Proturbo  Autodiagnoosi

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298752 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #555 : 08.01.2013, 14:48:59 »
Lainaus
Tällä linjalla mäkin olen. Tuosta tummasta osasta tulee liian korkea kylkilinjaan nähden, jos olisi teipannut karmit kokonaan. Akvaariovaikutelma olisi lisääntynyt entisestään.

tai sitte tippalista harmaaks...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #556 : 08.01.2013, 17:15:48 »
tai sitte tippalista harmaaks...

Aivan! Tätä olen miettinyt myös, mutta onko farkkuun olemassa sellaisia leveämpiä kourulistoja, mitä on esim. viimeisissä sedaneissa? Onko uusikorisessa 965:ssa sellaiset?

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #557 : 08.01.2013, 17:40:05 »
http://www1.garaget.org/archive/3/2274/144345/large_144345-1332468.jpg

muistuttaa pahasti 944 sen  tiedä sitte sopivuudesta 

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #559 : 12.01.2013, 09:33:33 »
Väillä ihan kunnon projektipäivitystä. Eli ostin -03 mallisesta S60 D5:sta turbiinin, jotta saisin vihdoinkin mielenrauhan, että sopiiko se vai ei. Kaverille soitetun konsultointipuhelun jälkeen tultiin siihen tulokseen, että akseleiden rihlat ja mitat täsmäävät molemmissa turbiineissa. Ei kun siitä paikasta talliin purkamaan laatikko irti, ainoastaan todetakseni, että turbiinien paksuudessa on useita senttejä eroa, joten se siitä sitten. Laatikko siis takaisin paikalleen alkuperäisellä turbiinilla ja nyt pitää alkaa miettimän uusia vaihtoehtoja, tai sitten tyytä autoon tuollaisenaan.

Tylsää...

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #560 : 12.01.2013, 11:45:51 »
Väillä ihan kunnon projektipäivitystä. Eli ostin -03 mallisesta S60 D5:sta turbiinin, jotta saisin vihdoinkin mielenrauhan, että sopiiko se vai ei. Kaverille soitetun konsultointipuhelun jälkeen tultiin siihen tulokseen, että akseleiden rihlat ja mitat täsmäävät molemmissa turbiineissa. Ei kun siitä paikasta talliin purkamaan laatikko irti, ainoastaan todetakseni, että turbiinien paksuudessa on useita senttejä eroa, joten se siitä sitten. Laatikko siis takaisin paikalleen alkuperäisellä turbiinilla ja nyt pitää alkaa miettimän uusia vaihtoehtoja, tai sitten tyytä autoon tuollaisenaan.

Tylsää...
Onko siellä siis liian korkea stall-speed?

Turbiinejahan saa korjattua, ja modattua stallspeedejä muokkaamalla siellä sisällä olevia lapoja.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #561 : 12.01.2013, 13:26:28 »
Onko siellä siis liian korkea stall-speed?

Turbiinejahan saa korjattua, ja modattua stallspeedejä muokkaamalla siellä sisällä olevia lapoja.

Juuri näin.

Tuo muokkaushommeli on varmaan tässä vaiheessa ainoa vaihtoehto, jos muutosta haluaa. Minkäköhänlaisissa hinnoissa mahtaa tuollaiset operaatiot liikkua?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #562 : 12.01.2013, 15:04:13 »
2,5l automaattikutosessa on muistaakseni eri stallspeed kun 3,0l koneisessa, ja hitusen eri momentinmuuntokerroin, tosin ero ei ole varmastikkaan riittävä tähän projektiin.

Tätä tomaattiahan ei oo ollu missään dieselin perässä, vai olisko jossain landcruiserissa tms tojotassa sopiva turbiini samanlaisessa laatikossa?

Foorumin nimimerkki c70 vois tietää näistä muokkausten hinnoista, remppailee noita tomaatteja jne. Luulen että puhutaan 300-800e nurkilla kuitin kera, näin mutu tuntumalta, kun turbiini pitää sorvata auki ja väännellä niitä lapoja.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa mettis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #563 : 12.01.2013, 15:15:31 »
muistaakseni mersun turbiinin muokkaaminen maksoi jotain 200e paikkeilla tuossa kaarinassa olevassa puljussa..
tosin tästä aikaa jo nelisen vuotta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #564 : 12.01.2013, 15:28:52 »
2,5l automaattikutosessa on muistaakseni eri stallspeed kun 3,0l koneisessa, ja hitusen eri momentinmuuntokerroin, tosin ero ei ole varmastikkaan riittävä tähän projektiin.

Niin ja eikös sekin vähäinen ero ole väärään suuntaan?


muistaakseni mersun turbiinin muokkaaminen maksoi jotain 200e paikkeilla tuossa kaarinassa olevassa puljussa..
tosin tästä aikaa jo nelisen vuotta.

Ei kuulosta lainkaan pahalta.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #565 : 12.01.2013, 16:26:50 »
Niin ja eikös sekin vähäinen ero ole väärään suuntaan?


Ei kuulosta lainkaan pahalta.

