Elekma  Autoracing

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Iipo90

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #405 : 23.11.2012, 22:41:07 »
 O0 Täältä kans onnittelut katsastuksesta...on kyllä kommee. P>

Poissa jartsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #406 : 23.11.2012, 23:20:23 »
Onnea vaan täältäkin.
S80 D5 -08
S80 2,5T -07
V70 2,5T -07
740 2,3 -90

Poissa APT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #407 : 24.11.2012, 10:32:11 »
Onneks olkoon. Tuotko auton maanantaina näytille?
ex.   Volvo V70 2,4 T -00
ex.   Volvo V40 1,9 T4 - 98
Nyk. Volvo V70 2,5 TDI -99
Tulossa Volvo amazon -68 farmari

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #408 : 24.11.2012, 10:41:35 »
Joko on seuraava projekti mietittynä?

Sais nyt tämänkin ensin valmiiksi :D Pitää vielä tehdä kaikenlaista viimesitelyä aika paljon. Alustakin pitäisi massata ym.


Onneks olkoon. Tuotko auton maanantaina näytille?

Pihistän... Eikäkö ei ole mun ajovuoro. Laatikon toimintaakin pitää säätää aika rajusti, ennen tuollaista pidempää taivalta. Aika hyvin jo pääsin eilen illalla hahmolle, että mitä sille pitää tehdä. 3- ja 4-vaihteen kytkeytyminen pitää säätää huomattavasti myöhäisemmäksi ja turbiinilukko niinikään paljon myöhemmin kytkeytyväksi.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #409 : 24.11.2012, 12:15:20 »
Miksi onnitella itsestäänselvyydestä, ei katsurikaan mahda mitään hyvin tehdylle työlle.

Enivei, onnittelut (taas kerran) hienosta toteutuksesta!
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #410 : 24.11.2012, 18:11:22 »
Sain vaihteiston toimimaan jo aika paljon paremmin. Normaalissa ajossa toimii nyt joka nopeudella, mutta maantienopeuksista kiihdytettäessä pitää vielä paneutua kickdownin säätämiseen. Nyt vaihde ei vaihdu riittävän aikaisin, vaan pitää survoa kaasu melkein pohjaan, että pienempi vaihde vaihtuu.

Lisäksi sellainenkin epäkohta tuli havaittua, että vaihdekepissä olevat asennot 3 ja L eivät toimi, vaan toiminta on ihan samanlaista, mitä D:llä. Tämä oli kyllä ihan odotettuakin, eikä vaadi toimenpiteitä, kun ei noilla ominaisuuksilla mitään edes tee. Pitänee rakentaa keppiin joku toppari, että ei mene turhaan vaihdekeppi noihin asentoihin.

Asensin myös takaspoilerin ja uudemman mallisen korinväriseksi maalatun takaluukun kahvan. Takaluukun kimpussa hääriessä korjasin myös epäkuntoisen takalasinpyyhkimen. Vettä sinne ei tosin tule vieläkään, kun on ilmeisesti letkuun laitettu sudatin tukossa, mutta pyyhkii kuitenkin.

Kuvia tulee myöhemmin, kunhan saan päivänvalossa niitä räpsittyä.

Paikalla Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4122
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #411 : 24.11.2012, 23:18:04 »
On asioita joita on mukava myötäelää näin virtuaalisestikin, siis xxx-sivujen lisäksi ;). Tämä on yksi niistä. Onnittelut uudesta saavutuksesta.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #412 : 25.11.2012, 00:28:51 »
No nyt on sitten tää jämptillä otteella tehty verme leimattu! Tämmöseks se 960 tarttee tehäki jos fiksua meinaa, se TDI kun oikeesti on vähän ns välimallin jätkä tähän verraten. Iso hatunnosto, hörppäsenpä oikeen pepsi on the rocks tämän kunniaksi!
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #413 : 25.11.2012, 15:38:15 »
Kiitos taas kaikille onnittelijoille ja kehujille. Tulee vähän höpö olo :-[

Tänään sain takaluukkuprojektin valmiiksi ja lisäksi vaihdoin ovenkahvat maalattuihin versioihin. Myös vaihteisto alkaa toimia aika mieyttävästi. Turbiinilukon toiminta on vielä vähän hämärän peitossa, kun se tahtoo mennä päälle turhan herkästi runsaallakin kaasun käytöllä. Olisi parempi, jos lukittuisi sitten vasta, kun lopettaa kiihdyttämisen ja vauhti on tasainen.

