Proturbo  Autodiagnoosi

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #105 : 01.09.2012, 12:46:54 »
Lähinnä mietin että millä metodeilla tuo öljypohja on saatu hitsattua
vuotamattomasti kasaan nuin laajalti ilman halkeiluja?

No eihän sitä vielä tiedäkkään ;D

Aika hyvä tuota oli hitsata. Kunnolla vaan kun malttoi puhdistaa ja käytti riittävästi virtaa, niin meni nätisti. Kokeilin ruiskia CRC:tä saumoihin sisäpuolelta, eikä siinä tutkimuksessa ainakaan havaittu ulospäin tihkumista. Ihmehän tuo olisi, jos se ei mistään hikoile, kun saa auton käyntiin ja ajoon, mutta aika näyttää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #106 : 01.09.2012, 14:11:03 »
En mä usko että tuollaisilla tehonlisäysprosenteilla on tässä tapauksessa mitään merkitystä, kun ei tätä laillisesti kuitenkaan saa lastuttaa, kun kone pitää olla vähäpäästöinen jatkossakin.
Mitäs sitten, ei sitä kukaan huomaa onko lastutettu vai ei kuhan savumittauksesta menee läpi.
(tämän kyllä varmaan tiesitkin, mutta aika outo syy jättää lastuttamatta)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #107 : 01.09.2012, 17:19:23 »
Mitäs sitten, ei sitä kukaan huomaa onko lastutettu vai ei kuhan savumittauksesta menee läpi.
(tämän kyllä varmaan tiesitkin, mutta aika outo syy jättää lastuttamatta)

Ihan kaikkeahan ei välttämättä tarvitse edes foorumilla kertoa mitä muutoksia oman autonsa sielun elämään tekee  ;)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #108 : 02.09.2012, 18:49:05 »
Jotain pientä sain viikonlopun aikanakin tehtyä. Pesin tyhjän moottoritilan, muokkasin alavesiputkea ja kasailin koneenkorvat paikalleen, sekä vaihdoin vesipumpun ja jakohihnan.


Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9008
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #109 : 02.09.2012, 18:55:15 »
Jätätkö pakosarjan tuolleen luonnonväriin vai tuleeko siihen jotain pintaan? Pitkittäisasennuksessahan tuo näkyy...

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #110 : 02.09.2012, 18:57:17 »
Jätätkö pakosarjan tuolleen luonnonväriin vai tuleeko siihen jotain pintaan? Pitkittäisasennuksessahan tuo näkyy...

Tadaa!!

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #111 : 02.09.2012, 18:59:13 »
Tuonnehan saa vähän isomman ahtimen näppärästi piiloon ::) :P
Alapuolelle vielä kunnon pohjapanssari. ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9008
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #112 : 02.09.2012, 19:00:22 »
Vielä pilkottaa  ;)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #113 : 02.09.2012, 22:45:59 »
Vielä pilkottaa  ;)
*sniff* Täällä haisee provokaatio!  ;)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9008
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #114 : 02.09.2012, 22:52:18 »
Aattelin vaan ettei sitten valmiissa harmita kun ruostetta vilkkuu.  :-X

