Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa foxterrier

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13935 : 17.08.2019, 16:42:22 »
Voin taata että jo se 20W riittää lämmittämään sevverta että on pakko kytkee lämppärit pois kun polttaa.
Muistan jossain nähneeni semmosta vastuslankaa, mikä oli valmiiks eristeen tjsp kerroksen sisällä, se kiedottiin kahvan ympärille...
viimesin ex: 940 classic B230FT aw71 -98. Ja kyllä mä vielä Volvon taas ostan jos tuosta voortista aika jättää...

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13936 : 17.08.2019, 16:55:03 »
Mutta mites kun kääntää virrat päälle, pumppu pyörähtää ja työntää lämmitetyn polttoaineen takaisin tankkiin.

Eli pitäisi ensin pyöräyttää pumppua, lämmitys ja käynnistys. Vai onko mitään väliä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa M1kk0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13937 : 17.08.2019, 16:57:42 »
Ei ole polttoainepaluuta lainkaan. Kaikki mikä suutintukkiin menee, menee myös moottoriin. Pumppu on PWM-ohjattu paineen mukaan.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13938 : 17.08.2019, 16:58:17 »
940 B230FT RE85 jäi leimalla korkeista CO-arvoista kiinni. Mikähän tollasta aiheuttais? Imuvuoto, IMM, katti tai lambda ???
Jaa niin unohtui että oliko katalysaattori varmasti kuuma. Kokeiliko katsuri lämmittää sitä päästötestissä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13939 : 17.08.2019, 18:53:26 »
Jaa niin unohtui että oliko katalysaattori varmasti kuuma. Kokeiliko katsuri lämmittää sitä päästötestissä?

Katti varmasti kuuma, katsurikin huudatti tota varmaan 10 minuuttia testerissä, pelkäsin jo että kohta tuo varmaan keittää muttei kuitenkaan  :D Ens viikolla pääsen tutulle korjaamolle hämmästelemään taas pakokaasutesteriin. Jos ei näy valoa tunnelin päässä niin tilaan uuden katin
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13940 : 17.08.2019, 20:42:30 »
Bendix reginan bensapumpun vaihdon yhteydessä bensamittari alkoi näyttämään väärin, mistä etsin vikaa?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1604
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13941 : 17.08.2019, 20:46:15 »
Bendix reginan bensapumpun vaihdon yhteydessä bensamittari alkoi näyttämään väärin, mistä etsin vikaa?

Taisit mainita että pumppu on väärällä korkeudella, mites anturi?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13942 : 17.08.2019, 20:47:43 »
Bildelbasen sivuilla näkyy 740-sarjan ohjaustehostimen pumppuun liittyvä asennussarja tai vastaava, tietääkö joku mikä se on?

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13943 : 17.08.2019, 20:52:15 »
Taisit mainita että pumppu on väärällä korkeudella, mites anturi?
Pumpun korkeudesta en ole varma, on vaan epäilys.
Ei ole tutkittu vielä, anturin rakenne on samanlainen kun kaikissa muissakin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13944 : 18.08.2019, 11:35:49 »
Näin kun talvi lähestyy ja joutuisi vaihtamaan takaisin bensaan, aloin miettimään jos rakentaisi suutintukille lämmityksen. Lämmityslangasta kietomalla suutintukin ympärille tälläinen tulisi näppärästi, mutta millaisella (edullisella, timantti liian kallista) materiaalilla vastuksen ja alumiinisen suutintukin saa sähköisesti eristettyä siten että sähköeriste johtaisi lämpöä ja kestäisi myös vastuksen luomaa korkeaa lämpötilaa?
Tämän paketin päälle ajattelin esimerkiksi lasikuitueristettä pitämään lämpöä sisällä, mutta en keksi sopivaa materiaalia vastuksen ja suutintukin väliin. Ideoita?
Joku tällä foorumilla kokeili moottoripyörähanskoja vinokoneen suutintukissa. Teho olisi riittänyt, mutta ko. konstruktio on päästään avoin suutintukki, jolloin se lämmitetty polttoaine menee takaisin tankkiin heti kun pumppu pyörähtää.

Jos tukki on päästään suljettu, niin aika varmasti toimii.

Itellä myös etanolihäristin ja jos voisin, niin kietoisin noita lämmityselementtejä suutintukin ympärille vulkanoituvalla teipillä tms. lämpöä eristävällä materiaalilla joka myös pitää elementit/vastuslangan paikallaan.

"Hehkutusajasta" ei mitään tietoa, mutta periaatteessa sen pitäisi kuitenkin auttaa startissa. Etanolin alin höyrystymislämpö pyörii noin -15 celciusasteen tuntumassa (riippuen polttoaineen väkevyydestä ym. muuttujasta). Oikein tehty etanolikone kyllä tärähtää vielä -25 pakkasissakin melko vaivatta tulille, mutta kaikki "muutetut" eivät sitä tee.
Jos sen suutintukissa olevan etanolin saa lämmitettyä edes 20 asteiseksi, luulisi sen ainakin auttavan. Tosin, kun moottori pyörähtää ja suuttimet alkavat aukeilemaan, tulee se polttoaine todella hienona sumuna (pisarakoko pieni). Imusarjassa oleva kylmä ilma jäähdyttää tuon sumun erittäin tehokkaasti, joten täyttä varmuutta tuon toiminnalle ei kait ole.

Tai en tunne ketään, joka olisi rakentanut moisen toimimaan. Toki, jos se polttoaine on vaikkapa +80/+90 asteista, niin aika varmaan höyrystyy kyllä jossainkohtaa suuttimen ja sytytystulpan välillä ja syttyy sitten kipinästä.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13945 : 19.08.2019, 10:41:09 »
Kaiuttimien max upotussyvyys 740 ovissa että mahtuu ikkuna vielä aukeamaan etu-/takaovissa?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13946 : 21.08.2019, 13:24:01 »
Joku tällä foorumilla kokeili moottoripyörähanskoja vinokoneen suutintukissa. Teho olisi riittänyt, mutta ko. konstruktio on päästään avoin suutintukki, jolloin se lämmitetty polttoaine menee takaisin tankkiin heti kun pumppu pyörähtää.
Edelleen kuulutan bensasumua imusarjaan, koettu erittäin toimivaksi huonoillakin kylmärikastuksilla ja arktisissa olosuhteissa  O0

Kuuluisi tosin varmaan tuonne kasiviisketjuun nämä rimpsut..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13947 : 24.08.2019, 09:41:33 »
240 m47 jne. tukikumin paksuus kellään muistissa?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13948 : 24.08.2019, 12:04:32 »
Kaveri jakanu facebookissa kysymyksen. 960, 2.9 '91

Hei kaikki ystäväni jotka roplaatte autojen kanssa...onko mitää käsitystä mikä vois aiheuttaa tällästä? tulpat lilluu öljyssä ja on sitä tossa ympäristössäkii...hyyty viime lauantaina, lupaa mut ei lähe käyntiin, oli korjaamollakii muttei löytäneet syytä...ite piti ettii syy miksei käynnisty, olisko arvioita heittää




Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13949 : 24.08.2019, 14:46:59 »
On niin öljyinen että huohotin tukossa ja/tai alakerta väljä ja öljykorkin tiiviste huono. Ehkä jopa lisäksi venttiilikopan liimaus vuotaa.

Todennäköisesti on väljä kone eikä tuolla pitkälle enää pääse.

Voisiko vika olla ettei tulpat saa sähköä kun ovat niin öljyssä.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2019, 14:48:59 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Kulkukoira  Proturbo