Elekma  Autoracing

Volvo 940 turbo (b230ft) sleeper

  • 22 Vastauksia
  • 3039 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hans Soolo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo (b230ft) sleeper
« Vastaus #15 : 21.03.2023, 19:08:20 »
Rosteriputkesta kannattaa hapottaa kaikki hitsaussaumat. Se lisää putken elinajanodotetta vuosilla.

BSR toimitti putkiston mukana myös rosterikannakkeet, mutta kaikki saumat olivat suoraan hitsarin jäljiltä.

(Hyviä neuvoja satelee, kun putki on jo pultattu autoon >:()

Joo, nyt en enää kehtaa repiä ainakaan ihan heti auki. Millä hapolla hitsaussaumat kannattaa hapottaa?

Kaikki neuvot ja vinkit otan mielelläni vastaan ihan missä vaiheessa vaan. ;)

Poissa Hans Soolo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo (b230ft) sleeper
« Vastaus #16 : 21.03.2023, 19:11:40 »
Motorsport on parhaimmillaan kun lähes kaikki tehdään kahteen kertaan.

Kyllä. Jotkut olen tehnyt jopa kolmeen tai useampaan kertaan. ;D

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 940 turbo (b230ft) sleeper
« Vastaus #17 : 21.03.2023, 20:43:29 »
Joo, nyt en enää kehtaa repiä ainakaan ihan heti auki. Millä hapolla hitsaussaumat kannattaa hapottaa?

Kaikki neuvot ja vinkit otan mielelläni vastaan ihan missä vaiheessa vaan. ;)

Jollakin peittausaineella.

Esim
https://www.weldshop.fi/product/1792/peittausaine-esab-stain-clean-1kg?gclid=CjwKCAjwq-WgBhBMEiwAzKSH6Ll0r8T3vKVNyCTNje6ewIgj1UmY0Fiy2jjk71cTU8vJwh58HB-s8RoC_eAQAvD_BwE
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jumo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo (b230ft) sleeper
« Vastaus #18 : 23.03.2023, 05:49:12 »
Tuo on sitten vaarallista tavaraa, varsinkin fluorivetyhappo  Lukekaa huolella käyttöturvatiedote ja sitten lukekaa se uudelleen. Tuo kama syö ihmisen... "Vaaralausekkeet:
Myrkyllistä nieltynä.
Tappavaa joutuessaan iholle.
Haitallista hengitettynä.
Voimakkaasti ihoa syövyttävää ja silmiä vaurioittavaa."
V60 D3AWD -20, S60 2003, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska

Poissa jumo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo (b230ft) sleeper
« Vastaus #19 : 23.03.2023, 06:04:26 »
Hitsauksessa palaneen oksidikerroksen voi poistaa tietenkin myös hiomalla, eli puhdas rosteripinta kyllä muodostaa sen suojaavan oksidikerroksen ilmassa. Ongelma on on se että huokosiin sitä palanutta vähän aina jää. Mitä sileämmäksi hioo sen parempi. Tosin sisäpuolen saumat on mitä on ja mikäs se on se yksi palamistuote ;)  Takapöntöstä taitaa usein vesitippoja tippua. Kestää ne mustasta pellistäkin tehdyt pöntöt aikansa, älä menetä yöunia tuon takia. Tuossa esimerkkinä ihan sinisen kaupan vaimennin, kiinankamaa mutta tuo on selkeesti käynyt elektrolyysikiillotuksessa ja speksin mukaan kuori on 304 laatua eli parempaa takaosiin kun kestää korroosiota paremmin ( jos luottaa että teräs on oikeasti sitä). Ruskeaksi/keltaiseksi palanut pinta on pois.

« Viimeksi muokattu: 23.03.2023, 06:14:14 kirjoittanut jumo »
V60 D3AWD -20, S60 2003, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 940 turbo (b230ft) sleeper
« Vastaus #20 : 23.03.2023, 07:14:50 »
Hitsauksessa palaneen oksidikerroksen voi poistaa tietenkin myös hiomalla, eli puhdas rosteripinta kyllä muodostaa sen suojaavan oksidikerroksen ilmassa. Ongelma on on se että huokosiin sitä palanutta vähän aina jää. Mitä sileämmäksi hioo sen parempi. Tosin sisäpuolen saumat on mitä on ja mikäs se on se yksi palamistuote ;)  Takapöntöstä taitaa usein vesitippoja tippua. Kestää ne mustasta pellistäkin tehdyt pöntöt aikansa, älä menetä yöunia tuon takia. Tuossa esimerkkinä ihan sinisen kaupan vaimennin, kiinankamaa mutta tuo on selkeesti käynyt elektrolyysikiillotuksessa ja speksin mukaan kuori on 304 laatua eli parempaa takaosiin kun kestää korroosiota paremmin ( jos luottaa että teräs on oikeasti sitä). Ruskeaksi/keltaiseksi palanut pinta on pois.


Itse en lähtisi omissa hommissa hapottamaan kun kiillottamalla saa ihan riittävän lopputuloksen. Siis kiillottamalla, ei lamellilaikalla hiomalla. Hapottamisesta kysyttiin, niin vastasin siihen. :juhau:

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jumo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo (b230ft) sleeper
« Vastaus #21 : 23.03.2023, 07:26:37 »
Juujuu, samaa mieltä ollaan. Varoitin vaan ettei joku mene hommaamaan tuota ainetta ja sutii sitä itseensä.
V60 D3AWD -20, S60 2003, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska

Poissa Hans Soolo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbo (b230ft) sleeper
« Vastaus #22 : 09.04.2023, 15:07:23 »
Mittariremontti jatkuu. Nopeusmittari oikuttelee. Tyyppivika. Tiesin jo etukäteen, että todennäköisesti vika on mittarissa, mutta vaihdoin nopeusmittarin anturin ja johtosarjan.

Bensamittarin ja lämpömittarin olen pystynyt aikaisemmin jo korjaamaan. Tämänkin haluaisin korjata, enkä suoraan vaihtaa.

https://youtu.be/hTRcyf70DnY

 

Futurez  Kulkukoira