain korjattuna haettua perjantaina, ja uudet runkolaakerit.

Havaittiin myös että KG-trimning oli myynyt minulle B200-sarjan venttiilivarren kumit,
jonka vahvistivatkin mailissa. Ihan toimivia ovat usein kuulemma olleet,
mutta esim minulla 2 rengasta oli revennyt säilytyksessä, jousi oli tullut
renkaan läpi venttiilinvartta vasten.
Eke:ltä saatiin originaalit B20-kumit ilman jousia.

Nyt ollaankin tosi lähellä, uus tasapainotus vaan ja sitten tiukkaa niputusta,
ja nyt ois jo vähän fiilistä saaha tää vehjas ens kuun loppuun mennessä
tulille ja säätöihin ( en säädä itse kaasareita, vien suoraan sellaiselle kuka sen osaa)  :nälkä:

Britit on ilmeisen haluttomia myymään mulle vanteita  :-\
« Viimeksi muokattu: 29.07.2012, 12:32:28 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #6 : 05.08.2012, 18:01:23 »
Istuinsuojat tehdään tähän näin. Muuten olis saatu valmiikskin
mutta vinonauha loppu kesken, editoidaan lisää kuvia tähän samaan postaukseen
kun saa lisää tehtyä, kannattaa välillä katsella.

Värimaailmahan tässä on hirveä sisustassa, punaisenoranssia vinyyliä, ja punaista
kangasta penkeissä ihmeellisin raidoin ryyditettynä.
Jotainhan oli siis tehtävä ihan ulkonäöllisistä syistä- säilyttää sama lookki,
koska se on niin ruma että se on jo siisti  ;D

Lopputulemana se että ulkonäkö on juuri se mitä lähdettiin hakemaan.
Värimaailma on juuri "se" tuonne sisään, ja yksinkertaisuus loistaa istuinsuojista  :)
Kaikki kiitokset näistä kuuluu emännälle  :hello:( kuulemma tekee lisääkin
jos joku halajaa)









E:

Takapenkille tulee sitten myös, kuvassa vertailuksi kuskin penkki orig. vs. apparin penkki
istuinsuojalla, ei vaan vielä kiinnitetty kun vinonauhaa tosiaan ei oo.
Värit ei vaan yhdessäkään kuvassa näy oikein, paitsi aavistus siinä kuvassa nr.2

« Viimeksi muokattu: 05.08.2012, 19:25:57 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #7 : 23.09.2012, 19:08:55 »


Ostin madallussarjan takapäähän Volvoon.



Kaikkea sitä saa 150 eurolla. 1x B18 täydellinen, mäntävaurio.
3x M40, 1x Tappikoneen kytkinkoppa, 1x tupla-su imu/pakosarja, PV:n lämmitinlaitteisto,
vauhtipyörä ja asetelma+levy, bosalin uusi takapönttö 140:seen, joka tässä sattuu olevan
korjattu paikkalapulla ja pakoputkikitillä.

Emäntä pyöritteli päätään ja melkein tais kirotaki ku taas ostettiin lisää "romua" ( aarteita  8);D
PV läks talvisäilöön. Tämänkin vuoro koittaa kun saan seiskan ajoon, jäi
parista unohtuneesta anturista vaille vkl.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74' 2013
« Vastaus #8 : 31.01.2013, 17:30:01 »
Noh noh pojat.

Kuukausi tuli oltua lomautuksen jälkeen tekemättä yhtikäs mittee, sitte napsahti pääsä ku o nii tylsää.
Sitäpaitsi keväällä alkaa taas työt ja sit ei o taas aikaa mihinkään.
4 autoakaan ei o helpottanu asiaa yhtään. 4 on liikaa 1 miehelle voin kertoa, jos yrittää kaikkia pitää liikenteessä  :buck2:
Anyways.. Tää on ainut auto jonka pitämisestä oon varma.
Alkaa pikkuhiljaa selkii nuo autokuviotkin tässä.

Uudet männänrenkaat on tulossa. Sitten on alakerta niputuskunnossa.
Keinuvipuakseliston shimmit tsiigaillaan tässä kohtapuoliin kohilleen.

Siinä se melkein oiskin. Ja pitää kaasarit kunnostaa tähän.
Ja ostaa muutama osa vielä. Jakaja on yhä mysteeri, 123 ignition vai kärjellinen.. Kärjellistä puoltaa ennemmin
fiilispuoli ja 123:sta helppous. Kevääseen on yhä aikaa.

Tänään sain aikaseks vihdoinkin viilata pakosarjan laipan, kun se oli liian iso ettei imusarja mahtunu kaveriks.
Hitsisaumoja siis tuli jotenkin mysteerisesti siitä laipasta ohitte.