Tosso yksi firma jolta ainakin onnistuu laatikoiden laitot. http://www.konehuolto.vze.com/ Kannattanee kysästä tuoltakin mitä laitto maksaisi
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #566 : 12.01.2013, 18:01:04 »
Tosso yksi firma jolta ainakin onnistuu laatikoiden laitot. http://www.konehuolto.vze.com/ Kannattanee kysästä tuoltakin mitä laitto maksaisi

Tuonne olen soitellut jo aiemminkin muutaman konsultaatiopuhelun ja täytyy todellakin kehua asiakaspalvelun laatu parhaaksi mahdolliseksi, mitä olen ikinä mistään saanut S*


Äsken kävin vähän ohjelmoimassa vaihteistoa. Laitoin kaikki ylöspäin vaihdot 5-10km/h aikaisemmaksi ja alaspäin vaihdot saman verran myöhäisemmäksi. Lopputulos on aika maukas. Normikruisailussa kierrokset pysyvät tosi alhaalla ja maantielläkin voi paremmin käyttää moottorin alavääntöä, kun laatikko ei ole heti vaihtamassa pienemmälle. Vielä kun saisi sen pahuksen turbiinilukon toimimaan kuten haluan, niin tuohon voisi jopa tyytyä tuollaisenaan.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #567 : 12.01.2013, 19:20:22 »
Tuonne olen soitellut jo aiemminkin muutaman konsultaatiopuhelun ja täytyy todellakin kehua asiakaspalvelun laatu parhaaksi mahdolliseksi, mitä olen ikinä mistään saanut S*


Äsken kävin vähän ohjelmoimassa vaihteistoa. Laitoin kaikki ylöspäin vaihdot 5-10km/h aikaisemmaksi ja alaspäin vaihdot saman verran myöhäisemmäksi. Lopputulos on aika maukas. Normikruisailussa kierrokset pysyvät tosi alhaalla ja maantielläkin voi paremmin käyttää moottorin alavääntöä, kun laatikko ei ole heti vaihtamassa pienemmälle. Vielä kun saisi sen pahuksen turbiinilukon toimimaan kuten haluan, niin tuohon voisi jopa tyytyä tuollaisenaan.

Eikö siitä boksista pysty säätämään lukitusta erikseen?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #568 : 12.01.2013, 19:27:46 »
Eikö siitä boksista pysty säätämään lukitusta erikseen?

Osittain :( Eli nyt siinä saa määrittää vaihteet ja nopeuden, jolla se menee päälle ja lisäksi nopeuden, jolla se menee pois päältä. Nyt se turbiinilukko menee päälle vain nelosella, kun nopeus ylittää 80km/h ja menee pois, kun nopeus laskee alle 70km/h.

Ongelmana on nyt se, että se pitäsi saada kytkettyä pois päältä, kun painaa kaasua riittävän paljon. Nyt maantienopeuksissa kickdown toiminto vaihtaa kiihdytettäessä vaihteen kolmoselle, jolloin kierrokset nousevat liian ylös. Riittäisi ihan hyvin, että kiihdytettäessä vain turbiinilukko aukeaisi, mutta nelosvaihde pysyisi päällä. Tällainen toiminto ei ohjelmallisesti vaan ole mahdollista. Yksi ässä mulla on vielä hihassa, kun boksissa on ohjelmoitava täyskaasurele, jolla ehkä voisi katkaista jännitteen turbiinilukon solenoidilta, kun kaasua painaa tietyn määrän.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #569 : 12.01.2013, 22:56:22 »
Osittain :( Eli nyt siinä saa määrittää vaihteet ja nopeuden, jolla se menee päälle ja lisäksi nopeuden, jolla se menee pois päältä. Nyt se turbiinilukko menee päälle vain nelosella, kun nopeus ylittää 80km/h ja menee pois, kun nopeus laskee alle 70km/h.

Ongelmana on nyt se, että se pitäsi saada kytkettyä pois päältä, kun painaa kaasua riittävän paljon. Nyt maantienopeuksissa kickdown toiminto vaihtaa kiihdytettäessä vaihteen kolmoselle, jolloin kierrokset nousevat liian ylös. Riittäisi ihan hyvin, että kiihdytettäessä vain turbiinilukko aukeaisi, mutta nelosvaihde pysyisi päällä. Tällainen toiminto ei ohjelmallisesti vaan ole mahdollista. Yksi ässä mulla on vielä hihassa, kun boksissa on ohjelmoitava täyskaasurele, jolla ehkä voisi katkaista jännitteen turbiinilukon solenoidilta, kun kaasua painaa tietyn määrän.

Vai semmonen systeemi.
Mites se täyskaasurele sitten palaa "normaali" asentoon?
Ilmeisesti heti kun lappu ei enää ookkaan lattiassa. Toihan vois toimia ihan hyvinkin.
Kickdown toiminto pitäis sit dsabloida nelosella, ettei mee kolmonen päälle, mutta kolmosella se sais sit ehkä toimiakin.
Tuo lienee mahdollista siinä boksissa.

 

Autoracing  KL-varaosat