Autoracing  KL-varaosat

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298795 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #255 : 08.10.2012, 21:02:29 »
Nii ei kai keskuslukituksen käyttö sitte millään tavalla laita tuota ajonestoa sekasin, tai liene 960:sen keskuslukko samalla tavalla naimisissa ajoneston kanssa kun siinä V70:pissä. Itsellä ainakin jos jättää avaimet lukkoon ja laittaa toisilla avaimilla ovet kiinni niin ajonesto menee päälle, eli avain pitää käyttää pois virtalukosta ennen kun lähtee käyntiin.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #256 : 09.10.2012, 21:11:48 »
Nii ei kai keskuslukituksen käyttö sitte millään tavalla laita tuota ajonestoa sekasin, tai liene 960:sen keskuslukko samalla tavalla naimisissa ajoneston kanssa kun siinä V70:pissä. Itsellä ainakin jos jättää avaimet lukkoon ja laittaa toisilla avaimilla ovet kiinni niin ajonesto menee päälle, eli avain pitää käyttää pois virtalukosta ennen kun lähtee käyntiin.

Ei se tässä tapauksessa ainakaan varmaan sekota, kun eivät ole tekemisissä keskenään ollenkaan.



Tänään aloitin purkamaan laatikkoa pois ja sujui aika mallikkaasti :2funny: Jo asennusvaiheessa huomasin yhden turbiinin kiinnitysputltin torx-kannan olevan hieman kärsinyt, mutta ajattelin, että kyllä se siellä vielä menee, kun ei tätä heti kuitenkaan tarviii taas purkaa :-[ No se ajatusmaailma kariutui odotettua nopeammin ja tänään taistelin sen yhden pultin kanssa noin kaksi tuntia ja lopulta paukutin sen paineilmataltalla poikki. Seuraava ongemla tulee sitten siinä vaiheessa, kun laatikko ja turbiini ovat lattialla, niin sitten pitää kaivaa se tumppi pois sieltä reiästä. Mukavaa :)

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #257 : 09.10.2012, 21:16:59 »




Tänään aloitin purkamaan laatikkoa pois ja sujui aika mallikkaasti :2funny: Jo asennusvaiheessa huomasin yhden turbiinin kiinnitysputltin torx-kannan olevan hieman kärsinyt, mutta ajattelin, että kyllä se siellä vielä menee, kun ei tätä heti kuitenkaan tarviii taas purkaa :-[ No se ajatusmaailma kariutui odotettua nopeammin ja tänään taistelin sen yhden pultin kanssa noin kaksi tuntia ja lopulta paukutin sen paineilmataltalla poikki. Seuraava ongemla tulee sitten siinä vaiheessa, kun laatikko ja turbiini ovat lattialla, niin sitten pitää kaivaa se tumppi pois sieltä reiästä. Mukavaa :)

Tämähän vaikuttaa liki inhimilliseltä .... ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7975
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #258 : 10.10.2012, 00:00:02 »
Tämähän vaikuttaa liki inhimilliseltä .... ;)

Toi on näillä leveysasteilla enemmän kuin tavallista :juhau:

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #259 : 10.10.2012, 20:18:46 »
Kyllä tuollainen vähän ajettu D5 käy sitten nätisti. Ei ikinä uskoisi dieseliksi, kun kuuntelee käyntiääntä 8)


Vika oli siis vetolevyssä. Sitä en tiedä onko suurempi vaikutus sillä, että se oli vääntynyt, vai sillä, että se oli kaiken lisäksi hieman vääränlainen. Se oli kotoisin siis uudemmasta autosta, jossa eri moottorinohajus ja Geartronic laatikko. Vanhassa oli triggeröinnin reiät aavistuken "väliseiniä" isommat, mutta tässä uudessa, joka on alkuperäisvaraosa ja taatusti oikeasta vuosimallista, on reiät ja "väliseinät" yhtäsuuret. Reikien ym. kolojen paikat ja lukumäärät olivat kuitenkin samoja. Loppuviimeksi ihan sama kummasta johtuu, vaan pääasia on, että nyt toimii. Lisäksi opin taas sen, että ei köyhän ole varaa pihistellä ja ostaa halvemmalla käytettyjä "hyviä" osia...

