Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298829 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #345 : 06.11.2012, 20:46:30 »
Toimiikohan ne molemmat tyynyt samalla tavalla? Meinaan sitä, kun niihin on kuitenkin merkitty, että "front" ja "rear".

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #346 : 06.11.2012, 20:56:28 »
Toimiikohan ne molemmat tyynyt samalla tavalla? Meinaan sitä, kun niihin on kuitenkin merkitty, että "front" ja "rear".
juu,en sitä tiedä mutta mulla jäi toinen letku irti koneen vaihdossa,kyllä täritsi komeasti :D :D.itsellä on toinen tyyny menossa(ei kestäny kun 550tkm),pientä tärinää on havaitavissa tyjäkäynillä.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #347 : 06.11.2012, 21:49:25 »
Tuo paikallaan oleva tärinä on kyllä mystinen eikä tää oikeastaan auta siihen mutta:

Mulla on 264:ssä sitkeä tärinä/murina mikä nyt vaan. Juuri siis sellainen josta ensimmäisenä syyttää kardaanin laakeria. Ei mitenkään järkyttävän paha, mutta häiritsee nirvanaa.
Vaihdettu on: Kartaanin ristikot. Kartaanin laakeri ja tukikumi. Takasilta ja kaikki takapään puslat. Kardaani. Vaihdelaatikko ja tukikumi. Vaihteisto uudelleen, nyt nelivaihteiseksi. Samalla vaihtui turbiini, ja kartaani. Edelleen tärisee.

Tällähetkellä epäilyksenalaisena on vaihteiston kannatinpalkki. Sen asennuksessa on jotain erikoista, koska yhdestä kohtaa palkki on ottanut koriin kiinni (orkkislootalla), eli pistää ajattelemaan että kone-laatikko paketti on jotenkin väärässä asennossa. Tarkoitus vaihtaa samalla myös moottorin tukikumit, mutta homma on nyt viimeiaikoina ollut vähän "odottelemassa" parempaa motivaatiota.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #348 : 06.11.2012, 22:58:04 »
Kas, tietysti: puuttuva ylätuki! Varsinaisilla tyynyillä on ainakin eri osanumerot joten voisi olla jokin toiminnallinenkin funktio takana? Olikos niiden tyynyjen alipaineistus nyt siten, että tyhjäkäynnillä ovat ilman "imua" jotta värinät ei tulis niin kovasti läpi. Kuulostais loogiselle.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #349 : 07.11.2012, 10:12:19 »
Tuo paikallaan oleva tärinä on kyllä mystinen eikä tää oikeastaan auta siihen mutta:

Mulla on 264:ssä sitkeä tärinä/murina mikä nyt vaan. Juuri siis sellainen josta ensimmäisenä syyttää kardaanin laakeria. Ei mitenkään järkyttävän paha, mutta häiritsee nirvanaa.
Vaihdettu on: Kartaanin ristikot. Kartaanin laakeri ja tukikumi. Takasilta ja kaikki takapään puslat. Kardaani. Vaihdelaatikko ja tukikumi. Vaihteisto uudelleen, nyt nelivaihteiseksi. Samalla vaihtui turbiini, ja kartaani. Edelleen tärisee.

Tällähetkellä epäilyksenalaisena on vaihteiston kannatinpalkki. Sen asennuksessa on jotain erikoista, koska yhdestä kohtaa palkki on ottanut koriin kiinni (orkkislootalla), eli pistää ajattelemaan että kone-laatikko paketti on jotenkin väärässä asennossa. Tarkoitus vaihtaa samalla myös moottorin tukikumit, mutta homma on nyt viimeiaikoina ollut vähän "odottelemassa" parempaa motivaatiota.

Mukava kuulla, että en ole ongelmieni kanssa yksin :D


Kas, tietysti: puuttuva ylätuki! Varsinaisilla tyynyillä on ainakin eri osanumerot joten voisi olla jokin toiminnallinenkin funktio takana? Olikos niiden tyynyjen alipaineistus nyt siten, että tyhjäkäynnillä ovat ilman "imua" jotta värinät ei tulis niin kovasti läpi. Kuulostais loogiselle.

Tyynyt on alipaineistettu ihan alkuperäiseen tyyliin. En ole tutkinut sen tarkemmin, että missä vaiheessa sitä alipainetta sinne menee. Se ylätuki voisi kyllä olla aika kova juttu. Siellä on vaan niin pirun ahdasta, että siksi sen olen jättänyt laittamattakin :-\

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #350 : 07.11.2012, 10:33:12 »
Mitenkäs turbiinin keskitys/tuenta kampiakselin päähän, turbiinissahan on usein tappi joka menee kampiakselin silmälaakeriin tai puslaan. Jos se ei ole välyksetön niin saattaa tulla värinöitä kun peltinen vetolevy ei jaksa pitää turbiinia balanssissa. Tuli vaan mieleen kun ovat erilaisista autoista peräisin.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #351 : 07.11.2012, 11:29:34 »
Mitenkäs turbiinin keskitys/tuenta kampiakselin päähän, turbiinissahan on usein tappi joka menee kampiakselin silmälaakeriin tai puslaan. Jos se ei ole välyksetön niin saattaa tulla värinöitä kun peltinen vetolevy ei jaksa pitää turbiinia balanssissa. Tuli vaan mieleen kun ovat erilaisista autoista peräisin.

Turbiini oli 100% sopiva tuohon vetolevyyn ja kampiakseliin. AW:n laatikot kuitenkin kummassakin autossa alunperin.