Kuvakollaasia pääpiirteittäin valmiista autosta.















Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #414 : 25.11.2012, 16:20:11 »
 Komea on. Tuon tekniikan sovitus takavetoon oli kyllä just sulle sopiva pioneerityö. Yllättävän simppelisti tuo muutos näytti lopulta sujuvan vai jätitkö kuitenkin paljon kertomatta...? Konehuone on kyllä uskomattoman tehdastekoisen oloinen, kaikki on just sopivasti paikoillaan. Nyt on mielenkiinto siinä millainen tuo on käyttää, millaisiksi kulutus ja teholukemat asettuvat eli maltatko pitää tuollaisena vai vieläkö optimoidaan.
Miten perävälitys ja automaatin toiminta natsaa? Millaisilla kierrosluvuilla vaihtaa ja paljonko kone kiertää 80-100km/h nopeuksilla?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #415 : 25.11.2012, 16:23:14 »
Söpö kaara! Mitä dokumenttejä oli katsastuksessa, riittikö rekisteriotteet?

(oikee etuparkki on sökö, onks toi niinku arabialainen matonkutoja, että yksi virhe täytyy jättää. Koska vain Allah saa tehdä täysin virheetöntä)
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #416 : 25.11.2012, 16:34:58 »
Aivan älyttömän hieno ja todella hyvin toteutettu projekti, on ollut ilo seurata tätä.   :P

Oletko muuten miettiny turbon/ruutu maskia tähän? Omasta mielestäni kaipailisi sellaista  ::)
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #417 : 25.11.2012, 17:19:19 »
Komea on. Tuon tekniikan sovitus takavetoon oli kyllä just sulle sopiva pioneerityö. Yllättävän simppelisti tuo muutos näytti lopulta sujuvan vai jätitkö kuitenkin paljon kertomatta...? Konehuone on kyllä uskomattoman tehdastekoisen oloinen, kaikki on just sopivasti paikoillaan. Nyt on mielenkiinto siinä millainen tuo on käyttää, millaisiksi kulutus ja teholukemat asettuvat eli maltatko pitää tuollaisena vai vieläkö optimoidaan.
Miten perävälitys ja automaatin toiminta natsaa? Millaisilla kierrosluvuilla vaihtaa ja paljonko kone kiertää 80-100km/h nopeuksilla?

Enhän mä tietenkään mitään salaa V:> Öljypohjan kanssa meni enemmän aikaa ja vaivaa, mitä ehkä annoin ymmärtää ja sähköhommista en jaksanut aina raportoida, mutta niissäkin oli loppujen lopuksi melkoinen kytkeminen. Moottorin käyntiin saamiseksi sähköt ovat perin yksinkertaiset, mutta oli tässäkin sellaista ylimääräistä näpräämistä.

Perävälitys toimii tosi hienosti. Vielä kun saa sen turbiinilukon toimimaan halutulla tavalla, niin tulee oikein hyvä. Kierrokset 80 nopeudessa 1650r ja 100 nopeudessa 2050r. Nämä siis laskennallisia kierroksia ja 80 nopeudessa kierroksia on todennäköisesti enemmän, kun toistaiseksi se turbiini ei ole vielä lukossa tuolla nopeudella.


Söpö kaara! Mitä dokumenttejä oli katsastuksessa, riittikö rekisteriotteet?