Kuten kuvista huomaa, koki kone pienen downgraden. Meikäläinen on täysin myyty su-kaasuttimille, maailman
yksinkertaisin keksintö, ja mualimalla jopa noilla kaasuttimilla on otettu tehoja irti melkosesti.
Kaasuttimiin perehtyminen ( noihin) on sillä tasolla että löytyy sekä kirjallisuutta, iso läjä kaasuttimia,
erikoistyökalut läppäakselien uudelleenholkitukseen, sekä netistä kaivettu paaaaljon tietoa.
Kaasutinvalinta huomioon ottaen nokkakeppi menee vähän lievemmäksi.

Mutta sen uskallan nyt luvata että 144cid nähdään keväällä vihdoinkin 144 keulilla  ;)

Että ei muutakun hyvää talven jatkoa kaikille, ja kiitos mielenkiinnosta jos sitä löytyy.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #9 : 31.01.2013, 17:51:16 »
Samaistuin tohon useamman auton ongelmaan.  ;D

Ja mielenkiintonen tätä on ollu seurailla.  :)


Mut yks juttu, jonka muuttaisin: Talmut puskurin alle. Tietty tollee tekee vähän oman näkösen ja taitaa olla reiät sit puskurissa jos vaihtaa alapuolelle...  ::)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #10 : 31.01.2013, 18:32:09 »
Samaistuin tohon useamman auton ongelmaan.  ;D

Ja mielenkiintonen tätä on ollu seurailla.  :)


Mut yks juttu, jonka muuttaisin: Talmut puskurin alle. Tietty tollee tekee vähän oman näkösen ja taitaa olla reiät sit puskurissa jos vaihtaa alapuolelle...  ::)

Itseasiassa ei ois reikiä, noi talmut o kiinni originaaleissa? lisävalon telineissä.
Ei o ainakaan mitkään ite taiteillut ne telineet vaan ihan tehdastekoisen näköiset.

Eikä reikä muutenkaan ois ongelma, mulla on uus etupuskurikin. Kun tuo o vähä vääntyny kun se
kerran ajettiin johkin kiinni, en enää muista mihin. Ensimmäinen omistaja.

Mutten o sitäkään kehdannu lopun kautta sitten vaihtaa ainakaan vielä, sama kun nuo talmut,
tuo näköisensä. Mutta aika näyttää, voipi olla että niitä joskus kokeilee allekkin, jos hankkisi
vanhanajan lisäpitkät tuohon kun tellingitkin on.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #11 : 31.01.2013, 23:15:35 »
Voisinkin ottaa tämän avosylin vastaan.  S*

Vähä saatan olla kateellinen.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #12 : 04.02.2013, 14:21:14 »
Ilon päivä.

3-4 kuukauden yrittämisen jälkeen vihdoinkin sain yhteyttä Burlen Fuel Systemsiin, SU-kaasuttajien brändin
nykyiseen omistajaan, ja korjausosien valmistajaan. Sieltä saa kaikkea. Muunmoassa värinälevyjä kaasuttajan
ja imusarjan väliin, sekä vivustoista aina yksittäiseen ruuviin.

Voi pojat, kohta mä pääsen kunnostaan näitä:



My treasure..
Emäntäki(n) on joskus saattanu pikkasen sanoa jotaki..
Oliko se sairaudesta vai mistä  :o

Näitä varmaankin myös tulee myyntiin, sekä alan kunnostamaan kyseisiä kaasuttajia mikäli ensimmäiset
onnistuu niinkuin pitää. Työkalut löytyy läppäakselin puslien vaihtoon, eli ei tarvitse kalvaa ylikokoon,
vaan vaihdetaan aivan uudet puslat vanhojen tilalle uusien läppäakselien kera.
Tästä myös lisää myöhemmin..


Maalit sain tilattua mobitivelta. Mulla oli maalit jo olemassa mutta vaihdoin, ja nyt tulee
POR15 engine enamelilla maalattua, näkeepähän onko maineensa arvoista maalia.

Ja pistin kyselyä pk-seudulle hinnasta peltivanteiden hiekkapuhallukselle ja maalaukselle.

Yhden männänkin tilasin tänään, lisää myöhemmin  ;)
« Viimeksi muokattu: 04.02.2013, 14:26:25 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #13 : 04.02.2013, 18:28:22 »
Kaunista.
Freetechnicsin ukolla voi olla vielä pari tuommosta imupakosarjoineen, tai ainakin syksyllä oli kun omaani kyselin.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #14 : 04.02.2013, 18:45:32 »
Kaunista.
Freetechnicsin ukolla voi olla vielä pari tuommosta imupakosarjoineen, tai ainakin syksyllä oli kun omaani kyselin.

Jaa pitääki kysästä. Mulle myös saa tarjota su hs6:sia. Ehjiä on turha tarjota koska yhtään ei o tullu
vastaan enkä usko sellasia olevankaan missä ei ois vähintään väljä läppäakseli  ;)
« Viimeksi muokattu: 06.02.2013, 09:27:12 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Carcom Oy  Elekma