Tässä työn lomassa tullut pohdittua, että olisikohan mahdollista nostaa kardaanin kannatinlaakeria ylös päin? Jos siellä on tilaa, niin olisi helppo tehdä korotuspalat kannattimen väliin. Saisi kompensoitua madalluksesta johtuvaa kardaanin kulman muutosta. Ja sitten lisäksi pitää tosissaan yrittää saada se ylätuki moottorille.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #352 : 07.11.2012, 15:54:09 »
Turbiini oli 100% sopiva tuohon vetolevyyn ja kampiakseliin. AW:n laatikot kuitenkin kummassakin autossa alunperin.


Tässä työn lomassa tullut pohdittua, että olisikohan mahdollista nostaa kardaanin kannatinlaakeria ylös päin? Jos siellä on tilaa, niin olisi helppo tehdä korotuspalat kannattimen väliin. Saisi kompensoitua madalluksesta johtuvaa kardaanin kulman muutosta. Ja sitten lisäksi pitää tosissaan yrittää saada se ylätuki moottorille.
Eikö kardaanin kulma mene madallettaessa "parempaan" suuntaan?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #353 : 07.11.2012, 16:42:33 »
Eikö kardaanin kulma mene madallettaessa "parempaan" suuntaan?

Niin, en mä tiedä :( Kardaanissa pitää kuitenkin olla jonkin verran kulmaa, jotta nivelet kestävät ja näissä on kuitenkin melko yleistä, että madalluksen jälkeen alkaa jonkinlaiset jyrinät.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9008
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #354 : 07.11.2012, 17:09:06 »
Tässä työn lomassa tullut pohdittua, että olisikohan mahdollista nostaa kardaanin kannatinlaakeria ylös päin? Jos siellä on tilaa, niin olisi helppo tehdä korotuspalat kannattimen väliin. Saisi kompensoitua madalluksesta johtuvaa kardaanin kulman muutosta.

Kardaanin takapää tulisi lähemmäs alkuperäistä asentoa, mutta samallahan etupään kulma jyrkkenee jos laatikko on alkuperäisellä korkeudella? Onhan siellä nivel etupäässä automaatin kanssa (kait?) mutta mikä lie sitten sille liikaa kulmaa.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #355 : 07.11.2012, 17:50:47 »
Kyllä itselläkin kävi mielessä, että jokin kardaanin kulma voisi tehdä tärinää vedätettäessä mutta itse lähtisin eliminoimaan eka sitä värinää auton seisoessa D:llä niin näkis sen vaikutuksen kokonaiskuvaan. Ennen ylätuen väkertämistä (ainakaan turhaan) vois miettiä, että saisko ääntä loppumaan jollain vippaskonstilla? Esim. keventämällä kangella jostain kun kone käy tms? Tuli sekin mieleen, että eihän ylätuen tarvi välttämättä olla koneen yläpuolella jos tila loppuu kesken :) Ottaishan se voimia vastaan sivullakin. Tässä autossa ei myöskään ole moottorin kanta-auton tyylistä kelkkaa mikä on tuettu vielä neljällä puslalla koriin...vaan se lienee nyt merkityksetön seikka.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #356 : 07.11.2012, 20:59:46 »
Vaihdoin takapään tukivarret, nostin kardaanin laakeria reilun 10mm ja tein moottorille ylätuen. Lopputulos on se, että tyhjäkäynnillä tuen kautta kulkeutuu hieman ääntä koriin ja koeajolla tilanne ei muuttunut miksikään, kunnes yhtäkkiä jyrinä alkoi olla lähes keskeytyksetöntä. Otin kardaanin irti laatikon päästä ja pyörittelin laatikon laippaa ymmrätämättä siitä yhtään mitään. Sieltä kuului kaikkia hassuja ääniä, mutta en ole juurikaan ennen automaattilaatikkoa pyöritellyt, niin en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Laipassa tuntuu päittäin aavistuksenomainen välys, mutta sivusuunnassa tuntuu jämptiltä. Eli taitaa tuo saamarin laatikko olla jotenkin paskana, kun alkaa muuten olla vaihtoehdot aika vähissä.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #357 : 08.11.2012, 08:15:26 »
Eikö kardaanin kulma mene madallettaessa "parempaan" suuntaan?

Väittäisin että ei. Omaan ysisatkuun vaihdoin taakse kuormajouset jolloin perä nousi parisenkymmentä milliä ylöspäin niin kardaanista tulevat jyrinät poistuivat lähes kokonaan. Vanhoilla madallusjousilla kardaanin takapätkä oli lähes suorassa aiheuttaen erinäisiä jyrinöitä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #358 : 08.11.2012, 16:53:53 »
Soittelinpa tänään taas automaattimies Siekkiselle laatikkojutuista. Hän oli vahvasti sitä mieltä, että automaatti ei voi rikkoutua siten, että aiheuttaisi tuon kaltaista tärinää. Jos automaatti on rikki, niin yleensä sen huomaa siitä, että auto ei enää liiku :)

Alkaa olla ideat kyllä tosi vähissä. En tiedä oikein mitä sitä seuraavaksi keksisi :-[

EVO8

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #359 : 08.11.2012, 18:47:54 »
Oli keväällä juuri seitenkymppinen josta tuollainen alipaineella toimiva tyyny morjens. Pitää melko ikävää jurnutusta. Kannattaa tarkastaa että kunnossa. Ohjaus niin että tyhjäkäynnillä ei alipainetta.

 

Carcom Oy  Elekma