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #115 : 02.09.2012, 22:59:07 »
Ihan noin niinku omasta mielenkiinnosta kyselen tässä, vaikka tästä tulee automaatti, mutta niin... Olisiko kyseisen koneen jatkoksi kuinka mahdoton ajatus laittaa 6-lovista laatikkoa, jotta saisi matka ajoa silmälläpitäen kierokset alemmaksi? Jos saa niin mikä se laatikko olisi, joka myös kestäisi tehoa sellaisen +200 / +500Nm Tietysti perän välityksillä on merkitystä asiaan, mutta ;) Vastaavasti onko olemassa hankinta hinnaltaan järkevää "puol automaatti" lootaa, jolla sais vaan kepittää plussaa taikka miinusta? Lähinnä mietin tätä sellaisen harraste tiisseli lelun kannalta, jolla ei kilpaa ajettas, vaan olisi sellainen joka kelin luistelu pirssi, sekä taloudellinen matkan kulkija.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #116 : 03.09.2012, 00:48:58 »
Ihan noin niinku omasta mielenkiinnosta kyselen tässä, vaikka tästä tulee automaatti, mutta niin... Olisiko kyseisen koneen jatkoksi kuinka mahdoton ajatus laittaa 6-lovista laatikkoa, jotta saisi matka ajoa silmälläpitäen kierokset alemmaksi? Jos saa niin mikä se laatikko olisi, joka myös kestäisi tehoa sellaisen +200 / +500Nm Tietysti perän välityksillä on merkitystä asiaan, mutta ;) Vastaavasti onko olemassa hankinta hinnaltaan järkevää "puol automaatti" lootaa, jolla sais vaan kepittää plussaa taikka miinusta? Lähinnä mietin tätä sellaisen harraste tiisseli lelun kannalta, jolla ei kilpaa ajettas, vaan olisi sellainen joka kelin luistelu pirssi, sekä taloudellinen matkan kulkija.
Tuolla toisessa topicissa ehdottelin esim. ZF 6HP26 tai 6HP19 automaatteja, 6 vaihdetta, ja jälkimmäinen kestää luokkaa 500Nm, ensimmäinen luokkaa 600Nm muistaakseni (kaverin audissa 325hv/800Nm V8TDI ja tuo loota). Ohjaus joko omalla ohjainlaitteella tai sitten esim joku suprastick, tai http://www.msextra.com/doc/trans/

Omaan raaseriin tuollaista oon miettiny, ja kun noita lootia alkaa jo saamaan M90 + kestävä kytkinpaketin hinnalla:
http://www.ebay.com/itm/TRANSMISSION-AUTOMATIC-BMW325XI-2006-69K-/140506194006?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20b6d26056&vxp=mtr

http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP19_transmission
"The transmission is rated at 400 N·m (295 lb·ft) of torque."
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #117 : 03.09.2012, 10:49:49 »
Ihan noin niinku omasta mielenkiinnosta kyselen tässä, vaikka tästä tulee automaatti, mutta niin... Olisiko kyseisen koneen jatkoksi kuinka mahdoton ajatus laittaa 6-lovista laatikkoa, jotta saisi matka ajoa silmälläpitäen kierokset alemmaksi? Jos saa niin mikä se laatikko olisi, joka myös kestäisi tehoa sellaisen +200 / +500Nm Tietysti perän välityksillä on merkitystä asiaan, mutta ;) Vastaavasti onko olemassa hankinta hinnaltaan järkevää "puol automaatti" lootaa, jolla sais vaan kepittää plussaa taikka miinusta? Lähinnä mietin tätä sellaisen harraste tiisseli lelun kannalta, jolla ei kilpaa ajettas, vaan olisi sellainen joka kelin luistelu pirssi, sekä taloudellinen matkan kulkija.

Kaiketi se tällaiseen moottoriin on ihan sama homma sovittaa joku muu latikko, kun mihin tahansa muuhunkin moottoriin.

Tällä Suprastickillä pystyy tarvitaessa vaihtamaan vaihteita nappuloilla, joten eikös se ole sitten niin kuin puoliautomaattinen ;)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #118 : 03.09.2012, 12:35:21 »
No onhan se, ei vaan tullu ekana rekisteröityä tuota :) Mainitsit tässä topikissa, jotta tähän koneen jatkoksi istuu M90, meneekö se suoraan, ja tiisselin vai bensiinin laatikko pitää olla? Ja kumpi manuaali aski 5-lovisista olisi hyvä tälläisen koneen jatkoksi, toi M90 vai Getrag 265 ???

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7975
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #119 : 03.09.2012, 15:51:38 »
Tällä Suprastickillä pystyy tarvitaessa vaihtamaan vaihteita nappuloilla, joten eikös se ole sitten niin kuin puoliautomaattinen ;)

Tuleeko siitä sitten puoli-invalidivaihteisto?

 

Kulkukoira  Proturbo