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #260 : 10.10.2012, 20:41:45 »
Kyllä tuollainen vähän ajettu D5 käy sitten nätisti. Ei ikinä uskoisi dieseliksi, kun kuuntelee käyntiääntä 8)

Lisäksi opin taas sen, että ei köyhän ole varaa pihistellä ja ostaa halvemmalla käytettyjä "hyviä" osia...
O0

Ei, jätä ne hommat mulle. :smoke:

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #261 : 12.10.2012, 00:09:42 »
Vetolevyhomma siis selätetty. Onko muuten kaikki jo kunnossa? Jokos on koeajolla käyty? Kuinkas välitykset natsaa? Vai kuunnellaanko vaan tallissa D5:sen nättiä käyntiä? :D

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #262 : 12.10.2012, 01:28:20 »
On se tämäntasoinen ÜBER-osaaminen kerrassaan hienoa seurattavaa!  8)

Mitä siellä teilläpäin pannaan aamupuuron sekaan?  :))
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #263 : 12.10.2012, 07:31:49 »
Vetolevyhomma siis selätetty. Onko muuten kaikki jo kunnossa? Jokos on koeajolla käyty? Kuinkas välitykset natsaa? Vai kuunnellaanko vaan tallissa D5:sen nättiä käyntiä? :D

Vielä en ole päässyt koeajolle. Välitys/lukko vaihtamatta ja laatikon sähköihin ja ohjelmointiin pitää vielä hetki uhrata. eilinen päivä meni tallia siivotessa ja D5 hurinaa kuunnellessa :)


Mitä siellä teilläpäin pannaan aamupuuron sekaan?  :))

Mansikkahilloa :P

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #264 : 12.10.2012, 11:43:09 »


Mansikkahilloa :P

Itsetehtyä?

Tuo vetolevyn reikäjaon eriliaisuus on jännä. Siis se ruiskutusboksi säätelee jälkiruiskutuksia pyörimisnopeuden mukaan, ja pyrkii pitämään pyörimisnopeuden tasaisena. Mutta vaan 5:s sylinterissä?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #265 : 12.10.2012, 12:05:56 »
Mutta vaan 5:s sylinterissä?

Neljä sylinteriä tekee ns töitä ja viides jarruttaa.
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #266 : 12.10.2012, 12:10:01 »
Itsetehtyä?

Tuo vetolevyn reikäjaon eriliaisuus on jännä. Siis se ruiskutusboksi säätelee jälkiruiskutuksia pyörimisnopeuden mukaan, ja pyrkii pitämään pyörimisnopeuden tasaisena. Mutta vaan 5:s sylinterissä?

Sekä että...

Luulisi sen säätelevän jokaista sylinteriä samalla tavalla. Syy siihen, että vitosessa oli se korjausarvo muita sylintereitä suurempi, voinee johtua triggerissä olevista mutkista tjms. Pitäisi varmaan testata ne arvot uudelleen nyt, kun kone käy muuten kunnolla.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #267 : 14.10.2012, 19:12:07 »
Tänään ehdin taas talliin puuhailemaan. Sorvasin adapterin ilmastoinnin paineanturille, asensin sen paikalleen ja jatkoin sille menevää johtoa. Nämä kun oli tehty, niin sain laitettua lamput ja maskin paikalleen ja sitten puuhailin vielä tovin Webastonkin kimpussa ja laitoin sille sähköt, sekä imu- ja pakoputken.

Anturi ja adapteri


Lamput

The moose

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #268 : 14.10.2012, 19:19:10 »
mahtuuko konepelli kii ?

vai onko kuvakulma sellanen et näyttäs moottorinsuoja kolisevan peltiin

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7975
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

 

Autoracing  KL-varaosat