(oikee etuparkki on sökö, onks toi niinku arabialainen matonkutoja, että yksi virhe täytyy jättää. Koska vain Allah saa tehdä täysin virheetöntä)

Katsastuksessa oli mukana molemmista moottoreista tekniset tiedot, sekä AVK:lta saatu luovutustodistus siitä autosta, mistä moottori on otettu. Rekisteriotetta mulla ei siihen autoon edes ollut, kun se ei ole rekisterissä.

Katos pahus. Mulla oli tänään tuo vilkku irti, kun korjasin sitä takalasinpesimen letkua. Pesimen pumppu ei muuten tänään suostunut enää toimimaan ollenkaan :-\ Eilen tuli vettä silleen räkimällä ja nyt ei pumppu edes enää surise.


Aivan älyttömän hieno ja todella hyvin toteutettu projekti, on ollut ilo seurata tätä.   :P

Oletko muuten miettiny turbon/ruutu maskia tähän? Omasta mielestäni kaipailisi sellaista  ::)

Kyllä sellainen on tulossa. Ostin ruutumaskin jo useita viikkoja sitten, mutta logistisista ongelmista johtuen, se ei ole vielä kulkeutunut Laitilaan asti :hello:
« Viimeksi muokattu: 25.11.2012, 17:21:02 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #418 : 25.11.2012, 20:59:43 »
Vielä iltapäivitys.

Kävin ajelemassa ja säätelemässä lisää laatikon toimintaa. Aika hyvä se alkaa olla, kun sääsin nelosvaihteen kytkeytymään vielä paljon myöhemmin ja kytkin turbiinilukon kytkeytymään heti, kun nelonen menee päälle. Nyt on ainakin maantieajoa ja kulutusta ajatellen hyvä, kun kierrokset ovat niin alhaiset ja ylimääräistä luistoa ei silloin ole. Huonoa tuossa on nyt se, että vaihteessa tuntuu aika iso hyppäys, ikäänkuin manuaalissa laittaisi suoraan kolmoselta vitoselle. Tuo johtunee siitä, että kolmosella juuri ennen, kun nelonen vaihtuu on varmaan turbiinissa vielä niin paljon luistoa, että siksi hyppäys tuntuu niin isolta. Yritin saada turbiinilukkoa kytkettyä jo kolmosella, mutta ajosta tulee eri kaasun asennoilla nykivää, kun tuntuu, että vaihteet vaihtuvat välillä ylös ja välillä alas. Eli kolmonen turbiini lukittuna on isompi, mitä nelonen turbiini auki. Tämä kaiketi johtuu bensakoneeseen alunperin tarkoitetusta turbiinista.

Kaikkiaan ihan positiiviset fiilikset. Vielä kun saa vähän lisää voimaa, niin on ihan hyvä ;)
« Viimeksi muokattu: 25.11.2012, 21:01:48 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #419 : 25.11.2012, 21:15:10 »
Bensakoneessa ihan sama ongelma, jos pistää turbiinilukkoa 3.vaihteella, avaa ja lukitsee jatkuvasti, ja ajosta tulee tosiaan nykivää JOS ei ole täys kuorma tai painava kärry perässä. Eli turbiinilukko kytkeytyy veke liian kevyellä kuormalla jne.

Yleensä ylivaihteen turbiinilukituksessa on pieni viive, eli ensin vaihtuu 3->4 vaihde ja sit sekunti pari myöhemmin menee vasta lukko päälle kun kierrosluku on alentunut tarpeeksi, just ton nykäisyn välttämiseksi. Homman voi myös hoitaa sillä, että lukko menee päälle vasta kun moottorin kuormitus on sopivan pieni = turbiini ei luista kun 10-20%.

Mitens sul on muuten kaasunasentotieto toimitettu TCU:lle, vai onko ollenkaan?

Vakionahan näissä taitaa olla ryöstetty kaasuasentopotikalta tieto vakio TCU:lle, mutta sullahan on suprastick
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Autoracing  KL-varaosat